achterschokbreker ingekort?
Geplaatst: za apr 10, 2010 20:13
Ola,
Van mijn xr600r uit 1995 was de voorvork dus ingekort dmv een dubbele reboundveer en een ingekorte veer.
Nou is mijn achterschokbreker dus ook te kort voor de opgegeven waardes van de fabriek. Zou mijn achterschokbreker op dezelfde manier verkleint kunnen zijn? Dus ook een dubbele rebound veer op meer shims op de as.
Ook zit dat reservoir vol met nitrogeen gas, de manual zegt dat je dat weer moet gebruiken omdat gewoon zuurstof de keerringen aan zou tasten. Klopt dit of is het ook heel gewoon om de schokbreker op druk te brengen met lucht (10 bar geloof ik).
Merci,
Michiel
Van mijn xr600r uit 1995 was de voorvork dus ingekort dmv een dubbele reboundveer en een ingekorte veer.
Nou is mijn achterschokbreker dus ook te kort voor de opgegeven waardes van de fabriek. Zou mijn achterschokbreker op dezelfde manier verkleint kunnen zijn? Dus ook een dubbele rebound veer op meer shims op de as.
Ook zit dat reservoir vol met nitrogeen gas, de manual zegt dat je dat weer moet gebruiken omdat gewoon zuurstof de keerringen aan zou tasten. Klopt dit of is het ook heel gewoon om de schokbreker op druk te brengen met lucht (10 bar geloof ik).
Merci,
Michiel