Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Sneeuw ligt alleen boven de 1100 m, de afdaling was errug spannend. eerste echte ritje dit jaar, 4 uur over 90 km.
Jullie gaan hier ook komen, van 300 tot 1100 meter in 8 minuten.
R
Jullie gaan hier ook komen, van 300 tot 1100 meter in 8 minuten.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
op 1ste hulp gezeten met 12 uur wachttijd. Laurent heeft een pees gescheurd doordat ie ff niet oplette, als ie niet zo goed beschermd was geweest met van alles, dan.................werd dus een kort maar leuk camping ritje. TTR wel wat schade.
R
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Wow 12 uur wachten? Blij dat Laurent goed in de bescherming zat en hoop dat hij snel geneest!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Kan ik al een optie op onderdelen nemen?Leo schreef:Wel link daar rijden zeg.
Vorige jaar jij in de kreukels en nu Laurent
Beterschap aan Laurent
Vandaag is het opbouwen begonnen van mijn 800
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Leo schreef:
Vandaag is het opbouwen begonnen van mijn 800
Ik zeg, niks neer aan doen, mooier wordtie niet
Laatst gewijzigd door de antrapper op zo mar 20, 2016 16:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Beterschap,klinkt als een lastige (langdurige) blessure
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Als ie niet aan zn vriendinnetje had zitten denken dan had ie zn achterrem wel gevonden en zou ie niet als een beginner vol zn voorrem hebben gebruikt zodat ie gewoon de bocht had kunnen nemen ipv een hardover.
Maar weer wat geleerd, concentratie ten allen tijde.
tZal wel een langdurige kwestie worden maar met een tape om zn poot kan ie ook vliegen.
Fijne zondag, de lente is begonnen in Lapland
R
Maar weer wat geleerd, concentratie ten allen tijde.
tZal wel een langdurige kwestie worden maar met een tape om zn poot kan ie ook vliegen.
Fijne zondag, de lente is begonnen in Lapland
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
BIG heeft een USTP (Unidentified Serieus Technical Problem)
Zit al weken te k*tten met StoeiSoeS, maar denk dat ik het ding een nekschot ga geven.
Eigenlijk is het vanaf begin af aan verplicht sleutelen geweest, los van mijn eigen projectjes. Mijn ex-SR42 deed het altijd (en nog steeds).
Verwacht een E-probleem, maar heb geen zin en energie meer om er wat aan te doen. Leo, jij was toch goed met de slijptol?
Ondertussen een deel van de BIG overstock op MP gesmeten en daarbij houd het niet op
Zit al weken te k*tten met StoeiSoeS, maar denk dat ik het ding een nekschot ga geven.
Eigenlijk is het vanaf begin af aan verplicht sleutelen geweest, los van mijn eigen projectjes. Mijn ex-SR42 deed het altijd (en nog steeds).
Verwacht een E-probleem, maar heb geen zin en energie meer om er wat aan te doen. Leo, jij was toch goed met de slijptol?
Ondertussen een deel van de BIG overstock op MP gesmeten en daarbij houd het niet op
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Heb al weken elke vrijdag een sleutelochtendbert55 schreef: ........sleuteldagje ?
Bijna alles nagemeten, nagekeken en vervangen. Tis dat ik geen prik heb ik de kelder....
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Dat klinkt als een definitieve BIG dip. Misschien kunnen we een problemshootmeet organiseren om je stoeisoes weer op gang te helpen?
Vandaag m'n frame helemaal kaal gemaakt,op een rot link lager en één in m'n achterbrug geen nare verrassingen tegen gekomen.
Nou eerst een verlanglijst maken wat ik allemaal wil laten poedercoaten.
Vandaag m'n frame helemaal kaal gemaakt,op een rot link lager en één in m'n achterbrug geen nare verrassingen tegen gekomen.
Nou eerst een verlanglijst maken wat ik allemaal wil laten poedercoaten.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Mag je van de familie niet in huis komen met de paasdagen? Je hebt nog wel wat te doen zo te zien.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Welke 2e Paasdag ?
Big Bigger Tiger en weer Big
Achterwieleke erin , starten en wegrijdenMANUS-3000 schreef:Mag je van de familie niet in huis komen met de paasdagen? Je hebt nog wel wat te doen zo te zien.
Maar idd. We bekijken ieder onderdeel wat terug gaat op de fiets onder een loep en indien afgekeurd wordt het vervangen voor nieuw dus we nemen de tijd en we hebben nog een hoop te doen.
@De Antrapper : die met 90% kans op regen
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
@ OW, heb je ooit gekeken naar de massadraad die op je blok zit? zit rechts boven en achter je achtertandwiel, heel misschien zit daar jouw probleem..Ouwe Reus schreef:Heb al weken elke vrijdag een sleutelochtendbert55 schreef: ........sleuteldagje ?
Bijna alles nagemeten, nagekeken en vervangen. Tis dat ik geen prik heb ik de kelder....
Als je wat nodig hebt zoals een cdi, complete spoel met pick-up of zoiets om te proberen dan hoor ik het wel.
Je bent goed bezig!Leo schreef:Achterwieleke erin , starten en wegrijdenMANUS-3000 schreef:Mag je van de familie niet in huis komen met de paasdagen? Je hebt nog wel wat te doen zo te zien.
Maar idd. We bekijken ieder onderdeel wat terug gaat op de fiets onder een loep en indien afgekeurd wordt het vervangen voor nieuw dus we nemen de tijd en we hebben nog een hoop te doen.
@De Antrapper : die met 90% kans op regen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
@allen: THX 4 support
@Zappa
De afgelopen weken diverse carb geprobeerd waar de BIG voorheen goed liep. Absoluut peut in de vlotterbakjes bij het starten. Startmotor al verwisseld. Starten met autoaccu parallel eraan geknoopt. Aan beide kanten een vonk maar niet heel overtuigend. Iridium pitten weer vervangen voor de standaard pitten. Bobines doorgemeten. Paar andere CDI's geprobeerd. Decomp terug naar OEM en voorzien van trekveer waardoor decomp absoluut dicht wordt getrokken. Startmotor heeft het zwaar maar draait blok wel rond. Ook een paar keer doorgestart door decomp met de hand open te houden. Beveiliging uit koppelingshendel, beveiliging in standaard in orde, dodemansknop in orde. Wel benzinelucht in uitlaatdemper. Maar geen enkele klap. Morgen gaat StoeiSoeS op DR zij en half op de workmate en gaat er een andere stator in. En als dat niet werkt een paar andere bobines. Ga ook zeker de massadraad nalopen.
@Tom,
Ben niet van plan om t complete blok te wisselen aangezien blok net 2k heeft gedraaid na revisie. In het laatste geval wil ik nog wel de stator uit het reserveblok gebruiken. Misschien dat ik wel de compressie van het gemonteerde blok wat verlaag, maar eerst morgen de stator maar eens vervangen gezien de zwakke vonk, zelfs bij de iridium pit!
@Zappa
De afgelopen weken diverse carb geprobeerd waar de BIG voorheen goed liep. Absoluut peut in de vlotterbakjes bij het starten. Startmotor al verwisseld. Starten met autoaccu parallel eraan geknoopt. Aan beide kanten een vonk maar niet heel overtuigend. Iridium pitten weer vervangen voor de standaard pitten. Bobines doorgemeten. Paar andere CDI's geprobeerd. Decomp terug naar OEM en voorzien van trekveer waardoor decomp absoluut dicht wordt getrokken. Startmotor heeft het zwaar maar draait blok wel rond. Ook een paar keer doorgestart door decomp met de hand open te houden. Beveiliging uit koppelingshendel, beveiliging in standaard in orde, dodemansknop in orde. Wel benzinelucht in uitlaatdemper. Maar geen enkele klap. Morgen gaat StoeiSoeS op DR zij en half op de workmate en gaat er een andere stator in. En als dat niet werkt een paar andere bobines. Ga ook zeker de massadraad nalopen.
@Tom,
Ben niet van plan om t complete blok te wisselen aangezien blok net 2k heeft gedraaid na revisie. In het laatste geval wil ik nog wel de stator uit het reserveblok gebruiken. Misschien dat ik wel de compressie van het gemonteerde blok wat verlaag, maar eerst morgen de stator maar eens vervangen gezien de zwakke vonk, zelfs bij de iridium pit!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ooit een keer aardig wat problemen gehad met een wat oudere bobine op mijn motor , van deze was de compressie ook verhoogd en de vonk werd als het ware "uitgeblazen" ,als ik jouw verhaal zo eens terug lees inderdaad compressie weer terug brengen en eens kijken wat ie dan doet.
PS
In geval van nood staat onze big hier klaar voor de strijd.
PS
In geval van nood staat onze big hier klaar voor de strijd.
Ik meen me te herinneren dat je de stator kan doormeten. Staan er niet ergens waardes hiervoor in het WPHB.
Wat Bert al zegt, je bobine lijkt me eerder verdacht. Die genereert uiteindelijk echt de vonk. Juist bij jouw BIG problem met die hoge compressie, moet die bobine echt goed zijn. Controleer daarom eerst even of je bobine ook echt 12 volt krijgt bij zijn aansluiting. Er kan door overgangsweerstanden voorkomen dat je nog maar 10 volt op je bobine krijgt.
Je bobine 'statisch' doormeten kan een idee geven over de conditie. Maar als dit afwijkt van de voorgeschreven weerstanden, dan is je bobine al erg lang overleden of heeft ook visueel zichtbare (verbrandde) beschadigingen. Het moeilijke met zo'n bobine is dat hij onder belasting heel anders reageert. Zoals Bert aangeeft, buiten de motor kan er nog een vonk zichtbaar zijn die onder (bij jou extra hoge) belasting niet meer tot stand kan komen. Er zijn specialisten waar je een bobine kan laten doormeten. In jouw geval zou ik gewoon uit je onderdelenhoop een paar andere pakken
Als je motor altijd netjes een laadspanning van 13,5 volt (ongeveer) heeft gehad, dan zou ik niet veel zoeken achter de stator. Ook als die kapot is, zou mijn inziens de motor met een goede en volle accu gewoon nog moeten aanslaan. Die accu geeft uiteindelijk de 12 volt af aan je elektrische systeem.
Aan de andere kant, als al het logische al gedaan is dan gewoon de onlogische dingen gaan doen en vingers gekruist houden. Succes en laat je niet gek(ker) maken
Wat Bert al zegt, je bobine lijkt me eerder verdacht. Die genereert uiteindelijk echt de vonk. Juist bij jouw BIG problem met die hoge compressie, moet die bobine echt goed zijn. Controleer daarom eerst even of je bobine ook echt 12 volt krijgt bij zijn aansluiting. Er kan door overgangsweerstanden voorkomen dat je nog maar 10 volt op je bobine krijgt.
Je bobine 'statisch' doormeten kan een idee geven over de conditie. Maar als dit afwijkt van de voorgeschreven weerstanden, dan is je bobine al erg lang overleden of heeft ook visueel zichtbare (verbrandde) beschadigingen. Het moeilijke met zo'n bobine is dat hij onder belasting heel anders reageert. Zoals Bert aangeeft, buiten de motor kan er nog een vonk zichtbaar zijn die onder (bij jou extra hoge) belasting niet meer tot stand kan komen. Er zijn specialisten waar je een bobine kan laten doormeten. In jouw geval zou ik gewoon uit je onderdelenhoop een paar andere pakken
Als je motor altijd netjes een laadspanning van 13,5 volt (ongeveer) heeft gehad, dan zou ik niet veel zoeken achter de stator. Ook als die kapot is, zou mijn inziens de motor met een goede en volle accu gewoon nog moeten aanslaan. Die accu geeft uiteindelijk de 12 volt af aan je elektrische systeem.
Aan de andere kant, als al het logische al gedaan is dan gewoon de onlogische dingen gaan doen en vingers gekruist houden. Succes en laat je niet gek(ker) maken
mijn gevoel zegt dat Zappa zijn conclusie wel eens de oplossing kan zijn. Alles wat jullie aandragen zijn dingen waar niks aan is verandert, nog steeds benzine, nog steeds een vonk MAAR ook mijn ervaring met auto's meenemenden, als er een accu in zit die echt kapot is dan vreet ie echt alles op en direct achter die accu zit een stroom kring die zeker bij een Big goed gesloten moet zijn. Zo niet weg krachtige vonk, weg start snelheid van de motor enz enz. Controleer al je verbindingen die met het start circuit te maken hebben zoals start relais en "dikke" verbindingen. Ook aan de massa kant. Wat ik altijd probeer (is een beetje link) is met start kabels een heel goede massa zoeken, bout van een voetsteun of zijstandaard, bevestiging van de zijpoot schakelaar en de + rechtstreeks op de start motor. Dat betekent hoesje er af en een goede klem van de startkabels op de + bevestiging van de startmotor. Zorg dat ie goed en stevig zit ook tijdens het starten er niet er af kan klikken want dan ben je aan het lassen . Die doe je als eerste zodat je niet met een "life" + startkabel onder die carbs zit te kloten. Min er aan, dan de min op de auto accu en (vergeet niet het contact aan te zetten) de plus dan op de auto accu. De motor vliegt dan, als er geen andere problemen zijn, als een dolle rond en alle andere stroom blijft over voor de electronics, sterke vonk enz enz Op die manier moet je tot een diagnose komen waar het probleem te zoeken.
Lang verhaal geworden maar dit in functie van de duidelijkheid.
futurist
PS echt Dr crisis kan ik niet verdragen voor iemand die zo een positieve bijdrage aan ons cluppie heeft dus ik heb het druk maar kan vanmiddag nog naar Spike City komen als het moet. Maar die Poolse Blaffers moeten van MP af..........
Lang verhaal geworden maar dit in functie van de duidelijkheid.
futurist
PS echt Dr crisis kan ik niet verdragen voor iemand die zo een positieve bijdrage aan ons cluppie heeft dus ik heb het druk maar kan vanmiddag nog naar Spike City komen als het moet. Maar die Poolse Blaffers moeten van MP af..........
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06