Pagina 1 van 1
KTM GS350
Geplaatst: za jul 11, 2009 19:17
door frankn
ben ik vandaag aan het spelen met m'n "nieuwe" ktm slaat-ie in ene soort van op hol, dus ik zet'm uit. issie daarna niet meer fatsoenlijk aan de gang te krijgen. wel wat gesputter maar kan hem niet op toeren houden.
ook nog wat rare bijgeluiden maar verder nakko.
zie ik in ene tijdens het aantrappen dat de cylinder op en neer gaat.
zijn de voetmoeren losgelopen....
middle of nowhere, alleen en geen gereedschap.
heb uiteindelijk de moeren "vast" kunnen krijgen door m'n zakmes als drevel te gebruiken met een eind hout.
thuis gekomen en wil de moeren vastzetten, blijkt de moer linksvoor niet te bereiken te zijn met een sleutel of dop.
moet ik nou het blok eruithalen voor die ene lullige moer of weet iemand daar nog een slim truukje voor?
Geplaatst: za jul 11, 2009 20:37
door Marc Otten
Kun je een 12 kant ringsleutel tussen de koelslangen plooien en dan steeds een stukje aandraaien en sleutel verzetten?
Of koelsysteem aftappen en slangen loshalen.
Geplaatst: za jul 11, 2009 20:57
door frankn
hoi Marc, zonder de slangen weg te halen gaat het niet, dat heb ik al geprobeerd.
Maar misschien moet ik ze maar weghalen want als het niet gaat, moet het blok er toch uit en dan moet de koelvloeistof er ook uit.
Ik hoopte dat dat niet zou hoeven want ik heb deze motor net en ik weet niet of er nog speciale handelingen nodig zijn voor het vullen.
Maar goed, geen betere manier om er achter te komen dan gewoon doen.
Bedankt in ieder geval voor je reactie.
Geplaatst: zo jul 12, 2009 09:01
door roen
haal de cilinder er maar af, grote kans dat de voetpakking stukgeblazen is.
dan heb je binnen korte tijd weer valse lucht.
jeroen.
Geplaatst: ma jul 13, 2009 09:27
door gassen
ik ben het volledig met mijn voorganger eens.
Van het klapperen van de cilinder wordt de pakking niet beter
Blok er onderuit cilinder eraf (kop kun je laten zitten) en nieuwe voetpakking(en) eronder.
Kijk wel even hoeveel eronder moeten liggen. Je hebt die in verschillende diktes om de cilinder op de goede hoogte te zetten.
Zuiger moet 0.8 tot 0.9 mm onder de bovenste rand van de cilinder komen met de cilinder aangetrokken (39Nm).
4 Uur werk en 100% goed gevoel rijdt wat prettiger.
Btw, die vloeibare pakking zit er ook niet standaard op.
Geplaatst: ma jul 13, 2009 16:20
door frankn
ik hoopte op een snelle, simpele oplossing, maar jullie hebben wel gelijk.
het is beter om het in een keer goed te doen, dan te blijven prutsen.
bedankt voor alle reacties, ik ga aan de slag.
Geplaatst: za aug 01, 2009 10:48
door Paulus de crosskabouter
Ik heb ook een tijd zo'n 350 gehad. Super machine. Ben er maar zuinig op, er zijn namelijk vrijwel geen onderdelen meer voor te krijgen. Zuigers bijvoorbeeld worden door ktm niet meer gemaakt, ook aftermarket (prox, wiseco, etc.) is er niks te krijgen. Er is een bedrijf in Oostenrijk dat de zuigers nog maakt, je wilt niet weten wat die kosten......
Edit: om bij de voorste bouten te komen moeten idd de koelslangen en ik geloof ook de uitlaat aan de kant, stelt niet veel voor hoor.
Geplaatst: wo aug 05, 2009 11:04
door frankn
beetje late reactie, vakantie, maar ik heb inmiddels een pakkingsetje binnen
dus ik ga het blok maar eens uit elkaar plukken.
kijken hoe alles erbij staat.
ja, die prijzen ken ik inmiddels ook. ruim 80 eurie voor een revisiesetje voor de achterrempomp....
maar dat zuigertjes niet meer te krijgen zijn of heel duur, daar schrik ik wel een beetje van.
misschien maar eens zoeken of er op ebay ofzo wat staat.
je kan het maar beter op de plank hebben staan.
Geplaatst: wo aug 05, 2009 13:42
door gassen