DR BIG Meeting 23 Maart 2008.

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
ronny

zappa.suzuki schreef:Jow Bro, kijk hier maar
http://www.suzukiownersclub.co.uk/forum ... 56800&PN=2
en stuur Bleusman ip maar een PM.. [ Rus/Belg in engels] de andere Belg ben jij :wink:

Nivo van de rit is op zand is 97% simpel, hardst op m'n GPS 149 km/u [onverhard] :twisted: Sorry Ridge voor de rotspartij.. moest even los :twisted:
Jow zappa.
Allé dan heb ik toch al ene Belg gevonden :oops: myself.....maare ikke in het Engels iets proberen te schrijven dat word een ramp ik heb al problemen om deftig verstaanbaar Nederlands te schrijven, in het vlaams lukt het mij beter.......lol :lol: :lol:
Zal er wel geraken ik heb ook een gps'ken op men tufken...
:wink:
zappa.suzuki

futurist schreef:Hey, futurist is ook een (reserve) belg woont op de grens ter hoogte van Roosendaal/Antwerpen.
Ergens bij eindhoven of 's Hertogenbosch ontmoeten is altijd leuk, dan begint het Big gevoel nog eerder.
greetz Futurist
Nou je kan het bij Futurist in het Vlaams proberen :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ronny

Ha das een goed idéé ik moet door Eindhoven,ik zal de kaart eens bekijken waar we mekaar het makkelijkst kunnen ontmoeten en ik zal futurist een pb doen
Nog een vraagje !! een semi noppenband wie heeft daar ervaring mee en advies.
velgenmaat 14-80-17.

Tot hoors :wink: :wink:
zappa.suzuki

Heb je alles toch al verteld? :wink:
Boven aan de pagina zit een knop met "zoek", tik daar maar eens "banden" in..
En als je dan nog vragen hebt liever een nieuw topic zetten, anders gaat het hier door elkaar lopen :wink:
Maar blijf bij Mefo achter en Karoo voor voor wat jij wil :wink:
ronny

inderdaad ik maak er een warboeltje van,ik ga ze morgenvroeg gewoon bestellen probleem opgelost anders blijf ik twijfelen. :? :?

Ik had eerlijk gezegd een beetje bang om direkt op een goeie noppenband zonder wegervaring naar Nederland te rijden en waarschijnlik zal het twee keer niks betekenen want op de weg ben ik een rustige rijder dus ik maak me zorgen om niks en eer ik op mijn bestemming ben op de place to be zal ik ze wel gewend zijn.

Dus we gaan dit gewoon doen........ :wink:
futurist

Nou ik kan je verzekeren dat die Mefo stonemaster op de weg echt wel anders anvoelt als je bv Metzeler tourance bandjes. rijd als of je a band lek is, stapt opzij bij iedere richel, maar zodara je over de eerste schrik heen bent merk je dat er eigenlijk niks gebeurt en later ga je gewoon lekker vegen. ook in het terrein is het wat richel gevoelig maar hoe losser de rommel hoe meer grip. Na het oer weekend was ik gewoon enthousiast. Gewoon doen,
Oeps, moest op een ander topic, sorry
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki

@ Ronny en Futurist, blijft leuk dat banden verhaal :wink:
Leo

Vandaag heeft het bigje een volledige behandeling ondergaan waarbij vele vele onderdelen zijn vervangen ( remklauw leek op een bloemkool :shock: ) en toen bleek vervolgens bij de testrit dat de koppeling niet volledig ontkoppelde :cry: .

Er moet dus nog een sleuteldagje tegenaan voor een grondige inspectie van de koppeling ( vervangen huis/platen ? ).

LEO
zappa.suzuki

sleutel dagje? koppeling in en uit elkaar in 1 1/5 uur :wink:
Kabel gaat soepel en blijft niet hangen?
Kan het met sterkere veren proberen, E10 bij motozoom..
Zie ook sleutel tips verzameld... http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=8029[/b]

Suc6
spgoesdakar

Bloemkool? :roll:
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
Leo

zappa.suzuki schreef:sleutel dagje? koppeling in en uit elkaar in 1 1/5 uur :wink:
Een drbig sleuteldagje in het DRBIGclubhuis bestaat uit sleutelen / worstenbroodjes eten / kijken naar en praten over een bestaand megaombouwdrbigproject en een daarop volgend ombouwlookalikePDdrbigproject kortom weinig sleutelen en heel veel.... :wink:

zappa.suzuki schreef:Kabel gaat soepel en blijft niet hangen?
De koppelingskabel ist hagelneu
zappa.suzuki schreef:Kan het met sterkere veren proberen, E10 bij motozoom.. / Zie ook sleutel tips verzameld...
CHECK !
We hebben ook een reserveblokje in de buurt dus kunnen wat testen uitvoeren. Eerst maar eens een pakking scoren voor de linkerkant ( balansasketting spannen ) en rechterkant ( koppeling ) dus op zoek naar een exploded view / onderdelen bestelnummering

Leo
zappa.suzuki

Ah, is mooi projekt :wink:

kan je gewoon bij je motor boer bestellen, binnen een week in huis..
nummers hier..
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr750-1989- ... partslist/
of
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... partslist/
zappa.suzuki

He Ridge, bedankt voor het terug sturen van het road book 8)

heb er nu dus 1 te leen tijdens de rit.. Wie?
futurist

Ik hoop dat ik er de 23e bij kan zijn, bak kapot en de operatie aan mijn been die me wat tegenvalt. Moet het donorblok er nog in lepelen maar ben nog niet echt goed ter been en nog maar 10 dagen. Morgen een flinke pijnstiller en doorbijten om het blok eruit te krijgen. In ieder geval moet ik dan met het "ombekende" blok rijden, ook daar zou volgens de vorige eigenaar een niet al te beste koppeling in zitten. Zijn de koppelingsdelen van Motozoom ook goed? wie heeft daar ervaring mee? Vroeger bestelde ik deze bij Gericke omdat dit van FFS is uit Japan en dat wordt bijna door alle teams gebruikt. Alleen bestellen bij gericke duurt altijd zo lang en bij Motozoom maar een paar daagjes, als dit dus goed is dan maar daar toch? Hebben zij ook de pakking? Ook bij CMS bestellen kan naturlijk maar dan krijg je origineel. Volgens mij wel goedkoper als bij de dealer. Ik hoor wel hopelijk van jullie wat ik het beste kan doen.
greetz Futurist.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
ronny

Ik heb bij gericke 5 weken moeten wachten op mijn nieuwe helm terwijl hij op ebay ergens voor mijn neus stond en dan was hij binnen de week bij mij thuis geweest.

Zappa !! ik heb geen roadbook,heb ik dat van doen bij de beginners.
zappa.suzuki

geen ervaring met set van motozoom, die hebben de koppelings paking niet.. wel met deze..
http://www.hessler-motorsport.de/shop/i ... 00ac2d287f
Dringend advies om bij nieuwe platen de "uitsteeksels" die in de geleiders vallen licht "rond" te schuren.. had me kopeling eens compleet verbrand, lang verhaal met extra problemen maar naar vervangen kreeg ik groeven in de geleiders.. [ kan dus best niet aan die platen hebben gelegen] http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... g&&start=0
hier ook pakking..
http://www.hessler-motorsport.de/shop/i ... 00ac2d287f
levert meestal snel maar heel soms niet..
Heb de set van hem los liggen.. en je kan ook even de set lenen van m'n Dirty als het niet anders lukt.. kost je dan wel een pakking
Moet je een uurtje eerder weg, zeg rond 07.30 uur vlak bij Utrecht zijn, gooien even 1 van de sets er in :wink:
je woont net te ver weg om te helpen met blok wisselen :?
Laatst gewijzigd door zappa.suzuki op di mar 11, 2008 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
zappa.suzuki

ronny schreef:Ik heb bij gericke 5 weken moeten wachten op mijn nieuwe helm terwijl hij op ebay ergens voor mijn neus stond en dan was hij binnen de week bij mij thuis geweest.

Zappa !! ik heb geen roadbook,heb ik dat van doen bij de beginners.
Nee Ronny, als beginner heb ik liever dat je je ogen op de weg houdt :wink:
Ridge rijd de beginners groep voor, de rest hobbelt er achter aan en ik kom als laatste om de boel in de gaten te houden :wink:

Ps Futurist, zal die set van Hessler eens goed bekijken, heb er mischien 2000km mee gereden.. zal eens kijken of ie nog recht is enzo..
kan ik hem evt. opsturen..
cb20051973

ik laat nog even de kleppen stellen
balansketting gelijk cross wielen erin
en dan wachten.....
Leo

De pakkingen voor de koppelings en vliegwielzijde zijn zojuist besteld bij Stefan H.
Hopenlijk is een keer niet met zijn Zeta op stap :wink: en heb ik de spullen snel binnen.
LEO
zappa.suzuki

Dat kan je zelf toch makkelijk? Vooral de balansas ketting zou ik zelf doen, gaat vaak fout.. zie hier..
http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=7908
Leo

zappa.suzuki schreef:Dat kan je zelf toch makkelijk?
Niet iedereen is gezegend met technische kennis :?

Ik breng mijn Bigje netjes naar de vakman.

LEO
zappa.suzuki

Maar iedereen kan toch wat boutjes los en vast draaien? [of doorslijpen? :P ]
maar gelukig hebben we Iwan nog :lol:
Ga Shiny zondag maar weer een beurt geven.. olie zwart en licht gerammel van de balansas ketting..ook kleppen cheken, nieuwe knippers, lampje toeren teller, olie fiter, kaarsjes en doosje vonkjes :wink:
Heb ook het gevoel dat het blok een beetje los in het frame ligt, evt wat vul ringen steken..
hoop a-rem blokken de rit nog trekken anders nieuwe zetten bij wisselen van de wielen.. weg banden onder Dirty steken,setje oude knippers van Shiny achter monteren...
Ach, uurtje werk :wink:
ronny

Ik ben mijne xl al een beetje in orde aan het maken voor de rit,benzinnetank eraf en ene met wat deukjes erop van een afbraak xl,andere zijkapjes erop die al wat hebben geleden,ik heb een set stickers besteld van total bij ons in de buurt (reclame bureau)de xl dakars reden in 1984-87 als ik mij niet vergis met als hoofdsponser total vandaar dus die stickers en is wat sportiever,dan een gps houder gemonteerd want die stond er nog niet op.

Daar wil ik het even over hebben,voor diegene die rijden met niet water dichte gps toestelletje's,op de Duitse ebay staat een verkoper die houdertjes verkoopt met een waterdicht zakje(stevig) erop gemonteerd en daar passen bijna alle gangbare gps toestellen in en is een goed alternatief voor de dure toestellen zoals de rider en de garmin.

http://stores.benl.ebay.be/MoNav-Motorr ... Navigation

Bandjes zijn in bestelling en komen volgende week binnen.
En nu maar aftellen hé.
800S

kijk je wel uit zappa dat je niets vergeet met die snelheid!!!!

ik heb geen ervaring met gps, laat staan hoesjes, maar het lijkt me lastig aflezen......

en ja, ik heb er ook bijzonder veel zin in :-)
ronny

Nee nee die gps hoesjes zijn glashelder,ik kan mijn becker perfekt aflezen.
Je moet maar eens kijken als we mekaar treffen dan kan je dat spul eens goed bekijken.
Ik was verrast van de kwaliteit ervan,echt stevig spul.

Groetjes :wink:
Plaats reactie