Pagina 1 van 1

kawa Klx 450 r

Geplaatst: vr feb 05, 2010 21:09
door Loco
Iemand ervaring met de KLX450r van kawa??




grtzz,

Re: kawa Klx 450 r

Geplaatst: vr feb 05, 2010 21:54
door Jo VdB
Loco schreef:Iemand ervaring met de KLX450r van kawa??




grtzz,
Ja,

ik heb er eens een dagje mee gereden bij de pers-introductie, ergens in augustus 2007... tenzij ik me van jaar vergis...

Ik vond het toen
* OK qua stabiliteit, al scoort bvb de nieuwe Beta veel beter
* redelijk qua vermogen, al scoren de meeste (alle ?) 450 enduro's beter op een vermogensbank waarschijnlijk. Wel was de Kawa zeer zacht op het gas, en was het een makkelijke moto om te rijden - absoluut geen agressiviteit van een KTM 450 bvb
* ziet er wat lomp uit, maar voelt zo absoluut niet "tussen de benen" aan
* ik herinner me wel dat hij ENORM slecht aan te kicken was -- het was een ramp om die moto te starten (de batterij van de testmoto was leeg :cry: )

--> op 2/3 jaar kan er natuurlijk wel wat veranderd zijn... Ik vraag al maanden aan Kawa voor een testmoto, maar ze hebben er geen ter beschikking voor de schrijvende pers :cry: Tja, zo zullen ze geen moto's extra gaan verkopen natuurlijk ... En er rijden er al zoveel van rond :twisted:

Al bij al een aanrader voor iemand die eerder een moto zoekt om hobbymatig of als "randonneur" te gebruiken. Piloten niveau "inter" zullen de nodige aanpassingen dienen te doen om competitief te zijn.

Jo VdB

Re: kawa Klx 450 r

Geplaatst: vr feb 05, 2010 23:05
door Loco
Jo VdB schreef:
Loco schreef:Iemand ervaring met de KLX450r van kawa??




grtzz,
Ja,

ik heb er eens een dagje mee gereden bij de pers-introductie, ergens in augustus 2007... tenzij ik me van jaar vergis...

Ik vond het toen
* OK qua stabiliteit, al scoort bvb de nieuwe Beta veel beter
* redelijk qua vermogen, al scoren de meeste (alle ?) 450 enduro's beter op een vermogensbank waarschijnlijk. Wel was de Kawa zeer zacht op het gas, en was het een makkelijke moto om te rijden - absoluut geen agressiviteit van een KTM 450 bvb
* ziet er wat lomp uit, maar voelt zo absoluut niet "tussen de benen" aan
* ik herinner me wel dat hij ENORM slecht aan te kicken was -- het was een ramp om die moto te starten (de batterij van de testmoto was leeg :cry: )

--> op 2/3 jaar kan er natuurlijk wel wat veranderd zijn... Ik vraag al maanden aan Kawa voor een testmoto, maar ze hebben er geen ter beschikking voor de schrijvende pers :cry: Tja, zo zullen ze geen moto's extra gaan verkopen natuurlijk ... En er rijden er al zoveel van rond :twisted:

Al bij al een aanrader voor iemand die eerder een moto zoekt om hobbymatig of als "randonneur" te gebruiken. Piloten niveau "inter" zullen de nodige aanpassingen dienen te doen om competitief te zijn.

Jo VdB

Hoi Jo,

bedankt voor de info!!

grtzz,

Geplaatst: di feb 09, 2010 17:41
door schildertje
Heb er afgelopen zomer op gereden, en het rijdt prima. Niet gemeen maar vermogen zat. Remt en schakelt prima.
Sturen doet ie ook goed, je zet hem waar je hem/ haar wil hebben. :)

Geplaatst: di feb 09, 2010 23:46
door Noppy
Ik heb er ook op gereden bij Ronald Overveld van www.overveldparts.nl

Mooie lichte motor, die goed trekt. De remmen en het chassis zijn werkelijk goed. Ronald heeft diverse klanten die er enduro's mee rijden. Volgens hem is het de opvolger van de DRZ400E. Dat wil ik wel geloven.

Maar ik kon een overjarige RMZ450 Enduro met injectie kopen en dat scheelde toch zo'n 1.500 Euro.

Geplaatst: wo feb 10, 2010 00:02
door Loco
bedankt voor de reactie mannen!

heb een testrit kunnen regelen :D moet wel wat beter weer afwachten, maar aan jullie reactie te horen gaat dat het wachten wel waard zijn :D

enige neg. dat ik momenteel hoorde is dat de vering wat zacht zou staan voor iemand met wat gewicht in de schaal :lol: .......dus zal ik met mijn 100kgr aan de haak wel de vering moeten aanpassen :oops:
Maar als dat het enige is, kan ik daar best mee leven 8)

grtzz,

Geplaatst: wo feb 10, 2010 00:23
door Noppy
Er was een test in een motomagazine dat ze via de clickers geprobeerd hebben om de achterpomp in te stellen maar dat dit niet gelukt is. Ding moet dus naar de verentuner, maar welke veer en pomp moet dat niet?

Geplaatst: wo feb 10, 2010 00:48
door Jo VdB
Loco schreef:dat de vering wat zacht zou staan voor iemand met wat gewicht in de schaal )

grtzz,
Ja, dat is waar.

Jo VdB

Geplaatst: wo feb 10, 2010 12:41
door schildertje
De kawa ,waar ik op heb gereden, is ook op het gewicht van de eigenaar laten zetten door de verings boer. Achja dat doet iedreen toch. Tenzij je 70kg weegt, dan zit je meestal met het standaard spul wel goed.

Geplaatst: wo feb 10, 2010 16:22
door Sjokske
Noppy schreef:Maar ik kon een overjarige RMZ450 Enduro met injectie kopen en dat scheelde toch zo'n 1.500 Euro.
Dus geen Husa geworden :shock: :wink: :?:

Geplaatst: wo feb 10, 2010 17:08
door Noppy
Nope,

Maar als het goed is rijdt ze even soepel :lol:

Ik had nu eenmaal goede ervaringen met Suzuki en er is een overdosis aan materiaal te bestellen via eBay.

Er staan nu alleen al 3 reservemotoren te koop en zelfs eentje op marktplaats. Van een Husaberg kan je dat nu nog niet verwachten.

Geplaatst: do feb 11, 2010 23:38
door Loco
Noppy schreef:Er was een test in een motomagazine dat ze via de clickers geprobeerd hebben om de achterpomp in te stellen maar dat dit niet gelukt is. Ding moet dus naar de verentuner, maar welke veer en pomp moet dat niet?

Idd, elke moto die ik ooit heb gehad is dan ook altijd bij de veringboer langs geweest :D ........iets heel belangrijk , maar spijtig genoeg door veel mensen over het hoofd gezien.


grtzz,