Pagina 1 van 1

Tuning

Geplaatst: ma feb 22, 2010 15:17
door demarkster
Een paar goede tips om m'n KX 125 '01 wat sneller te krijgen?

Geplaatst: ma feb 22, 2010 20:10
door Rudy
Zelf meer gas geven. Probleem ligt meestal meer bij de rijder dan bij de motor ;).

Geplaatst: ma feb 22, 2010 20:52
door huskie
Hee,
moet jij je niet opnieuw voorstellen :wink:
Anyway welkom, enne zeer goed advies.

Geplaatst: ma feb 22, 2010 21:25
door Noppy
Snelgas monteren. Ik ben het merk kwijt maar het kwam uit Italië.

Geplaatst: ma feb 22, 2010 21:35
door pruus
Rudi! Rudi! Rudi! Oh nee sorry, andere film....
Als je een motor rijd van bijna tien jaar oud wil dat zeggen dat geld voor jou een faktor is. ( Voor mij overigens ook) Maar dan moet je echt gaan nadenken en eerst dit oude ding maar eens rijden dat ´t zijkt ( kost ook een flinke duit ) en pas als hij het echt begeeft gaan beslissen of een nieuwere of deze maken.
Rijden is beter als denken, of niet? :roll:

Re: Tuning

Geplaatst: di feb 23, 2010 10:05
door folie
demarkster schreef:Een paar goede tips om m'n KX 125 '01 wat sneller te krijgen?
Wat Pruus bedoelt: inruilen voor een 250 ?

Geplaatst: di feb 23, 2010 13:07
door demarkster
Heb inmiddels een officieel Kawasaki-werkplaats-race-preparation-boekje aangeschaft om mn KX maximaal af te stellen, gaan dat eerst wel ff probere...!

250 kan altijd nog :P

Geplaatst: di feb 23, 2010 15:17
door jwrtuning
Als je een motor rijd van bijna tien jaar oud wil dat zeggen dat geld voor jou een faktor is.
Niet helemaal mee eens... Ik rij een CR500 van 1998 omdat ik daar gewoon helemaal verliefd op ben :lol: Ik heb er net zo veel (en soms wel meer) plezier van dan van mijn bijna nieuw (ex) KTM 300!
250 kan altijd nog
Inderdaad, dat kan ook een oplossing zijn.
Wat ik zelf bij de meeste 2takten doe is een aftermarket uitlaatsysteem van bijvoorbeeld FMF, Pro-Circuit of HGS. Daar lopen ze een stuk mooier op en een tikkeltje feller..

Succes!

Geplaatst: di feb 23, 2010 18:53
door huskie
jwrtuning schreef: Wat ik zelf bij de meeste 2takten doe is een aftermarket uitlaatsysteem van bijvoorbeeld FMF, Pro-Circuit of HGS. Daar lopen ze een stuk mooier op en een tikkeltje feller..

Succes!
"Ze" lopen er niet allemaal mooier op.

Geplaatst: di feb 23, 2010 19:32
door pHreaC
NIEUWE STICKERS !!!

Geplaatst: di feb 23, 2010 20:02
door Mario2t
Wat bedoel je met sneller?

Gewoon op top, omdat je grasbaan rijdt?
Of sneller bocht uit?

Dus...verklaar je nader..

Geplaatst: di feb 23, 2010 22:28
door CrazyWezel
je kan in iedergeval wat spelen met je tandwielen, daar kun je je verhoudingen wat mee veranderen

Geplaatst: di feb 23, 2010 22:56
door crfrik
vering laten afstellen?

Geplaatst: wo feb 24, 2010 11:21
door jwrtuning
"Ze" lopen er niet allemaal mooier op.
Soms niet direct. Maar als je daarna ook even je carburatie er op aanpast weet ik toch wel bijna zeker dat "ze" er mooier op gaan lopen.

Ik heb zelf eigenlijk nooit anders meegemaakt.
In de 16 jaar dat ik rij alleen maar 2takt gereden, en vrijwel op iedere bike (125-250-300-500) een andere uitlaat gezet, en soms de carburatie aangepast.

Ook de KTM300. Die loopt standaard (fabrieksaf) best oké, maar een SXS combo er op laat hem nog veel fijner gillen :lol:
Moet wel vermelden dat deze bike fabrieksaf bij mij wel wat aanpassingen nodig had. De carburatie was volgens mij voor 25 kW, dus die heb ik direct aangepast. Later een SXS er op en nog veel later nog eens door Mark Wassink laten afstellen en ik herkende die motor niet weer!

Geplaatst: wo feb 24, 2010 15:15
door huskie
Aaaaahhhh de carburateur aanpassen, in combi met uitlaat.
Altijd goed, maar wat weet Mark Wassink er nou van. :wink:

Geplaatst: do feb 25, 2010 09:33
door jwrtuning
Mark weet er schijnbaar genoeg van :)
Motortje loopt super!

Geplaatst: do feb 25, 2010 22:51
door Rudy
huskie schreef:Hee,
moet jij je niet opnieuw voorstellen :wink:
Anyway welkom, enne zeer goed advies.
Je breng me zowat op ideeen ;) :cry: .
*Rudy die soms toch nog wel eens droomt stiekem eens een mooie KTM 200/250/300EXC te kopen :P.
crfrik schreef:vering laten afstellen?
Dat levert inverhouding inderdaar veel meer op. Echte motortuning is heel erg duur, en die winst die er als amateur mee haal is verwaarloosbaar...... Met op je eigen gewicht aangepaste vering schiet je een stuk meer op kan ik je uit ervaring vertellen.

Geplaatst: di mar 02, 2010 11:14
door demarkster
Dat ga ik zowiezo doen, hij heeft ook lang stil gestaan en nieuwe keerringen heb ik toch al nodig.