Pagina 1 van 1

Enduro regeltjes, wat mag en wat niet

Geplaatst: wo dec 23, 2009 19:23
door huskie
Staat Mike is zijn recht of is het een gevalletje "bord voor de kop" :?:
http://www.destentor.nl/sport/grootdeve ... e-Kock.ece

Geplaatst: wo dec 23, 2009 19:42
door Houten Klaas
Wanneer Mike zelf de onderdelen heeft overgezet is er naar mijn idee niks aan de hand. Er lag ergens langs de weg onderdelen.

Geplaatst: wo dec 23, 2009 19:51
door gassen
Alles wat je "vind", mag je volgens mij ook op de motor hangen. Ik weet niet of het deksel een merkje krijgt maar anders zit hij volgens mij niet fout. Hij moet natuurlijk wel alles zelf gerepareerd hebben. Als dat niet is gebeurt vind ik het jammer dat hij "procedeert".

Geplaatst: wo dec 23, 2009 22:41
door speedphreax
Als je het artikel zo leest dan is het toch duidelijk. Er staat met hulp van derden. Of het waar is? Dat is wat anders.

Geplaatst: wo dec 23, 2009 23:13
door GuyC
speedphreax schreef:Als je het artikel zo leest dan is het toch duidelijk. Er staat met hulp van derden. Of het waar is? Dat is wat anders.
Ik weet het niet zo zeker hoor, ik veronderstel dat de regels in Nederland en Belgie wel ong hetzelfde zullen zijn. In Belgie mag de piloot enkel zelf aan de motor sleutelen, maar mag een omstaander wel gereedschap, eventuele reservestukken aangeven.... Het is maar wat ze bedoelen met hulp van derden...

Geplaatst: do dec 24, 2009 12:13
door Sanne
Mike heeft zijn reputatie erg tegen. Davids is een grote man binnen de enduro een heeft wel een goede reputatie. Tja en als er dan een dubbeltje op z'n kant ligt valt het toch de kant op van de smettelose Davids.

Wel jammer voor Kock want hij kan ERG hard rijden!

En of ze nu winnen of verliesen het verlies is al geleden. Frits: Het enduro is toch al naar de klote, wereldje is een grote kliek.

Dan zeg ik: stop er lekker mee! :?

Zonde dit.

Geplaatst: do dec 24, 2009 16:12
door schildertje
HeHe! raad van beroep heeft gesproken het is klaar en duidelijk!

http://www.destentor.nl/sport/grootdeve ... Davids.ece
Dat word 9 januari niet gezellig, al hoop ik het tegenovergestelde.
Ritselen in de enduro is van alle tijden, officials van nu konden er vroeger ook wat van. Alleen moet je accepteren als je gesnapt word!

Geplaatst: do dec 24, 2009 16:20
door Houten Klaas
Aangezien wij de feiten niet kennen, blijft het giswerk.
Als de tuchcomissie heeft geoordeeld en het hoger beroep het niet heeft gered. Kun je concluderen , Davids gefeliciteerd!

Geplaatst: do dec 24, 2009 19:26
door huskie
Je zit strak in de wedstrijd. Rijdt je de ballen uit de broek, en daardoor raak je een steen of iets dergelijks. $#$# denk je nog. Maar verder rij je door want je kunt nederlands kampioen worden. Je kijkt eens naar beneden op het asfalt en je ziet de olie eruit stromen. Wat de f$%k!!!! gaat er door je hoofd. Bij de tijdcontrole snel een ander deksel monteren. Gelukkig is je teamgenoot zo vriendelijk dat deksel af te geven om jou maar ned kampioen te krijgen. Je monteert dat deksel, maar iemand helpt jou in zijn enthousiasme. Hij draait een boutje aan, of geeft jou dat deksel aan, niets ergs. Maar....... dat mag niet, en toevallig staat daar een knmv official die erg goed de regeltje kent en ook nog een vriend van Davids is(dit gis ik). Bingo. Kock is out.
Voor de duidelijkheid: bovenstaand verhaal is verzonnen, maar zou waar gebeurd kunnen zijn.

Geplaatst: do dec 24, 2009 20:10
door Redski
Davids heeft als het nodig was ook vaak genoeg "geritseld" . Lekker makkelijk als je broer in dezelfde klasse rijdt met dezelfde motor. :wink:

Kock is nou eenmaal niet van een smetteloos verleden, komt uit het westen en heeft bravoure. Zie daar alle ingredienten om het "enduro esthablisment " tegen te krijgen.
Hij had die deksel gewoon ergens in een mooi klein bosje achter een dikke eik moeten wisselen. Had ie Davids gevraagd, had die gezegd: Je moet die linkse nemen, daar ga ik ook altijd staan.

Op 300 startbewijshouders is nog niet de helft Inter en je hebt een betere soap dan GTST. :D

Ps: Ik ben niet voor Davids OF Kock.

Geplaatst: do dec 24, 2009 21:05
door JoeBaR
volgens mij is het net als bij alle andere sporten , alles mag zolang het niet gezien wordt

Geplaatst: vr dec 25, 2009 02:36
door Herr DRénérZéele
Ik ga eerst maar eens aan Arjan vragen hoe het nou écht gegaan is.

Geplaatst: vr dec 25, 2009 09:22
door Noppy
Die boutjes vastdraaien / uitzoeken is tijdrovend; ik kan me voorstellen dat je dat even iemand uit de losse hand laat meedraaien totdat zo'n boutje zwaarder gaat.

Maar de bestuurder zal het gereedschap in zijn handen hebben gehad. Dit was gewoon een typisch geval van het aangeven van de boutjes "in een draaiende beweging";-)

Ik weet van de broer van Jurgen Overveld (achterhoeker) dat ze die toen hij op winst stond met zijn DRZ400K aangegeven hebben voor foute bandenkeuze (geen FIM). Ze doen het dus ook onder elkaar, niet alleen tegen westerlingen...

Geplaatst: vr dec 25, 2009 13:35
door exc 380
Davids is zelf ook geen haar beter.
In 2004 lag er "toevallig"ook een ontsteking in het bos tijdens een proef.
En in 2008 is ook iemand kampioen geworden omdat er "toevallig"een busje rond reed met een motor erin met reserve onderdelen.

Das t spelletje.
Gaat het goed heb je geluk. Gaat het mis en ze pakken je moet je ook de consecunentie aanvaarden.

Mark

Geplaatst: vr dec 25, 2009 14:12
door wr450f'05
Ik zal je vertellen dat er gewoon bussen rondrijden met exact dezelfde motor erin.

Gaat de gekeurde motor kapot dan word deze de bus in gegooid en rijd de deelnemer met de 'schaduw' motor verder, deze word eerst een keer in de modder gegooid zodat het niet opvalt.
De kapotte motor word gerepareerd in de bus en de deelnemer doet nog een keer de grote wisseltruc en finished gewoon op zijn eigen gekeurde machine.

Er rijden met enduro's ook mensen met exact dezelfde motor mee over de gewone weg dus geen deelnemers.

Dit hoort nu eenmaal een beetje erbij en je doet er niks aan, ik vind alleen wel als je gesnapt word moet je ook sportief je verlies op je nemen.

Dit is niet uit de duim gezogen, ik heb al een aantal keren zulke wisseltrucen mogen waarnemen. Ik weet niet of het tegenwoordig nog zo makkelijk is met een barcode in plaats van een knipkaart.

Geplaatst: vr dec 25, 2009 16:11
door Rolando
Ik heb ook al verhalen gehoord van identieke motoren met schaduwrijders, maar alleen nummerplaten overzetten.
Jammer voor de sport, maar als derden echt de hulp hebben geboden is het terecht.
In het verleden heeft Kock ook al eens stukken op proeven afgesneden die onbestraft zijn gebleven, heb ik uit betrouwbare enduro bronnen.

Maar eerlijk is eerlijk als je via de rechter je kampioenschap moet halen, zit er geen gouden randje aan.

Geplaatst: zo dec 27, 2009 13:39
door Sjokske
Altijd gedacht dat het erom ging wie het meeste gas kon geven :?

Geplaatst: zo dec 27, 2009 14:13
door schildertje
Met verschillende barcode lees plaatsen wordt het toch ietsje moeilijker
wr450f'05 schreef:Ik zal je vertellen dat er gewoon bussen rondrijden met exact dezelfde motor erin.

Gaat de gekeurde motor kapot dan word deze de bus in gegooid en rijd de deelnemer met de 'schaduw' motor verder, deze word eerst een keer in de modder gegooid zodat het niet opvalt.
De kapotte motor word gerepareerd in de bus en de deelnemer doet nog een keer de grote wisseltruc en finished gewoon op zijn eigen gekeurde machine.

Er rijden met enduro's ook mensen met exact dezelfde motor mee over de gewone weg dus geen deelnemers.

Dit hoort nu eenmaal een beetje erbij en je doet er niks aan, ik vind alleen wel als je gesnapt word moet je ook sportief je verlies op je nemen.

Dit is niet uit de duim gezogen, ik heb al een aantal keren zulke wisseltrucen mogen waarnemen. Ik weet niet of het tegenwoordig nog zo makkelijk is met een barcode in plaats van een knipkaart.

Geplaatst: zo dec 27, 2009 14:48
door wr450f'05
schildertje schreef:Met verschillende barcode lees plaatsen wordt het toch ietsje moeilijker
wr450f'05 schreef:Ik zal je vertellen dat er gewoon bussen rondrijden met exact dezelfde motor erin.

Gaat de gekeurde motor kapot dan word deze de bus in gegooid en rijd de deelnemer met de 'schaduw' motor verder, deze word eerst een keer in de modder gegooid zodat het niet opvalt.
De kapotte motor word gerepareerd in de bus en de deelnemer doet nog een keer de grote wisseltruc en finished gewoon op zijn eigen gekeurde machine.

Er rijden met enduro's ook mensen met exact dezelfde motor mee over de gewone weg dus geen deelnemers.

Dit hoort nu eenmaal een beetje erbij en je doet er niks aan, ik vind alleen wel als je gesnapt word moet je ook sportief je verlies op je nemen.

Dit is niet uit de duim gezogen, ik heb al een aantal keren zulke wisseltrucen mogen waarnemen. Ik weet niet of het tegenwoordig nog zo makkelijk is met een barcode in plaats van een knipkaart.
Maar niet onmoglijk

Geplaatst: zo dec 27, 2009 15:54
door schildertje
:D had je plannen :lol:

Geplaatst: zo dec 27, 2009 17:12
door wr450f'05
ik rijd (nog) geen enduro's alleen maar crosswedstrijdjes en OTR ritten.

En ik ben echt niet goed genoeg om in de top mee te draaien bij de enduro's dus voor mij niet nodig om fraude te plegen met de barcode.