BIG project

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
joebar2dakar

Leo schreef: Laatste hobby rit is alweer van okt. meen ik
Vandaag ben je in gedachte bij ons hoor, we zullen wel plaatjes schieten onderweg, en vanavond ff posten Afbeelding
Misschien dat t dan sneller opschiet met jou project
Afbeelding
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
zappa.suzuki

heb nog wel wat lelijk plastic voor n Leo prijsje..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
de antrapper

Leo schreef: Laatste hobby rit is alweer van okt. meen ik :?
:shock:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
futurist

zal je toch een andere spaarpot moeten vinden voor die acerbis tank die Nave op zijn Israelische Dr heeft geschroefd/aangepast. Ik heb al wat mail verkeer met hem gehad in de quest naar het verbouwen voor een motor om mijn droom (http://www.transamtrail.com) na te jagen. De tank is gemaakt voor een Dr650 door Acerbis. Volgens hem is die redelijk gemakkelijk te monteren, dwz kleine aanpassingen aan je frame.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo

joebar2dakar schreef: Vandaag ben je in gedachte bij ons hoor, we zullen wel plaatjes schieten onderweg, en vanavond ff posten
Ik zal ook aan jou denken als ik vandaag Afbeelding

@Mr.Z : THX ! Mocht Spgoesdakar delen niet hebben / delen te ver heen zijn ontvang je meteen een PB.

@Futurist: ik wil bij dit project juist niet een puist van een tank maar een endurolook creëren. Spgoesdakar heeft een tank van mij op de werkbank liggen waar hij iets kleiners van probeert te maken en waar de tankzijkappen van een RMZ op moeten gaan passen. Als ik ooit verder weg zou willen met de BIG kan ik altijd nog de ori 23litertank monteren ( en alu zijtankjes maken ).
futurist

frankn schreef:Je kan ook wat platen alu nemen en die in het gewenste model kloppen.
Heb je iets unieks. 8)

Kan ik je ook nog wel mee helpen/adviseren indien gewenst...
zo een bestaat al hoor, al het plaatwerk, tanks ed in alu. op de eerste van de twee meetings XTZ en Dr in Belgie was die aanwezig. Die man heeft hem zelf gebouwd maar echt veel lichter was ie niet geworden.

futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo

futurist schreef: maar echt veel lichter was ie niet geworden
En dat is toch wel het uiteindelijke doel.

Uiteindelijk moet er de komplete achterkant van een ^@#* inkomen ( achterwiel van een BIG wel eens op de weegschaal gezet :shock: ) en een alu subframe maar dat gaat nog een tijdje duren.

Aan de ene kant moet je een project beginnen naast een rijdende motor om toch je ritjes te kunnen maken en aan de andere kant juist helemaal niet want dan kan het jaren en jaren duren.

Lastig die projecten.
Kosten allemaal veel meer dan begroot en als je redelijk normaal in het leven staat is er maar zelden tijd voor om aan te sleutelen.
Daarom zie je zo vaak bijna afgemaakte projecten te koop komen op de fora / MP of projecten die in de jaren lopen.
Projecten die wel afgeraken zijn bijna niet te verkopen vanwege de hoge kosten en de smaak van de maker.

En toch prkkelt het bij velen om een project te beginnen.
Vreemd hè.

Ik heb net mijn kop gestoten aan de werkbank bij het opstaan vandaar het spiegologisch gezever :crazyeyes:
Thoran

Leo schreef:
futurist schreef: maar echt veel lichter was ie niet geworden
Lastig die projecten.
Kosten allemaal veel meer dan begroot en als je redelijk normaal in het leven staat is er maar zelden tijd voor om aan te sleutelen.
Daarom zie je zo vaak bijna afgemaakte projecten te koop komen op de fora / MP of projecten die in de jaren lopen.
Projecten die wel afgeraken zijn bijna niet te verkopen vanwege de hoge kosten en de smaak van de maker.

En toch prkkelt het bij velen om een project te beginnen.
Vreemd hè.

Ik heb net mijn kop gestoten aan de werkbank bij het opstaan vandaar het spiegologisch gezever :crazyeyes:
't Blijft hobby...
Ik ga er ook vanuit dat ik mijn InjectieBIG nooit zou kunnen gaan verkopen voor de kosten die er in zitten, maar dat weerhoudt mij er niet van om het ding altijd maar te blijven aanpassen (en hopelijk zelfs verbeteren :P)
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
de antrapper

8) Misschien is het een plan om het frame op je kar te spannen, en dan eens naar deze winkel toe te rijden,
Leo :shock: is een hele aardige kerel die wel wat heeft met knutselen aan oudere zandbrommers.
hij hanteert redelijke prijzen is mijn ervaring en heeft heeeel veel tankjes en kapjes l, spatborden koplampjes enz liggen, van allerlei
merken en types,dan kun je eens rustig proberen wat er op past, en mocht je er in een later stadium iets van nodig hebben, kan ik het wel
voor de meenemen :mrgreen:

http://www.offroadcentrum.nl/index.php? ... &Itemid=62
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo

Antrapper, ben jij helderziend ( aant worden ) ? :shock:
Dat is precies wat ik vanmiddag dacht "stel dat er een motorsloop oid is waar ik de big binnen rij en rustig kan passen ..........."
Dan zou ik daar alles in 1 keer kunnen kopen en klaar zijn.
THX voor de tip en als er weer budget is stuur ik hem een mailtje wat er mogelijk is.
Leo

Hier nog even goed in beeld wat ik ( vooralsnog ) niet wil op mijn project om het gat tussen de zijkappen en het blok te vullen.
Opvulling.JPG
Rammelbak

Op deze foto vind ik het er eigenlijk nog geen eens zo slecht uit zien. Waar ik me meer aan erger is de slecht gewikkelde heatwrap en de achterlijk geplaatste toeter :schieten:
:zwaaien:
Leo

Ik zie dat meer BIGgers met dit probleem te maken hebben gehad.
zijkap 2.jpg
zijkap 1.jpg
zijkap 3a.JPG
futurist

Leo schreef:Hier nog even goed in beeld wat ik ( vooralsnog ) niet wil op mijn project om het gat tussen de zijkappen en het blok te vullen.
Opvulling.JPG
ik vind deze ook de minst slechte om niet te zeggen niet onaardig, die kleine foto is een Dr uit Australie van een bloke die echt wel fietsies bouwen kan en ook deze is netjes gedaan.

futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo

futurist schreef: die kleine foto is een Dr uit Australie van een bloke die echt wel fietsies bouwen kan en ook deze is netjes gedaan.
futurist
Vind ik ook en door die foto heb ik het idee los gelaten om een RMZ kappenset te gebruiken en op zoek te gaan naar een oplossing zoals op de kleinste votoo waarbij de zijkappen niet aan sluiten op het kontje en je zo het "plak er iets achterop" kwijt bent.
zappa.suzuki

Afbeelding

Zo iets bedoel je
Leo

Op die kleine foto zijn de zijkappen niet aangesloten op het kontje waardoor je het "we plakken wat plastic achterop" effect niet hebt. Als ik jouw voorbeeld neemt en dat op de BIG hou heb je exact dat voorbeeld op die oranje witte hierboven op een van de foto`s want die heeft precies die kappenset gebruikt. De big lijkt wel een meter langer dan alle ander motoren wat dat betreft.

Iets heeeeeeeeeel iets anders:
Stel dat je extra benzine mee wil t nemen. Denk dan eens aan een benzinetankje van een scooter.
Ik heb onderstaande gescoord met kraantje voor € 10. Gaat 9 liter extra in
Afbeelding
Ouwe Reus

Leo schreef:
Iets heeeeeeeeeel iets anders:
Stel dat je extra benzine mee wil t nemen. Denk dan eens aan een benzinetankje van een scooter.
Ik heb onderstaande gescoord met kraantje voor € 10. Gaat 9 liter extra in
Afbeelding
Hey Leo, zit mij al een tijdje af te vragen waar & hoe je dat tankje op je BIG wil vastknopen....krijg er bijna hoofdpijn van :?
Leg uit ajb :!:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo

Ouwe Reus schreef: Hey Leo, zit mij al een tijdje af te vragen waar & hoe je dat tankje op je BIG wil vastknopen....krijg er bijna hoofdpijn van :?
Leg uit ajb :!:
Op het achterrekje
Ouwe Reus

Zie het nog niet helemaal voor mij, maar heb je in dat geval gedacht aan de lengte van de brandstofleiding, i.c. een extra brandstofpomp?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo

Ik heb hopenlijk geen brandstofpomp meer. Mijn kraantje van de homemade tank moet boven de carb uit komen....is de bedoeling.
Tankje op kontje ligt ook boven de carb met T-stuk / kraantje op voorste leiding.
KZal maak die foto
Leo

Ouwe Reus schreef:Zie het nog niet helemaal voor mij
1.JPG
2.JPG
3.JPG
Vandaag zijn onder mijn bezielende leiding :lol: de technische braboos vol aan de knutsel geweest.
Het prototype remklauwadaptor is af en zal binnenkort in het ijzer geplaatst worden waardoor de remmerij aan de voorkant afgemaakt kan worden.
Leo

Vraag:

Wat is de maximale breedte aan asfaltachterband die in de standaard achterbrug van de BIG past ?

Ik ben aan het kijken naar een bijpassende achterband bij het K68 voorbandje en kan kiezen uit
Heidenau K68 : 130/60-17 en een 150/70-17.
zappa.suzuki

volgens mij past de 150 net maar een 130 zal wat lekkerder de bocht om willen
Leo

zappa.suzuki schreef:volgens mij past de 150 net maar een 130 zal wat lekkerder de bocht om willen
Hoi Z,

Als ik me jouw antwoord inbeeld bedoel je dat een 130 boller staat dan een 150 en dus makkelijker om te gooien is ?
Plaats reactie