de bmw heeft het goed gehouden.
Geen slag verkeerdt.
Wel een radiator steun afgebroken en een stukje steppie is weggeslagen.
Ik ben helaas regelmatig onderuit gegaan met de rotsige hillclimbs en naast een kromme handbeugel geen schade.
Zaterdag middag vertrek vanaf schiphol, donker weer in nederland, toto bovende wolken.
3 uur later in Faro aangekomen.
Goed geregeldt en opgehaalt bij het vliegveld en door naar het Ibis hotel.
Daar waarde motoren vande meeste deelnemers al klaar stonden.
Dag 1: start vanuit Faro over 20 kilometer asfalt. Bij de proef begon het direct al lekker.........De eerste heuevel kwam ik niet op, na 3 pogingen toch omhoog gekomen en de toon was gezet, dit wordt zwaar.
Geconcentreerdt rijden weinig gezien van het landschap toch ff een foto gemaakt.
195 kilometer dag een met alles erin, klimmetjes harde stenen paden, zand en stof, veel stof.
Uitgeput van dag een kwam ik op bivak aan in de buurt van Colos.
Voelde me net Don Quichot zo nu en dan, tegen een heuvel op knallen naar de windmolens.
Dag 2:
De zon komt op terwijlde maan er nog is.Wat brengt dag 2?
Een proef met veel navigatie werk en klimmetjes op mulle ondergrond met veel veel takken van euculitisch bomen, als die tegen je brandende motor aankomen dan is het net alsof je in een bad met rinocaps zit.
Mooi uitzicht
en net boven gekomen van dit pad, was even een overwinning van mezelf het was hoog en voor mijn doen erg steil.
Dag 2 was veel steile klimmetjes en wat erger is ook steil naar benenden.
130 kilometer maar toch 5 uur over gedaan....was niet ff snel over de paden knallen.
Dag 3 naar portomao, meer snelle paden maar met zoals gewoonlijk Leppink grapjes in het roadbook. Dus je verveeld je niet.
Hoe dichter bij de kust hoe groener het landschap, meer bos.
Op dag 3 ben ik 3 maal doodgegaan, kwam 2 hellingen niet op en er was een very very very steep down...brrrrr.
maar gelukkig zonderkleerscheuren bij het 5 sterren hotel aangekomen.
uitzicht hotelkamer.
Dag 4: rustdag was de bedoeling je kon met de lokale gids Adriaan (offroad Algarve) een dagje rijden. Maar het weer was erg slecht veel regen, dus niks gedaan, welde motor ff verse olie gegeven en verzorgt. Verder wat gehangen in de bar. Inde middag kwamde zon door en lekker in de zee wezen zwemmen.
Dag 5: geen stof!!! door de regen lekkerere ondergrond en de rustdag had goed gedaan.
Alles leek groener
Dorpje in de verte waar je heerlijk en goedkoop kon eten.
en weer door

heuvel op en af, niet de weg volgen het roadbook gaf soms rare dingen aan maar klopte precies. Door het bos zigzaggend door de bomen, sms naast demotor gaan staan en berg gelopen.
Van Portomoa weer terug naar Collos en daar heerlijk op het terasje gegeten.
De laatste dag was naar het strand, volgens Gerjan zat er geen moeilijke stukken in alleen extremen
Dat betekend dat de klimmen niet moeilijk waren maar wel langer en dat er wat opstakels waren in de vorm van stenen tijdens de klim. Of dat je geheel over de keien naar boven moest stuiteren.
Deze dag ben ik er een paar maal vanaf gestuiterdt waarvan eenmaal hard, gelukkig geen schade aan de mens.
einde proef uitzicht.
Van daaruit naar het strand voor de prijs uitreiking maar dat is met een korreltje zout te nemen.
Lange brabants zand paden door de duinen terug naar Colos.
Eenmaal aangekomen een lekkere BBQ en nog even de rescue qaud uitgeprobeert met brancard (als test).
Al met al een mooie week. Zwaar maar voldaan.
Zeker voor herhaling vatbaar.
De moeilijke stukken had ik geen tijd voor foto's te maken dus hier met name landschappen.
De mooie foto's en actie foto's staan op de site van Leppinkadventure.