Na de wel erg late 2010 presentatie (vorig jaar eind augustus in Umbrië), knoopt KTM terug aan bij de eerdere tradities.
--> dit jaar is de presentatie voor de 2011 modellen reeds gepland van 17 tot 19 mei, en dit te Benicassim - Spanje (op de locatie waar Everts zijn trainingsfaciliteiten heeft)
Ik ben alvast benieuwd en zal present zijn !
Laat het giswerk dus maar al starten (KTM 350 SXF , elektrische KTM, EFI , wel of geen PDS, stalen kader versus alu kader, enz. )
Jo VdB
KTM 2011 - gamma - presentatie 17-19 mei 2010 te Benicassim
Moderator: ghulst
Laatst gewijzigd door Jo VdB op ma mei 17, 2010 02:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ze de KTM in het blauw maken en met een linksysteem en met EFI dan zou ik die meteen willen hebben.
Ik ben niet zo oranje minded dus dat is een doorslag om geen KTM te kopen.
Alhoewel dat je verschilende andere kleuren plasticwerk kan verkrijgen voor een krentemik.
Ik ben niet zo oranje minded dus dat is een doorslag om geen KTM te kopen.
Alhoewel dat je verschilende andere kleuren plasticwerk kan verkrijgen voor een krentemik.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Bij Brouwer stond laatst een blauwe KTM-crosser, begon er al op te lijken
Hoewel oranje ook niet mijn favo-kleur is stond er ook een Musquin-replica en die was toch best wel
Hoewel oranje ook niet mijn favo-kleur is stond er ook een Musquin-replica en die was toch best wel
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Begrijp ik trouwens goed dat ze dit jaar de mx1 rijden op die 350? Met link. Dat had Tyler Rattray moet weten. Die liep toen de zeggen dat hij een ktm met link wilde hebben voor het jaar volgend op zn kampioenschap.
Zou wel gaaf zijn. 100cc minder als de concurentie en dan gewoon het kampioenschap winnen.
Zou wel gaaf zijn. 100cc minder als de concurentie en dan gewoon het kampioenschap winnen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
speciaal voor adje (voor alleen het blauwe dan)
zo vind ik m wel gaan.
zo vind ik m wel gaan.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: wo apr 29, 2009 20:59
Ja, en dadelijk gaan ze Yammies in oranje uitbrengen..!pHreaC schreef:Ik denk dat ze dit jaar voor blauw gaan.
Een blauwe KTM
Dat wordt een puinhoop zo!
In mijn geordende universum zij KTM's oranje en Kawa's gewoon
altijd groen!
EXC300
Huskie, het zou me niet verbazen als Nagel op de linkloze 450 blijft rijden en Cairoli op de nieuwe 350 met link; we zullen wel zien met de eerste internationale wedstrijden.huskie schreef:Begrijp ik trouwens goed dat ze dit jaar de mx1 rijden op die 350? Met link. Dat had Tyler Rattray moet weten. Die liep toen de zeggen dat hij een ktm met link wilde hebben voor het jaar volgend op zn kampioenschap.
Zou wel gaaf zijn. 100cc minder als de concurentie en dan gewoon het kampioenschap winnen.
-
- Berichten: 218
- Lid geworden op: wo jul 26, 2006 21:05
- Locatie: Haaltert
Een domme vraag mss maar wat is de "LINK" ?
Het begon allemaal met de yamaha Pro-Link. Of was dat de Honda?
Anyway, daarna ging Ktm terug naar de seventies, door geen link meer te gebruiken, met nu dan een return to the 2010
Anyway, daarna ging Ktm terug naar de seventies, door geen link meer te gebruiken, met nu dan een return to the 2010
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Honda begon met de Pro-Link, maar Yamaha had toen al het Cantilever-monoshocksysteem. Ongeveer gelijktijdig Kawa met Uni-Trak, Suzuki met Full Floater etc.
Later zijn alle systemen op elkaar gaan lijken à la Honda.
Later zijn alle systemen op elkaar gaan lijken à la Honda.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Bij de vorige perspresentatie (eind augustus 2009) vertelde KTM me dat de crossers met link zouden kunnen uitgerust worden, maar dat de enduro's met PDS zouden blijven.
Reden voor de PDS was , volgens hem, de betere bescherming tegen enduro specifieke omstandigheden.
Een crosser rijdt niet over wortels, over rotsen, ... en een link heeft daar niet te lijden...
Jo VdB
Reden voor de PDS was , volgens hem, de betere bescherming tegen enduro specifieke omstandigheden.
Een crosser rijdt niet over wortels, over rotsen, ... en een link heeft daar niet te lijden...
Jo VdB
Voilà, nu nog even mijn bed in kruipen... en dan deze middag het vliegtuig op richting Valencia en richting Benicassim.
De 350 SX-F gaat er alvast bijzijn.
Benieuwd naar de rest.
Jo VdB
De 350 SX-F gaat er alvast bijzijn.
Benieuwd naar de rest.
Jo VdB
Net terug van een top-organisatie !
Dé nieuwigheid is natuurlijk de 350 SX-F, waarvan KTM er wereldwijd zo'n 6.000 van wil verkopen dit jaar.
Injectie op de 250SX-F en 350 SX-F
Carburator op de 450 SX-F
Linksysteem op de 4takt crossers
PDS op de 2-takt crossers
Nieuw frame voor de crossers
Zilverkleurige velgen op de crossers
Enz...
Voor de enduro's zijn de wijzigingen beperkter.
Wel weer terug een transparante, melkwitte benzinetank erop (net zoals in het begin van het millenium...)
Electrische start standaard op de 250 EXC 2takt
Extra aandacht werd besteed aan de 200EXC (is nu een TOP brommer geworden !! )
EXC Six Days met oranje gepoederlakte kader (zien er erg gelikt uit)
6-bak op de 250 EXC en 300 EXC
Enz...
Waarschijnlijk volgend jaar al een enduro te verwachten op basis van de 350 SX-F !
In juli is er GROOT nieuws van Husaberg.
He gerucht gaat dat ........ (nee, ik ga het niet vertellen )
Laat zelf maar horen wat jullie denken...
Jo VdB
Dé nieuwigheid is natuurlijk de 350 SX-F, waarvan KTM er wereldwijd zo'n 6.000 van wil verkopen dit jaar.
Injectie op de 250SX-F en 350 SX-F
Carburator op de 450 SX-F
Linksysteem op de 4takt crossers
PDS op de 2-takt crossers
Nieuw frame voor de crossers
Zilverkleurige velgen op de crossers
Enz...
Voor de enduro's zijn de wijzigingen beperkter.
Wel weer terug een transparante, melkwitte benzinetank erop (net zoals in het begin van het millenium...)
Electrische start standaard op de 250 EXC 2takt
Extra aandacht werd besteed aan de 200EXC (is nu een TOP brommer geworden !! )
EXC Six Days met oranje gepoederlakte kader (zien er erg gelikt uit)
6-bak op de 250 EXC en 300 EXC
Enz...
Waarschijnlijk volgend jaar al een enduro te verwachten op basis van de 350 SX-F !
In juli is er GROOT nieuws van Husaberg.
He gerucht gaat dat ........ (nee, ik ga het niet vertellen )
Laat zelf maar horen wat jullie denken...
Jo VdB
Je bedoelt die tweetakt met injectieJo VdB schreef:In juli is er GROOT nieuws van Husaberg.
He gerucht gaat dat ........ (nee, ik ga het niet vertellen )
Laat zelf maar horen wat jullie denken...
Laatst gewijzigd door Sjokske op do mei 20, 2010 07:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
TFE 230 en TFE 370, 2 takt 'direct injection'.
Dat is wat ik kan vinden op het internet. Is mij alleen nog niet duidelijk of deze ook de gekantelde cilinder hebben.
Vanalles over te vinden, schijnt ook niet zo'n grote uitlaat 'expansiekamer' nodig het hebben (uitlaat-bocht). Ben erg benieuwd.
Heb ook gelezen dat de merken die 4 takt motoren leverden (oa voor sneeuwscooters en buitenboordmotoren) geheel overgestapt zijn naar direct ingespoten 2 takt motoren. Schijnt toch veel voordelen te bieden om terug te gaan naar 2 takt, ze schijnen (zoals ik het lees) zelfs gestopt te zijn met het produceren van 4 takt motoren.
Zou het begin van een ware revolutie kunnen betekenen in de crosswereld.
Dat is wat ik kan vinden op het internet. Is mij alleen nog niet duidelijk of deze ook de gekantelde cilinder hebben.
Vanalles over te vinden, schijnt ook niet zo'n grote uitlaat 'expansiekamer' nodig het hebben (uitlaat-bocht). Ben erg benieuwd.
Heb ook gelezen dat de merken die 4 takt motoren leverden (oa voor sneeuwscooters en buitenboordmotoren) geheel overgestapt zijn naar direct ingespoten 2 takt motoren. Schijnt toch veel voordelen te bieden om terug te gaan naar 2 takt, ze schijnen (zoals ik het lees) zelfs gestopt te zijn met het produceren van 4 takt motoren.
Zou het begin van een ware revolutie kunnen betekenen in de crosswereld.
Nou nou Sjokske, jij weet een nieuwtje goed voor je zelf te houden
Maar leuk is het wel, dat husaberg 2takt verhaal.
Jammer Jo, maar je zult nu weer over de ktm test moeten praten.
Btw die 200 is toch niet verandert? Hij is al perfect
Jij hebt toch niet op dat 200 brommertje gereden, hoop ik.
Maar leuk is het wel, dat husaberg 2takt verhaal.
Jammer Jo, maar je zult nu weer over de ktm test moeten praten.
Btw die 200 is toch niet verandert? Hij is al perfect
Jij hebt toch niet op dat 200 brommertje gereden, hoop ik.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ben er ook pas sinds eergisteren achter eigenlijk, via een site die ook nog de nodige onzekerheid hadhuskie schreef:Nou nou Sjokske, jij weet een nieuwtje goed voor je zelf te houden
Uiteraard weer Photoshop-de-luxe, maar wel grappig (cilinder moet nog wel plat gelegd worden onder 70° natuurlijk ) :
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Natuurlijk wel. Het blijft één van de meest onderschatte fietsen !huskie schreef:Jij hebt toch niet op dat 200 brommertje gereden, hoop ik.
Net zoals de 400 EXC...
Ik ben eveneens onder de indruk van de 350 SX-F. Is stukken makkelijker te berijden dan een 450 SX-F (alhoewel vandaag alles pijnlijk stijf is bij me )
Jo VdB
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
De 4 takt EXC modellen zijn jammergenoeg niet echt anders. Voor mij in ieder geval niet genoeg redenen om mijn 2008 de deur uit te doen.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS