Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Mooi om te horen Cor. Hou vol man, het gaat de goede kant op.
Vandaag maar eens een ritje maken, lekker weetje ervoor. Wel koud, maar ook zonnig.
...en weer terug van een lekker ritje. Elektrische handschoenen is een aanrader met deze temperatuur, top!
Bij Hans van Wijk een aanbieding met 4 liter Putoline olie. Opgehaald en gelijk even een oliewissel gedaan. Zeefje was brandschoon, dus goed teken. Het blijft toch een heerlijke motor
Vandaag maar eens een ritje maken, lekker weetje ervoor. Wel koud, maar ook zonnig.
...en weer terug van een lekker ritje. Elektrische handschoenen is een aanrader met deze temperatuur, top!
Bij Hans van Wijk een aanbieding met 4 liter Putoline olie. Opgehaald en gelijk even een oliewissel gedaan. Zeefje was brandschoon, dus goed teken. Het blijft toch een heerlijke motor
Assumption is the mother of all fuck ups
(kuch) Hoest met je frame?Edwin schreef:Mooi om te horen Cor. Hou vol man, het gaat de goede kant op.
Vandaag maar eens een ritje maken, lekker weetje ervoor. Wel koud, maar ook zonnig.
...en weer terug van een lekker ritje. Elektrische handschoenen is een aanrader met deze temperatuur, top!
Bij Hans van Wijk een aanbieding met 4 liter Putoline olie. Opgehaald en gelijk even een oliewissel gedaan. Zeefje was brandschoon, dus goed teken. Het blijft toch een heerlijke motor
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Goed nieuws Cor, dat 0 17 je een spoedig herstel mag bieden.
@Zappa, nog gefeliciteerd!
@Zappa, nog gefeliciteerd!
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Je zal er maar twee hebben
ps:gelukkig heb ik geen bmw
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hier in La Palma een graad of 20 en zonnig, even een weekje weg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Geniet!!
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Tijdens het zoeken naar onderdelen, kwam ik deze Big-advertentie tegen. In de tekst wordt gesproken over een sportuitlaat die er los bij zit.
Ik dacht deze te herkennen en het blijkt inderdaad de rechter uitlaat te zijn van een Kawasaki Z1000 2003-2006.
In de advertentie klinkt het alsof het zo erop geschroefd kan worden. Geen idee of het echt zo is, maar ik dacht dat het misschien een leuke tip voor de SR43 rijders is. Zo'n uitlaat kan je namelijk al voor 50 euro vinden.
Ik dacht deze te herkennen en het blijkt inderdaad de rechter uitlaat te zijn van een Kawasaki Z1000 2003-2006.
In de advertentie klinkt het alsof het zo erop geschroefd kan worden. Geen idee of het echt zo is, maar ik dacht dat het misschien een leuke tip voor de SR43 rijders is. Zo'n uitlaat kan je namelijk al voor 50 euro vinden.
Had mij voorgenomen nix meer aan te passen aan de BIG, maar StoeiSoeS komt dit jaar ws over de grens. Huidige setup is geweldig, maar Heb geen zin om vanuit Duitsland naar huis te moeten lopen. Dus speciaal voor de buitenland-trips staan er een paar tijdelijke wijzigingen op de rol. Dwz een iets stiller luchtfilter en "project Fluisterpijp":
Update: iemand is mij voor geweest: Titanium op DR750
Het plaatje is het resultaat van knippen&plakken met Paint. Hoek is hier nog niet naar mijn zin en verhouding is ook een gok. Heb zelfs nog geen idee of die dikke toeter echt gaat passen, al ligt die 4500gram "Titanium" hier wel al voor het grijpen. Klusje voor komende vrijdag denk ik. Komt van een 1000cc broertje, heeft zo'n geweldig mooi e-keur, is voorzien van een regelbare smoorklep en kan eventueel nog met een db-killer worden uitgerust. Ga de komende tijd op zoek naar een lasser. Tips/ suggesties zijn welkom!!Update: iemand is mij voor geweest: Titanium op DR750
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op di feb 14, 2017 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Lelijk! Maar dat is persoonlijk
Heb hier al wat foto's voorbij zien komen van geklapte titanium dempers op een Big, puls van een 800cc 1 pitter is wat anders dan een 1000cc 4 pitter maar meer belangrijk is het Duitse TUF keur, demper moet goedgekeurd zijn voor de brommer waar die op zit.
Je mag mn Laser wel lenen. TUF gepruft
Heb hier al wat foto's voorbij zien komen van geklapte titanium dempers op een Big, puls van een 800cc 1 pitter is wat anders dan een 1000cc 4 pitter maar meer belangrijk is het Duitse TUF keur, demper moet goedgekeurd zijn voor de brommer waar die op zit.
Je mag mn Laser wel lenen. TUF gepruft
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik begin steeds handiger te worden met mijn tig-toorts. De Guzzi heeft nu een zelf gemaakt uitlaatbochtenset. Zoals je op de plaatjes kan zien is het niet het werk van een expert. De afwerking komt van de slijptol met een lamellenschijf, en niet van het prachtige laswerk
Terwijl ik dat tik denk ik nog een keer goed na. Moet er titanium gelast worden!?! Dan haak ik af
Edit: ik zie nu pas dat dit een beetje een loze reactie is zonder de context. Dat was ivm onderstaande.
Terwijl ik dat tik denk ik nog een keer goed na. Moet er titanium gelast worden!?! Dan haak ik af
Edit: ik zie nu pas dat dit een beetje een loze reactie is zonder de context. Dat was ivm onderstaande.
Ouwe Reus, ik kan tegenwoordig dus een beetje bakken en braden in staal en rvs. Garantie tot aan de garagedeurOuwe Reus schreef:Ga de komende tijd op zoek naar een lasser. Tips/ suggesties zijn welkom!!
Laatst gewijzigd door Rammelbak op di feb 07, 2017 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij is dat geklapperd aluminininum
Heb ook nog zo'n ProDuro ding liggen hoor Zappa. Met een mooie ingeslagen "E". Maar vind ik zo gewoontjes en maakt meer decibelletjes dan mijn Poolse blaffers zonder "E". Wil weer eens een keer wat anders. Onze Duitse "vrienden" zijn gewoon ongelooflijke mieperds. Alles wat afwijkt van standaard, of het nu een stuur is of het type band, is garantie voor een sanctie. Daarom zit er ook sterk aan te denken om DE helemaal te mijden, maar projectje gaat wel gewoon dóór denk ik.
De pijp zal ook niet van echt Titanium zijn. Tis de bedoeling om een standaard bocht wat aan te passen zodat deze lekker in dikke toeter past. De standaard bocht past er al precies in, maar lijkt mij sterk dat ik verder niets hoef aan te passen.
Ben wel blij dat jij al je stunts zelf doet Peter, ik ben al fan.
Heb ook nog zo'n ProDuro ding liggen hoor Zappa. Met een mooie ingeslagen "E". Maar vind ik zo gewoontjes en maakt meer decibelletjes dan mijn Poolse blaffers zonder "E". Wil weer eens een keer wat anders. Onze Duitse "vrienden" zijn gewoon ongelooflijke mieperds. Alles wat afwijkt van standaard, of het nu een stuur is of het type band, is garantie voor een sanctie. Daarom zit er ook sterk aan te denken om DE helemaal te mijden, maar projectje gaat wel gewoon dóór denk ik.
De pijp zal ook niet van echt Titanium zijn. Tis de bedoeling om een standaard bocht wat aan te passen zodat deze lekker in dikke toeter past. De standaard bocht past er al precies in, maar lijkt mij sterk dat ik verder niets hoef aan te passen.
Ben wel blij dat jij al je stunts zelf doet Peter, ik ben al fan.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Tja das was een harde klap, maar de BMW zag er nog erger uit maar had hem wel weer snel rijdend!Leo schreef:Ja hier hedde r een voorbeeld vanzappa.suzuki schreef:Heb hier al wat foto's voorbij zien komen van geklapte titanium dempers op een Big,
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Is er iemand die me enig inzicht kan geven in de beste bandenmaat als ik ga rijden met een 120/../17 voorband?
Ik lees op de site van Hessler bij de supermotardsets die ze leveren als optie voor de hoogtemaat van de voorband 60, 65 en 70.
Misschien iemand die hier ervaring mee heeft?
Achter geven ze een 150/60 of een 150/70 aan tot velgbreedte 4.5.
Moet de hoogte voor en achter hetzelfde zijn of maakt dat niet uit?
Ga van werkgever wisselen en i.v.m. woon/werk verkeer wil ik één van beide BIG's snel op de wielen hebben.
Ik lees op de site van Hessler bij de supermotardsets die ze leveren als optie voor de hoogtemaat van de voorband 60, 65 en 70.
Misschien iemand die hier ervaring mee heeft?
Achter geven ze een 150/60 of een 150/70 aan tot velgbreedte 4.5.
Moet de hoogte voor en achter hetzelfde zijn of maakt dat niet uit?
Ga van werkgever wisselen en i.v.m. woon/werk verkeer wil ik één van beide BIG's snel op de wielen hebben.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Geen ervaring mee maar het 2e getal is een percentage van het eerste, achter is dus altijd wat hoger dan voor, te hoog voor gaat teveel wringen bij hard remmen en te dun geeft wat minder comfort.
Neem lekker ronde banden [ platte kosten meer moeite om in te sturen], dan blijft hij lekker sturen en hou er rekening mee dat de originele zij-standaard te lang is met SM wielen
Een KTM Adventure voorremschijf past zo op een Big 6 gaats voornaaf [SR43], alleen de gaten opboren en die komt ook in 320mm
Er bestaan vulbussen die op de originele voorvork passen om hem op te hogen voor een 17" voorwiel, heb ze ooit gehad en verkocht aan futurist als ik het goed herinner.
Heb SM wielen voor de KTM zet ze er bijna elk jaar ff onder, en haal ze er dan snel weer af, niet goed voor mn rijbewijs, vooral niet met woon werk
Neem lekker ronde banden [ platte kosten meer moeite om in te sturen], dan blijft hij lekker sturen en hou er rekening mee dat de originele zij-standaard te lang is met SM wielen
Een KTM Adventure voorremschijf past zo op een Big 6 gaats voornaaf [SR43], alleen de gaten opboren en die komt ook in 320mm
Er bestaan vulbussen die op de originele voorvork passen om hem op te hogen voor een 17" voorwiel, heb ze ooit gehad en verkocht aan futurist als ik het goed herinner.
Heb SM wielen voor de KTM zet ze er bijna elk jaar ff onder, en haal ze er dan snel weer af, niet goed voor mn rijbewijs, vooral niet met woon werk
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Bedankt voor de info, zijn die vulbussen per sé nodig of kan ik ook zonder?
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Je kan ook zonder, staat wat meer voor over, maakt de wiel basis wat korter dus stuurt wat directer en wat minder stabiel recht uit, of jij dat merkt in combi met de andere wielen dus sowieso een ander gevoel.... went gauw genoeg
Zou zelf wel wat meer voorspanning op de voorvork zetten [vulbus/ 1 1/8 spacers van een MTB fiets er op] als de wielen er langer onder zitten zodat hij wat hoger/stugger wordt van voren en wat minder duikt bij remmen [ komt je kont ook wat minder snel omhoog met hardt remmen voor ]
Als je een 320mm schijf wil stuur ff een pb, kan ik misschien voor een leuke prijs regelen, moet je wel nog een adapter regelen/maken voor de klauw
Leuke nieuwe baan?
En de originele wielen met conti trail attack banden doen het echt heel goed op de weg
Zou zelf wel wat meer voorspanning op de voorvork zetten [vulbus/ 1 1/8 spacers van een MTB fiets er op] als de wielen er langer onder zitten zodat hij wat hoger/stugger wordt van voren en wat minder duikt bij remmen [ komt je kont ook wat minder snel omhoog met hardt remmen voor ]
Als je een 320mm schijf wil stuur ff een pb, kan ik misschien voor een leuke prijs regelen, moet je wel nog een adapter regelen/maken voor de klauw
Leuke nieuwe baan?
En de originele wielen met conti trail attack banden doen het echt heel goed op de weg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997