Het BIG cafe

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Ouwe Reus

Goed om te horen dat de behandeling een succes lijkt. Beter dan de jackpot !!!
Hoop dat herstel zo doorzet Cor :D
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Edwin
Contacteer:

Mooi om te horen Cor. Hou vol man, het gaat de goede kant op.

Vandaag maar eens een ritje maken, lekker weetje ervoor. Wel koud, maar ook zonnig.

...en weer terug van een lekker ritje. Elektrische handschoenen is een aanrader met deze temperatuur, top!

Bij Hans van Wijk een aanbieding met 4 liter Putoline olie. Opgehaald en gelijk even een oliewissel gedaan. Zeefje was brandschoon, dus goed teken. Het blijft toch een heerlijke motor

:zwaaien:
Assumption is the mother of all fuck ups
frankn

Edwin schreef:Mooi om te horen Cor. Hou vol man, het gaat de goede kant op.

Vandaag maar eens een ritje maken, lekker weetje ervoor. Wel koud, maar ook zonnig.

...en weer terug van een lekker ritje. Elektrische handschoenen is een aanrader met deze temperatuur, top!

Bij Hans van Wijk een aanbieding met 4 liter Putoline olie. Opgehaald en gelijk even een oliewissel gedaan. Zeefje was brandschoon, dus goed teken. Het blijft toch een heerlijke motor

(kuch) Hoest met je frame?

:toost: :toost: :toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Edwin
Contacteer:

Frame is precies hetzelfde als vorig jaar

:toost:
Rammelbak

We horen je vanzelf wel een keer jodelen als het stepje op een onverwacht moment afbreekt :mrgreen:
dhc6

Steppie is goed gelast, of de frame buis het houdt op roest is de "varkens" (ham)vraag.

R

Sterkte Cor.
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
MANUS-3000

Goed nieuws Cor, dat 0 17 je een spoedig herstel mag bieden.

@Zappa, nog gefeliciteerd!
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
MANUS-3000

Afbeelding

Je zal er maar twee hebben :D

ps:gelukkig heb ik geen bmw
zappa.suzuki

8) :lol: 8)
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Rammelbak

Ah, dat verklaart wel het plaatsen van foto's van veel lieftallige dames door Leo. Compensatiegedrag... :wink:
zappa.suzuki

Hier in La Palma een graad of 20 en zonnig, even een weekje weg 8)
20170121_102751_resized.jpg
20170121_102751_resized.jpg (115.79 KiB) 2802 keer bekeken
20170121_102712_resized.jpg
20170121_102712_resized.jpg (134.3 KiB) 2802 keer bekeken
dhc6

Das nou echt genieten !!

Proost

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Edwin
Contacteer:

Lekker Zap! geniet ervan, ziet er goed uit

:toost:
MANUS-3000

Geniet!! :toost:
Rammelbak

Tijdens het zoeken naar onderdelen, kwam ik deze Big-advertentie tegen. In de tekst wordt gesproken over een sportuitlaat die er los bij zit.

Afbeelding

Ik dacht deze te herkennen en het blijkt inderdaad de rechter uitlaat te zijn van een Kawasaki Z1000 2003-2006.

Afbeelding

In de advertentie klinkt het alsof het zo erop geschroefd kan worden. Geen idee of het echt zo is, maar ik dacht dat het misschien een leuke tip voor de SR43 rijders is. Zo'n uitlaat kan je namelijk al voor 50 euro vinden.
Ouwe Reus

Had mij voorgenomen nix meer aan te passen aan de BIG, maar StoeiSoeS komt dit jaar ws over de grens. Huidige setup is geweldig, maar Heb geen zin om vanuit Duitsland naar huis te moeten lopen. Dus speciaal voor de buitenland-trips staan er een paar tijdelijke wijzigingen op de rol. Dwz een iets stiller luchtfilter en "project Fluisterpijp":
Titanium - NF.jpg
Titanium - NF.jpg (121.47 KiB) 2700 keer bekeken
Het plaatje is het resultaat van knippen&plakken met Paint. Hoek is hier nog niet naar mijn zin en verhouding is ook een gok. Heb zelfs nog geen idee of die dikke toeter echt gaat passen, al ligt die 4500gram "Titanium" hier wel al voor het grijpen. Klusje voor komende vrijdag denk ik. Komt van een 1000cc broertje, heeft zo'n geweldig mooi e-keur, is voorzien van een regelbare smoorklep en kan eventueel nog met een db-killer worden uitgerust. Ga de komende tijd op zoek naar een lasser. Tips/ suggesties zijn welkom!!

Update: iemand is mij voor geweest: Titanium op DR750
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op di feb 14, 2017 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
zappa.suzuki

Lelijk! Maar dat is persoonlijk :wink:

Heb hier al wat foto's voorbij zien komen van geklapte titanium dempers op een Big, puls van een 800cc 1 pitter is wat anders dan een 1000cc 4 pitter maar meer belangrijk is het Duitse TUF keur, demper moet goedgekeurd zijn voor de brommer waar die op zit.
Je mag mn Laser wel lenen. TUF gepruft :wink:
Rammelbak

Ik begin steeds handiger te worden met mijn tig-toorts. De Guzzi heeft nu een zelf gemaakt uitlaatbochtenset. Zoals je op de plaatjes kan zien is het niet het werk van een expert. De afwerking komt van de slijptol met een lamellenschijf, en niet van het prachtige laswerk :roll:

Terwijl ik dat tik denk ik nog een keer goed na. Moet er titanium gelast worden!?! Dan haak ik af :lol:

Edit: ik zie nu pas dat dit een beetje een loze reactie is zonder de context. Dat was ivm onderstaande.
Ouwe Reus schreef:Ga de komende tijd op zoek naar een lasser. Tips/ suggesties zijn welkom!!
Ouwe Reus, ik kan tegenwoordig dus een beetje bakken en braden in staal en rvs. Garantie tot aan de garagedeur :toost:
Laatst gewijzigd door Rammelbak op di feb 07, 2017 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Leo

zappa.suzuki schreef:Heb hier al wat foto's voorbij zien komen van geklapte titanium dempers op een Big,
Ja hier hedde r een voorbeeld van

Afbeelding
Ouwe Reus

Volgens mij is dat geklapperd aluminininum :cry:

Heb ook nog zo'n ProDuro ding liggen hoor Zappa. Met een mooie ingeslagen "E". Maar vind ik zo gewoontjes en maakt meer decibelletjes dan mijn Poolse blaffers zonder "E". Wil weer eens een keer wat anders. Onze Duitse "vrienden" zijn gewoon ongelooflijke mieperds. Alles wat afwijkt van standaard, of het nu een stuur is of het type band, is garantie voor een sanctie. Daarom zit er ook sterk aan te denken om DE helemaal te mijden, maar projectje gaat wel gewoon dóór denk ik.

De pijp zal ook niet van echt Titanium zijn. Tis de bedoeling om een standaard bocht wat aan te passen zodat deze lekker in dikke toeter past. De standaard bocht past er al precies in, maar lijkt mij sterk dat ik verder niets hoef aan te passen.
Ben wel blij dat jij al je stunts zelf doet Peter, ik ben al fan.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
zappa.suzuki

Leo schreef:
zappa.suzuki schreef:Heb hier al wat foto's voorbij zien komen van geklapte titanium dempers op een Big,
Ja hier hedde r een voorbeeld van

Afbeelding
Tja das was een harde klap, maar de BMW zag er nog erger uit :shock: maar had hem wel weer snel rijdend!
MANUS-3000

Is er iemand die me enig inzicht kan geven in de beste bandenmaat als ik ga rijden met een 120/../17 voorband?

Ik lees op de site van Hessler bij de supermotardsets die ze leveren als optie voor de hoogtemaat van de voorband 60, 65 en 70.
Misschien iemand die hier ervaring mee heeft?

Achter geven ze een 150/60 of een 150/70 aan tot velgbreedte 4.5.

Moet de hoogte voor en achter hetzelfde zijn of maakt dat niet uit?

Ga van werkgever wisselen en i.v.m. woon/werk verkeer wil ik één van beide BIG's snel op de wielen hebben.
zappa.suzuki

Geen ervaring mee maar het 2e getal is een percentage van het eerste, achter is dus altijd wat hoger dan voor, te hoog voor gaat teveel wringen bij hard remmen en te dun geeft wat minder comfort.

Neem lekker ronde banden [ platte kosten meer moeite om in te sturen], dan blijft hij lekker sturen en hou er rekening mee dat de originele zij-standaard te lang is met SM wielen :wink:
Een KTM Adventure voorremschijf past zo op een Big 6 gaats voornaaf [SR43], alleen de gaten opboren en die komt ook in 320mm :wink:
Er bestaan vulbussen die op de originele voorvork passen om hem op te hogen voor een 17" voorwiel, heb ze ooit gehad en verkocht aan futurist als ik het goed herinner.

Heb SM wielen voor de KTM zet ze er bijna elk jaar ff onder, en haal ze er dan snel weer af, niet goed voor mn rijbewijs, vooral niet met woon werk :wink:
MANUS-3000

Bedankt voor de info, zijn die vulbussen per sé nodig of kan ik ook zonder?
zappa.suzuki

Je kan ook zonder, staat wat meer voor over, maakt de wiel basis wat korter dus stuurt wat directer en wat minder stabiel recht uit, of jij dat merkt in combi met de andere wielen dus sowieso een ander gevoel.... went gauw genoeg :wink:

Zou zelf wel wat meer voorspanning op de voorvork zetten [vulbus/ 1 1/8 spacers van een MTB fiets er op] als de wielen er langer onder zitten zodat hij wat hoger/stugger wordt van voren en wat minder duikt bij remmen [ komt je kont ook wat minder snel omhoog met hardt remmen voor :wink: ]

Als je een 320mm schijf wil stuur ff een pb, kan ik misschien voor een leuke prijs regelen, moet je wel nog een adapter regelen/maken voor de klauw :wink:

Leuke nieuwe baan?

En de originele wielen met conti trail attack banden doen het echt heel goed op de weg :wink:
Plaats reactie