Testritje is goed verlopen, blok loopt weer mooi en blijft ook mooi stationair. Als het een beetje aardig weer is ben ik erbij bij de Sjokorit.
OJ
Past een SR43b cilinder op een SR42 motorblok?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Ik heb nog een cylinder met 727cc. Zitten geen diepe krassen in. Als je het een keer hoont zullen waarschijnlijk bijna alle krassen weg zijn.futurist schreef:Dat zou mooi zijn. Ik heb zo het gevoel dat die zeker nog eens van pas gaat komen. Wel jammer dat ik dus eigenlijk geen reserve delen heb voor mijn SR43
Greep futurist
De diameter is wel 105,5mm, dus het is geen orginele boring meer.
Als je interesse stuur mij dan maar een email.
groeten,
Coen
Respect, Love, Peace & Happiness
De dood grijnst en het enigste wat je kunt doen is terug lachen.
De dood grijnst en het enigste wat je kunt doen is terug lachen.
Hey Coentje, ik ben zeker geintresseert, maar het is al een overmaat, ik zoek een originele maat zodat ie pas op de zuiger geboord kan die ik nog heb liggen. die is eerste overmaar nl +.5mm groter
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Waarschijnlijk heb ik nog een nieuwe/ongebuikte orginele suzuki 106mm (2de/1.00mm overmaat) zuiger met ringen te koop. Samen met de cylinder voor €250,-futurist schreef:Hey Coentje, ik ben zeker geintresseert, maar het is al een overmaat, ik zoek een originele maat zodat ie pas op de zuiger geboord kan die ik nog heb liggen. die is eerste overmaar nl +.5mm groter
futurist
Blijkbaar zijn de zuigers voor een 750 toch iets anders als voor een 800. Ze hebben ook allebei een ander onderdelen nummer.
Respect, Love, Peace & Happiness
De dood grijnst en het enigste wat je kunt doen is terug lachen.
De dood grijnst en het enigste wat je kunt doen is terug lachen.
ok maar dat gaat een beetje zijn doel voorbij, het is mijn bedoeling niet te duur nog een goede set te vedrwerven, bijna nieuwe 1e overmaat zuiger heb ik en dus een goedkope cilinder zoeken die naar 1e overmaat geboord kan, dat is de bedoeling. nieuw kan ik het ook allemaal kopen.
het wordt iets minder maar ik heb nog 3 lopende blokken.
futurist
het wordt iets minder maar ik heb nog 3 lopende blokken.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ondertussen is dit serieus off-topic geworden, maar ik wil het jullie toch even laten weten...eRDeeWee schreef:Niet dat ik echt in mirakels geloof... maar ik heb het "wondermiddel" toch maar besteld. Ik denk soms dat ik met een tweetakt rondrijd, dus slechter zal het er wel niet van worden zeker!?
Binnen ±10 dagen + 1000 km breng ik mijn ervaring.
Grtn,
Rudi
Ik heb geen compressiemeters of iets dergelijks dus daar kan ik jullie niets over vertellen, maar ondertussen verbruikt mijn brommer geen druppel olie meer en waar ik daarvoor ongeveer 1 op 14 reed, rij ik nu ongeveer 1 op 16.5 en in de Alpen zelfs 1 op 20... Mij hoor je niet klagen!
Voor mij was dat ding dus dik zijn geld waard.
Grtn, Rudi
Rudi, vertel wat meer, want ik heb ook wel interesse in dat Ceramizer.
OJ
OJ
Ik heb het uiteindelijk niet in de Big gegooid. Van de Big wist ik al dat er echt dikke krassen in de cilinder zitten. Deze heeft toch wat meer aandacht nodig dan een middeltje.
Wel heb ik het in mijn Fiat Punto diesel uit 2005 gemieterd. Dit karretje heeft er al bijna 300.000km op zitten en begon wat te rammelen, trillen en minder subtiel te worden.
De Ceramizer voor de versnellingsbak heeft voor mijn gevoel weinig gedaan. De bak schakelde hakkerig omdat de synchroringen slijten. Dat doet hij nog steeds, maar wel duidelijk met minder kraken. Of dit met dank aan Ceramizer is weet ik niet, het kan natuurlijk ook gewoon komen doordat ik anders ben gaan schakelen.
De Ceramizer voor de motor heeft meer gedaan. De motor produceert minder voelbare trillingen. Het verbruik was met 1:20 altijd al erg gunstig. Nu ligt het verbruik op 1:23,5 met uitschieters naar 1:26 Compressie heb ik helaas niet voor en na gemeten, maar voor mijn gevoel heeft het zeker een positief effect gehad.
Wel heb ik het in mijn Fiat Punto diesel uit 2005 gemieterd. Dit karretje heeft er al bijna 300.000km op zitten en begon wat te rammelen, trillen en minder subtiel te worden.
De Ceramizer voor de versnellingsbak heeft voor mijn gevoel weinig gedaan. De bak schakelde hakkerig omdat de synchroringen slijten. Dat doet hij nog steeds, maar wel duidelijk met minder kraken. Of dit met dank aan Ceramizer is weet ik niet, het kan natuurlijk ook gewoon komen doordat ik anders ben gaan schakelen.
De Ceramizer voor de motor heeft meer gedaan. De motor produceert minder voelbare trillingen. Het verbruik was met 1:20 altijd al erg gunstig. Nu ligt het verbruik op 1:23,5 met uitschieters naar 1:26 Compressie heb ik helaas niet voor en na gemeten, maar voor mijn gevoel heeft het zeker een positief effect gehad.
tis dat ik jullie ken en ook waar jullie mee rijden (in ieder geval geen dikke bak van het sponsor geld) maar dergelijke "indianen verhalen" vind ik altijd moeilijk te geloven. hoort voor mij meer thuis in de categorie Tell Sell.
maar ja als jullie het zeggen kan een dergelijk goedje ook preventief goed zijn natuurlijk. over wat voor bedragen praat je? is er al een linkje naar de voordeligste web site?
futurist
maar ja als jullie het zeggen kan een dergelijk goedje ook preventief goed zijn natuurlijk. over wat voor bedragen praat je? is er al een linkje naar de voordeligste web site?
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Kan mij voorstellen dat goedjes krassen "dichten" met een zoiets als teflon. Zou ook de versnellingsbak wat minder "wrijving" kunnen geven, maar aangezien wij een natte koppeling hebben....... ben ik zelf heel terughoudend om te gebruiken
Edit: Ceramizer waar jullie het over hebben is specifiek bedoeld voor motorfietsen met natte koppelingen, dus mijn veronderstelling klopt hier niet. Ik ga jullie ervaringen zeker volgen.
Edit: Ceramizer waar jullie het over hebben is specifiek bedoeld voor motorfietsen met natte koppelingen, dus mijn veronderstelling klopt hier niet. Ik ga jullie ervaringen zeker volgen.
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op wo jul 03, 2013 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ik HAD hetzelfde idee als futurist, maar heb dit toch moeten bijstellen. 2 busjes geleden reed ik echt precies met een tweetakt, mijn moto ademde olie uit en omdat ik er zoveel van nodig had, gebruikte ik ook de zeer geschikte Action-olie .
Sindsdien, de Alpen incluis, heb ik geen druppel olie meer hoeven bij te vullen, maar nu ik erover nadenk wordt het misschien wel hoge tijd om die Action-olie er eens uit te halen... Heb ik ineens een levenslange supply voor m'n loobman...
Ik heb 2 busjes van dit spul gekocht: CERAMIZER® for motorcycle engines (4-stroke) with wet clutch à 34 €/busje
De gebruiksaanwijzing vind je hier.
Dit heb ik gekocht en ik denk dat je het nergens goedkoper vindt.
2 dagen na bestelling zat het al in de brievenbus.
Buiten het olie- en benzineverbruik, dat echt VEEL beter is geworden, kan ik enkel maar uit m'n gevoel praten, want ik heb geen enkele meting gedaan, maar de brommer en zijn baasje voelen zich nu EEN PAK beter!
Ik vond 68 € (verzending inbegrepen) zeker geen onoverkomelijke gok EN ik ben blij dat ik hem heb genomen.
Should you chose to accept this mission...
Good luck!
Rudi
Sindsdien, de Alpen incluis, heb ik geen druppel olie meer hoeven bij te vullen, maar nu ik erover nadenk wordt het misschien wel hoge tijd om die Action-olie er eens uit te halen... Heb ik ineens een levenslange supply voor m'n loobman...
Ik heb 2 busjes van dit spul gekocht: CERAMIZER® for motorcycle engines (4-stroke) with wet clutch à 34 €/busje
De gebruiksaanwijzing vind je hier.
Dit heb ik gekocht en ik denk dat je het nergens goedkoper vindt.
2 dagen na bestelling zat het al in de brievenbus.
Buiten het olie- en benzineverbruik, dat echt VEEL beter is geworden, kan ik enkel maar uit m'n gevoel praten, want ik heb geen enkele meting gedaan, maar de brommer en zijn baasje voelen zich nu EEN PAK beter!
Ik vond 68 € (verzending inbegrepen) zeker geen onoverkomelijke gok EN ik ben blij dat ik hem heb genomen.
Should you chose to accept this mission...
Good luck!
Rudi
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Mijn blok met nu zo'n kleine 100.000 begint nu toch wel teveel olie te gebruiken, . Plan is om reserveblok te reviseren en for the time being dit blok te verwennen met 2 pakketjes van dittum. We zullen zien, heb ze net besteld.
Assumption is the mother of all fuck ups