Pagina 1 van 1

350's are coming

Geplaatst: za nov 21, 2009 10:22
door Sjokske
De lichtgewichten voor MX1 seizoen 2010 komen er aan (en ik begin ze nog bijna mooi te vinden ook :wink: ) : http://www.mxlarge.com/news/2983-ktm-35 ... -motocross
Nu nog kijken wie er op gaat rijden (Caïroli :?: ) , schijnbaar gaan er toch ook nog oranje 450's rondtoeren.

Re: 350's are coming

Geplaatst: za nov 21, 2009 11:04
door speedphreax
Sinds lange tijd weer eens een nieuw model dat ik meteen mooi vind. Maar 350cc... Dacht het niet! Zit gelukkig geen kenteken op dus dan kom ik ook niet in de verleiding.

Geplaatst: za nov 21, 2009 18:44
door STTEVE
Ik heb al een 350 in de garage staan, van Yamaha. Rijdt super

Geplaatst: za nov 21, 2009 19:44
door melkboer marco
STTEVE schreef:Ik heb al een 350 in de garage staan, van Yamaha. Rijdt super
die met die ty-rap????
of is dat nu opgelost??
stond er bij toen je die aan een vriend vroeg!!! (in Varsseveld)

groet'n Marco

Geplaatst: za nov 21, 2009 23:28
door sjikkentip
Ik heb van mijne EXC-F 250 nen 280 laten maken en ik moet zeggen bevalt mij perfect.Er staan ook van in het begin een JD-jetting kit op de carburator.
Nu terug koppel onderin,bijna zoveel als menne vorige EXC-F 400.En hij sleurt zo bijlange niet aan de armen en blijft een 'mountain-bike' zoals origineel.

Geplaatst: zo nov 22, 2009 01:48
door STTEVE
melkboer marco schreef:
STTEVE schreef:Ik heb al een 350 in de garage staan, van Yamaha. Rijdt super
die met die ty-rap????
of is dat nu opgelost??
stond er bij toen je die aan een vriend vroeg!!! (in Varsseveld)

groet'n Marco

hahahaha ja dat klopt, dat was ik. opgelost? eh ja .... die tyrap zit er nog op. Bij een xt350 steek je die stang door een tonnetje, bij een tt350 leg je m erop. wel sneller wielenwisselen, maar ook mis je je rempunt nogal eens .... Ik zal een tyrap voor je maat meenemen naar hengelo, ik wil geen schulden, hoor :wink:

maar goed, ik heb dus al een 350, dus de titel kan beter veranderd worden "350's are back!!!"(beetje met een oostenrijkse tongval uitspreken)

Geplaatst: zo nov 22, 2009 11:28
door petertje
Ik word gek van het downsizen,eerst reden wij allemaal 600cc ,daarna moest iedereen een 450 en dadelijk rijden we een 50 cc.
Ik rij nu een xr650 en ktm 525 en verrek het om lager te gaan..mijn ogen staan gericht op een ktm 690 of husaberg 570...en laat die maar lekker mijn armen eruit trekken,voel ik tenminste dat ik gereden heb hahaha......kom maar op met het commentaar. :wink:

Geplaatst: zo nov 22, 2009 12:05
door Sjokske
petertje schreef:......kom maar op met het commentaar. :wink:
Neuj, want ik ben volledig met je eens :wink:
Als ik iets onder de 500cc aanschaf moet ik zelf mee gaan duwen of trappen, was ik echt niet van plan :lol:

Geplaatst: zo nov 22, 2009 14:20
door celsa
petertje schreef:Ik word gek van het downsizen,eerst reden wij allemaal 600cc ,daarna moest iedereen een 450 en dadelijk rijden we een 50 cc.
Ik rij nu een xr650 en ktm 525 en verrek het om lager te gaan..mijn ogen staan gericht op een ktm 690 of husaberg 570...en laat die maar lekker mijn armen eruit trekken,voel ik tenminste dat ik gereden heb hahaha......kom maar op met het commentaar. :wink:
Voila Peter, das gesproken :wink:

Geplaatst: zo nov 22, 2009 15:45
door Herr DRénérZéele
Sjokske schreef:
petertje schreef:......kom maar op met het commentaar. :wink:
Neuj, want ik ben volledig met je eens :wink:
Als ik iets onder de 500cc aanschaf moet ik zelf mee gaan duwen of trappen, was ik echt niet van plan :lol:

Wel eens op een EXC 300 gereden? :o

Geplaatst: zo nov 22, 2009 17:07
door speedphreax
Ik trap ook niet meer in de hype van lichter lichter... Er is ook nog eens iets als persoonlijke voorkeur.

Geplaatst: zo nov 22, 2009 18:59
door pruus
als ik door gebrekkige techniek een gaatje laat vallen vindt ik ´t wel fijn als ik dat op vermogen weer kan dichten... En voor het gewicht van een crf hoeft echt niemand te schrikken!

Geplaatst: zo nov 22, 2009 18:59
door Sjokske
Herr DRénérZéele schreef:Wel eens op een EXC 300 gereden? :o
Nee, wel een 250, maar te veel brommer naar mijn zin. Koppel van een (dikke) viertakt(tractor) bevalt toch beter.
In het buitenland zou ik best wel willen, maar we rijden toch veel vaker diep zand hier in de contreien, dus voor die enkele keer dan maar een dikke dame bergop sleuren.

Geplaatst: zo nov 22, 2009 21:16
door RvD
Ieder z'n ding.
Persoonlijk zie ik wel wat in het downsizen, maar dan wel uitsluitend om de handelbaarheid te vergroten natuurlijk.
M'n 125 voor op de baan heeft me doen besluiten mijn 525 exc in te ruilen voor een 300 exc. Maar inderdaad, als we hier in hetzelfde terrein reden als in Frankrijk of bv Turkije zou een 125 of 200 zeker mijn voorkeur hebben.
Sterker nog, ben erg benieuwd hoe een 200 stuurt en vooral ben ik benieuwd of je daarmee erg inlevert tov mijn 300 qua vermogen. Ik ga geen uitspraken doen dat ik in de toekomst niet ooit zoiets ga rijden.

Re: 350's are coming

Geplaatst: di nov 24, 2009 10:28
door folie
Sjokske schreef:De lichtgewichten voor MX1 seizoen 2010 komen er aan (en ik begin ze nog bijna mooi te vinden ook :wink: ) : http://www.mxlarge.com/news/2983-ktm-35 ... -motocross
Nu nog kijken wie er op gaat rijden (Caïroli :?: ) , schijnbaar gaan er toch ook nog oranje 450's rondtoeren.
Wow..
350 lijkt me ideaal.
Voorlopig toch nog een paar jaartjes sleuren aan de 525...
Ik weet ook nog niet zeker. Ik vind die 525 powerhouse toch ook wel z'n charme hebben. En sneller hoef ik niet.

Geplaatst: di nov 24, 2009 17:01
door henkzelf
Die gaan dus weer meer toeren maken dan een 450 omdat er nog geen aparte klasse voor is en ze dus met de 450 mee moeten in pk's. En dus weer vaker een dure viertakt zuiger wisselen. Nee, dan liever een 450 met een goed (enduro) motor karakter.
Al die verhalen over te wild zijn van een 450? Dan geef je teveel gas dus of het kreng is niet goed te doseren.

NB. mijn eerste echte "endurofiets" was een wilde Hnda 250 tweetact. Stond ik de hele dag achterstevoren op de 18 mm bandjes. Dus 200gram vliegwielgewicht erop en een ander gashandel (niet zo'n aan-uit knopje); dat scheelt!

Geplaatst: di nov 24, 2009 18:26
door Zot
wel weer een link systeem ipv pds :-)

Geplaatst: di nov 24, 2009 20:32
door Bosje
Zot schreef:wel weer een link systeem ipv pds :-)
NIks waard, nog meer lagers om in het vet te houden :P
PDS hoef je alleen maar schoon te houden en niks aan t handje, perfect!

Geplaatst: di nov 24, 2009 21:31
door henk-v
Bosje schreef:
Zot schreef:wel weer een link systeem ipv pds :-)
NIks waard, nog meer lagers om in het vet te houden :P
PDS hoef je alleen maar schoon te houden en niks aan t handje, perfect!
veranderen om het veranderen? :evil:

Geplaatst: wo dec 09, 2009 22:00
door driekske
of input van vriend Everts? zijn nummer staat er al op

Geplaatst: wo dec 09, 2009 23:16
door Frank!
In de MXA van januari 2010 staan spy-fotos van het 2011 350SXF prototype (training op Glen Helen).

Wat kreten: compleet nieuwe motor (geen overboorde 250 oid) - bijna 50 pk (geclaimd) - geen kickstarter - kan zowel met carb als EFI komen (KTM heeft beide technieken in huis) - linksysteem - etc.

Geplaatst: do dec 10, 2009 21:00
door JOPAT
RvD schreef:Ieder z'n ding.
Persoonlijk zie ik wel wat in het downsizen, maar dan wel uitsluitend om de handelbaarheid te vergroten natuurlijk.
M'n 125 voor op de baan heeft me doen besluiten mijn 525 exc in te ruilen voor een 300 exc. Maar inderdaad, als we hier in hetzelfde terrein reden als in Frankrijk of bv Turkije zou een 125 of 200 zeker mijn voorkeur hebben.
Sterker nog, ben erg benieuwd hoe een 200 stuurt en vooral ben ik benieuwd of je daarmee erg inlevert tov mijn 300 qua vermogen. Ik ga geen uitspraken doen dat ik in de toekomst niet ooit zoiets ga rijden.
Ik rij zelf op mijn tweede 200 exc. Mijn kameraad een 300 exc. Met mijn gewicht van 73 kg. doe ik totaal niets onder voor de 300 exc. Heb wel een andere pijp gemonteerd en heb de gearing (korter, met een top van 110 kmh.) aangepast.