Pagina 1 van 1

tandwiel

Geplaatst: ma jul 06, 2009 22:51
door patricksku
@ noppen fanaten, hebben jullie een foefje om het voorste tandwiel eraf te halen :?: :roll:
Ik weet dat er een speciaal hulpstuk voor is, maar als je dit niet hebt hoe halen jullie t eraf :?:
En de draad die erop of in zit is dit gewoon rechts om :?:
Ik ga binnen kort alles wisselen. :wink:

Geplaatst: ma jul 06, 2009 23:02
door JoeBaR
welke motor praten we over?

Geplaatst: ma jul 06, 2009 23:14
door patricksku
JoeBaR schreef:welke motor praten we over?
@ joebar het is een Honda 250CR 2-tact B.J;2000 :wink:

Geplaatst: ma jul 06, 2009 23:57
door Rolando
"Gewoon" rechtse draad. Ik laad mijn blok in de versnelling staan en kan de moer losdraaien. Als hij echt vast zit zou je iets in het wiel kunnen stoppen.

Geplaatst: di jul 07, 2009 09:46
door STTEVE
Rolando schreef:Als hij echt vast zit zou je iets in het wiel kunnen stoppen.
Kijk uit dat je geen spaken breekt!!!

Wat je ook kan doen:
Prop een doek tussen je ketting en het achtertandwiel.
Vraag een maatje op je acterrem te gaan staan
Gebruik een luchtsleutel

Geplaatst: di jul 07, 2009 09:50
door Rolando
Ik gebruik een moment sleutel, dus hij zit nooit te vast!!

Geplaatst: di jul 07, 2009 14:05
door Gix
En om los te draaien zet hem in zijn hoogste versnelling.

Geplaatst: wo jul 08, 2009 14:55
door nijkamp
1e versnelling, voorwiel tegen muur, zoontje op achterrem.

Geplaatst: wo jul 08, 2009 15:34
door pHino
Gix schreef:En om los te draaien zet hem in zijn hoogste versnelling.
laagste versnelling bedoel je? 1ste ...

Geplaatst: do jul 09, 2009 11:50
door Flip
Je (dop)sleutel verlengen met een flink stuk pijp!!!

Geplaatst: do jul 09, 2009 12:26
door gassen
pHino schreef:
Gix schreef:En om los te draaien zet hem in zijn hoogste versnelling.
laagste versnelling bedoel je? 1ste ...
Hoogste idd ,de 5 of 4.
Hierbij is nl de reductie het laagst zodat je hem niet door de rem trekt.

Geplaatst: do jul 09, 2009 14:34
door Gix
gassen schreef:
pHino schreef:
Gix schreef:En om los te draaien zet hem in zijn hoogste versnelling.
laagste versnelling bedoel je? 1ste ...
Hoogste idd ,de 5 of 4.
Hierbij is nl de reductie het laagst zodat je hem niet door de rem trekt.
Dank je wel Gassen.
Dat was wat ik bedoelde.

Geplaatst: do jul 09, 2009 15:14
door Etienne
gassen schreef:
pHino schreef:
Gix schreef:En om los te draaien zet hem in zijn hoogste versnelling.
laagste versnelling bedoel je? 1ste ...
Hoogste idd ,de 5 of 4.
Hierbij is nl de reductie het laagst zodat je hem niet door de rem trekt.
Huh?? :?:
Als je 'm met de achterrem (voorrem heeft niet zo veel nut...) tegen gaat houden maakt 't niks uit in welke versnelling 'ie staat.
Als je 'm ook op compressie tegen wilt houden zet je 'm juist in een zo laag mogelijke versnelling, in 1 dus.

Geplaatst: do jul 09, 2009 19:56
door Herr DRénérZéele
Etienne schreef:
gassen schreef:
pHino schreef:
Toch wel, hoe hoger je versnelling hoe moeilijker je hem met je voortandwiel door de rem zult trekken. Voor de compressie is de laagste versnelling het beste. Maar is een beetje acacemische discussie, het werkt allebei, zet je hem in de één op de achterrem dan kun je toch onderhand wel twee olifanten aan die tandwiel moer hangen. Alsie dan nog niet los gaat heb je sowieso een probleempje... Vast zetten met een moment sleutel is ook nooit een slecht plan.
Jaja,het leven zit vol moeilijke keuzes....
:lol:
Grtz,
Dick.

Geplaatst: do jul 09, 2009 23:21
door patricksku
Goh,, wat zo`n vraag los maakt :lol: Ik ga me er eens aan geven als t zover is, :wink:
Bedankt voor jullie reactie`s

Geplaatst: vr jul 10, 2009 09:47
door pHino
Toch denk ik dat je je ergens vergist hoor ...

neem dit voorbeeld:

als je een auto wilt aan duwen en je zet hem in zijn 1ste zal je hem zogoed als nooit aan krijgen, omdat de wielen gelijk blokkeren vanaf je de koppeling los laat.

Zet je hem in 5de, zal je merken dat je de wielen heel makkelijk in beweging krijgt ....

uit mijn ervaringen zet ik hem altijd in zijn 1ste om het tandwiel los te draaien ...

Geplaatst: vr jul 10, 2009 12:51
door V4-lover
ik ook in 1ste en voet op A rem

Geplaatst: vr jul 10, 2009 14:21
door Gix
Beter nog.
Het maakt in feite weinig of niets uit in welke versnelling hij staat.
Het gaat over de eindoverbrenging.
Ik zat met een vliegwielmoer in mijn hoofd.
Dan maakt de versnelling wel degelijk een verschil.
Sorry jongens, stom van me.

Geplaatst: vr jul 10, 2009 15:26
door Etienne
Gix schreef: Ik zat met een vliegwielmoer in mijn hoofd.
Kan me voorstellen dat dat 't denkvermogen wat vertroebelt jah.... :wink:

Geplaatst: vr jul 10, 2009 16:54
door gassen
Gix schreef:Beter nog.
Het maakt in feite weinig of niets uit in welke versnelling hij staat.
Het gaat over de eindoverbrenging.
Ik zat met een vliegwielmoer in mijn hoofd.
Dan maakt de versnelling wel degelijk een verschil.
Sorry jongens, stom van me.
Idem :oops:

Geplaatst: vr jul 10, 2009 22:30
door JoeBaR
zucht...



maareh ... tandwieltje is dr inmiddels wel al van af lijkt me? ...