Red Bull knockout scheveningen 2008
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
- Locatie: drachten
Lijkt me wel ,lange stuk is 2km lang en dit dan plankgas in het mulle zand ,met radiateur vol zand(slechte koeling) is een slechte combinatie voor je motor.
Met draaiende motor stilstaan is ook niet best voor de motor,
en dat gebeurd daar toch ook wel (ik heb hem zelfs even uitgezet terwijl ik even moest wachten bij een opstopping).
Ik heb een paar keer stoom uit het slangetje zien komen bij de radiateurdop, (koken dus). en heb 400 cc engine ice verloren.
Voor evt volgend jaar wil ik die koeling toch beter voor elkaar hebben,
eens kijken of alle schoepen nog wel op de pomp zitten, of toch maar een electrische ven monteren>
en dat gebeurd daar toch ook wel (ik heb hem zelfs even uitgezet terwijl ik even moest wachten bij een opstopping).
Ik heb een paar keer stoom uit het slangetje zien komen bij de radiateurdop, (koken dus). en heb 400 cc engine ice verloren.
Voor evt volgend jaar wil ik die koeling toch beter voor elkaar hebben,
eens kijken of alle schoepen nog wel op de pomp zitten, of toch maar een electrische ven monteren>
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
- Locatie: drachten
Inderdaad stilstaan is helemaal funest.Mischien een idee om een oliekoeler op de fiets te zetten? meeste blokken hebben maar 1 liter olie ,dus die is gauw te heet.
En ook maar 1 liter koelvloeistof
en die was ik bijna voor de helft kwijt.
Grotere radiators lijkt me een goeie maar kostbare oplossing.
Ik kreeg vandaag ook de tip om volgende keer een stuk pantykous voor de lamellen te spannen, met de roosters daar weer voor. het fijne zoute zand schijnt anders tussen de lamellen te komen en gaat daar aankoeken wat dus de koeling beinvloedt.
Ook kreeg ik advies om m'n verwrongen radiator weer in fatsoen te buigen (ben gevallen op zo,n houten opstakel), de motor (en dus ook de radiateur) flink warmdraaien, en dan gaan buigen/richten terwijl de boel nog gemonteerd zit.
door de warmte gaat het buigen makkelijker, en knappen de lamellen minder snel kapot
Het valbeugeltje wat eromheen zit ziet er helemaal niet meer uit,
die heeft 80% van de klap opgevangen
en die was ik bijna voor de helft kwijt.
Grotere radiators lijkt me een goeie maar kostbare oplossing.
Ik kreeg vandaag ook de tip om volgende keer een stuk pantykous voor de lamellen te spannen, met de roosters daar weer voor. het fijne zoute zand schijnt anders tussen de lamellen te komen en gaat daar aankoeken wat dus de koeling beinvloedt.
Ook kreeg ik advies om m'n verwrongen radiator weer in fatsoen te buigen (ben gevallen op zo,n houten opstakel), de motor (en dus ook de radiateur) flink warmdraaien, en dan gaan buigen/richten terwijl de boel nog gemonteerd zit.
door de warmte gaat het buigen makkelijker, en knappen de lamellen minder snel kapot
Het valbeugeltje wat eromheen zit ziet er helemaal niet meer uit,
die heeft 80% van de klap opgevangen
Hier zal het aantal ktm's dat deelnam ook wel de overhand gevoerd hebben, zeker met KTM als een van de sponsoren. Maar zou het toch interessant vinden om de uitval te kunnen zien van de diverse merken / types al zijn er natuurlijk veel meer factoren van belang. Kan je toch een beetje een inzicht geven in de betrouwbaarheid van deze motor op dat terein.sjikkentip schreef:KTM zullen wel het meest uitgevallen zijn want er rijden er het meeste rond ook.Surfdude schreef:Zag tijdens de pauze trouwens een tractor met aanhanger voorbij komen afgeladen met alleen maar stukke KTM motoren. Jammer dat je van de uitvallers nergens info kan terug vinden per model merk, had wel interessante info geweest denk.
Ik weet niet hoeveel KTM's er hier deelnamen maar in de Transardennaise,een 2 daagse in Charleville (Frankrijk) reden er 259 KTM's mee op 498 deelnemers.Dat is dus meer dan de helft!
Voor de rest waren er daar 84 Yamaha's,74 Gasgas,20 Honda,19 HVA,
14 Beta en de rest wat van alles...
Dus alles is relatief hé...