BIG project
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
NAKS is on the way
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Mie toe.MROE schreef:Gaaf zeg, ben benieuwd naar het eind resultaat.
Ik wordt niet geremd door enige kennis van technische zaken dus ik verzin weer iets en dan zoek ik het op op joetjoep / vraag hulp ( vooral dat laatste )
Er liggen nog veel wilde ideeen op de plank ( komplete achterkant vervangen = 20 KG winst / 825 cc met vlakschuiven ) maar we hebben besloten eerst met het project te gaan rijden in de huidige staat en dan te beslissen of we verder gaan met investeren.
@ Ouwe Reus : Dat zijn stukjes pakking ondergedompeld in blokolie. De kap is uitvoerig gewassen / droog geblazen voor we hem terug plaatsten.
@ Futurist : THX !!! Toen ik die keering op de krukas in mijn handen had voelde hij aan als uit 1993 en toen dacht ik "dan vrees ik voor de NAKS hetzelfde"
Zal je zien dat ik alles aanpak ( kettingkjes mogelijk vernieuwen ) en dan breekt de sjit bovenin weer af op dat veertje.
Rap alles open maken en vervangen nu alles nog relatief los ligt. Kunnen we meteen de kleppen / nokkenas / zuiger bekijken.
Vraag aan eenieder hier:
Heeft u toevallig een nieuwe keering liggen voor op de krukas ?
Nr 10 op deze tekening
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... ml#results
Zo ja, zou u mij dan kunnen vertellen of die in de midden opening 1 of 2 opstaande randjes heeft ?
Ik haalde er een uit die precies in het midden van de opening 1 opstaand randje had ( maar dat kan door de ouderdom zo gesleten zijn ) en ik plaatste een nieuwe niet OEM met 2 opstaande randjes ( begin en einde van de midden opening )
Nu wil ik graag weten of ik r slim aan gedaan heb om geen OEM nieuwe te plaatsen.
Heeft u toevallig een nieuwe keering liggen voor op de krukas ?
Nr 10 op deze tekening
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... ml#results
Zo ja, zou u mij dan kunnen vertellen of die in de midden opening 1 of 2 opstaande randjes heeft ?
Ik haalde er een uit die precies in het midden van de opening 1 opstaand randje had ( maar dat kan door de ouderdom zo gesleten zijn ) en ik plaatste een nieuwe niet OEM met 2 opstaande randjes ( begin en einde van de midden opening )
Nu wil ik graag weten of ik r slim aan gedaan heb om geen OEM nieuwe te plaatsen.
Ja die heb ik liggen, een voorraadje donkerblauwe exemplaren uit Tjechië. Hier een ploatje:Leo schreef:Vraag aan eenieder hier:
Heeft u toevallig een nieuwe keering liggen voor op de krukas ?
Nr 10 op deze tekening
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... ml#results
Zo ja, zou u mij dan kunnen vertellen of die in de midden opening 1 of 2 opstaande randjes heeft ?
Ik haalde er een uit die precies in het midden van de opening 1 opstaand randje had ( maar dat kan door de ouderdom zo gesleten zijn ) en ik plaatste een nieuwe niet OEM met 2 opstaande randjes ( begin en einde van de midden opening )
Nu wil ik graag weten of ik r slim aan gedaan heb om geen OEM nieuwe te plaatsen.
Denk dat twee randjes qua ontwerp beter functioneert dan een enkel randje.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
ik vind die keerring zo belangrijk dat ik die alleen origineel gebruik. Besparen ok maar vaak is origineel er speciaal voor gemaakt. Kijk wat Zappa laatst schreef van de wiellagers, idd dan is niet origineel beter. Maar de keerring van de krukas kan best eens gemaakt zijn voor een bepaalde draairichting, of een strakker veertje hebben omdat ie olie druk moet weerstaan en niet alleen af dichten waar het gros van de keerringen voor gemaakt is. dus heb ik altijd de originele liggen van dat soort dingen die echt belangrijk zijn. Altijd 1 (nu 2) op voorraad, net zoals borgplaatjes van de nokkenas, borgplaatjekoppelingkorf, een pakkingset, pakkingen los van de deksels van het blok, speciale Suzuki bond (dirko) voor nokkenas/kleppendeksel, krukas keerring olie kanaal, keerring van asje koppelingsas, keerring uitgaande as, enz. enz
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Bekijk ze aub dan nog maar even goed want die heb ik er nu ook inzitten van dezelfde Tsjech ( maar dan met 2 randjes ) en ik ik neem het risico voor die paar roteuri niet en die gaat er weer uit en een OEM keerring is al besteld om de reden die Futurist beschrijft.Ouwe Reus schreef: Ja die heb ik liggen, een voorraadje donkerblauwe exemplaren uit Tjechië.
futurist schreef:ik vind die keerring zo belangrijk dat ik die alleen origineel gebruik. Besparen ok maar vaak is origineel er speciaal voor gemaakt. Kijk wat Zappa laatst schreef van de wiellagers, idd dan is niet origineel beter. Maar de keerring van de krukas kan best eens gemaakt zijn voor een bepaalde draairichting, of een strakker veertje hebben omdat ie olie druk moet weerstaan en niet alleen af dichten waar het gros van de keerringen voor gemaakt is.
Mannen, wat is er zo speciaal aan de oliekeringen in onze BIG? De maat staat er "gewoon" op. En de blauwe Tjechische oliekering is er een van de 5000 oliekeringen die ze leveren naast een heleboel soortgelijke meuk (al is deze wel voorzien van een "dust lip", maar die zie ik zelf slechts als een extra afdichting). Het is geen restpartijtje of zo, maar core-business. Denk je dat meneer Suzuki niet eerst standaard onderdelen uit de kast pakt? Maar goed, ik heb ze al in drie verschillende blokken gebruikt, no problem. Moeten jullie ook geen Action olie (meer) gebruikenLeo schreef:Bekijk ze aub dan nog maar even goed want die heb ik er nu ook inzitten van dezelfde Tsjech ( maar dan met 2 randjes ) en ik ik neem het risico voor die paar roteuri niet en die gaat er weer uit en een OEM keerring is al besteld om de reden die Futurist beschrijft.Ouwe Reus schreef: Ja die heb ik liggen, een voorraadje donkerblauwe exemplaren uit Tjechië.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Hij is zwart en ik hou van oude traditiesOuwe Reus schreef: Mannen, wat is er zo speciaal aan de oliekeringen in onze BIG?
Gewoon doorrijden met de tsjech,Ouwe Reus schreef:Maar goed, ik heb ze al in drie verschillende blokken gebruikt
Tis puur voor tussen mijn oren en de OEM is al besteld.
Zo ook met het NAKS veertje. Uit voorzorg vervang ik het gewoon omdat ik dan beter slaap ( en ik weet wat 4 kleppen kosten )
Doek ook nie. Je verwart mij met die andere hele knappe BIGrijder uit Dordt.Ouwe Reus schreef: Moeten jullie ook geen Action olie (meer) gebruiken
Ik schudt er deze in
gebruik al jaren Motul vol sytheet, ook in alle motoren van mijn klantjes, sinds de tijd dat de Castrol superbike echt te duur aan het worden was. Verder is er nooit ook maar andere olie in welke van mijn fietsen dan ook gekomen.Dat is een eeuwige discussie, trek ik me niets van aan. Echt belangrijke dingen bespaar ik niet op heb ik al eerder gemeld.Ouwe Reus schreef: Moeten jullie ook geen Action olie (meer) gebruiken
"NIKS, OLIE IS OLIE" was ooit de terechte spreuk van Castrol.
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
vet cool man, al een db killer gemaakt. Na mijn testje vermoed ik dat het echt wel nodig is..............
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Nope. Dit was de definitieve bevestiging. Morgen gaat de custum made tank afgemaakt worden en dan gaat het project weer op de aanhanger naar huis en gaat in de kerstvakantie het blok er weer uit om het bovenblok te lichten en alles te checken en daar waar nodig te vervangen ( oa NAKS veertje )futurist schreef:vet cool man, al een db killer gemaakt ?
Er is dus nog geen meter mee gereden of gestart.
Zal pas 2015 worden.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Schiet nou toch een op luie donder, al dat gebla hier kost te veel tijd!!!
Tip van flip, als je de cilinder er af haalt laat de zuiger er in zitten als je daar niks mee wil doen, dus dus 1 zuigerpenveer los, zuigerpen er uit en zuiger in de cilinder laten zitten als je de cilinder er af haalt
Tip van flip, als je de cilinder er af haalt laat de zuiger er in zitten als je daar niks mee wil doen, dus dus 1 zuigerpenveer los, zuigerpen er uit en zuiger in de cilinder laten zitten als je de cilinder er af haalt
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Het gas gaat er op.zappa.suzuki schreef:Schiet nou toch een op luie donder, al dat gebla hier kost te veel tijd!!!
THX voor de tip maar nu ik alles open heb wilde ik de zuiger goed (laten) bekijken en de cilinder laten meten op rondheid dus alles gaat los. Dat houdt dus in dat ik zo`n speciale ding moet zien te bemachtigen om de zuiger er weer in te krijgenzappa.suzuki schreef:Tip van flip, als je de cilinder er af haalt laat de zuiger er in zitten als je daar niks mee wil doen, dus dus 1 zuigerpenveer los, zuigerpen er uit en zuiger in de cilinder laten zitten als je de cilinder er af haalt
@frankN : gaat eens rap verhuizen jongen wij zitten te wachten op housewarming BBQ BIGmeeting
Vingers?Leo schreef:Het gas gaat er op.zappa.suzuki schreef:Schiet nou toch een op luie donder, al dat gebla hier kost te veel tijd!!!
THX voor de tip maar nu ik alles open heb wilde ik de zuiger goed (laten) bekijken en de cilinder laten meten op rondheid dus alles gaat los. Dat houdt dus in dat ik zo`n speciale ding moet zien te bemachtigen om de zuiger er weer in te krijgenzappa.suzuki schreef:Tip van flip, als je de cilinder er af haalt laat de zuiger er in zitten als je daar niks mee wil doen, dus dus 1 zuigerpenveer los, zuigerpen er uit en zuiger in de cilinder laten zitten als je de cilinder er af haalt
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Das voor de techneuten onder ons. Ik breek in zo`n poging altijd de zuigerveren af / krassen in de cilinderwand.Thoran schreef:Vingers?
Keb via de mail uit Lapalisse al een bouwtekeningbeschrijving binnen van een DIY zuigerplaatsingsding.
de mijne heen en weer sturen????
futurist
kan je ook plaatjes van dat ding sturen dat ie nagemaakt kan worden. erg groot conservenblik kan al een goede basis zijn
futurist
kan je ook plaatjes van dat ding sturen dat ie nagemaakt kan worden. erg groot conservenblik kan al een goede basis zijn
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ook wel interesse inKeb via de mail uit Lapalisse al een bouwtekeningbeschrijving binnen van een DIY zuigerplaatsingsding.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
nee hoor, e12 icl verzenden uit UK
Heb er maar 1 besteld, scheelt weer wat geklooi met hardplastic en kabelbinders
Heb er maar 1 besteld, scheelt weer wat geklooi met hardplastic en kabelbinders
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997