Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Heeey Cor,
Doe maar rustig aan, vandaag ga ik de BIG niet beetpakken.
Met diverse lui van dit cluppie gebeld/ gemaild /geappt en denk dat het wel goed komt met het ding wat in de hoek getrapt in de kelder staat. Oorzaak is zeker een "spannend" probleem. Maar vrijdag is er bij mij zelf wat doorgebrand aangaande de BIG........ Vandaar ook dat ik mijn halve overstock in de etalage heb gegooid. Ding is al bijna 25 jaar oud en storingen zijn niet onlogisch. Toevallig vanmorgen nog een mail gehad van een gozer die zijn DR600 aan het reanimeren was en die was er ook van overtuigd dat de electriek niet de sterkste kant is van de DR'en. En kennelijk had ook onze vriend uit Uden een USTP.
Maar goed, afspraak om samen met Leo wat meters te maken ga ik geen invulling geven. Vannacht paar keer een kudde pubers door het (appartementen)complex gedenderd. Paar keer wakker geworden en ben nu brak als wat. Daarnaast zijn mijn nieuwe bovenburen een soort oppascentrale voor een dozijn kleinkinderen, en was het net zo zát dat ik naar boven gestuiterd ben.....
Je wil nu geen ruzie met mij en ik moet nu zeker niet gaan sleutelen......
Doe maar rustig aan, vandaag ga ik de BIG niet beetpakken.
Met diverse lui van dit cluppie gebeld/ gemaild /geappt en denk dat het wel goed komt met het ding wat in de hoek getrapt in de kelder staat. Oorzaak is zeker een "spannend" probleem. Maar vrijdag is er bij mij zelf wat doorgebrand aangaande de BIG........ Vandaar ook dat ik mijn halve overstock in de etalage heb gegooid. Ding is al bijna 25 jaar oud en storingen zijn niet onlogisch. Toevallig vanmorgen nog een mail gehad van een gozer die zijn DR600 aan het reanimeren was en die was er ook van overtuigd dat de electriek niet de sterkste kant is van de DR'en. En kennelijk had ook onze vriend uit Uden een USTP.
Maar goed, afspraak om samen met Leo wat meters te maken ga ik geen invulling geven. Vannacht paar keer een kudde pubers door het (appartementen)complex gedenderd. Paar keer wakker geworden en ben nu brak als wat. Daarnaast zijn mijn nieuwe bovenburen een soort oppascentrale voor een dozijn kleinkinderen, en was het net zo zát dat ik naar boven gestuiterd ben.....
Je wil nu geen ruzie met mij en ik moet nu zeker niet gaan sleutelen......
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leef met OR mee.
Even voor alle duidelijkheid: het blok loopt ook zonder accu, de stroom voor de vonk wordt door 1 (41/42) of 2 (43) spoelen geleverd, om stroom te produceren moet ie minimaal 300 toeren draaien met de starter of van een heuvel af, deze stroom gaat naar de CDI die icm de hall gever het primaire stroompje levert naar de bobine.
Heb het al een paar keer gehad dat deze primaire spoel eerst slechte starts gaf en een dag later nix meer (af en toe een erg zwakke vonk), ik kan mn CDI op een laptop aansluiten dus kan dan eenvoudig de storing localiseren, maar dan moet je wel zo Ignidinges hebben.
Ook kan het goed mogelijk zijn dat de 1 van de kabels welke van de stator komt bij de doorvoer in het linker deksel door trillen/schuren of verleggen een breuk heeft of iets dergelijks, zelfde resultaat.
Wbt compressie: mijn blokken zijn aan de uiterste grens wat heel blijft en ik heb (met een stevige accu om koud aan de 300 toeren te komen) geen start problemen. Toch al dik 10000 km totaal mee gereden. Standaard bobines op een warmere plek leveren ook geen problemen.
Kortom:
Stator waaraan dan de primaire winding en de hall gever zit wisselen door 1 waar je zeker van weet dat ie goed is. De stator/vliegwiel combinatie is NIET uitwisselbaar (een 750 vliegwiel kan geen 800 stator/Hall gever bedienen en andersom).
R
Even voor alle duidelijkheid: het blok loopt ook zonder accu, de stroom voor de vonk wordt door 1 (41/42) of 2 (43) spoelen geleverd, om stroom te produceren moet ie minimaal 300 toeren draaien met de starter of van een heuvel af, deze stroom gaat naar de CDI die icm de hall gever het primaire stroompje levert naar de bobine.
Heb het al een paar keer gehad dat deze primaire spoel eerst slechte starts gaf en een dag later nix meer (af en toe een erg zwakke vonk), ik kan mn CDI op een laptop aansluiten dus kan dan eenvoudig de storing localiseren, maar dan moet je wel zo Ignidinges hebben.
Ook kan het goed mogelijk zijn dat de 1 van de kabels welke van de stator komt bij de doorvoer in het linker deksel door trillen/schuren of verleggen een breuk heeft of iets dergelijks, zelfde resultaat.
Wbt compressie: mijn blokken zijn aan de uiterste grens wat heel blijft en ik heb (met een stevige accu om koud aan de 300 toeren te komen) geen start problemen. Toch al dik 10000 km totaal mee gereden. Standaard bobines op een warmere plek leveren ook geen problemen.
Kortom:
Stator waaraan dan de primaire winding en de hall gever zit wisselen door 1 waar je zeker van weet dat ie goed is. De stator/vliegwiel combinatie is NIET uitwisselbaar (een 750 vliegwiel kan geen 800 stator/Hall gever bedienen en andersom).
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Bij mijn 800 alles klaar voor de start met nog 1 test te gaan : - doet alle electra het ?
alles OK op 1 test na. De knippers
Van de knippers deed alleen het rechtsvoor knipperlicht het.
Alle overige lampjes nagelopen / stuurunits doorgelopen ( 2 stuks ) / alle stekkerverbindingen nagelopen en ontdaan van en alleen rechtsachter ook aangekregen.
Toen bleef er maar 1 over en dat wat de clignoteur.
Hij tikte mooi op de rechterlampen maar bij open maken blijkt meneer BMW ook voor de linkerkant knipperlichten een unit in het kastje geplaatst te hebben en die was kaduuk.
clignoteur nieuw $135 volgens fiches
alles OK op 1 test na. De knippers
Van de knippers deed alleen het rechtsvoor knipperlicht het.
Alle overige lampjes nagelopen / stuurunits doorgelopen ( 2 stuks ) / alle stekkerverbindingen nagelopen en ontdaan van en alleen rechtsachter ook aangekregen.
Toen bleef er maar 1 over en dat wat de clignoteur.
Hij tikte mooi op de rechterlampen maar bij open maken blijkt meneer BMW ook voor de linkerkant knipperlichten een unit in het kastje geplaatst te hebben en die was kaduuk.
clignoteur nieuw $135 volgens fiches
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Linksaf hand uitsteken dan maar?
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
@ OW zit je niet mee! hou je en komt vast goed! en als t oplucht goed blijven mopperen hier
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Na 31-12-1996 zijn ze verplicht volgens het RDW.Leo schreef:Wij meenden allen dat als de knippers erop zitten ze het moeten doen ook al is de brommer van voor het jaartal 19?? waarin besloten werd dat iedere brommer ze moest hebben.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Hoe het bij motoren is weet ik niet maar de regel "als het erop zit moet het werken" bestaat in de autowereld niet.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Verrek dat is waar ook. Ouwe Reus, vergeet mijn informatie uit de eerdere post. De laatste tijd ben ik weer vooral in de Guzzi gedoken. Wat is blijven hangen over de Big is hierdoor wat vertroebeltdhc6 schreef: Even voor alle duidelijkheid: het blok loopt ook zonder accu, de stroom voor de vonk wordt door 1 (41/42) of 2 (43) spoelen geleverd, om stroom te produceren moet ie minimaal 300 toeren draaien met de starter of van een heuvel af, deze stroom gaat naar de CDI die icm de hall gever het primaire stroompje levert naar de bobine.
Revisie van een stator/primaire winding en Hall gever kost rond de 160 Euro (hier in Fr).
http://www.speckmotospieces.com/fr/piec ... 90-93.html
Bij HRT kost dezelfde maar liefst..............schrik je van !!
R
http://www.speckmotospieces.com/fr/piec ... 90-93.html
Bij HRT kost dezelfde maar liefst..............schrik je van !!
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Clignoteur kost nieuw in NL 106 eur incl. geen 2e handse te leveren.
"Omdat die bijna nooit kapot gaan hebben we hem niet op voorrraad"
Ja wrijf het er maar lekker in
"Levertijd 2 weken" :
HOELANG ???????
We gaan Ebay.de op want de prijs slaat werkelijk helemaal nergens op.
Blijf wel een bigger he
"Omdat die bijna nooit kapot gaan hebben we hem niet op voorrraad"
Ja wrijf het er maar lekker in
"Levertijd 2 weken" :
HOELANG ???????
We gaan Ebay.de op want de prijs slaat werkelijk helemaal nergens op.
Blijf wel een bigger he
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Hoe ziet zo'n bmw klingelateur eruit dan? Kan er niet iets anders in?Leo schreef:Clignoteur kost nieuw in NL 106 eur incl. geen 2e handse te leveren.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Dat is hondert 100% procent niet waar. bij oudere auto's moeten de ruitenpissers werken als het er op zit, moet de koplamphoogteregeling werken als de schakelaar binnen dat aan geeft vanaf bepaalde bouwjaren(of in de teller de verstelling aan geeft (FIAT en Alfa)MANUS-3000 schreef:Hoe het bij motoren is weet ik niet maar de regel "als het erop zit moet het werken" bestaat in de autowereld niet.
De mistlampen voor allebij werken als die er op zitten en moeten alle twee werken(dus niet 1 en andere niet) of niet zijn aangesloten.
APK regelgeving, Vorig jaar net na mijn hersen infarct nog opnieuw geslaagd met 96%.
futurist.
Ook zeggen de aanvullende permanente eisen in het wegenverkeers regelement hier bepaalde dingen over. (Ook over motorfietsen)Zo moet een motor trike <400kg, een voorrem hebben ookal haalt het voertuig zijn minimale vertraging. "alle wielen dienen geremd te zijn"
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Probeer de Knalpot eens, vroeger BMW dealer, nu specialist met een onwijs groot magazijn en ook 2e hands en imitatie als dat past. Op hun site staat ook een prachtige link hoe je vanaf je frame nummer naar de originele onderdelen fisches kan gaan, daar zoek je het originele nummer op en daar ga je in google ed mee aan de slag en er komt bijna altijd wel het een en ander uit rollen.Leo schreef:Bij mijn 800 alles klaar voor de start met nog 1 test te gaan : - doet alle electra het ?
alles OK op 1 test na. De knippers
Van de knippers deed alleen het rechtsvoor knipperlicht het.
Alle overige lampjes nagelopen / stuurunits doorgelopen ( 2 stuks ) / alle stekkerverbindingen nagelopen en ontdaan van en alleen rechtsachter ook aangekregen.
Toen bleef er maar 1 over en dat wat de clignoteur.
Hij tikte mooi op de rechterlampen maar bij open maken blijkt meneer BMW ook voor de linkerkant knipperlichten een unit in het kastje geplaatst te hebben en die was kaduuk.
clignoteur nieuw $135 volgens fiches
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
voor het meedenken !futurist schreef: Probeer de Knalpot eens,
Alle sites waar zweiterhand unterteilen BMW verkauft wird gisterenavond doorgespit waaronder de knalpot maar niks gevonden of erschrecklich teuer.
Net op Ebay.de een zweiterhand Tast- Blinkrelais BMW R 80 100 GS 247E gekauft fur 25 euro
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Ik wil er geen welles nietes verhaal van maken maar ik ben het niet met je eens.futurist schreef:Dat is hondert 100% procent niet waar. bij oudere auto's moeten de ruitenpissers werken als het er op zit, moet de koplamphoogteregeling werken als de schakelaar binnen dat aan geeft vanaf bepaalde bouwjaren(of in de teller de verstelling aan geeft (FIAT en Alfa)MANUS-3000 schreef:Hoe het bij motoren is weet ik niet maar de regel "als het erop zit moet het werken" bestaat in de autowereld niet.
De mistlampen voor allebij werken als die er op zitten en moeten alle twee werken(dus niet 1 en andere niet) of niet zijn aangesloten.
Ruitensproeiers moeten het doen vanaf bouwjaar 30-09-1971,bij auto's voor dit bouwjaar hoeft het systeem niet te werken maar het zit er wel op...
Hoogte verstelling moet het indien gemonteerd altijd doen,ongeacht het bouwjaar.
Maar haal ik de schakelaar eruit en is er geen schaalverdeling of iets dergelijks zichtbaar vanaf de bestuurdersplaats hoeft het niet te werken maar het zit er wel op... (er staat ook iets vermeld over digitale weergave zoals bij b.v. Fiat maar ik heb de regelgeving ff niet bij de hand)
Mistlampen voor vallen onder toegestane verlichting,die mogen het allebei doen of allebei niet,doen ze het niet zitten ze er nog steeds op...
Ze mogen gewoon aangesloten zijn ook al doen ze het niet,niet aangesloten mogen zijn gold vroeger alleen voor niet toegestane verlichting.
Volgens mij zegt de regelgeving nu alleen dat de lampen niet mogen werken dus zou het ook volstaan er b.v. een zekering uit te trekken.
Ik weet mijn laatste score bij herorientatie niet,weet wel dat mijn enige strafpunten bij een steekproef in de laatste 5,6,7? jaar te danken waren aan het feit dat ik een adviespunt vergat te vermelden.
Manus.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Een paar weken geleden de startmotor al geleend van het reserveblok. En net een ander deel van het plastic verwijderd
Plan is om de stator met zijdeksel en al te lenen voor het lijdend voorwerp. Was eerst van plan om alleen de stator te gebruiken die op de plank ligt, maar bij deze stator weer ik zeker dat de boel VONKT. Had ik zelf eigenlijk geen zin an, maar Rene heeft mij overtuigd
Blok wordt zo aardig misbruikt voor onderdelen
Plan is om de stator met zijdeksel en al te lenen voor het lijdend voorwerp. Was eerst van plan om alleen de stator te gebruiken die op de plank ligt, maar bij deze stator weer ik zeker dat de boel VONKT. Had ik zelf eigenlijk geen zin an, maar Rene heeft mij overtuigd
Blok wordt zo aardig misbruikt voor onderdelen
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Stator met deksel vervangen. Wilde vandaag het gevoel hebben dat de shit was opgelost, dus wilde morgen pas op het startknopje drukken
Maarrrrrrrrrrrrrrr kon mij weer niet inhouden en net de stator doorgemeten en deze is helemaal in orde .
Dus voorlopig nog steeds geen vinger op de zere plek kunnen leggen. De waarden van de bobines eerder al doorgemeten en zijn ook dik in orde, maar vervang ik morgen wanneer het starten nix wordt. En als dat niets wordt.......
Maarrrrrrrrrrrrrrr kon mij weer niet inhouden en net de stator doorgemeten en deze is helemaal in orde .
Dus voorlopig nog steeds geen vinger op de zere plek kunnen leggen. De waarden van de bobines eerder al doorgemeten en zijn ook dik in orde, maar vervang ik morgen wanneer het starten nix wordt. En als dat niets wordt.......
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Dreigen helpt heel soms bij mensen maar bij oud ijzer helpt t niet Zie t als een leuke uitdaging
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
heb je dat dikke min en plus kabel verhaaltje nou al geprobeert. Doormeten geeft overigens nooit honderd % uitsluitsel want al die waardes zijn met een originele Suzuki meter gemeten en ergens in 1 van de originele wphb staat dat daardoor waardes kunnen afwijken als die met andere mulkti meters worden uitgevoerd.
suc6, greetz Futurist
suc6, greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Waar ik al bang voor was: ook met een andere stator geen klappen mogen horen vandaag.
Kwamen zelfs rooksignalen uit de omgeving van het startrelais, dus stroom zát zou ik zeggen.
Ik ga over op een ander plan !
Ja, de massakabel zit goed vast op het blok.futurist schreef:heb je dat dikke min en plus kabel verhaaltje nou al geprobeert.
Kwamen zelfs rooksignalen uit de omgeving van het startrelais, dus stroom zát zou ik zeggen.
Ik ga over op een ander plan !
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Beetje (wees voorzichtig) remmenreiniger in de inlaat geeft ook geen ploffen?
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Done, maar nix nada noppesMANUS-3000 schreef:Beetje (wees voorzichtig) remmenreiniger in de inlaat geeft ook geen ploffen?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.