Dr650 & 800 info gevraagd
Geplaatst: do okt 01, 2009 19:44
Hallo, eerst even voorstellen: Ben Floyd, woonachtig in Sappemeer, blokbouwer en de neiging om dingen te proberen die vrij ongewoon zijn, daar gaan mijn vragen ook over.
Allereerst wil ik ook even aangeven dat ik waarschijnlijk de enige hier op het forum is die eigenlijk (nog) helemaal niks met noppen heeft
Toch heb ik me aangemeld op dit forum omdat ik bij een project waar ik mee bezig ben stuitte op de Dr800. Het idee is om de cilinder en kop te gebruiken op een carter van andere makelij. Dr 650/800 omdat de boringen mij bevallen, rijwindkoeling en deze motorfiets voorzien is van een bovenliggende nokkenas.
Toch even een aantal vragen aan de Dr-kenners:
Zijn er in de looptijd van de jaren grote motorische wijzigingen doorgevoerd in het motorblok? (Bijv overschakeling van 1 naar 2 nokkenassen, varierende klepgrootes, drastische wijzigingen waardoor niks overzetbaar is, etc, etc?) Dit omdat ik 4 gelijke cilinders/ koppen moet hebben.
Wat zijn de hart-afstanden van de 4 carterdraadeinden, en zijn deze in het 4-kant, en is het m8, m10, of iets anders, en zit er verschil tussen de 650/800/...?
...en alle andere info over de cilinder & kop is welkom.
Ook evt. andere merken/modellen, rijwindgekoeld met bovenliggende nokkenas(sen), 4-kleps, boring van 100-105mm, zijn meer dan welkom!
Ik kan idd ook een motorsloop afstruinen, maar met hetgeen wat ik daar kan vinden lijkt het me erg lastig om zonder enige info van de bijhorende motor 4 gelijken te vinden, vandaar dat ik het hier doe op dit forum, zodat ik gerichter kan zoeken.
Sloopcil. & koppen heb ik ook wel wat voor over!
Ik hoop dat jullie me wat vooruit kunnen helpen.
Alvast bedankt!
Floyd.
Allereerst wil ik ook even aangeven dat ik waarschijnlijk de enige hier op het forum is die eigenlijk (nog) helemaal niks met noppen heeft
Toch heb ik me aangemeld op dit forum omdat ik bij een project waar ik mee bezig ben stuitte op de Dr800. Het idee is om de cilinder en kop te gebruiken op een carter van andere makelij. Dr 650/800 omdat de boringen mij bevallen, rijwindkoeling en deze motorfiets voorzien is van een bovenliggende nokkenas.
Toch even een aantal vragen aan de Dr-kenners:
Zijn er in de looptijd van de jaren grote motorische wijzigingen doorgevoerd in het motorblok? (Bijv overschakeling van 1 naar 2 nokkenassen, varierende klepgrootes, drastische wijzigingen waardoor niks overzetbaar is, etc, etc?) Dit omdat ik 4 gelijke cilinders/ koppen moet hebben.
Wat zijn de hart-afstanden van de 4 carterdraadeinden, en zijn deze in het 4-kant, en is het m8, m10, of iets anders, en zit er verschil tussen de 650/800/...?
...en alle andere info over de cilinder & kop is welkom.
Ook evt. andere merken/modellen, rijwindgekoeld met bovenliggende nokkenas(sen), 4-kleps, boring van 100-105mm, zijn meer dan welkom!
Ik kan idd ook een motorsloop afstruinen, maar met hetgeen wat ik daar kan vinden lijkt het me erg lastig om zonder enige info van de bijhorende motor 4 gelijken te vinden, vandaar dat ik het hier doe op dit forum, zodat ik gerichter kan zoeken.
Sloopcil. & koppen heb ik ook wel wat voor over!
Ik hoop dat jullie me wat vooruit kunnen helpen.
Alvast bedankt!
Floyd.