BIG project
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Heb een motortrailer gehuurd met een vrij korte oprijgoot die in de rand van de AHW hing. Toen het voorwiel van DR op de AHW stond, en achterwiel bijna, viel motor uit. Voorrem gebruiken, achteruit rollen en nieuwe poging wagen.Edwin schreef:Meer snelheid volgende keer Marco...moet lukken dan, en dan wel op tijd stoppen!
Dacht ik...............
Op dat moment tordeerde de oprijgoot, waardoor de achterkant van DR naar rechts wegsloeg, en DR naar rechts omviel, practisch bovenop ikke. T'is een klus die je met z'n tweeën moet doen, maar voorlopig heb ik er ff geen zin meer an.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Marco, ik heb ook zo'n aanhanger, duw de motor alleen er op en niet met draaiende motor. Niet echt moeilijk hoor. Enige oefening is wel nodig.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
VlaFlip met ProLarSer uitlaatlijn. Ziet er goed uit, start de productie maar op . Ben benieuwd naar de PRO Sound.Leo schreef:En weer een stapje dichterbij :
Lars bocht en lazer demper zijn bijna geplaatst. Daarna nog de accubak lager / dieper maken en dan kan de accu besteld worden.
(weet alleen niet waarom NoppenForum sinds gisteren een beetje brak werkt...)
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
de originele db killers van laser passen niet mede omdat ie legaal is met 93 db. er staat zelfs een e keur op. productie op starten heeft geen zin want ik ben bij Laser geweest en hun "product manager" kende de uitvoering van die demper niet. die wordt nu alleen nog in alu of titanium gemaakt. dit model is ook niet meer te koop qua demping. legaal hebben ze nu 3 kamers of illegaal alleen absorptie. zie
http://laser-exhausts.com/systems/produro/
ik heb hem er profesoir opgezet en hij klinkt vet, zonder te hard te zijn. Kijken hoe ze zich houden bij de temperaturen van de Dr Big. op mijn SR43 komen er 2 dus dat zal mee vallen. met één demper moet de praktijk (fla flip) uit wijzen........
futurist
http://laser-exhausts.com/systems/produro/
ik heb hem er profesoir opgezet en hij klinkt vet, zonder te hard te zijn. Kijken hoe ze zich houden bij de temperaturen van de Dr Big. op mijn SR43 komen er 2 dus dat zal mee vallen. met één demper moet de praktijk (fla flip) uit wijzen........
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
als ik de foto's goed bekijk dan moet het verloop busje nog gemaakt toch?? ik zou proberen de achterkant (einde) van de demper nog wat strakker "tegen" de motor te krijgen.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Da hedde gij keigoed gezien baasje. Vandaar dat i nog in Uje staat en SPGD er rustig ( zonder mijn gezever ) verder aan kan werken.futurist schreef:als ik de foto's goed bekijk dan moet het verloop busje nog gemaakt toch??
Hebben we met opzet niet gedaan om te voorkomen dat de achterremklauw ooit in de demper klapt bij een knippenpad oidfuturist schreef: ik zou proberen de achterkant (einde) van de demper nog wat strakker "tegen" de motor te krijgen.
futurist
( ja, ik heb het echt gezien binnen de club )
Mijn oude Laser heeft ook een deuk van de remklauw, maar het is wel uit te kienen dat de demper iets meer evenwijdig loopt met de motor zonder boven de remklauw te hangen. Je kan de remklauw ook onderaan de schijf hangen zoals bij de Bandit 600
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Zou kunnen maar dan zit i voor mijn gevoel vol in de drek iedere zandrit die we nog gaan doen en ik wil eigenlijk aan de achterkant zo min mogelijk tijd / geld besteden anders dan hem compleet in 1 keer vervangen door iets van een crosser / enduro.futurist schreef: Je kan de remklauw ook onderaan de schijf hangen zoals bij de Bandit 600
Vanavond aan de tank begonnen.
Ik heb een DR650 tank als basis en daar heeft iwan de binnenzijde van aangepast zodat hij veel lager staat / op de buis hangt als normaal en zo de endurolook meer benaderd wordt ( bovenkant tank bijna gelijk aan bovenkant zadel) .
Helaas moet ik daardoor toch weer de fuelpomp gebruiken en das een bummer maar goed, hetzijzo.
Doordat we de ophangpunten veranderd hebben onstondt er een gat tussen het zadel en de tank. Ik wilde het zadel niet modificeren en ook geen stuk stof aan het zadel plakken en toen kwam SPGD met het idee om de tank te verlengen met een lege holte ( ori tankbevestigingspunten van BIG moeten toegankelijk blijven ) om spullen zoals opblaaspop ed in te stoppen en dat vond ik een goed idee.
Tziet er nu nog niet uit en moet nog vanalles gelast worden maar komt goed.
Kraantje komt links voor te zitten en buisje aan rechterzijde komt onderin de tank ala DR750 met verbindingsstuk onderdoor om de ander wang leeg te slurpen.
De weddenschappen hoeveel liter er in de tank kunnen als we klaar zijn kunnen gestart worden
Ik heb een DR650 tank als basis en daar heeft iwan de binnenzijde van aangepast zodat hij veel lager staat / op de buis hangt als normaal en zo de endurolook meer benaderd wordt ( bovenkant tank bijna gelijk aan bovenkant zadel) .
Helaas moet ik daardoor toch weer de fuelpomp gebruiken en das een bummer maar goed, hetzijzo.
Doordat we de ophangpunten veranderd hebben onstondt er een gat tussen het zadel en de tank. Ik wilde het zadel niet modificeren en ook geen stuk stof aan het zadel plakken en toen kwam SPGD met het idee om de tank te verlengen met een lege holte ( ori tankbevestigingspunten van BIG moeten toegankelijk blijven ) om spullen zoals opblaaspop ed in te stoppen en dat vond ik een goed idee.
Tziet er nu nog niet uit en moet nog vanalles gelast worden maar komt goed.
Kraantje komt links voor te zitten en buisje aan rechterzijde komt onderin de tank ala DR750 met verbindingsstuk onderdoor om de ander wang leeg te slurpen.
De weddenschappen hoeveel liter er in de tank kunnen als we klaar zijn kunnen gestart worden
ok prima oplossing aan de achterzijde, maar wat met de voorkant, ziet er ook nog niet echt elegant uit....
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
@ Futurist lezen : daar komt zijnfuturist schreef:ok prima oplossing aan de achterzijde, maar wat met de voorkant, ziet er ook nog niet echt elegant uit....
futurist
Ben gerust, ik weet wat daar wel komt, en dan ziet er netjes uit straksLeo schreef:om spullen zoals opblaaspop ed in te stoppen
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
15L?Leo schreef:
De weddenschappen hoeveel liter er in de tank kunnen als we klaar zijn kunnen gestart worden
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Dat zou perfect zijn. We weten het over een tijdje maar wat jullie niet zien is dat de binnenkant van de tank bijna geheel weg is om over de cilinder van de BIG te geraken om zo laag mogelijk te liggen ( bovenkant tank proberen gelijk met zadel te krijgen )Thoran schreef: 15L?
@ Futurist :
Het was de bedoeling om de tankzijkappen van een RMZ450 op de tank te fabriceren maar dat idee hebben we gisterenavond losgelaten.
Ik ga nu met hulp van SPGD het polyester instappen om de voorkant van de tank mooi te maken
Wat heeft die tank origineel? Zal toch wel meer dan 20L zijn?Leo schreef:Dat zou perfect zijn. We weten het over een tijdje maar wat jullie niet zien is dat de binnenkant van de tank bijna geheel weg is om over de cilinder van de BIG te geraken om zo laag mogelijk te liggen ( bovenkant tank proberen gelijk met zadel te krijgen )Thoran schreef: 15L?
Hmm, even gegoogled, origineel 13L. Dan stel ik mijn gok bij naar 9L.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
dan gok ik 13ltr, want aan de brandstofdichtheid wil je niet gaan knoeien en dus zal het alleen een optische aanpassing worden denk ik.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Een goede lasser en een emmer tankcure doet wonderenfuturist schreef:dan gok ik 13ltr, want aan de brandstofdichtheid wil je niet gaan knoeien en dus zal het alleen een optische aanpassing worden denk ik.
futurist
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Pur
- Bijlagen
-
- pur.jpg (8.91 KiB) 2133 keer bekeken
Big Bigger Tiger en weer Big
En toen was het alweer 11 december. 1,5 maand niks aan het project gedaan door de meest uiteenlopende redenen.
Maar vandaag met goede moed begonnen met de rechterzijde open maken om de koppelingskorf en platen te bekijken en de tandwielen en het meest gevreesde keeringkje te vervangen en het was hoog tijd ! De oude was al behoorlijk uitgehard.
Daarna even een nieuwe pakking erop en ................ affijn 2 uur verder met de plamuurmes en WD40
en we konden er een nieuwe pakking op doen , keringkje koppelingsas vervangen en de kap dichtmaken.
Wat k.twerk dat pakking verwijderen.
Inmiddels was SPGD lekker verder aan het slijpen en lassen aan de custom tank en die gaat als een raket.
JB2D was er ook maar het was niet geheel duidelijk wat zijn bezigheid was anders dan ons uitgassen en verkeerd gereedschap aangeven.
Volgende sleutelactie zal toch sneller zijn dan ov er 1,5 maand hopenlijk........... wel veel gelachen en dat is wat telt op zo`n sleutelavond
Maar vandaag met goede moed begonnen met de rechterzijde open maken om de koppelingskorf en platen te bekijken en de tandwielen en het meest gevreesde keeringkje te vervangen en het was hoog tijd ! De oude was al behoorlijk uitgehard.
Daarna even een nieuwe pakking erop en ................ affijn 2 uur verder met de plamuurmes en WD40
en we konden er een nieuwe pakking op doen , keringkje koppelingsas vervangen en de kap dichtmaken.
Wat k.twerk dat pakking verwijderen.
Inmiddels was SPGD lekker verder aan het slijpen en lassen aan de custom tank en die gaat als een raket.
JB2D was er ook maar het was niet geheel duidelijk wat zijn bezigheid was anders dan ons uitgassen en verkeerd gereedschap aangeven.
Volgende sleutelactie zal toch sneller zijn dan ov er 1,5 maand hopenlijk........... wel veel gelachen en dat is wat telt op zo`n sleutelavond
Anders onze Gaston zelf wel....MROE schreef: ben benieuwd naar het eind resultaat.
BTW: op de foto is zijn nogal wat ijzerspaantjes zichtbaar, waar komen deze vandaan?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.