Pagina 1 van 1

HGS uitlaat EXC 300

Geplaatst: ma nov 23, 2009 14:53
door Herr DRénérZéele
Heb mijn originele bocht ivm met een niet helemaal geplande afstap wat verbogen, sluit niet helemaal lekker meer aan op de cilinder. Ga proberen dat weer netjes recht te kloppen maar zit anders ook te denken over een HGS. Wat is het verschil met een originele (een vriend van me zegt dat het meer koppel geeft) en is zo'n ding zijn geld waard? Komt je carburateurafstelling dan ook aan de beurt?

Tnx,
Dick.

Geplaatst: ma nov 23, 2009 15:51
door Redski
Mijn ervaring is dat een HGS juist bovenin harder doorloopt. fijn voor op een maisplak waar de 5e soms net niet lekker doorloopt.
Voor onderin is de orginele perfekt.

Geplaatst: di nov 24, 2009 10:36
door folie
Redski schreef:Mijn ervaring is dat een HGS juist bovenin harder doorloopt. fijn voor op een maisplak waar de 5e soms net niet lekker doorloopt.
Voor onderin is de orginele perfekt.
Doorgaan in z'n 5 ? Koppel onderin ? Klinkt alsof je eens een 4takt moet proberen... :lol: :wink: :lol:

Geplaatst: di nov 24, 2009 12:50
door Herr DRénérZéele
Dat heb ik al 29 jaar gedaan! :lol:
Ik ben nu toch wel erg blij met m'n 3takt, minder zloty's voor meer lol, hoop koppel onderin(maar meer is nooit een probleem..) en ongenadig doorbleren bovenin.
En:!!!: Het tilt zo lekker makkelijk op!!!! :D

Je zou het's moeten proberen! :P :lol:

Geplaatst: di nov 24, 2009 14:01
door Redski
Doorgaan in z'n 5 ? Koppel onderin ? Klinkt alsof je eens een 4takt moet proberen
:lol: :lol:

Een dikke viertakt zal inderdaad op een losgetrokken bouwland gewoon doorgaan waar de 300 afzakt. :cry:
Dat maak je op ALLE andere stukken gemakkelijk weer goed :wink:
Komt nog bij dat een compleet systeem voor een 2takt, HGS, KTM powerparts of Doma vaak nog voordeliger is dan alleen een 4-takt demper. :P
Einde betoog :!:

Geplaatst: di nov 24, 2009 22:17
door Noppy
HGS is de enige die door de geluidskeuringen op Arkel komen. Ze hebben daar momenteel problemen met 2-takts; die maken momenteel nog meer herrie dan de 4-takts. Die laatste zijn allemaal teruggebracht naar 94 dB, met dank aan o.m. HGS en Maxtreme Performance.