Pagina 4 van 4
Geplaatst: vr jan 23, 2009 12:38
door Sjokske
mmrizio schreef:Sjokske schreef:Wie mooi wil zijn moet pijn in z'n portemonnee lijden (ik spreek uit ervaring
).
Hoezo? Ben je arm of lelijk?
Arm valt mee, lelijk valt nog meer mee
Ik heb gewoon een Italiaanse vriendin
Geplaatst: za jan 24, 2009 21:45
door JoeBaR
speedphreax schreef:Houten Klaas schreef:Zou KTM deze techniek in de 2010 modellen stoppen?
Laat ze potdomme in ieder geval eens een keer met die injectie op de proppen komen. Ik ben wel gecharmeerd van de Husa... Maar die dagwaarde he?
dagwaarde is te danken aan de naam die ze opgebouwt hebben met de types van voor 2004 .....
KTM gaat denk ik ook komen met Injectie , en heeft nu de husaberg om dat in de praktijk te testen.
Geplaatst: za jan 24, 2009 22:11
door Houten Klaas
Gaat waarschijnlijk op 2011 komen.
Geplaatst: zo jan 25, 2009 01:08
door speedphreax
Houten Klaas schreef:Gaat waarschijnlijk op 2011 komen.
2011 pas? Dan stap ik over
Geplaatst: zo jan 25, 2009 10:49
door Noppy
JoeBaR schreef:
dagwaarde is te danken aan de naam die ze opgebouwt hebben met de types van voor 2004 .....
Ik denk dat de betrouwbaarheid alleen maar toeneemt. Een mooi begin is al een dubbele 'bovenliggende' nokkenas met stelplaatjes!
Als dat subframe ook nog benzine kan bevatten dan ga ik sparen voor dit geel/blauwe monster!
Geplaatst: zo jun 14, 2009 19:31
door Sjokske
huskie schreef:Toine,
heb je hem gisteren zien staan, ja zeker
even een piccie genomen gisteren bij de 5 uurs cross.
Volgens de geruchtenmachine komt Yamaha in 2010 ook met een vergelijkbare opstelling qua cilinder
Geplaatst: zo jun 14, 2009 20:22
door JoeBaR
afwerking ziet er nu een stuk beter uit dan vroeger , het blokje lijkt wel japans zo glad als dattie eruit ziet.
wie weet ooit weer eens Husaberg .
Geplaatst: zo jun 14, 2009 20:59
door adje
er is nu een actie als je een nieuwe husaberg koopt van 2009.
dan krijg je er voor 900 euro onderdelen/accosoires bij.
Geplaatst: zo jun 14, 2009 21:07
door gassen
adje schreef:er is nu een actie als je een nieuwe husaberg koopt van 2009.
dan krijg je er voor 900 euro onderdelen/accosoires bij.
Onderdelen
Geplaatst: zo jun 14, 2009 21:12
door mech
Sjokske schreef:huskie schreef:Toine,
heb je hem gisteren zien staan, ja zeker
even een piccie genomen gisteren bij de 5 uurs cross.
Volgens de geruchtenmachine komt Yamaha in 2010 ook met een vergelijkbare opstelling qua cilinder
Eigenlijk helemaal de andere kant op. Cylinder wijst naar achter bij de 2010 Yam. Met de inlaat aan de voorkant en uitlaat aan de achterkant. Filter en tank wel dezelfde opzet als de Husaberg. Probleem is wel om de hitte van de uitlaat weg te krijgen bij de demper en tank.
Geplaatst: di jun 23, 2009 20:50
door Sjokske
Zoiets dus :
Geplaatst: wo jun 24, 2009 21:44
door Bosje
Waarom zo'n rare knik in die uitlaat
Geplaatst: wo jun 24, 2009 22:08
door mech
Je hebt uitlaat lengte nodig om vermogen onderin te krijgen, hoe korter de uitlaat hoemeer topvermogen. Daarom zie je die motogp dingen ook allemaal met een korte megafoon rijden. Voor een crosser/enduro moet je tegendruk opbouwen om vermogen onderin te krijgen.
Geplaatst: do jun 25, 2009 10:41
door folie
mech schreef:Je hebt uitlaat lengte nodig om vermogen onderin te krijgen, hoe korter de uitlaat hoemeer topvermogen. Daarom zie je die motogp dingen ook allemaal met een korte megafoon rijden. Voor een crosser/enduro moet je tegendruk opbouwen om vermogen onderin te krijgen.
Megafoon, maar dan wel met zo'n los stukje pijp aan de voorkant bovenop de bocht gelast met een verbindingspijpje. Dat heet in de techniek een 'Helmholtz resonator'.
In termen van elektronica is dat is feitelijk een condensator die zo gekozen is dat ie een golf juist opslingert. (ipv afvlakt zoals een condensator meestal doet)
Illustratie:
Als je in een auto met open dak rijdt begint bij een bepaalde snelheid het hele interieur te 'klapperen'. Tot je een raampje op een kier zet, dan is het weer weg. Dat is het principe van een Helmholtz resonator.
Geplaatst: wo sep 09, 2009 09:42
door Sjokske
Begint er al op te lijken :
Geplaatst: wo sep 09, 2009 11:24
door adje
Begint steeds lelijker te worden met al die open stukken
Geplaatst: wo sep 09, 2009 14:02
door Herr DRénérZéele
Wel lekker makkelijk schoon spuiten.
Geplaatst: wo okt 14, 2009 13:40
door JW
Sjokske schreef:Begint er al op te lijken :
zegguh gaan jullie es ff lekker een YAHAMA '10 topic starten....
jammer inderdaad van die open gaten, je krijgt een beetje brommer gevoel erbij. verder ziet t er wel strak uit!
Geplaatst: wo okt 14, 2009 13:44
door Sjokske
JW schreef:zegguh gaan jullie es ff lekker een YAHAMA '10 topic starten....
Okee, zal binnenkort weer verder gaan met Husa 2009-nieuws, sinds vorige week eentje binnen de gelederen van ons clupke gearriveerd
Was een voormalig KTM-rijder, dus qua velgen is hij de goede kant uit gegaan.
Geplaatst: za okt 17, 2009 22:14
door Pim84
Toch bijna zonde zo'n mooie nieuwe fiets in de modder te gooien