Pagina 1 van 2
te koop: HM Honda crf450
Geplaatst: ma jan 04, 2010 21:56
door blubberboerke
Te koop wegens overstap naar een tweetakt
hm crf450r (dus zonder elektrische starter)
bouwjaar 2007
acrapovic uitlaatsysteem met dB killer
Twin air filterkit (originele nog aanwezig)
ketting en tandwielen in goede staat
goed onderhouden
nieuwe inlaatkleppen (nov 09)
achterwiellagers (nov9)
distr.ketting + spanner (nov 09)
versn.bak revisie (mei 09) + krukaslagers en keerringen
vraagprijs 5400 euro
wil eventueel ook ruilen/ inruilen op een ktm tweetakt vanaf 2008 (met bijbetaling)
Geplaatst: ma jan 04, 2010 22:11
door adje
Weer een concurent erbij
Ik was het eerste

Geplaatst: di jan 05, 2010 12:01
door blubberboerke
adje schreef:Weer een concurent erbij
Ik was het eerste

Volgens mij wil iedereen van zijn/haar Honda af

Geplaatst: di jan 05, 2010 12:41
door adje
Nee hoor maar die rijden er nou eenmaal veel.
Vooral hier in Brabant zie je veel Honda's rijden.
Hoe kan het trouwens dat jouw Honda aan de linkerkant een aluminium kleurige carterdeksel heeft ??
Dit was alleen maar bij een 2002 model of bij alle CRF450X modellen.
Geplaatst: di jan 05, 2010 16:03
door blubberboerke
adje schreef:Nee hoor maar die rijden er nou eenmaal veel.
Vooral hier in Brabant zie je veel Honda's rijden.
Hoe kan het trouwens dat jouw Honda aan de linkerkant een aluminium kleurige carterdeksel heeft ??
Dit was alleen maar bij een 2002 model of bij alle CRF450X modellen.
Is een HM.
Vliegwiel is ook anders.
Geplaatst: di jan 05, 2010 16:59
door adje
Bij al de HM's CRF450R die ik gezien en zelf ook heb gehad na 2002 zaten overal de titanium carterhelften op ??
Geplaatst: di jan 05, 2010 19:12
door blubberboerke
adje schreef:Bij al de HM's CRF450R die ik gezien en zelf ook heb gehad na 2002 zaten overal de titanium carterhelften op ??
als ik bij bijv romviel op de site kijk bij een 2007 of 2008 zijn ze ook aluminium kleurig
http://www.romvielmotors.com/images/upl ... %20010.jpg
hoe dat kan weet ik ook niet.
deze zat erop toen ik hem kocht.
bloknummer komt overeen met 2007 (begint met 25)
Geplaatst: di jan 05, 2010 19:19
door Bakkertjedeeg
adje schreef:Nee hoor maar die rijden er nou eenmaal veel.
Vooral hier in Brabant zie je veel Honda's rijden.
Ik voel me juist altijd zo alleen tussen al dat oranje geweld.

Geplaatst: do jan 28, 2010 12:42
door blubberboerke
prijsverlaging!!!
nu voor 5300 euro of goed bod.

Geplaatst: za feb 06, 2010 23:46
door AceSpider
mooie moto succes met verkoop
Geplaatst: zo feb 07, 2010 21:11
door blubberboerke
AceSpider schreef:mooie moto succes met verkoop
thanks
wil alleen nog niet echt lukken

Re: te koop: HM Honda crf450
Geplaatst: ma feb 08, 2010 11:15
door silbertanne
blubberboerke schreef:Te koop wegens overstap naar een tweetakt
Speciale reden om twee-takt te gaan rijden?
Re: te koop: HM Honda crf450
Geplaatst: ma feb 08, 2010 19:19
door blubberboerke
silbertanne schreef:blubberboerke schreef:Te koop wegens overstap naar een tweetakt
Speciale reden om twee-takt te gaan rijden?
geluid en onderhoudskosten.
Geplaatst: di feb 09, 2010 01:43
door roen
onderhoudskosten mischien?
Re: te koop: HM Honda crf450
Geplaatst: di feb 09, 2010 01:46
door roen
blubberboerke schreef:silbertanne schreef:blubberboerke schreef:Te koop wegens overstap naar een tweetakt
Speciale reden om twee-takt te gaan rijden?
geluid en onderhoudskosten.
hmmm, volgende keer ff beter opletten..

Geplaatst: di feb 09, 2010 12:03
door Hoelio
Geluid kan ik wat mee. Geur zou voor mij ook een reden kunnen zijn.
Maar onderhoudskosten? Kun je dat uitleggen? Waarom zou een 2-tact goedkoper zijn in het onderhoud?
Geplaatst: di feb 09, 2010 14:45
door CrazyWezel
ik denk dat een moderne 4takt (crosser) ongeveer gelijk ligt aan een 2takt met onderhouds intervallen of niet?
om de hoeveel uur trek je een sportief bereden 4takt uit elkaar? bv. een crf450 dan.
Geplaatst: di feb 09, 2010 15:06
door Redski
ik denk dat een moderne 4takt (crosser) ongeveer gelijk ligt aan een 2takt met onderhouds intervallen of niet
Of niet dus.

Geplaatst: di feb 09, 2010 18:15
door CrazyWezel
vertel..
Geplaatst: di feb 09, 2010 19:09
door Bakkertjedeeg
Redski schreef:ik denk dat een moderne 4takt (crosser) ongeveer gelijk ligt aan een 2takt met onderhouds intervallen of niet
Of niet dus.

Ik denk ook dat het allemaal wel meevalt. Enduro gezien dan. Cross lijkt me de 4 takt inderdaad duurder. En hobby mag geld kosten.

Geplaatst: di feb 09, 2010 19:13
door YZF250
Als je alles samentelt zullen de onderhoudskosten toch niet ver uit elkaar liggen hoor.
2t: Mengolie gebruiken, vaker zuiger vervangen, zuiger iets goedkoper , olie blok vervangen.
4t: Geen mengolie, zuiger gaat langer mee, maar is iets duurder, olie blok vervangen.
Geplaatst: di feb 09, 2010 19:32
door wr450f'05
Dit zijn van die eeuwige discussie's.
Een beetje hetzelfde als de kip of het ei.
De ene vind 2t handiger en de ander 4t, de kosten zullen niet ver uit elkaar liggen als je alles bij elkaar optelt.
Geplaatst: di feb 09, 2010 21:36
door Redski
Helemaal geen kip en ei verhaal. Een 2 takt is gewoon voordeliger in het onderhoud. Diverse Amerikaanse off-roadbladen hebben al vergelijkingen uitgevoerd en dan blijkt een 2 takt voordeliger.
Zuiger 300 exc als set kost € 128 helemaal compleet. Rij ik 100 uur mee.
2e zuiger blokje los (200 uur) nieuw bigend en lagers. Voila.
Koppeling nu ruim 5000 km en 150 uur, als nieuw.
Mengolie 1:50 inderdaad. Blokolie 1 keer per half jaar.
Kijk nu maar eens of je dit ook met een 4 takt redt. Kijk maar eens bij het ONk enduro hoeveel er weer op een 2 takt brommer stappen.
Geplaatst: di feb 09, 2010 22:04
door Bosje
Redski schreef:Helemaal geen kip en ei verhaal. Een 2 takt is gewoon voordeliger in het onderhoud. Diverse Amerikaanse off-roadbladen hebben al vergelijkingen uitgevoerd en dan blijkt een 2 takt voordeliger.
Zuiger 300 exc als set kost € 128 helemaal compleet. Rij ik 100 uur mee.
2e zuiger blokje los (200 uur) nieuw bigend en lagers. Voila.
Koppeling nu ruim 5000 km en 150 uur, als nieuw.
Mengolie 1:50 inderdaad. Blokolie 1 keer per half jaar.
Kijk nu maar eens of je dit ook met een 4 takt redt. Kijk maar eens bij het ONk enduro hoeveel er weer op een 2 takt brommer stappen.
Blokolie eens per half jaar
Hoeveel draaiuren zijn dat dan

Geplaatst: di feb 09, 2010 23:17
door wr450f'05
Redski schreef:Helemaal geen kip en ei verhaal. Een 2 takt is gewoon voordeliger in het onderhoud. Diverse Amerikaanse off-roadbladen hebben al vergelijkingen uitgevoerd en dan blijkt een 2 takt voordeliger.
Zuiger 300 exc als set kost € 128 helemaal compleet. Rij ik 100 uur mee.
2e zuiger blokje los (200 uur) nieuw bigend en lagers. Voila.
Koppeling nu ruim 5000 km en 150 uur, als nieuw.
Mengolie 1:50 inderdaad. Blokolie 1 keer per half jaar.
Kijk nu maar eens of je dit ook met een 4 takt redt. Kijk maar eens bij het ONk enduro hoeveel er weer op een 2 takt brommer stappen.
Ik bedoelde meer dat de discussie op het kip en ei verhaal leek.
De kosten liggen niet ver uit elkaar, niet voor hobby rijders zoals mij. Uit eigen ervaring ik heb ook ooit 2T gereden.