Pagina 1 van 1

ktm 250 exc-f reageert niet goed op het gas

Geplaatst: za sep 26, 2009 20:14
door ktm_jan
Hallo ik heb een ktm 250 exc-f 2007 met het volgende probleem.
Als de motor koud is start en loopt hij goed,maar als hij warm is reageert
hij slecht op snel gas geven (het zelfde gevoel als dat het acceleratiepompje niet inspuit, maar die doet het goed).Geef je langzaam gas dan komt hij wel op toeren. Slaat ie af het gasgeven, dan krijg je hem moeilijk weer aan de praat Wie heeft misschien de oplossing
Ik ben diegene erg dankbaar die mij de oplossing kan geven.

KTM_JAN

Geplaatst: za sep 26, 2009 22:30
door singlerider1
Vorig jaar met mijn husq 450 hetzelfde gehad maar bleek toch een vervuilde acc.pomp membraam te zijn.
Ik heb gelijk een groter bakje onder de acc.pomp gekocht en heb daarna nooit meer een probleem ondervonden.
De vervuiling kwam bij mij vooral via het stangetje op het membraam.

Geplaatst: zo sep 27, 2009 00:57
door ktm_jan
Bedankt voor je antwoord, maar ik heb de carburateur er achter weg gehad en acc.pomp schoon gemaakt (er zat geen vuil in) en spuit voldoende in dus dat is het niet. Hij loopt aleen maar slecht als ie warm is

Geplaatst: zo sep 27, 2009 09:28
door speedphreax
Laat hem eens minder inspuiten. Vanaf hier lijkt het erop dat hij hem verzuipt. Zit er al een JD kitje in of iets dergelijks?

Geplaatst: zo sep 27, 2009 12:50
door sjikkentip
Begin eerst eens met het vervangen van de bougie en bougiekop.In de bougiekop zit een weerstand en die durft wel eens kapot gaan naa x aantal kilometers en dan reageert de motor niet goed op het gas als hij warm staat.
Ik heb dit reeds voorgehad bij verscheidene KTM's.
Is ook de kost niet en heb dit steeds bij in de rugzak tijdens het rijden...

Geplaatst: ma sep 28, 2009 10:41
door speedphreax
Dat probleem ken ik ook uit ervaring maar bij mij resulteerde dat meer in een overduidelijk electronisch probleem van overslaan bij lage toeren onder vollast. Gewoon een paar vonken er tussenuit en dat voelt heel anders dan een carburateurprobleem wat niet zo aan/uit aanvoelt.

Warm starten deed ie bij mij met die kapotte dop trouwens nog prima

Geplaatst: ma sep 28, 2009 10:47
door Gery400
speedphreax schreef:Dat probleem ken ik ook uit ervaring maar bij mij resulteerde dat meer in een overduidelijk electronisch probleem van overslaan bij lage toeren onder vollast. Gewoon een paar vonken er tussenuit en dat voelt heel anders dan een carburateurprobleem wat niet zo aan/uit aanvoelt.

Warm starten deed ie bij mij met die kapotte dop trouwens nog prima
toch volg ik Sjikkentip zijn redenering
ik heb zonet ook de bougiekop op mijn 2009 vervangen
en 't was opgelost
wil je zekerheid over die kop: meet hem even door
minder dan 5 kilo Ohm en je hebt je probleem gevonden

Gery

Geplaatst: ma sep 28, 2009 19:28
door ktm_jan
Ik heb hem vanmiddag naar WPM gebracht, zodra hij terug is zal ik vertellen wat er aan gebeurd is

Ktm_Jan

Geplaatst: ma sep 28, 2009 21:38
door sjikkentip
ktm_jan schreef:Ik heb hem vanmiddag naar WPM gebracht, zodra hij terug is zal ik vertellen wat er aan gebeurd is

Ktm_Jan
Om een bougiekop te vervangen hoef je hem toch niet naar een dealer te brengen?
Maar als je graag kwistig bent met je geld...en de zelfstandigen moeten ook leven nu ten tijde van de crisis... :lol:

Laat ons dan weten wat de oorzaak was.

Geplaatst: zo okt 04, 2009 00:29
door ktm_jan
Om een bougiekop te vervangen hoef je hem toch niet naar een dealer te brengen?
Maar als je graag kwistig bent met je geld...en de zelfstandigen moeten ook leven nu ten tijde van de crisis...

Sjikkentip, je hebt op alle fronten gelijk, maar als je er al een dag mee bezig bent geweest en er zijn nog geen verbeteringen, dan doe je wel eens gekke dingen (geld uitgeven).
Je had gelijk bougiedop +kabel zijn vernieuwd, andere sproeier bezetting er in en de straal van de acc. pomp is verzet, spoot tegen het spruitstukrubber aan. hij loopt nu super.
Iedereen bedankt die de moeite heeft genomen om te reageren

KTM_jan

Geplaatst: zo okt 04, 2009 22:50
door sjikkentip
Ik heb altijd gelijk héé (graptje natuurlijk) :lol:
Bedankt voor ons op de hoogte te houden maar met wat de dealer gedaan heeft weet je nog altijd niet of het enkel de bougiekop was of niet...

Geplaatst: zo okt 04, 2009 22:54
door Frank!
ktm_jan schreef: Je had gelijk bougiedop +kabel zijn vernieuwd, andere sproeier bezetting er in en de straal van de acc. pomp is verzet, spoot tegen het spruitstukrubber aan. hij loopt nu super.
Iedereen bedankt die de moeite heeft genomen om te reageren

KTM_jan
Mooi! ;)

Weet je of de richting vd straal daadwerkelijk is aangepast, of is de timing of kracht ervan (hoe ver 'ie komt) aangepast?

Geplaatst: di okt 06, 2009 10:28
door Gery400
Frank! schreef: Weet je of de richting vd straal daadwerkelijk is aangepast, of is de timing of kracht ervan (hoe ver 'ie komt) aangepast?
de pomp komt gewoon te vroeg in actie,
daardoor spuit deze tegen de nog gesloten gasschuif aan
wat die dealer waarschijnlijk gedaan heeft is gewoon de timing van de pomp wat aangepast (iets verlaat)

Gery

Geplaatst: zo okt 11, 2009 09:33
door Frank!
Ik denk het ook, jammer dat de OP niet meer reageerd.
Dacht even dat ze misschien de nozzle-richting verandert hadden, dan had ik graag geweten waarmee ze dat doen... ;)