Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Mijn demper is helaas overleden vandaag ook mijn tandwiel set is nog op 0'00005% weet iemand nog een adresje en heeft er iemand nog een demper te liggen? mn telleraandrijving was ook veraleten maar die heb ik weer kunnen fixen met wat aanpassinhen.
Greets jeroen
Greets jeroen
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... =7&t=14357mtxjeroen schreef:Mijn demper is helaas overleden vandaag ook mijn tandwiel set is nog op 0'00005% weet iemand nog een adresje en heeft er iemand nog een demper te liggen? mn telleraandrijving was ook veraleten maar die heb ik weer kunnen fixen met wat aanpassinhen.
Greets jeroen
?
Big Bigger Tiger en weer Big
Mogelijkheid 1: Te weinig brandstof. Koud compenseert de ECU door meer brandstof bij te spuiten. Bij warme motor is die compensatie eraf en in jouw geval is er dan te weinig brandstof.Thoran schreef:Tuurlijk is het niet redelijk makkelijk...Thoran schreef:...Nu is het redelijk makkelijk...
Vanavond weer verder gegaan en waar ben ik achter gekomen:
-De bougies zijn droog (na doorstarten wanneer de fiets uitgevallen is)
-De injectoren blijven gewoon doorwerken (geluisterd met een speciale stethoscoop, zowel tijdens het afslaan als tijdens het opnieuw proberen te starten)
-De brandstofpomp blijft gewoon doorwerken totdat de fiets afslaat.
-De injectoren vallen makkelijk aan te raken (dus niet warmer dan een graad of 30)
-De brandstofrail valt makkelijk aan te raken (zie ^)
-De brandstofleidingen zijn ook niet te warm...
Droge bougies zou moeten/kunnen wijzen op een probleem in de brandstoftoevoer echter is alles wat ik daar aan kan meten en beredeneren goed.
Nu is mijn vraag aan jullie, als je het volgende probleem zou horen bij een "normale" BIG (dus op goed afgestelde carbs), waar zouden jullie dan het probleem zoeken:
"De motor valt wanneer het blok warm is uit na een bepaalde tijd langzaam rijden (laag toerental, lage snelheid). Daarna heeft hij +- een kwartiertje nodig om af te koelen en werkt daarna weer. Als ik daarna gewoon doorrij (50 of harder) blijft de motor gewoon werken en kan ik makkelijk een eind rijden. Als ik echter vlak daarna weer in langzaam verkeer terecht kom valt de motor weer uit."
Dus negeer het stuk wat ik hierboven heb geschreven en ga er gewoon vanuit dat het een BIG is waar je voor de rest niets over weet
We hebben ondertussen al een kleine ooorzaak gebrainstormd, die een maat van mij heel voor de hand liggend zou vinden bij een motor die hij niet kende, maar ik ben benieuwd of die oorzaak ook echt zo voor de hand liggend is als wij denken
Mogelijkheid 2: Injectoren zijn te groot. Daar wijst de lage temperatuur enigzins op. Injectoren hebben een minimum open tijd nodig om betrouwbaar en voorspelbaar te kunnen doseren. Sowieso is er een bepaalde tijd nodig om open te gaan maar de open tijd moet daar ook een veelvoud van zijn omdat er anders niet betrouwbaar gedoseerd kan worden.
Anyway just my 2 ct
huls
Mocht je eens een 50 tands achtertandwiel willen proberen ( offroadset wielen ) zou je je tandwielen hier kunnen bestellen maar ze hebben ook andere aantal tanden voor op je asfaltwielen set. Denk even aan het aantal schakels van de ketting als je van 47/48 naar 50 gaat. Mogelijk is je huidige ketting te kort.mtxjeroen schreef: ook mijn tandwiel set is nog op 0'00005% weet iemand nog een adresje
Mocht je aan een nieuwe ketting toe zijn hebben we in een ander topic besloten dat een 520VM OK is asfalt en offroad en een 520ZVM de bomb
Het achterremschijfje is hier ook OK geprijsd.
Mogelijkheid 2 is iets waar ik eigenlijk totaal niet over had nagedacht. Ga toch eens uitzoeken of het een mogelijkheid is dat die injectoren gewoon te groot zijn... (Maar ja, wat voor injectoren moeten er dan in?)huls schreef:
Mogelijkheid 1: Te weinig brandstof. Koud compenseert de ECU door meer brandstof bij te spuiten. Bij warme motor is die compensatie eraf en in jouw geval is er dan te weinig brandstof.
Mogelijkheid 2: Injectoren zijn te groot. Daar wijst de lage temperatuur enigzins op. Injectoren hebben een minimum open tijd nodig om betrouwbaar en voorspelbaar te kunnen doseren. Sowieso is er een bepaalde tijd nodig om open te gaan maar de open tijd moet daar ook een veelvoud van zijn omdat er anders niet betrouwbaar gedoseerd kan worden.
Anyway just my 2 ct
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Ik heb de injectiebig eindelijk weer aan de praat gekregen. Tip van flip: Rij nooit je benzinepomp leeg, ben echt een hele tijd aan het foutzoeken geweest. (Hielp ook niet mee dat ik helemaal geen zin had om te sleutelen).
Daarnaast heb ik vanmiddag 1 van de 2 Ralle BIGs naar de sleutelruimte geduwd om te kijken of ik em aan de praat krijg. Ben meteen al 1 probleem tegengekomen: Een aanlopende voorrem. Wat ga ik morgen toch spierballen hebben...
Vanavond maar eens bougies er uit, kijken of ie draait op de startmotor/draaiend aan het achterwiel, en daarna bougies er in en hopen dat ie gewoon start (zal wel niet )
Daarnaast heb ik vanmiddag 1 van de 2 Ralle BIGs naar de sleutelruimte geduwd om te kijken of ik em aan de praat krijg. Ben meteen al 1 probleem tegengekomen: Een aanlopende voorrem. Wat ga ik morgen toch spierballen hebben...
Vanavond maar eens bougies er uit, kijken of ie draait op de startmotor/draaiend aan het achterwiel, en daarna bougies er in en hopen dat ie gewoon start (zal wel niet )
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Raad eens? Hij deed het gewoon! Kutding...
Grote startaccu er aan gehangen, beetje remreiniger in het luchtfilter en hij startte en liep op remreiniger. Toen de tank er af gehaald en de vlotterbakjes leeg laten lopen, tank weer aangesloten, weer gestart met remreiniger, en hij bleef gewoon lopen. Toen de koppelingskabel maar even weer gangbaar gemaakt, het tankslot gangbaar gemaakt (ging niet open), en ondertussen had ik teveel bier gehad, dus het ding maar weer in de stalling gezet.
Vanmiddag de accu uit de injectiebig getrokken, in de zwarte Big gestoken, en even een heel klein proefritje gedaan.
Toen de groene uit de stalling gehaald, zo dom geweest om de achterrem aan te raken, dus die liep ook vast. Maar even heen en weer gegaan om gereedschap op te halen om de achterremklauw er af te halen en verder geduwd. Deze startte jammer genoeg niet, omdat er geen stroom langs het contactslot kwam. Motor draaide wel rond bij doorverbinden van het startrelais, maar ik had geen zin om vanmiddag met electronica bezig te gaan, dus de groene staat nu lekker warm in de sleutelruimte te weken in de kruipolie...
Oh ja, en de "uitlaat" van de zwarte is net een stijgerpijp. Wat een mooie herrie
Grote startaccu er aan gehangen, beetje remreiniger in het luchtfilter en hij startte en liep op remreiniger. Toen de tank er af gehaald en de vlotterbakjes leeg laten lopen, tank weer aangesloten, weer gestart met remreiniger, en hij bleef gewoon lopen. Toen de koppelingskabel maar even weer gangbaar gemaakt, het tankslot gangbaar gemaakt (ging niet open), en ondertussen had ik teveel bier gehad, dus het ding maar weer in de stalling gezet.
Vanmiddag de accu uit de injectiebig getrokken, in de zwarte Big gestoken, en even een heel klein proefritje gedaan.
Toen de groene uit de stalling gehaald, zo dom geweest om de achterrem aan te raken, dus die liep ook vast. Maar even heen en weer gegaan om gereedschap op te halen om de achterremklauw er af te halen en verder geduwd. Deze startte jammer genoeg niet, omdat er geen stroom langs het contactslot kwam. Motor draaide wel rond bij doorverbinden van het startrelais, maar ik had geen zin om vanmiddag met electronica bezig te gaan, dus de groene staat nu lekker warm in de sleutelruimte te weken in de kruipolie...
Oh ja, en de "uitlaat" van de zwarte is net een stijgerpijp. Wat een mooie herrie
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
De carburateurs van het geslachte Monster helemaal schoongemaakt, de brackets ontroest en gelakt met brandstofbestendige lak. Alle onderdeeltjes weer helemaal tip-top en rubbertjes waar nodig vervangen. Zit het ding in elkaar, en wat blijkt nou...een flens (tpv membraam) gescheurd.
Iemand nog wat aan een gave linker carburateur body?
Iemand nog wat aan een gave linker carburateur body?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Blijft een éénkabel aansturing...maar je mag de inmiddels gestripte body hebben hoorEdwin schreef:Nou...ik heb er nog wel wat aan. Ik heb nog een carb liggen hier, maar dat is met 1 gaskabel, en met die van jou kan ik die ombouwen naar 2 kabels.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
ik zou die scheur met vloeibaar metaal (van Soudal) gerepareerd hebben. Daar heb ik eens een doorgeroest oliefilter huis van een GS750 mee dicht gemaakt. Naar later bleek permanent.
http://www.soudal.com/soudalweb/product ... 92&ID=2700
futurist
http://www.soudal.com/soudalweb/product ... 92&ID=2700
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Vandaag???Heb al een jaar niks gedaan aan mijn project...
We gaan er weer voor de komende tijd.Doel is om al het bodywork passend te maken aan de rallycockpit
En de moeilijke taak om een mooi design te maken,aangezien ik antiroken ben(behalve uit een tweetakt)wordt het geen marlboro.
Vroeger grote fan van Kevin swantz,inclusief een gsxr750 in pepsi kleuren...maar dan nu met noppen???
We gaan er weer voor de komende tijd.Doel is om al het bodywork passend te maken aan de rallycockpit
En de moeilijke taak om een mooi design te maken,aangezien ik antiroken ben(behalve uit een tweetakt)wordt het geen marlboro.
Vroeger grote fan van Kevin swantz,inclusief een gsxr750 in pepsi kleuren...maar dan nu met noppen???
ohhh was jij dat, geintje.petertje schreef:Vroeger grote van van kevun swantz,inclusief een gsxr750 in pepsi kleuren...maar dan nu met noppen???
Ik was (en ben, hij heeft vorig jaar nog niet onverdienstelijk met de 8 uren van Suzuka meegedaan) (werd verslagen door Neerlands trots) een groot fan van Schwants
Ik hou van zijn ruige rijstijl en ontembare vechtlust. Ik heb altijd Suzuki's gereden maar heb nooit motoren gehad in factory kleuren. De GSXR die je noemde vond ik overigens echt gaaf. Heb er eens op Assen één de grindbaak in zien gaan en vond het zo zonde.
Zo veel merken hebben wat met Suzuki gehad dus dan neem je toch iets anders. Stefan Hesslers motor is op die van Gaston Rahier gebaseerd, dan maak je die toch......
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Hey Cor,futurist schreef:ik zou die scheur met vloeibaar metaal (van Soudal) gerepareerd hebben. Daar heb ik eens een doorgeroest oliefilter huis van een GS750 mee dicht gemaakt. Naar later bleek permanent.
http://www.soudal.com/soudalweb/product ... 92&ID=2700
futurist
De scheur liep al door tot onder het deel met de insparing voor het membraam. Kwam ik helaas achter toen het stukje even "verkeerd" belaste; het deel tpv de insparing is trouwens net één mm dik Carburateurs zijn vaak gemaakt van zamac, en dat is volgens veel berichten niet met veel succes te repareren. I
Hier een plaatje van het moment dat ik begon te balen:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Gister een beetje bezig geweest met de groene. Eerst een kwartier bezig geweest met een griptang om de imbusjes uit het kuipwerk te halen, aangezien die al dol draaiden zodra ze alleen nog maar een imbussleutel zagen. Daarna aan het foutzoeken gegaan in de electronica, en ik heb de boosdoener gevonden van waarom er geen stroom aankwam bij het contactslot. Het pinnetje waar normaliter de + van de accu door naar het contactslot gaat (voor de sleutelaars onder ons, die groene stekker onder de tank) was zo gecorrodeerd, dat zodra ik de stekker los trok het pinnetje afbrak. Dit heb ik gisteravond even op een niet zo nette manier omzeild en voilá! Licht in het neutraallampje. Jammergenoeg was dit niet voldoende om de startmotor rond te laten gaan, dus vanmiddag/avond pak ik het electrische schema er maar weer bij en gaan we de rest van de stekkertjes af...
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Eerst maar eens kijken of ik beide lopend kan krijgen, dan kan ik daarna kijken welke voor de ZC wordt en welke voor de verkoop...Ouwe Reus schreef:Je bent lekker bezig Mr.T. Maar hoe sta je DR voor tav de Zwarte Cross
Vanmiddag weer even bezig geweest, had eigenlijk geen zin in electronica, dus ik ben maar begonnen om de remmen weer een beetje gangbaar te maken. Vooral omdat ik de Tokico klauw eigenlijk op de injectiebig wil gaan bouwen.
En deze keer heb ik zelfs foto'tjes gemaakt.
Zo hing hij erbij toen ik em kocht:
(Ja, hing los)
Een kleine douche met remreiniger en perslucht:
Daarna geprobeerd het spul zo ver mogelijk uit elkaar te halen, en daarna mochten ze in een mooi ultrasoonbadje:
En na ~45 minuten in de ultrasoon (terwijl ik de muziek hard aan had staan ):
Nog steeds niet heel erg gangbaar, zal voor de voorklauw denk ik een gehele revisieset moeten kopen, inclusief cupjes want die is best wel ver vergaan.
Nog even twee vraagjes voordat ik straks weer die kant op ga om verder te klooien:
- Zit er verschil in de achterremmen tussen de verschillende types?
- Welke sensoren/knoppen voorkomen allemaal dat een BIG start? Ik weet contactslot, dodemansknop, koppeling, versnelling en stander (als hij in de versnelling staat). Mis ik er nog?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Hij start! Op remreiniger, dat dan weer wel. Volgende is om de carburateurs los te halen en in de ultrasoon te flikkeren. En misschien wat verse benzine...
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Ter uwer vermaak; hoe de dempers aan de collector "vast" zitten:
Hmmmm
Hmmmm
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Verklaart het ruige geluid waar je het over had
Daar is geen eer meer aan te behalen helaas. Heeft t ding in een vochtig hol gestaan?
Daar is geen eer meer aan te behalen helaas. Heeft t ding in een vochtig hol gestaan?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Het ruige geluid was de andere (de zwarte). Die heeft er een demper op zitten van één of ander onbekend merk. Dit is de groene, heeft nog de originele uitlaat er onder zitten, en heeft volgens de vorige eigenaar zo'n 10 jaar buiten gestaan...Ouwe Reus schreef:Verklaart het ruige geluid waar je het over had
Daar is geen eer meer aan te behalen helaas. Heeft t ding in een vochtig hol gestaan?
Gelukkig heb ik er nog een extra demper bij gekregen, die ik nog even pas moet (laten) maken, maar eerst maar eens de carburateurs schoonmaken, als hij daarna loopt kunnen we dan wel eens gaan kijken naar wat geluidsbeperkingen
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic