Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
- Edwin
- Contacteer:
Mannen,
Heb even een vraagje: Die Schwingenschleifschutz die bij je voortandwiel zit, is aardig op bij mij, is er nog een alternatief, of moet ik het bij de originele houden die aardig aan de prijs is bij Hessler?
Edwin
Heb even een vraagje: Die Schwingenschleifschutz die bij je voortandwiel zit, is aardig op bij mij, is er nog een alternatief, of moet ik het bij de originele houden die aardig aan de prijs is bij Hessler?
Edwin
Assumption is the mother of all fuck ups
Zojuist een eerste korte rit gemaakt op mijn CR250 met kenteken om er achter te komen hoe dat is om na altijd 4T gereden te hebben nu eens een 2T te rijden.
Hier mijn kort impressie:
- ! WHOEHAAAAA !
meteen power bij openen gas
- Dat wordt vanavond spierpijn in mijn onderarmen vrees ik.
- Mis de 6e 7e en 8e versnelling op het asfalt.
- of we vrienden blijven weet ik niet maar lol heb ik er wel van.
LEO
Hier mijn kort impressie:
- ! WHOEHAAAAA !
meteen power bij openen gas
- Dat wordt vanavond spierpijn in mijn onderarmen vrees ik.
- Mis de 6e 7e en 8e versnelling op het asfalt.
- of we vrienden blijven weet ik niet maar lol heb ik er wel van.
LEO
is dat de "bekleding" om de achtervork of bedoel je die 2 rollen die boven en onder de ketting tegen het frame zitten op de ketting op te vangen bij uit en in veren.
die laatsste zijn er als "universeel" aftermarket veel goedkoper.
Futurist
die laatsste zijn er als "universeel" aftermarket veel goedkoper.
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
Je bedoelt die rubbere rand die om je achterbrug plooit om doorslijpen door de ketting te voorkomen?Edwin schreef:Mannen,
Edwin
Die is er alleen orgineel..
Maar je kan een plak van dat doorslijp bestendige plastic nemen, deze verhitten en om de achterbrug plooien en vast klemmen met een lijmtang tot ie weer hard is...
Of iets uitvrezen, maar de tijd om het te vinden en te maken wegen naar mijn inzien niet op tegen de nieuwprijs..
Hoe duur was ie eigelijk ook al weer? als iemand het makkelijk maken kan heb ik wel intresse in 2 stuks
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
Tijdje geleden een j*d*nbod gedaan op een cx 500.
Een brommer met zo'n ouderwets grote kuip heeft me altijd al een beetje getrokken
Wat ik er mee ga doen weet nog ik niet maar voor de prijs kan ik hem ook wel weer verschijten als het moet dus vandaag mijn "nieuwe" aanwinst maar opgehaald.
Een brommer met zo'n ouderwets grote kuip heeft me altijd al een beetje getrokken
Wat ik er mee ga doen weet nog ik niet maar voor de prijs kan ik hem ook wel weer verschijten als het moet dus vandaag mijn "nieuwe" aanwinst maar opgehaald.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
- Edwin
- Contacteer:
Haha...mooie bike Manus...had je mooi vandaag naar de TT kunnen blazen. Stond deze keer eens op een viaduct bij Nunspeet, kwamen toch nog genoeg dwazen voorbij om af en toe een flinke smile op je gezicht te laten toveren!!
@Zappa...Het is idd dat stukkie plastic bij je voortandwiel die er voor zorgt dat de ketting niet door je achterframe heen freest. Hesseler waarschuwt daar ook voor om daar eens naar te kijken, en met het wisselen van mijn ketting zag ik dat er niet veel meer van over is, maarja...40 euri's voor een stukkie plastic...vind het een hoop doekoe's
Ga wel eindelijk de uitlaatbocht bestellen...wordt wel eens tijd ook.
Edwin
@Zappa...Het is idd dat stukkie plastic bij je voortandwiel die er voor zorgt dat de ketting niet door je achterframe heen freest. Hesseler waarschuwt daar ook voor om daar eens naar te kijken, en met het wisselen van mijn ketting zag ik dat er niet veel meer van over is, maarja...40 euri's voor een stukkie plastic...vind het een hoop doekoe's
Ga wel eindelijk de uitlaatbocht bestellen...wordt wel eens tijd ook.
Edwin
-
Ik heb vandaag ook genoeg van die dwazen gezien.
De cx stond in bergentheim vlak bij ommen dus bijna in TT land.
De A 28 werd vanmorgen (lees 07.00 uur) op de heenweg geregeerd door tweewielers.
Vond mezelf bijna misplaatst met het blik met dat karretje erachter.
Wel een gaaf gezicht dat bij sommige tankstations gewoon geen plaats voor auto's meer was door al die motoren.
De cx stond in bergentheim vlak bij ommen dus bijna in TT land.
De A 28 werd vanmorgen (lees 07.00 uur) op de heenweg geregeerd door tweewielers.
Vond mezelf bijna misplaatst met het blik met dat karretje erachter.
Wel een gaaf gezicht dat bij sommige tankstations gewoon geen plaats voor auto's meer was door al die motoren.
-
Weer een fijne zege van "Il Dottore" trouwens vandaag.
- Edwin
- Contacteer:
Volgend jaar weer naar de TT, dit jaar kon het even niet Wel gelezen dat de cops zo'n 3000 bekeuringen hebben uitgedeeld, 5 doden in het blik dit weekend en 0 doden door de TT gangers (90.000 man/vrouw). Dus asfalt of bushbush..niets mag meer...regeltjes en nog eens regeltjes..grrr
Ik ga vanavond mijn uiterlijk gereviseerde BIG ophalen bij CW en hem een zoentje geven.
zo was i door mij in lapper de poeppie stijl gespoten
En zo mag ik hem vanavond ophalen:
En als slagroom op de taart:
Snel even mijn berenpak zoeken en hoplakee naar ehv.
LEO
zo was i door mij in lapper de poeppie stijl gespoten
En zo mag ik hem vanavond ophalen:
En als slagroom op de taart:
Snel even mijn berenpak zoeken en hoplakee naar ehv.
LEO
-
Mocht dat rechter knippertje smelten dan heb ik er nog wel wat liggen
Strak gefixed CW hij begint op die van mij te lijken
Strak gefixed CW hij begint op die van mij te lijken
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
-
- Contacteer:
dat rechter knipperlicht zit maar 0.5cm van de demper, dus de kans zit er in dattie smelt,
maar hij heeft nog 1 reserve korte, en 2 lange, dus dan bouwe we die lange er wel een keer op voor de rest vond ik het wel mooi gelukt, die tank is ook weer netjes gefatsoeneerd
maar hij heeft nog 1 reserve korte, en 2 lange, dus dan bouwe we die lange er wel een keer op voor de rest vond ik het wel mooi gelukt, die tank is ook weer netjes gefatsoeneerd
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
Keb net bij thuiskomst ff lekker staan te genieten van de tank. Hebbie toppie gedaan CW. Bigje ziet er idd steeds beter uit.
Als het knipperlicht smelt kunnen we lachen en monteren we gewoon de langere set.
De eerstvolgende klus is de andere carbset van BIG88 monteren om hem zuiniger dan 1:11 te krijgen daarna de stalen remleidingen laten monteren, valbeugels ,koffersteunen, kofferset van MP en aftellen naar een verre DRBIGCLUBallroadreis in 2010
LEO
Als het knipperlicht smelt kunnen we lachen en monteren we gewoon de langere set.
De eerstvolgende klus is de andere carbset van BIG88 monteren om hem zuiniger dan 1:11 te krijgen daarna de stalen remleidingen laten monteren, valbeugels ,koffersteunen, kofferset van MP en aftellen naar een verre DRBIGCLUBallroadreis in 2010
LEO
-
Zo Leo, waar gaan we naartoe
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
-
- Contacteer:
noorwegen maar dat was volgens mij al een paar keer verklapt zo tussen de topics door
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
Ik zou heel graag deze rit nog eens over doen.
Deze noorse allroadclub heeft jaarlijks een allroadtreffen ( bukkerittet ) met roadbooks.
Maar een allroadritje oostblok sta ik ook voor open.
In een grote BIGgroep er op uit lijkt me wel kicken.
LEO
Deze noorse allroadclub heeft jaarlijks een allroadtreffen ( bukkerittet ) met roadbooks.
Maar een allroadritje oostblok sta ik ook voor open.
In een grote BIGgroep er op uit lijkt me wel kicken.
LEO
jaaaaah een deel van de oer rijden in roemenië, echt mooi, uitdagend, goedkoop, lekker zuipen en mooie wij.....................landen.
even serieus ongeloofeloos daar en volgens mij met iets minder haast nog mooier, leuker. kan je de allerleukste stukken 2 x rijden. niet dat daar te weinig mooi te rijden is maar er zijn stukken bij, en ook zo te kiezen dat het met onze zware hondehokken goed te doen is.
Oh ja ik heb ook nog iets over die kapotte slepers waar we ons allemaal afvroegen hoe dat kwam, dus even over schakelen.
greetz Futurist
even serieus ongeloofeloos daar en volgens mij met iets minder haast nog mooier, leuker. kan je de allerleukste stukken 2 x rijden. niet dat daar te weinig mooi te rijden is maar er zijn stukken bij, en ook zo te kiezen dat het met onze zware hondehokken goed te doen is.
Oh ja ik heb ook nog iets over die kapotte slepers waar we ons allemaal afvroegen hoe dat kwam, dus even over schakelen.
greetz Futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Contacteer:
volgend jaar? als de financien het toelaten ga ik mee, maar zoals het er nu uit ziet is dat een beetje twijfelachtig, ik ben de hele zomer werkeloos
@futurist, ik vind het wel een beetje n verontrustend bericht over die smering..
@Leo
kijk toen was je nog niet zo grijs
http://drbigclubholland.nl/verhalen/noo ... CT1278.jpg
@futurist, ik vind het wel een beetje n verontrustend bericht over die smering..
@Leo
kijk toen was je nog niet zo grijs
http://drbigclubholland.nl/verhalen/noo ... CT1278.jpg
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
Toch twijfel ik niet aan de ervaring van die dealer, het is een heel oud bedrijf en de pa van de huidige baas had al een antwoord voor ik was uitgesproken. Zijn al altijd Suzuki exclusief dealer geweest en mijn ervaring over dit nog ouderwetse familie bedrijf is heel positief. Heb hier al heel mijn leven mijn nieuwe Suzuki's gekocht. De eerste was een GS 750 D van '78.
Het is ook niet voor niks dat de aftermarket een olie druk zender voor de motor te koop heeft. Dan ben je tenminste gewaarschuwd voor een te laag olie peil. Laten we eerlijk wezen dat komt toch voor niet, bij onze geliefde biggetjes.
Futurist
Het is ook niet voor niks dat de aftermarket een olie druk zender voor de motor te koop heeft. Dan ben je tenminste gewaarschuwd voor een te laag olie peil. Laten we eerlijk wezen dat komt toch voor niet, bij onze geliefde biggetjes.
Futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Contacteer:
ik hou mn oliepeil over het algemeen best goed bij, maar ik kan me voorstellen dat als je een hele lange rit hebt / in eens een flink hoger olie verbruik als voorheen (zappa?) dat je dan wel eens gefopt kunt worden,
maar als je oliepeil fatsoenlijk op peil is en je maakt een wheelie / je rijd een bult op, zou het dan ook al kwaad kunnen?
maar als je oliepeil fatsoenlijk op peil is en je maakt een wheelie / je rijd een bult op, zou het dan ook al kwaad kunnen?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
ook al het peil ok is wordt nog de hele olie voorraad naar achteren geslingerd in de carterpan. natuurlijk wordt het kritischer als het peil lager staat want dan zuigt hij eerder lucht. ook langduriger wheeliën is funest maar gelukkig lukt het me nog niet om naar 2 te gaan zodat ik veel verder kan halen.
greetz Futurist
greetz Futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Contacteer:
nee mij ook niet, maar dr staat een filmpje van n gozer op youtube die best aardig kan wheelie'en, en je zou is dat grote achtertandwiel moeten proberen als dat is wat je wilt, want hij gaat vrij vlot op zn achterwiel nu..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
ik heb nu voor een 14 gezet, ben benieuwd hoe dat gaat
futurist
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
In Roemenie zit ook een DRBIGclub met ieder jaar een meeting ( incl. striptease act van een mooi wij.......land ). Dat verwachten ze nooit dat er een delegatie uit NL binnen valt.futurist schreef:jaaaaah een deel van de oer rijden in roemenië, echt mooi, uitdagend,
Hoe lang had je kwa vakantie in gedachte ?
LEO
laat ik nou iemand kennen die in noorwegen iets te weinig olie in z'n blok hadfuturist schreef:laag olie peil. Laten we eerlijk wezen dat komt toch voor niet, bij onze geliefde biggetjes.
Futurist
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.