Pagina 1 van 1

locktide op schroeven?

Geplaatst: wo feb 03, 2010 20:26
door patricksku
hey noppers,
Ik heb me laten vertellen dat je locktide aan div schroeven kunt doen :P ,
En naderhand toch gewoon kunt losdraaien :roll: een tijdelijk iets dat het lostrillen voorkomt :?:
Wie heeft hier ervaring mee?
Zoja , welk soort locktide is dit? :wink:

Geplaatst: wo feb 03, 2010 21:30
door CrazyWezel
je hebt verschillende soorten locktite, voor alle toepassingen wel iets anders,
zo heb je borgmiddel, waar jij het over hebt, maar ook dingen als lijm en schroefdraad afdichting, dus het ligt er heel erg aan wat je vast wilt zetten, en sommige moet je eerst warm maken voordat je het weer los krijgt..

Geplaatst: wo feb 03, 2010 21:33
door Jo VdB
Blauwe loctite voor verbindingen die je makkelijk los kan krijgen.

Afbeelding

Wurth en consoorten bieden gelijkaardige dingen aan trouwens, die een fractie van het origineel kosten...

Jo VdB

Geplaatst: wo feb 03, 2010 21:59
door adje
De locktite 243 is beter.
Deze kan ook tegen Olie.
Wordt bij een Rekluse koppeling altijd gebruikt.

Geplaatst: do feb 04, 2010 19:51
door pHreaC
Blauwe loctite, die gebruik ik ook.

Hoef je trouwens niet elke keer opnieuw op de bout te doen, hetgeen overblijft op bout en moer zorgt voor een goede borging bij meerdere malen, vastzetten en loszetten.

Beetje vergelijkbaar met die blauwe kunststof die op borgmoeren zit.

grtz

Geplaatst: do feb 04, 2010 20:02
door Sjokske
Ben er verslaafd aan, al zijn er ook nog andere merken :idea:

Geplaatst: do feb 04, 2010 23:52
door speedphreax
Heb ooit in 1988 twee halve liters meegenomen bij mij pa op het werk en die gebruik ik nu nog steeds. Ik merk wel dat je het tegenwoordig veel meer gebruikt omdat het veel vaker wordt voorgeschreven. Of misschien sleutel ik wel beter...

Geplaatst: vr feb 05, 2010 00:03
door patricksku
Oke, bedankt voor de tips :wink:

Geplaatst: vr feb 05, 2010 12:04
door Boerr
Let op, er zijn vele soorten loctite. # 243/242 is voor toepassingen in motoren/revisie (icm hete olie e.d) geschikt. 271 of 2701 ook, maar die gaat nooit meer loskomen zonder de brander :roll: ..

Heb zelf een keertje van Wurth gebruikt, maar had toch twijfels over olie- en temp.bestendigheid. Zowel de vertegenwoordiger als de technische hulpdienst wisten dit niet. Uiteindelijk een 'bestaendigkeitsliste' van de duitse firma gekregen (duitse engineer aan de lijn bij telefoontje terug :P wat een service!). Maar alsnog geen duidelijkheid, dat krukas-moertje zit nu al wat uurtjes, zal wel goedkomen :roll:

Geplaatst: vr feb 05, 2010 19:26
door KTM-Schuimpie

Geplaatst: za feb 06, 2010 11:17
door Boerr
Danku danku..Dat heb ik dus gemist, ookal vind ik 'medium resistief' nog wat vaaaag.. Maar jij werkt dus bij Wurth? KTM-schuimpie? :roll: haha

Geplaatst: za feb 06, 2010 22:46
door KTM-Schuimpie
Boerr schreef:Danku danku..Dat heb ik dus gemist, ookal vind ik 'medium resistief' nog wat vaaaag.. Maar jij werkt dus bij Wurth? KTM-schuimpie? :roll: haha
Werkte voor Wurth Nederland, nu voor Wurth Industrie Service Duitsland.