Gereden ritjes!

Moderators: celsa, Djob

celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

Gereden ritjes!

Bericht door celsa »

plaats hier uw gereden ritje ,

-Waar
-Wanneeer
-Met wie
-..........
Laatst gewijzigd door celsa op zo nov 08, 2009 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

Bericht door celsa »

Vandaag offroad-rit gereden met een groepje van 19 deelnemers
Vertrokken in Brasschaat om 9.00h, de mannen van het B4B forum hadden voor wat koffiekoeken gezorgd, tof!

Mijn lokale allroad maatjes Simon - Dirk en den Herwig waren ook van de partij. Verder nog forumleden van hier, bv Platte Vis - Luc Boxer - PVDE - Shulty enz.

Ik hoop dat iemand wat foto's plaatst, zelf had ik mijn toestel niet bij me.
Aan water en blubber geen nood, voelde me net 20jaar jonger :roll:

Hier alvast wat foto's
http://pvde.smugmug.com/gallery/10237922_jPTi6#P-1-15

http://lucboxer.smugmug.com/Motorcycles ... 3721_Ftj5p

http://plattevis.smugmug.com/Motorcycle ... 7794_SCFKt

Bedankt aan de iniatiefnemers!
Peter - Luc - Walter - B4B

tot de volgende
Laatst gewijzigd door celsa op zo nov 08, 2009 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

Honville 2009

Bericht door celsa »

Honville Cross Country,

Dit event wordt stilaan een vaste waarde op de agenda.
Het Belgisch enduro seizoen loopt stilaan op zijn einde en voor de liefhebbers van ‘endurance’ of uithoudingswedstrijden is dit toch wel het betere werk.
Staat tevens op de kalender van het BOXC kampioenschap wat staat voor ‘Belgian Open Cross Country’. Dat is een verzameling van uithoudingskoersen (4 of 5 uren met 1,2 of soms 3 piloten), meer info hierover vind je op www.boxc.org
Jammer genoeg voor ons, Vlamingen, een praktisch volledig Waals gebeuren.

Honville is op deze kalender toch wel een topper van formaat en dat vooral omwille van :
 De supermooie locatie en het allesomvattende parcours.
 Een prima organisatie.
 Eenvoud van administratie en keuring.
 Tijdsregistratie met transponders, uitslag direct beschikbaar.
 Geen gedoe met lang wachten op de prijsuitreiking, neen na afloop een gezellige pint en dan hop het podium voor zij die de snelste waren in hun categorie.

Mijn maatje van de afgelopen jaren, Jan Beyens, moest op de valreep forfait geven wegens gezondheidsredenen. We wensen hem een rustige winter en goed herstel toe, maar als supporter staat hij er wel !
Gelukkig kon ik voor de wedstrijd nog rekenen op Jan Hoskens, ook welbekend als Grensland ‘Nachtrijder 2008’ en voormalig ‘King of Rupit’.
Na wat tegenstribbelen met argumenten als ‘gebrek aan competitie ervaring’ en ‘mijn motoke is nog niet ingereden’ wordt de inschrijving per email bevestigd.

We starten beide op de nieuwe 2010 Husqvarna’s, Jan met een 310TE en ikzelf met de 250TE (die ik ondertussen ‘Wild Thing’ heb gedoopt), dat wordt nog even wennen.
‘Meedoen is belangrijker dan winnen’ en we zien wel hoever we geraken als we er maar plezier aan beleven en het in één stuk kunnen navertellen.

Zondagmorgen omstreeks 06:00 vertrekken we richting Honville, het vriest en dat wordt er in het uiterste zuiden van ons landje niet beter op. Bij aankomst is het nog zo’n min 2 en alles ziet wit, dat beloofd.

De trainingsronden verlopen dan ook met koude handen en dat kan weleens pijn doen…
Ondanks het feit dat er niet zoveel regen is gevallen, ligt het parcours er overal zeer glibberig bij en dat maakt sommige stukken toch wel zeer technisch en de snelle passages ronduit gevaarlijk.

De ‘surprise’ die de organisatie, zoals gewoonlijk, wel voorziet zit em dit keer :
 Tussen de zandbergen die na de tijdscontrole liggen, zijn de gaten volgedaan met water.
 De bekende boomstammen die erachter liggen zijn aangevuld met een nieuw, toch wel zeer uit de kluiten gewassen, exemplaar.

Ik maak de fout om tijdens de trainingen, niet over de boomstammen te rijden en dat zal me later nog zuur opbreken.

Na de briefing, die massaal wordt bijgewoond, is het tijd om ons klaar te zetten op de startlijn. Deze loopt steil bergop en ligt er nat bij, niet zo simpel om de motor op zijn plaats te houden tijdens het wachten…
We staan op, jawel de eerste rij en ergens naast me staat ook team Ivan Vangenechten & Jeroen Schuer. Achter ons, op de tweede lijn, staat team Chris Boeren & Peter Schepens te dringen.
Verderop zien we oa. nog ; Stijn Bonte & Bart Berger, Marcel Beckers, Guy Neven, Peter Peyffers, Gust Lijnen, Fred Wans en tal van andere bekenden uit het Belgisch Enduro Kampioenschap.

Klokslag 12:00u valt de vlag en, … ik mis mijn start compleet. Het voorwiel gaat de hoogte in, ik maak contact met mijn gebuur, ontkoppel en sta prompt stil… weg iedereen.
Dat begint al goed, in achtervolging (?) dan maar. Op het einde van de eerste ronde die verder goed verloopt leg ik aan voor de boomstammen en daar weigert ie...
Vast boven op de dikste boom, beide wielen van de grond. Niks aan te doen, achteruit en herkansing met de hakken over de sloot, dat heeft ooit beter gegaan.
Einde derde ronde staat er in de ‘bourbier’ achter de eerste zandberg plots een rijder in mijn spoor stil, dan maar rechts erlangs op de rand van de put, lukt net niet want mijn achterwiel schuift naar beneden, de moto steigert achterover bij het uitrijden en ik sta (lig) terug in de richting vanwaar ik kwam. Tot overmaat van ramp verschijnt daar de ‘Schuer’ en ik lees het in zijn twinkelende pretoogjes, ‘zou je niet beter af zijn met een visstok…’.
Ik heb de boomstammen voor de rest van de dag wijselijk gelaten voor wat ze waren en na 5 ronden hou ik de eerste manche voor bekeken en mag Jan overnemen.

Een welgekomen rustpauze, de putten die er vorig jaar inlagen liggen er nog en worden nog eens extra uitgehold. De hellingen liggen er zeer glad bij en een herkansing halfweg zit er niet in, dat betekent oppassen met tragere deelnemers die af en toe de doorgang volledig blokkeren.
Jan werkt zijn 5 rondjes probleemloos af en ik mag terug op de baan voor mijn tweede en laatste manche, behalve op de boomstammen is de HVA 250TE toch wel een stuk makkelijker dan zijn voorganger. Vooral in het bochtenwerk, maar ook de vering in combinatie met het lichtgewicht is een plezier om te rijden.
De rijder zal zich ongetwijfeld nog wat moeten aanpassen aan dit nieuwe geweld.

Omstreeks 16:20 mag Jan de geblokte vlag passeren en sluit de wedstrijd in schoonheid af. Met 17 ronden op de teller eindigen we nog bij de betere helft van de 180 ingeschrevenen, voor een stelletje amateur veteranen niet kwaad zou ik zo zeggen.
Ivan en Jeroen doen met 18 ronden, beter en een prestatie die zeker nog het vermelden waard is, is die van Pascal Berlingieri, 2de algemeen en wel als SOLO rijder !
Meer informatie, alle uitslagen en foto’s op de site van HCC, http://users.swing.be/hmc/hcc-main.html

Marc Heylen

nog wat foto's
Afbeelding
Afbeelding
luc boxer
Berichten: 23
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 19:08

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op za jan 26, 2019 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

Bericht door celsa »

:lol: :lol:
Daar was hij niet te houden :lol: :lol:
platte vis
Berichten: 14
Lid geworden op: do okt 01, 2009 14:00

Bericht door platte vis »

Het was een prachtige dag met een leuk gezelschap en niks anders dan lof, lof en nog eens lof :D . Die dag ben ik maar 1 keer gevallen en gelukkig was het niet in dat water anders kon ik mijn nickname veranderen naar “duikboot” :lol: :lol: . De volgende keer zal ik nog een extra rondje maken in dat water zodanig dat ik het stuk van over een boom rijden kan overslaan :roll: , want dat is niet echt m’n ding. De landing was nogal aan de harde kant waardoor mijn carterbescherming ingedeukt is tot tegen de carter :? . De remmen zal ik het vervolg controleren voor elke rit want van mijn achterste remblokken bleef er tegen de avond niks anders meer over dan ijzer en nog eens ijzer :( , nochtans waren ze 500km terug nog dik in orde. Misschien heb ik wel onbewust op het rempedaal gedrukt met die botten die ik niet gewoon ben en weinig of geen gevoel mee heb, of misschien verslijten die blokken sneller door al dat zand :?: Dit is in elk geval iets dat ik in het vervolg nauwlettend zal in het oog houden :idea: . Er waren er daar ook aanwezig die beweren dat ze niet plakken op foto’s maar daar denk ik toch volledig anders over :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Hier probeerde hij de camera te ontvluchten, maar 't is mislukt...
Afbeelding

De fameuse boom :roll:
Afbeelding

Nog wat sfeerfoto's...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rest van de foto's zijn te bekijken op de bovenstaande links.

Bedankt aan de organisators 8)

grtz,
kris
Laatst gewijzigd door platte vis op di nov 10, 2009 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
shulty
Berichten: 119
Lid geworden op: do dec 25, 2008 13:19
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Bericht door shulty »

platte vis schreef: zodanig dat ik het stuk van over een boom rijden kan overslaan :roll: , want dat is niet echt m’n ding. De landing was nogal aan de harde kant waardoor mijn carterbescherming ingedeukt is tot tegen de carter :? .

De fameuse boom :roll:
Afbeelding
Ge ging er nogal als een gek op ook :roll: ...... :lol: :lol: :lol:
BMW G450X

BMW F800GS
platte vis
Berichten: 14
Lid geworden op: do okt 01, 2009 14:00

Bericht door platte vis »

shulty schreef:Ge ging er nogal als een gek op ook :roll: ...... :lol: :lol: :lol:
wou het trekwerk van de mensen die bij de anderen het voorwiel over de boom trokken wat verlichten door een klein wheelietje te maken voor de boom en m'n wiel over de boom te zetten :oops: :lol: :lol:
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

Bericht door celsa »

Kris, ge hebt gij dat goed gedaan jongen!

- Maar eigenlijk moet ge naast de boom gaan staan, vlak er tegen en met de boom mee.
- Je plaatst dan uw rechter (of linker) voet op de boom, de anderen op de voetsteun
- eerste versnelling met het koppel in
- achterwerk achteruit, koppeling los en gelijk trekken aan het stuur (in zijwaartse richting)het voorwiel op of over de boom, zo plaats je de carter-beschermplaat op de boom.
- nu schuif (druk) je de motor naar voor met nog steeds de koppeling in, bijde voeten op de boom, tot het achterwiel tegen de boom komt
- Korte duw voorwaarts koppeling los terwijl je blijf voorwaarts duwen en....hopla je bent er over, zonder brokken en zonder al te veel moeite.


Zoek zo maar eens een boom ergens, oefen er eens op en verras je vrienden de volgende keer!
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Bericht door zappa.suzuki »

Heb ik volgens mij een leuke rit gemist.. :(
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Loco
Berichten: 60
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 19:52

Bericht door Loco »

Ziet er mooi uit :D zo te zien hebben die jongens van het B4B forum dat netjes in elkaar gestoken :toost: :D

zitten er hier geen die dat ook kunnen??

grtzz,
platte vis
Berichten: 14
Lid geworden op: do okt 01, 2009 14:00

Bericht door platte vis »

celsa schreef:Kris, ge hebt gij dat goed gedaan jongen!

- Maar eigenlijk moet ge naast de boom gaan staan, vlak er tegen en met de boom mee.
- Je plaatst dan uw rechter (of linker) voet op de boom, de anderen op de voetsteun
- eerste versnelling met het koppel in
- achterwerk achteruit, koppeling los en gelijk trekken aan het stuur (in zijwaartse richting)het voorwiel op of over de boom, zo plaats je de carter-beschermplaat op de boom.
- nu schuif (druk) je de motor naar voor met nog steeds de koppeling in, bijde voeten op de boom, tot het achterwiel tegen de boom komt
- Korte duw voorwaarts koppeling los terwijl je blijf voorwaarts duwen en....hopla je bent er over, zonder brokken en zonder al te veel moeite.
'k zal dat zeker eens proberen :wink:
shulty
Berichten: 119
Lid geworden op: do dec 25, 2008 13:19
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Bericht door shulty »

Loco schreef:Ziet er mooi uit :D zo te zien hebben die jongens van het B4B forum dat netjes in elkaar gestoken :toost: :D

zitten er hier geen die dat ook kunnen??

grtzz,
Die zitten ook allemaal hier... 8)
BMW G450X

BMW F800GS
Loco
Berichten: 60
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 19:52

Bericht door Loco »

shulty schreef:
Loco schreef:Ziet er mooi uit :D zo te zien hebben die jongens van het B4B forum dat netjes in elkaar gestoken :toost: :D

zitten er hier geen die dat ook kunnen??

grtzz,
Die zitten ook allemaal hier... 8)
ik zou zeggen "waar wachten jullie op" :D :D :D ....Dan ben ik zeker van de partij :D :D
Ik ken mss wel nen sponsor voor de koffiekoeken :wink:

grtzz,
shulty
Berichten: 119
Lid geworden op: do dec 25, 2008 13:19
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Bericht door shulty »

Wil dat wel eens ineensteken, zal eens nadenken over den datum...
BMW G450X

BMW F800GS
platte vis
Berichten: 14
Lid geworden op: do okt 01, 2009 14:00

Bericht door platte vis »

shulty schreef:Wil dat wel eens ineensteken, zal eens nadenken over den datum...
klinkt niet slecht :)
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

Bericht door celsa »

Vandaag een ritje gaan rijden in de omgeving van aarschot-Jodoigne-Holsbeek

Whauw, ....dat was weer de moeite, mooie technische stukken en dat het vettig en glad was kunnen jullie al wel raden zeker. Weer eens helemaal iets anders dan de zandgronden die wij hier in de grensstreek gewoon zijn.
Ik heb al afgesproken met de rit-uitzetter (Tom) dit zeker nog eens over te doen met jongens van het forum hier.

@Peter (Shulty), waar zat jij??? ik hoorde dat je toch aangemeld was voor deze rit??
Loco
Berichten: 60
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 19:52

Bericht door Loco »

celsa schreef:Vandaag een ritje gaan rijden in de omgeving van aarschot-Jodoigne-Holsbeek

Whauw, ....dat was weer de moeite, mooie technische stukken en dat het vettig en glad was kunnen jullie al wel raden zeker. Weer eens helemaal iets anders dan de zandgronden die wij hier in de grensstreek gewoon zijn.
Ik heb al afgesproken met de rit-uitzetter (Tom) dit zeker nog eens over te doen met jongens van het forum hier.

@Peter (Shulty), waar zat jij??? ik hoorde dat je toch aangemeld was voor deze rit??

Spijtig, ik was vandaag ook thuis :( ......via wie ging die rit? mss handig voor volgende keer.

vandaag Kasterlee gaan verkennen :D
Wie zei dat wandelaars en enduro rijders niet samen gaan :wink: :D :D
platte vis
Berichten: 14
Lid geworden op: do okt 01, 2009 14:00

Bericht door platte vis »

Loco schreef:Ziet er mooi uit :D zo te zien hebben die jongens van het B4B forum dat netjes in elkaar gestoken :toost: :D

zitten er hier geen die dat ook kunnen??

grtzz,
kijk hier eens...

http://www.bikers4bikers.be/viewtopic.php?f=93&t=3505
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

Bericht door celsa »

- vandaag Kasterlee gaan verkennen
Wie zei dat wandelaars en enduro rijders niet samen gaan-

Wandelaars misschien wel, maar boswachters :roll:
:lol: :lol:

Voor mij was het op uitnodiging van Patrick, die er zelf niet bij kon zijn.
De inrichter Tom kende ik niet, Toffe Pé.
Zoals gewoonlijk..nieuwe gezichten leren kennen, Top!
De rit zat echt goed in elkaar!
shulty
Berichten: 119
Lid geworden op: do dec 25, 2008 13:19
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Bericht door shulty »

celsa schreef:
@Peter (Shulty), waar zat jij??? ik hoorde dat je toch aangemeld was voor deze rit??
Op 't laatste is er iets tussengekomen, nu blijk ik de 29ste ook al niet te kunnen... :cry:
BMW G450X

BMW F800GS
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

Bericht door celsa »

Ocharme toch :roll:
v-tom
Berichten: 10
Lid geworden op: vr jun 27, 2008 20:33
Locatie: Tegenover An en Cisse

Bericht door v-tom »

[quote="celsa"]Vandaag een ritje gaan rijden in de omgeving van aarschot-Jodoigne-Holsbeek


Ik ben content dat je het goed vond. En als we het nog eens overdoen, moeten we er wel voor zorgen dat we het kunnen uitrijden. 130 km. moet écht wel haalbaar zijn. :wink:
Maar eerst wil ik wel eens die zandgronden komen verkennen :!: Ik geloof er niks van dat er in de kempen deftig gereden kan worden. :wink:

Hey Tom, welkom!

Natuurlijk is dat doenbaar!
Tom wij doen zulke ritten van 250km op één dag,
Maar dan rijden hé, de ganse dag!

In de Kempen geen Zand, we zullen U eens zand voederen dat je het niet kan geloven!

:lol: :lol: :lol:
shulty
Berichten: 119
Lid geworden op: do dec 25, 2008 13:19
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Bericht door shulty »

celsa schreef:Ocharme toch :roll:
Ela...zal't gaan...:2gunfire:

Als ik geen 2 keer per week kan gaan rijden, word ik ongemakkelijk... :roll: :silly:
BMW G450X

BMW F800GS
luc boxer
Berichten: 23
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 19:08

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op za jan 26, 2019 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie