- IMG-20150924-WA0000.jpg (73.34 KiB) 2082 keer bekeken
Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Je kan ook overdrijven hé hahaha
Weet iemand toevallig hoe je het lampje van je kentekenverlichting kan vervangen? Kan dat kapje er op de een of andere manier af, of moet het via de achterkant die helemaal niet toegankelijk is.
Weet iemand toevallig hoe je het lampje van je kentekenverlichting kan vervangen? Kan dat kapje er op de een of andere manier af, of moet het via de achterkant die helemaal niet toegankelijk is.
Assumption is the mother of all fuck ups
Kapje kan er volgens mij af als je twee moeren losdraait aan binnenkant spatboard. Maar weet je zeker dat het lampje kapot is niet niet jouw toenmalige by-pass
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Sow...jij bent goed van geheugen zeg hahaha. Maar ik heb eigenlijk geen idee of dat de reden zou kunnen zijn. Jammer dat het kapje er niet gewoon af kan met een schroefje aan de voorkant. Morgen eens kijken.
Assumption is the mother of all fuck ups
De nieuwe NAKS veertjes zijn er nog steeds niet. Reden is dat HRT er of minimaal 10.000 moet laten maken die dan hooguit 1 Euro per stuk kosten of een fabrikant moet vinden die een oplage van 200 veertjes wil maken die kost prijs 10 x zo hoog liggen. Praat je toch over een hoop Euro wat Stefan niet heeft liggen. Afwachten dus!!
Mocht je toch je NAKS willen verbeteren/vernieuwen dan is het raadzaam een originele Suz te kopen bij een dealer, deze spanner heeft een verbeterde veer die niet spontaan breekt.
Er zijn al gevallen waar de verbeterde HRT veer weer brak na 6/8000 km, wil je de veer los vernieuwen (indien leverbaar of op voorraad) dan mag er GEEN speling op de voorste drukstift zitten. Deze speling sloopt het veertje.
kHeb zelf een nieuwe spanner in huis die duidelijk minder speling heeft dan een oudere.
Mocht je toch je NAKS willen verbeteren/vernieuwen dan is het raadzaam een originele Suz te kopen bij een dealer, deze spanner heeft een verbeterde veer die niet spontaan breekt.
Er zijn al gevallen waar de verbeterde HRT veer weer brak na 6/8000 km, wil je de veer los vernieuwen (indien leverbaar of op voorraad) dan mag er GEEN speling op de voorste drukstift zitten. Deze speling sloopt het veertje.
kHeb zelf een nieuwe spanner in huis die duidelijk minder speling heeft dan een oudere.
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heb ooit een veer van Hessler preventief gemonteerd, weet niet of ik t ergens gelezen had of zelf had gezien maar volgens mij gelezen dat de veer met voorspanning gemonteerd moet worden zo dat de druk stift gelijk op spanning is.
bedankt voor de up-date René!
bedankt voor de up-date René!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Je zal maar net bedacht hebben dat je broek wat oud is en niet meer past en ff op marktplaats kijken voor een broek en de volgende dag thuis komen na een 15km rijden met een als goed als nieuw Alpinestars Durban Gore-tex allroad motorpak in je maat voor maar 150 euro......
De aardige vent had ooit een nieuwe blauwe Dr Big gekocht
De aardige vent had ooit een nieuwe blauwe Dr Big gekocht
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Krimpen die dingen naarmate ze ouder worden?zappa.suzuki schreef:Je zal maar net bedacht hebben dat je broek wat oud is en niet meer past
Mooie koop Zappa!
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Thanks! en ze krimpen iddfrankn schreef:Krimpen die dingen naarmate ze ouder worden?zappa.suzuki schreef:Je zal maar net bedacht hebben dat je broek wat oud is en niet meer past
Mooie koop Zappa!
jawel, je moet je van je beste kant laten zien en heb voor deze gelegenheid de keuken van mn meissie gekozen
frankn schreef:Nou, laat die jongen zich een keer van z'n beste kant zien...
Het is al moeilijk genoeg om wat in die maat te vinden.
Geen idee, kunnen die Sjineese wel mooi naaien ben er blij meeEdwin schreef:Is dit niet die Sjineese versie?
Mooi pakkie maat, en nog voor een prikkie ook...wow!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
allemaal jalourse reacties Zappa, goed gescoord. Alleen de kleur is voor baggeren niet helemaal ideaal........
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Dankje Cor! pak zal niet veel modder zien, heb ik andere zooi voor... zal is voor de grap kijken wat ik heb liggen..
Alpinestars Gore-tex pak [ nadeel geen wintervoering] 2e hands
Tuareg Gore-tex pak [ nadeel wintervoering zit vast aan de Gore-tex liner dus voor als t koud is of erg warm] 2e hands
Tuareg Gore-tex broek [ nadeel Gore-tex zit vast aan de broek, is nu mn nat crossbroek] 2e hands
KTM allroad jas waterdicht en regen en wintervoering kunnen er los in en uit,is wat te kort voor de winter 2e hands
Revit allroad jas waterdicht en regen en wintervoering kunnen er los in en uit,is wat te kort voor de winter en zwaar
Dianese Gore-tex winter jas, lelijk vaal geel en zwart maar lang, groot en warm 2e hands
Klim allroad broek, niet waterdicht
Scott crossbroek, niet waterdicht
Sinisalo waterdichte enduro jas
Kenny Titanium waterafstotende enduro jas
Mn eerste motorpak, Gore-tex, versleten en lek en past niet meer [ moet ik maar weggooien]
1 Systeem helm, 2 crosshelmen [ 1 oud en gratis voor iemand met maat M]
Stapeltje crosshandschoenen
3 paar waterdichte handschoenen
Paar Gore-tex allroad laarsen
Paar crosslaarsen
Pfff das een hoop nu ik ff bekijk
Alpinestars Gore-tex pak [ nadeel geen wintervoering] 2e hands
Tuareg Gore-tex pak [ nadeel wintervoering zit vast aan de Gore-tex liner dus voor als t koud is of erg warm] 2e hands
Tuareg Gore-tex broek [ nadeel Gore-tex zit vast aan de broek, is nu mn nat crossbroek] 2e hands
KTM allroad jas waterdicht en regen en wintervoering kunnen er los in en uit,is wat te kort voor de winter 2e hands
Revit allroad jas waterdicht en regen en wintervoering kunnen er los in en uit,is wat te kort voor de winter en zwaar
Dianese Gore-tex winter jas, lelijk vaal geel en zwart maar lang, groot en warm 2e hands
Klim allroad broek, niet waterdicht
Scott crossbroek, niet waterdicht
Sinisalo waterdichte enduro jas
Kenny Titanium waterafstotende enduro jas
Mn eerste motorpak, Gore-tex, versleten en lek en past niet meer [ moet ik maar weggooien]
1 Systeem helm, 2 crosshelmen [ 1 oud en gratis voor iemand met maat M]
Stapeltje crosshandschoenen
3 paar waterdichte handschoenen
Paar Gore-tex allroad laarsen
Paar crosslaarsen
Pfff das een hoop nu ik ff bekijk
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Dank je Ans!
En frank is zeker erg! zit ie ook 6 dagen per week op de motor? das mn enige excuus voor mn verzameling
En frank is zeker erg! zit ie ook 6 dagen per week op de motor? das mn enige excuus voor mn verzameling
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
125 euro is aardig aan de prijs voor een kwartet van die carbs waarvan je bovendien geen idee hebt hoe ze DR uit zien.
Zoals gezegd is maar een van de vier carbs voorzien van een "gaskabelarm" en "stationairschroef". Een tweede body wordt er precies zoals bij de BIG "aangehaakt". Op zich is het fabriceren van een nieuwe gaskabelarm en stationairschroef op een van de bodies geen rocketscience, maar middelen ontbreken momenteel om twee van die bodies om te toveren tot een setje wat op de BIG kan worden gebruikt.
Voor de liefhebber(in) heb ik twee prima BST36 bodies in de aanbieding voor een heel zacht prijssie.
Verder nog ff lekker van het herfstzonnetje genoten en....
Zoals gezegd is maar een van de vier carbs voorzien van een "gaskabelarm" en "stationairschroef". Een tweede body wordt er precies zoals bij de BIG "aangehaakt". Op zich is het fabriceren van een nieuwe gaskabelarm en stationairschroef op een van de bodies geen rocketscience, maar middelen ontbreken momenteel om twee van die bodies om te toveren tot een setje wat op de BIG kan worden gebruikt.
Voor de liefhebber(in) heb ik twee prima BST36 bodies in de aanbieding voor een heel zacht prijssie.
Verder nog ff lekker van het herfstzonnetje genoten en....
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Even een verduidelijking over het feit dat 1x4 carbs wat anders is dan 2x2 carbs
Basis kwartet, met de gaskabelarm in het MIDDEN. Als je er zo tegenaankijkt, zijn de 1e en 2e carb van links gezien, qua hartaftand direct bruikbaar op de BIG (ook de 3e en 4e trouwens).
De 1e is met de 2e carb verbonden met een lipje wat het ware achter het lipje+drukveertje van de andere carb haakt. Is bij een standaard set BIG carbs niet anders. De 2e carb heeft een gaskabelarm welke nagenoeg gelijk is aan die van een SR41/SR42 carb. Echter, de 3e carb zit weer vast aan de 2e carb. Als je hiervan de gaskabelarm aanpast, kan je hierop gewoon een gaskabel aansluiten. Je zou bv een oude gaskabelarm er gewoon op kunnen hardsolderen, of een aanpassing maken welke met het reeds aanwezige schroefje wordt gefixeerd. Tot op heden is dit het resutaat: de linker set is klaar, afgezien van afstelling vlotterniveau en chokestang. Afgezien van de hoofdsproeier, heb ik eigenlijk niets veranderd aan het inwendige. Dus snelle gasschuiven, korte maar stugge gasnaaldveer, iets langere en getrapte gasnaald, stationair sproeier en luchtsproeiers. Wel hoofdsproeier #130 en de standaard BIG vlottermechaniekjes met separate vlotternaaldbehuizingen toegepast en vlotterbakjes met overloop en plug. De rechter set ligt even op de reservebank. Volgende week verwacht ik een tweede kwartet, en die ga ik opbouwen als ware het een standaard setje.
Ben wel nieuwsgierig naar het karakter van deze set. Weet dat ding is afgestemd op een hoogtoerige viercilinder, maar met stapsgewijze aanpassingen komt er vast wel wat moois uit. Rijd nu ook met gasschuiven van een Soes GS500, gasnaalden van een Beemer F650GS, luchtfilterbuis van een CV-ketel en een lufi van een auto
Oh ja, ga binnenkort ook proberen de gasmengselschroefjes aan te passen zodat deze "low budget" met de hand kunnen worden versteld.
Basis kwartet, met de gaskabelarm in het MIDDEN. Als je er zo tegenaankijkt, zijn de 1e en 2e carb van links gezien, qua hartaftand direct bruikbaar op de BIG (ook de 3e en 4e trouwens).
De 1e is met de 2e carb verbonden met een lipje wat het ware achter het lipje+drukveertje van de andere carb haakt. Is bij een standaard set BIG carbs niet anders. De 2e carb heeft een gaskabelarm welke nagenoeg gelijk is aan die van een SR41/SR42 carb. Echter, de 3e carb zit weer vast aan de 2e carb. Als je hiervan de gaskabelarm aanpast, kan je hierop gewoon een gaskabel aansluiten. Je zou bv een oude gaskabelarm er gewoon op kunnen hardsolderen, of een aanpassing maken welke met het reeds aanwezige schroefje wordt gefixeerd. Tot op heden is dit het resutaat: de linker set is klaar, afgezien van afstelling vlotterniveau en chokestang. Afgezien van de hoofdsproeier, heb ik eigenlijk niets veranderd aan het inwendige. Dus snelle gasschuiven, korte maar stugge gasnaaldveer, iets langere en getrapte gasnaald, stationair sproeier en luchtsproeiers. Wel hoofdsproeier #130 en de standaard BIG vlottermechaniekjes met separate vlotternaaldbehuizingen toegepast en vlotterbakjes met overloop en plug. De rechter set ligt even op de reservebank. Volgende week verwacht ik een tweede kwartet, en die ga ik opbouwen als ware het een standaard setje.
Ben wel nieuwsgierig naar het karakter van deze set. Weet dat ding is afgestemd op een hoogtoerige viercilinder, maar met stapsgewijze aanpassingen komt er vast wel wat moois uit. Rijd nu ook met gasschuiven van een Soes GS500, gasnaalden van een Beemer F650GS, luchtfilterbuis van een CV-ketel en een lufi van een auto
Oh ja, ga binnenkort ook proberen de gasmengselschroefjes aan te passen zodat deze "low budget" met de hand kunnen worden versteld.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ik moest van Frank RGV750 wel deOuwe Reus schreef: Ben wel nieuwsgierig naar het karakter van deze set. Weet dat ding is afgestemd op een hoogtoerige viercilinder
- naaldbuizen
- naalden
- sproeiers
van de OEM 33 overzetten op de 36.
Ik kon er meteen mee rijden en merkte een groot verschil in "oppakken" tov de OEM 33 ( die "knijpen de BIG af" volgens Frank ).
Edwin heeft mijn set overgenomen en de juiste grotere sproeiers bij gevonden en ik hoor geen klachten.
Onderdelen versturen.
We hebben pech gehad met Kiala, al de 2de etappe waren ze een pakje kwijt met een waarde van 110 Euro. Standaard is hun vergoeding 10 Euro per kg. Verzekeren is dus een goede zaak maar kan toch iedereen aanraden gerenommeerde verzend diensten (TNT /DHL/ Fedex) te gebruiken. Het gaat niet om het geld in 1ste instantie maar je bent wel je onderdelen kwijt die je dan weer opnieuw moet bestellen etc etc.
R
We hebben pech gehad met Kiala, al de 2de etappe waren ze een pakje kwijt met een waarde van 110 Euro. Standaard is hun vergoeding 10 Euro per kg. Verzekeren is dus een goede zaak maar kan toch iedereen aanraden gerenommeerde verzend diensten (TNT /DHL/ Fedex) te gebruiken. Het gaat niet om het geld in 1ste instantie maar je bent wel je onderdelen kwijt die je dan weer opnieuw moet bestellen etc etc.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Geen idee of dit werkt, maar kennen we deze al?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Even wat meer info.dhc6 schreef: We hebben pech gehad met Kiala,
Khad onderdelen voor Rene gescoord in NL en die met Kiala verzonden naar France.
Dat ging goed tot het 2e depo ( niemand weet waar dat ligt ) en daar bleef het 8 dagen liggen dus ik Rene vraagt of ik als verzender er achter aan wil.
Ik zoeken en zoeken op die site en nergens vind je een tel nr voor een servicedesk ( verklaart meteen de goedkopere prijs ) dus ik bellen met UPSservicedesk ( die Kiala overgenomen heeft ) voor een tel nummer.
Hebben ze niet bij UPS en aan de klank van de dame haar stem te horen hadden ze hun buik er daar al van vol van dat Kiala.
Maar goed , dan maar een mailtje sturen via de Kiala site met de vraag of ze een onderzoek wilden starten.
Kreeg ik dagen later een antw. dat ze een onderzoek in gingen stellen en of ik wilde vertellen wat er in de doos zat.
Alles beschreven en .......stilte.............tot de mail dat ze het pakket als "vermist" gingen noteren en ik kon aanspraak maken op ene vergoeding van 10 euro per KG ( voorwaarden niet gelezen ) dus een dikke 3 euro in dit geval.
Had ik het verzekerd dan had ik misschien kans gehad op de totale kosten.
Ik terug aan Rene "wat nu ? "
Rene stuurt een mail naar Kiala dat hij geen genoegen neemt met 3 euro terwijl de kosten van de inhoud van het pakket vele malen hoger waren en we wachten op antwoord.
Wat schets onze verbazing ? Na posting hier int Cafe dat Kiala sucks krijgt Rene ineens een mailtje van Kiala dat er een pakketje klaar ligt voor hem bij het Kiala punt wat ik aangegeven had als eindstation.
Nu met zun allen duimen dat alle spullen alsnog onbeschadigd gearriveerd zijn ......................
Ik doe alles met POST.NL en nog geen enkel probleem gehad, ze lopen het vuur uit de sloffen voor €6,95 en voor €2,50 exrtra per 5 paketten komen ze het ook nog op halen, niemend hoeft er dus maar een meter voor te lopen/rijden. grotere tot gigantische paketten 30kg kost €12,75.........
De oude tante post doet haar best. Als ik dingen koop die verstuurd moeten worden met het i net dan kies ik altijd voor betalen met Visa, je hebt dan zo een goede koper bescherming dat als er iets mis gaat ze iig je geld terug halen. Ook wel eens gehad en idd nog geen week later gewoon mijn geld terug en de verzender moet maar uitzoeken waar de spullen zijn als ze geen handtekening van ontvangst kunnen overleggen.
futurist
De oude tante post doet haar best. Als ik dingen koop die verstuurd moeten worden met het i net dan kies ik altijd voor betalen met Visa, je hebt dan zo een goede koper bescherming dat als er iets mis gaat ze iig je geld terug halen. Ook wel eens gehad en idd nog geen week later gewoon mijn geld terug en de verzender moet maar uitzoeken waar de spullen zijn als ze geen handtekening van ontvangst kunnen overleggen.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06