Pagina 1 van 1

DR650SE + Dynojet

Geplaatst: zo dec 27, 2009 14:32
door vanisher
Hey Folks,

Ik heb op m'n DR650SE (1996) een dynojet stage 2 kitje geinstalleerd.
nieuwe naald erin, circlip op positie 3, sproeier is 138. Ook heb ik een extra gaatje geboord in de gasschuif? (Dat ding waar de naald in zit).

Motor start goed, loopt stationair prima, alleen zodra je wilt wegrijden slaat hij af, tenzij je een hoop gas geeft.

Iemand nog een tip? Ik heb zojuist de kleppen nog gesteld, die zijn weer 100% in orde.

dr

Geplaatst: do dec 31, 2009 19:39
door geert
ik heb hier er nog een liggen van een dr650 se. Vanalles geprobeerd maar er uiteindelijk terug uit gehaald.Loopt nu origineel nog het best.

Geplaatst: do dec 31, 2009 20:08
door vanisher
Hey Geert,

Welke sproeiers heb jij erbij? de DR650 yahoo group heeft het er over dat er minimaal 155 in moet.

Ik heb alleen 138 en 142 in m;'n setje.

Geplaatst: do dec 31, 2009 21:31
door zappa.suzuki
Sproeiers kan je gewoon opboren/vijlen, ga ff langs een goede motorboer [bv Snelmotoren te Zeist] en het is zo geregeld :wink:

Dus kan gewoon staps gewijs,..
De 650 heeft toch ook 2 carbs?
dan kan je gewoon spelen met settings, dus je kan variaties hebben per carb, in sproeiermaat en naaldstand..

Geplaatst: vr jan 01, 2010 23:08
door geert
dezelfde van u.
Toen besteld bij Tovami.
Op motorforum toen in contact geweest met iemand die het ook geprobeerd heeft en heeft opgegeven.
Nu is de snorkel er uit en is hij goed afgesteld met de originele sproeiers.
Reageerd beter en voelt beter aan dan mijn big 800.
Dr 650 se heeft wel maar 1 carburator.

Geplaatst: za jan 02, 2010 13:31
door vanisher
Het domme is dat ik hier nog een DR650SE heb staan met hetzelfde dynojet kitje, en die loopt als de brandweer.. Settings zijn hetzelfde.. naald positie, sproeier, airbox mod.

Geplaatst: za jan 02, 2010 18:09
door vanisher
Sow, nog ff aan het knutselen geweest

Grootste aanwezige sproeier erin (142). Naald zo hoog mogelijk.
Loopt nu als een gek, in z'n 2 gaat ie nog op z'n achterwiel (dmv het gas). Enige wat ik nu nog weg moet zien te poetsen is het dipje van stationair naar hogere RPM. Denk dat ik er maar een 150sproeier ingooi, en de naald weer wat laat zakken, daarmee zou dat volgens mij ook verholpen moeten zijn.

Geplaatst: za jan 02, 2010 18:36
door geert
hou me op de hoogte!!! :D :D

Geplaatst: za jan 02, 2010 18:53
door vanisher
Haha is goed! Het is echt een andere motor, ik lag al bijna op m'n bek door wat vroegtijdig op het gas te gaan in het uitgaande gedeelte van een bocht. Nou, dat kreeg ik dus met de normale setting echt niet voor elkaar.

Geplaatst: za jan 02, 2010 19:20
door geert
Dus wat moet ik veranderen?
Stap voor stap?? :?:
Pakt h'em goed op?