Pagina 1 van 3
Krat bier voor gouden tip KTM 620 power suffer!
Geplaatst: di jun 23, 2009 21:39
door SijmenTT
Ja helaas, m'n ktm 620 EGS '97 wil maar niet goed lopen
En nu gaan we het oplossen!
Probleem:
Start en loopt perfect, maarrrr..... totaal geen trekkracht in het midden/hoge toeren gebied. Hij doorloopt de toeren wel maar is totaal niet explosief. Krijg hem niet eens in zijn 1 omhoog, dus een enorme power suffer.
Wat heb ik gedaan/gecheckt?
Nw. luchtfilter
naald/buis
ontsteking + tijdstip
bobine
carb 3x gecleaned...
Kop gereviseerd...
zuigerveren enz. binnen de toleranties
nieuwe pakkingen
Help ik word er gek van!
Af en toe na een nachtje staan rijd hij ineens wel keihard, maar stort in na ong. 6 km, dan verandert je dikke 620 in een honda nx 250 ofzo..... B|
Hij rijd dus af en toe, alleen op het begin! wel eens op vol vermogen.
Ben me een beetje ten einde raad.
Dus wie gaat de krat bier winnen?
ps. foto's kunnen pas na de 3 post's:P
Geplaatst: di jun 23, 2009 22:52
door Shifty-PK
Test je compressie toch nog eens; mijn ervaring met een versleten zuiger is dat deze koud nog redelijk goed presteer maar eenmaal op temperatuur wordt het een stuk minder.
Geplaatst: di jun 23, 2009 22:58
door Freek
Beluchting van je tankdop verstopt/afgeknepen ?
Geplaatst: di jun 23, 2009 23:02
door gassen
Na 6 km? Ik zou meteen aan een tankbeluchting gaan denken.
(warsteiner ) shjt , te laat
Geplaatst: wo jun 24, 2009 00:10
door CrazyWezel
beetje laat, maar daar sluit ik me ook bij aan ja..
snachts raakt ie zn vacuum kwijt, en dan na een paar km trekt hij weer vacuum en is het over met de pret..
als je rijd en hij dut in, tankdop een beetje open doen, en kijken of hij dan in eens weer wel wil.
Geplaatst: wo jun 24, 2009 00:33
door SijmenTT
het beroemde tankdopverhaal gaat helaas niet op, zelfs zonder dop gereden:p
zuigerveren zijn goed dus ik neem aan zuiger ook??? zag er goed uit geen groeven of roet onder de veren.
gekke is na die onstekings wissel deed hij het ong. 30km goed.... en drna verviel het weer in zn oude probleem, er zitten geen draadbreuken o.i.d.
compressie is echt niet normaal veel, dat heb ik wel gemeten met mn voet:p kan dr gewoon op gaan staan (70kg)
op advies van brouwer thermostaat eruitgehaald omdattie mss te warm werd, dit gedaan... ennn..... maakt niks uit....
hmmm er zou ook iemand naar mogen kijken/rijden, dan zou ik wel daarheen willen rijden. woon zelf 15 km vanaf uitrecht.
nog meer ideeen? graag...
Geplaatst: wo jun 24, 2009 00:49
door zappa.suzuki
Rij geen KTM maar een oud beestje, heb laatst de cilinder vervangen om dat ie olie zoop en in eens niet boven de 110km wou.. tijdens het sleutelen kwam ik er achter dat de uitgaande bedrading van het ontstekingscarter beschadigt waren
Dus niet door rijden kwam daarvan
Kan het zijn dat je CDI niet van timing wisseld? die van mij heeft 3 verschillende onstekings tijdstippen..
Omdat ie koud wel wil soms en heet niet klinkt het als een spoel / elctro probleem
Geplaatst: wo jun 24, 2009 08:13
door CrazyWezel
of misschien je bobine gaar, wordt de bobine debiel heet tijdens het lopen?
Geplaatst: wo jun 24, 2009 09:29
door gassen
Pfft, gelukkig dat het niet de tankbeluchting is, ik heb me een partij dorst
Na de ontstekingswissel wel goed voor 30km?!
Wat wat heb je allemaal los gehad, zit er een mechanische vervroeger op of wordt dit elektronisch geregeld?
Welke Carburateur zit er op ik zie net dat er 2 types voor bestaan.
Is dit een Dell 'Orto en is die zeef schoon (waar de brandstofslang op aangesloten zit) .
Mikuni (vacuum) carburateur is met een membraan; is de membraan niet lek?
Geplaatst: wo jun 24, 2009 09:41
door Rolando
Welk merk bier??
Re: Krat bier voor gouden tip KTM 620 power suffer!
Geplaatst: wo jun 24, 2009 09:52
door folie
SijmenTT schreef:Ja helaas, m'n ktm 620 EGS '97 wil maar niet goed lopen
En nu gaan we het oplossen!
Probleem:
Start en loopt perfect, maarrrr..... totaal geen trekkracht in het midden/hoge toeren gebied. Hij doorloopt de toeren wel maar is totaal niet explosief. Krijg hem niet eens in zijn 1 omhoog, dus een enorme power suffer.
Wat heb ik gedaan/gecheckt?
Nw. luchtfilter
naald/buis
ontsteking + tijdstip
bobine
carb 3x gecleaned...
Kop gereviseerd...
zuigerveren enz. binnen de toleranties
nieuwe pakkingen
Help ik word er gek van!
Af en toe na een nachtje staan rijd hij ineens wel keihard, maar stort in na ong. 6 km, dan verandert je dikke 620 in een honda nx 250 ofzo..... B|
Hij rijd dus af en toe, alleen op het begin! wel eens op vol vermogen.
Ben me een beetje ten einde raad.
Dus wie gaat de krat bier winnen?
ps. foto's kunnen pas na de 3 post's:P
Loopt ie wel zuiver maar verliest na een tijdje z'n vermogen ?
Kleppen te strak ?
Mocht het toch een carb issue zijn: heeft je choke er invloed op ?
Geplaatst: wo jun 24, 2009 10:36
door SijmenTT
cdi/bobine is 1 ding, rood kastje met 4 draden.
Is uitgewisseld voor een nieuwe en maakte geen verschil.
Heb dus niet gecheckt of de bobine debiel heet word.....
Kleppen staan sws niet te strak... kop gereviseerd en in en uitlaat op 0.15 gezet.
In hogere toeren, trilt hij ook TE veel en lijkt het blok wel iets zwaarder te lopen. Drijfstang zat gewoon goed geperst, niet te strak enz.
ennuh krat bier naar keuze:P
Geplaatst: wo jun 24, 2009 11:23
door SijmenTT
ff foto: sorry van de kwaliteit:P
Nog zonder cil btw..
(bij een eventueel goed bod wil ik overwegen om hem te verkopen)
Dus wie gaat de krat bier winnen? (of een KTM sm)
Geplaatst: wo jun 24, 2009 12:27
door Flip
Bougiedop kapot?
Geplaatst: wo jun 24, 2009 13:44
door j. buikema
wanneer zijn de problemen ontstaan? na een hele tijd niet rijden, of zo van de een op de andere dag?
als hij een tijdje heeft stilgestaan zou ik toch nog eens naar de brandstoftoevoer kijken;
tank eraf, kraantje eraf en zeefje op de kraan goed schoonmaken
tank goed schoonspoelen met benzine
nieuwe benzine tanken (dus niet meer de oude gebruiken)
ook zeefje in carburateur (waar de slang op komt) schoonmaken
slag in benzineslang?
warsteiner is akkoord
Geplaatst: wo jun 24, 2009 14:04
door SijmenTT
Bougiedop idd vervangen... lijkt een kwaal te zijn.
Heb hem gekocht met dit probleem, en kwam er pas achter toen hij ineens 2x zo hard reed....
Zit nieuwe benzine in, kraantje loopt keihard door, zeef in carb is schoon....
Geplaatst: wo jun 24, 2009 14:33
door gassen
Al een keer een bus carburateurreiniger erdoorheen gereden?
Ik heb gelukkig nog een paar flessen bier staan.
Edit : Hoe krijgt die motor/ontsteking spanning?
Maw heb je geen dynamo/spanning probleem te hoog of te laag?
Je moet toch ergens spanning kunnen meten?
Edit 2, wel hele grote ploatjes
Geplaatst: wo jun 24, 2009 15:58
door frankn
Heb je je vlotterniveau al gecontroleerd?
lijkt wel of het wat te laag is.
Geplaatst: wo jun 24, 2009 18:49
door SijmenTT
excuus voor de ploatjes, mss kan je het probleem dan wel zien zitten...
dynamo? licht en ontsteking is 1 unit, ingegoten dus compleet uitgewisseld.
vlotterniveau.....
nu alles uit elkaar, hoger gezet, ff gegeten en dus nu ff inelkaar schroeven en tjekken of't beter is...
(fingers crossed)
Geplaatst: wo jun 24, 2009 19:10
door JdM
SijmenTT schreef:excuus voor de ploatjes, mss kan je het probleem dan wel zien zitten...
dynamo? licht en ontsteking is 1 unit, ingegoten dus compleet uitgewisseld.
vlotterniveau.....
nu alles uit elkaar, hoger gezet, ff gegeten en dus nu ff inelkaar schroeven en tjekken of't beter is...
(fingers crossed)
Ik hoop voor je dat het gelukt is, maar je had beter eerst even kunnen controleren hoe het niveau was voordat je het zomaar hoger gaat zetten...
Nu maar hopen dat de brandstof niet blijft lopen
Geplaatst: wo jun 24, 2009 19:12
door SijmenTT
Je kan gewoon ff je kraan open zetten en kijken wanneer je vlotter de boel afsluit.... geen probleem.
maximaal gezet, stroomt niet over, 1x door de straat gereden, het lijkt ietsje heel ietsje beter....
maar tis nog steeds niks......
Geplaatst: wo jun 24, 2009 21:51
door Bosje
Misschien iets heel stoms maar wel makkelijk te testen. Probeer eens een nieuwe accu, misschien te weinig spanning voor een goede vonk
(of heeft dit model nog geen accu... dat weet ik namelijk nie
)
Geplaatst: wo jun 24, 2009 21:56
door SijmenTT
maakt niet uit alle tips zijn welkom, helaas zit hier geen accu in....
hmm
komop mensen! het moet toch iets zijn...
Binnenkort weer die onsteking terugschroeven.... kijken of er ineens wat verschil in zit..
andere ideën?
Geplaatst: wo jun 24, 2009 23:08
door Marc Otten
Timing van je ontsteking heb je al bekeken.
Heb je de timing van je nokkenas ook gecontroleerd?
Dit verklaart alleen niet waarom hij soms wel goed loopt.
Geplaatst: wo jun 24, 2009 23:14
door SijmenTT
Jup dubbel check...
zelf in elkaar gezet na kop revisie... stip op nokkenas en tandwiel gelijk, en de '3de' stip gelijk met de bovenkant van de kop. Als de zuiger in het BDP geblokkeert staat.
hmmm.....
mensen met andere ktm's 620 in de buurt?