Pagina 1 van 1

slechter starten ktm exc bij enkele uitlaatbocht

Geplaatst: vr nov 06, 2009 00:56
door milko
beste zandvreters
ik heb mijn standaard dubbele bochtjes vervangen door een enkele rvs pijp, de demper is niet veranderd, kan het dat ik mijn sproeierbezetting ook moet aanpassen hij start namelijk slechter en loopt minder mooi stationair
wie kan me helpen
tuareq

Re: slechter starten ktm exc bij enkele uitlaatbocht

Geplaatst: vr nov 06, 2009 09:35
door folie
milko schreef:beste zandvreters
ik heb mijn standaard dubbele bochtjes vervangen door een enkele rvs pijp, de demper is niet veranderd, kan het dat ik mijn sproeierbezetting ook moet aanpassen hij start namelijk slechter en loopt minder mooi stationair
wie kan me helpen
tuareq
Nog nooit van gehoord.
Welk jaar ? Wat zit er voor naald en stationairsproeier in ?
Heb je de dubbele bochten nog ?

Geplaatst: vr nov 06, 2009 11:06
door Frank!
Het kan idd. kloppen dat je je sproeierbezetting moet aanpassen, al zou ik verwachten dat het bij deze verandering wel mee zou vallen.

Geplaatst: vr nov 06, 2009 12:14
door milko
alles is nog standaard aan de carb. hoofdsproeier 178, naald OBDVR, 3e van boven, starting jet = stationair sproeier 85
heb de aasluiting op de demper iets moeten aanpassen en heb hier mijn bestaande bocht voor gebruikt

Geplaatst: di nov 10, 2009 21:36
door JoeBaR
knoeier !! kom dan ook eerst naar de KTM dokter 8)

er staat trouwens ook nog een krat bier dat op moet , misschien kunnen we elkaar helpen ? :wink:


ik denk trouwens dat de sproeierbezetting goed is , gewoon je carb even goed cleanen .


de sproeiertjes achter op de carb die zich bevinden in de kunststof ring waaraan de slurf van het filter huis zit , willen nog wel eens vervuilt raken.

en misschien moet je gewoon eens harder gaan rijden Milko :lol:

enne ... zorg dat ie het doet voor de 29e ... grrr

Geplaatst: wo nov 11, 2009 00:58
door milko
hoe kan ik in godsnaam harder rijden als ik een of andere teammate moet voorzien van colaflessen benzine omdat hij overal in de prut gaat stil staan omdat hij denkt met een crosstankje heel de wereld kan rondrijden

Geplaatst: wo nov 11, 2009 11:21
door JoeBaR
daar ben je een team voor heh :lol:


maareh... slecht starten en slecht stationair was bij mij het gevolg van een gebroken uitlaatklepveer. (waar ik evt nog wel een reserve exemplaar van heb liggen) .

verder kunnen we de carb wel even schoonmaken , vooral het acceleratie pompje doet de boel nog wel eens verstoren .

Geplaatst: vr nov 13, 2009 11:05
door folie
JoeBaR schreef: ik denk trouwens dat de sproeierbezetting goed is , gewoon je carb even goed cleanen .
Naald kan toch wel wat beter.
De DVR is het armste wat je maar kan verzinnen: als je het mij vraagt loop je daarmee zelfs het risico dat ie te warm wordt.

-D betekent 45'' taper, daardoor wordt ie wat arm in het middengebied.
-V is de langste naald die er is. Bij een 39mm carb blijft de tip bij volgas waarschijnlijk een stuk in de emulsiebuis. Vandaar de 178 hoofdsproeier.
-R is de diameter 2.755 mm, die is wel OK. Lekker arm vanaf stationair.

Bestel anders voor de gein eens een OBEKR bij de Yamaha dealer.
partnr 5JG-14916-ER-00.
clipje 5 van boven
Hoofdsproeier 160-165.
stationair 45 (42 mag ook) Starting jet is iets anders. De stationairsproeier vind je in de vlotterkamer. Die lange.

+/- 2 tientjes, moet je eens voelen wat voor verschil dat maakt...

Geplaatst: wo nov 25, 2009 01:07
door milko
Ga het proberen bedankt voor de tip en ik laat weten of ie beter rijdt