Pagina 1 van 1
africatwin
Geplaatst: wo feb 17, 2010 11:21
door sparky
hoi
ik ben nieuw op dit forum,en ik ben van plan een africatwin te kopen .
Nu vraag ik me af of km standen van 60 dkm of meer een probleem zijn of ben je dan al snel aan blok revisie toe ??????????????????
Geplaatst: wo feb 17, 2010 14:12
door gabe
ik heb een paar terug eentje van 45d naar de ton gereden. geen druppeltje olie verbruik, perfecte fiets. nooit wat anders gehad dan regulier onderhoud.
je wilt hem alleen niet oprapen in het zand, pffffffff
Geplaatst: wo feb 17, 2010 14:59
door roen
heb er ook 1 gehad, het nieuwere type.
man, ik heb nog nooit zo een pijnlijke reet gehad als op die motor!
en daarom na 6 maanden weggedaan.
anders dan dat was het echt een perfect ding.
Geplaatst: wo feb 17, 2010 20:20
door Jo VdB
Ik heb er zelf ook eentje, een RD07 type.
Kijk voor goede info ook op
* transalp club nederland
* freunde der africa twin (duitsland)
* XRV.org.uk (engeland)
Pijnpunten bij een Twin
--> benzinepomp (echter op te lossen)
--> oudere types hebben soms last van rotte velgen (binnenkant)
--> uitgaande as is bij sommigen kapot !! de tanden zijn er af gesleten -- Hiervoor dient het hele blok open met GROTE kosten !!)
--> zadel is niet comfortabel -- ook op te lossen (ik heb een wildleren African Queens zadel erop)
--> de kwaliteit van de remklauwen durft al eens na te laten
En voor de rest... bollen maar... 150.000 à 200.000 km zonder verdere problemen.
Modificaties aan te raden
-- progressieve veren voor en achter --> 200 €
-- staalomvlochten remkabels --> 60 - 80 €
-- controlelampje voor spanningsregelaar --> 36 €
-- middenbok --> Ebay tussen 50 - 150 € (<-- nieuw)
Als je er voor gaat, en je hebt dingen nodig -- laat maar weten.
Jo VdB