Tijdens het sleutelen is er een stukje van mijn linker carburateur afgebroken... Heeft er iemand nog een linker liggen?
OJ
Gezocht, linker carburateur voor een SR42A
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
valt t niet te fixen dan?
wat is dr af gebroken?
wat is dr af gebroken?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Zal wel even een foto maken. Ter verduidelijking, dit is de bovenkant van de carburteur, waar dat zwarte deksel zit met daaronder de gasschuif.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ai.. die kan je weg gooien
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Heb er wel 1 liggen maar daar van is de luchtmengselschroef verkloot..
niet echt een groot probleem, je rechter heeft er ook 1
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Heb er wel 1 liggen maar daar van is de luchtmengselschroef verkloot..
niet echt een groot probleem, je rechter heeft er ook 1
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
nee die kan je niet weg gooien, die is nog handig voor de reserve onderdelen.
maar hij ziet er wel aardig verkloot uit ja
als je toch gaat kloten met carb's ga dan eens opzoek naar carb's van een gsx uit '86, vlakschuifjes
edit:
en ik zou spgoesdakar even een pb sturen, die heb ik niet heel lang geleden zien hobby-en met carb's, misschien dat die nog iets heeft liggen.
maar hij ziet er wel aardig verkloot uit ja
als je toch gaat kloten met carb's ga dan eens opzoek naar carb's van een gsx uit '86, vlakschuifjes
edit:
en ik zou spgoesdakar even een pb sturen, die heb ik niet heel lang geleden zien hobby-en met carb's, misschien dat die nog iets heeft liggen.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Ik kreeg het schroefje niet los, dus even met een kruiskopschroevendraaier en een hamer een klapje er op gegeven, tja, toen brak het af...
Hoe verkloot is die luchtmengsel schroef? Kan ik die niet overzetten van deze?
OJ
Hoe verkloot is die luchtmengsel schroef? Kan ik die niet overzetten van deze?
OJ
het schijnt dat de carb's van de iets oudere GS 500 exact hetzelfde zijn, die vind je een stuk gemakkelijker op de motorsloop.
greetz Futurist
(alleen van horen zeggen hoor)
greetz Futurist
(alleen van horen zeggen hoor)
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Nee, deze zat vast, eerst hebben ze de gleuf verkloot, toen hebben mis geboord tijdens het uitborenDR-Big schreef:Ik kreeg het schroefje niet los, dus even met een kruiskopschroevendraaier en een hamer een klapje er op gegeven, tja, toen brak het af...
Hoe verkloot is die luchtmengsel schroef? Kan ik die niet overzetten van deze?
OJ
Zat er op bij Dirty toen ik hem kocht
En was een zwakke plek of een harde klap
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Harde klap dus..., maar dat was ook de linker?
Dat van die GS500 is een goed idee, ik zal met dat ding eens naar Bolman in den haag gaan. Die heeft een hoop sloop zooi. Weet iemand hoe je die shokekabel los krijgt?
OJ
Dat van die GS500 is een goed idee, ik zal met dat ding eens naar Bolman in den haag gaan. Die heeft een hoop sloop zooi. Weet iemand hoe je die shokekabel los krijgt?
OJ
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Tuurlijk is dat een linker.. die zocht je toch?
Kabel los van de carb? choke uittrekken, buitenkabel bij de carb vast pakken en van de carb aftrekken terwijl je de choke weer indrukt.
Dan kan je de buitenkabel uit de carb haken en dan uit de schuif halen..[ binnenkabel verdraaien tot ie bij de gleuf er uit kan]
Kabel los van de carb? choke uittrekken, buitenkabel bij de carb vast pakken en van de carb aftrekken terwijl je de choke weer indrukt.
Dan kan je de buitenkabel uit de carb haken en dan uit de schuif halen..[ binnenkabel verdraaien tot ie bij de gleuf er uit kan]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik heb er een gevonden in Duitsland, maar dat is er een van een 750 (SR41) Passen zal wel, maar werkt dat op een SR42?
OJ
OJ
volgens mij kan dat prima werken maar...................... ik heb zelf zo'n set carb's en die zijn wezenlijk anders dan de niet duitse en oostenrijkse carbs. kijk maar eens in dat duitse wphb. er zitten oa niet verwijderbare en ook andere sproeiers in. Ik heb de carb's bruikbaar kunnen maken in mijn ultra sonor reiniger maar dat was volgens mij mazzel.
greetz Futurist
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Kijk ff in het WPHB.. bij apendix zie je de verschillen, als de stationaire sproeiers anders en vast is zou ik het niet doen..DR-Big schreef:Ik heb er een gevonden in Duitsland, maar dat is er een van een 750 (SR41) Passen zal wel, maar werkt dat op een SR42?
OJ
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
was het eerste dat me opviel tijdens een ander draadje over carbs dat ik die sproeiers er maar niet uit kreeg, bleek daar dus niet eens een gleufje in te zitten toen ik met een led lampje in dat "buisje" keek waar de sproeier uit moest komen.zappa.suzuki schreef:Kijk ff in het WPHB.. bij apendix zie je de verschillen, als de stationaire sproeiers anders en vast is zou ik het niet doen..DR-Big schreef:Ik heb er een gevonden in Duitsland, maar dat is er een van een 750 (SR41) Passen zal wel, maar werkt dat op een SR42?
OJ
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
In mijn 'Reparatur Anleitung' staan de specs van 4 carbs: Deutschland, Deutschland type U, Schweiz en östereich. Wat hebben wij in Nederland?
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
zat ff te kijken maar doet er niet toe, 1989 #17.5 , 1990 #40 of 37.5 stationaire
1989 hoofdsproeier #100 1990#115
Dus bij alle type carb's van dat jaartal
Zou het zelf niet wagen
1989 hoofdsproeier #100 1990#115
Dus bij alle type carb's van dat jaartal
Zou het zelf niet wagen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: za feb 07, 2009 00:49
- Locatie: Reuver
HOI,
HEB NOG WEL EEN LEEG CARBURATEUR HUIS LIGGEN.
FRANK
HEB NOG WEL EEN LEEG CARBURATEUR HUIS LIGGEN.
FRANK
De inhoud kan ik wel overbouwen. Is het de linker? (domme vraag, maar voor de zekerheid )
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: za feb 07, 2009 00:49
- Locatie: Reuver
Hoi,
Ik wist dat ik er nog ergens een set had liggen, kon ze alleen niet meer vinden.
Na effe zoeken heb ik ze toch gevonden.
Heb je er al of niet?
Mail me.
Groet,
Frank
Ik wist dat ik er nog ergens een set had liggen, kon ze alleen niet meer vinden.
Na effe zoeken heb ik ze toch gevonden.
Heb je er al of niet?
Mail me.
Groet,
Frank
Gevonden! In Frankrijk. Zie Big Aankopen.
Nou, hij zit er tussen, wat een k*tklus. Ben er twee uur mee bezig geweest... In het weekend maar afbouwen en kijken of het allemaal werkt.
OJ
OJ
Alles weer opgebouwd en het loopt weer. Alleen bij flink doortrekken in de versnellingen en op de grote weg flink doortrekken naar 120 gaat mijn big erg inhouden. Ik had bij mijn oude carburateurs die ringetjes rond je sproeiernaalden op het middelste inkepinkje staan. Ik had dat eens aangepast omdat die ook zo inhield. Dat is volgens mij eentje lager/hoger als normaal. Weet iemand wat de stand zou moeten staan en of dit van invloed is op dat inhouden?
oene
oene
Als je luchtfilter schoon is, dan waarschijnlijk te arm mengsel.
Zou de gasnaalden in de hoogste stand zetten, als het dan niet is opgelost kan je het zoeken bij de gaskabels. bv. dat de ene carb vol open staat en de ander 3/4.
Heb je geen lekage? benzine of lucht.
Grtz,
DRB
Zou de gasnaalden in de hoogste stand zetten, als het dan niet is opgelost kan je het zoeken bij de gaskabels. bv. dat de ene carb vol open staat en de ander 3/4.
Heb je geen lekage? benzine of lucht.
Grtz,
DRB
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Plaats de naalden 1 standje hoger dus clib op 1 na onderste inkeeping, dan loopt ie over het algemeen al een stuk beter.
Als je inbus boutjes hebt gebruikt kan je gewoon de deksels er af schroefen zonder de carb's er af moeten
Zou dan gewoon door moeten trekken tot in het rood in de 5.
Als dat niet genoeg is dan maat grotere sproeiers.
De gaskabel[s] komen op 1 hevel uit en die trekt beide luchtkleppen open.
Lucht lekage is makkelijk te controleren, met draaiende mootor rem reiniger op de rubbers spuiten, bij plots stijgende toeren lekt het daar.
Maar een iets te arm afgestelde motor loopt goed maar te heet en een veelste rijk staande motor loopt ook slecht vol gas..
hij houd dan in bij vol gas en loopt dan beter als je wat gas terug neemt
Als je inbus boutjes hebt gebruikt kan je gewoon de deksels er af schroefen zonder de carb's er af moeten
Zou dan gewoon door moeten trekken tot in het rood in de 5.
Als dat niet genoeg is dan maat grotere sproeiers.
De gaskabel[s] komen op 1 hevel uit en die trekt beide luchtkleppen open.
Lucht lekage is makkelijk te controleren, met draaiende mootor rem reiniger op de rubbers spuiten, bij plots stijgende toeren lekt het daar.
Maar een iets te arm afgestelde motor loopt goed maar te heet en een veelste rijk staande motor loopt ook slecht vol gas..
hij houd dan in bij vol gas en loopt dan beter als je wat gas terug neemt
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997