Pagina 1 van 1
CRF450x enduro 2010
Geplaatst: di jan 12, 2010 19:07
door Loco
Heeft er iemand hier meer info over???
Volgens enkele amerikaanse verslagen zou deze injectie hebben, maar op de HN site spreken ze nog van carburatie
Vloeistofgekoeld, 4-takt 4-klep SOHC eencilinder
Boring x slag: 96 x 62,1 mm
Cilinderinhoud: 449 cm³
Carburatie: 40mm Keihin FCR vlakstroomcarburateur met TPS
Vermogen: 33,2 kW / 7.500 tpm (95/1/EC)
Koppel: 43,1 Nm / 7.000 tpm (95/1/EC)
Lengte: 2.178 mm
Breedte: 821 mm
Hoogte: 1.273 mm
Wielbasis: 1.478 mm
Zithoogte: 963 mm
Grondspeling: 345 mm
Tankinhoud: 7,2 liter (1,5l reserve)
Drooggewicht: 122 kg
Grtzz,
Geplaatst: di jan 12, 2010 19:35
door Loco
Blijkbaar is de crf450 R enduro wel met injectie
Maar deze heeft geen elec starter

en ik neem aan de de zuiger sneller moet vervangen worden?
Welk van de twee zou de beste keuzen zijn???? iemand suggesties??
Grtzz,
Geplaatst: wo jan 13, 2010 07:37
door Sjokske
Vorig jaar hadden ze bij volgens mij bij HM de versie met carburateur en dan nog eentje met injectie (de XI-versie staat me bij).
Klaarblijkelijk is de injectie-versie vervangen door de R-versie die wel injectie heeft en veel meer dan de X gebaseerd is op de crosser (die overigens maar een heel klein tankje heeft).
Geplaatst: wo jan 13, 2010 11:09
door adje
Een crf450x van 2010 heeft bij mijn weten geen injectie.
Een crf450r is een crosser die omgebouwd wordt door HM moto in Italie tot enduro en deze heeft wel injectie ( vanaf 2009 )
Dat ombouwen kan je overigens beter door Jos v Vugt laten doen want dan hou je de orginele Honda spulletjes op de motor ipv die prutspullen die HM er op zet.
Dat 18'' wiel bijvoorbeeld dat HM er in zet is echt van een slechte kwaliteit.
De zuiger van de crf450r hoeft heus niet sneller vervangen te worden dan van een crf450x.
Het ligt er ook al net aan hoe veel toeren dat je de motor laat maken.
Geplaatst: wo jan 13, 2010 11:14
door Sjokske
Geplaatst: wo jan 13, 2010 12:12
door Sjokske
In de Moto Verte van deze maand een vergelijkingstest tussen een stuk of zeven 450 enduro's, waaronder allebei de HM Honda's (X en R).
Voordeel van de X : stabiliteit, motoriek (whatever the fuck ze daar ook mee bedoelen).
Nadeel van de X : tikkie aan de zware kant.
Voordeel van de R : motorrendement (een hoop vermogen vermoed ik).
Nadeel van de R : bruut (crosskarakter) en stugge vering (= voordeel als je eens een crossbaan wilt pakken).
Nadeel van beide : prijzig.
Winnaar van de test : Beta
2e : KTM
3e : Husaberg
4e : Honda X / Kawa KXE-F (= soort van omgebouwde crosser)
6e : Kawa KLX-R
7e : Honda R
Wel op Franse ondergrond getest door Fransozen, zegt dus niet alles

Geplaatst: zo jan 17, 2010 15:43
door Rolando
Loco schreef:Blijkbaar is de crf450 R enduro wel met injectie
Maar deze heeft geen elec starter

en ik neem aan de de zuiger sneller moet vervangen worden?
Welk van de twee zou de beste keuzen zijn???? iemand suggesties??
Grtzz,
450X is inderdaad motorisch ongewijzigd sinds 2005 of 2006. Carburateur is nog standaard. De keuze is afhankelijk of dat je electrisch wil starten of niet.
Een aantal clubleden bij ons rijden met een R versie in de enduro´s, maar hebben wel de injectie anders `gemapped` om het afslaan bij stationair draaien tegen te gaan.
Ook blijken sterkere koppelingsveren of zelfs een Hinson met 6 veren, geen overbodige luxe te zijn!!
Geplaatst: zo jan 17, 2010 16:55
door adje
Of een Rekluse er in

Geplaatst: ma jan 18, 2010 06:19
door Loco
ok bedankt voor de info!!!!
grtzz