TransArdennaise 2009

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Fee

ja ik heb er ook veel zin in!!
Mijn motor is er iig klaar voor daar zal het niet aan liggen... :lol: :lol: :lol:
Ik weet niet wat voor weer het nu in Charleville e.o. is maar hier regent het al volle bak vanaf gisterenavond... dat belooft veel goeds als je van modder houdt :twisted: :lol:
Verder zijn de voorspellingen voor het weekend wel oke geloof ik... qua weer dan hahaha

Tot dan!!
F.
E=MC2
huskie

Jaaaa het beloofd schitterend weer te worden. Graadje of plus 20 en zon.
Helemaal mijn weertje.
Nu alleen nog zien dat ik om de grootste plassen op de route heen kan rijden, dan blijft mijn brommertje ook nog schoon. :)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Jo VdB

Jongens,

niet vergeten ...

a) originele papieren van de moto
b) originele verzekeringspapieren
c) je rijbewijs
d) (mousse) bescherming op stuur
e) bollekes op de hendels (anders zeuren ze ook)
f) zie dat je helm minimaal een E5 keuring heeft (of spreek anders terplekke af om tijdelijk te wisselen van helm bij de inschrijving)

g) moto volgetankt bij begin van de rit zaterdag
(2-taktrijders moeten wel zelf hun olie meenemen onderweg)

h je goed humeur / veel humor / ...

En zie dat je lichten branden, want dat controleren ze ook !

Jo VdB
Laatst gewijzigd door Jo VdB op do jun 11, 2009 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
speedphreax

Jeesus! Weet je wel hoeveel dat laatste (h) weegt?!?
| 1972 Honda CB350K3 | 2017 KTM 1290 Super Adventure S
sjikkentip

....nog iets vergeten (I):

IJSKOUDE JUPILER !!!

....en voor sommigen (J):

Ne snorkel :lol:
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
pruus
Contacteer:

Motor staat klaar. Morgen halve dag werken en dan: TAen yeah :D
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
stefaan525
Contacteer:

sjikkentip schreef:....nog iets vergeten (I):

IJSKOUDE JUPILER !!!

....en voor sommigen (J):

Ne snorkel :lol:
Ik zal een baksken :wink: meebrengen.

Ne snorkel hem ik niet mee,wel duikflessen :lol: :shock: .

mannekes,tot straks :toost:
Fee

hahaha

gewoon je hoofd boven het water/blubber houden dan heb je dat niet nodig :lol: :lol:
Zo alles staat klaar om in te laden... zit om 14:30 in mijn auto ri. Charleville EXPO... ruim op tijd daar om kwartier te maken :-)

Tot straks ook en goede reis!!

F.
E=MC2
sjikkentip

Voila se,alles staat klaar.
Nog een douchken pakken en we zen ribbedebie........
kenny

Hey sjikke,

houd een plaatske voor mijn tentje hé.

mvg

kenny
adje

veel plezier maar weer mannen 8)

groeten vanuit mijn ziekenhuisbed :(
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
sjikkentip

T'was weer fantastisch... :lol:
T'was wel een Transardennaise met 'ups and downs' voor mij maar toch voor de 9e maal achter elkaar uitgereden (dacht dat het al de 10e maal was maar ben mis).De zaterdag om 16U30 binnen en de zondag om 15u20 binnen.
Morgen volgt een uitgebreid verslag.Armpkes doen teveel pijn om verder te typen. :lol:
kenny

Ik zit nu in mijne zetel. Brommerke staat al terug in orde maar heb er wel een uurke of drie kuiswerk aan gehad.

Ben eens benieuwd achter het verslag.

mvg

Kenny
sjikkentip

Zoals hierboven reeds gemeld,het was weer fantastisch.
De vrijdagavond rond 19U aangekomen aan Parc des exposition en ons geinstalleerd op ons vast stekje.De rest van de groep sijpelde ook stilaan de parking op en de BBQ werd aangestoken.
Menig verhaal werd verteld tussen pot en pint en er werden al de nodige kilometers gereden op voorhand.Rond 24U gaan slapen om tijdig op te zijn om de moto te laten keuren.

De zaterdag al wakker om 6U30,ben ne vroege vogel,en om 7u20 tijdig naar de technische controle om geen file te moeten doen.Aan controle deden ze niet te moeilijk,enkel de armbandjes waren nog niet ter plaatse maar dat werd opgelost.
De trip in de stad voor de eigelijke start (die ik voor niets nodig vind) werd afgelast.Om 12U werden we als eersten gelost en buiten aan het park wachtte ik de groep (Sam,Kenny,Stefaan525 en Yarkan).Samen vertrokken we richting 1e CP.In begin had ik last van een tintelende en slapende rechterpols en moest Kenny en Sam laten gaan.Achter mij herstelde Stefaan525 de achterrem van Yarkan en zodoende reeds ik een ganse tijd alleen.Na CP1 had ik geen last meer van de pols en kon terug vlot rijden.Aan CP2,juist voor de benzinepomp had ik de Kenny en Sam terug in zicht.Aan de benzinepomp zijn we terug samen vertrokken en redelijk goed doorgefietst.Na een tijdje werden we ingehaald op straat door Stefaan525 die een inhaalrace had gedaan.We zetten de trip dan terug verder met 4 en tot na de laatst CP reden we in groep.Na de laaste CP in één van die lange modderwegen hoorde ik een abnormaal geluid achteraan de moto bij het uitrijden van een modderbak.Achteraan deed de ketting:Tak,tak,tak….Bleek dat het achtertandwielnaar binnen geplooid was.Waarschijnlijk een steen geraakt in een modderbak.Moto uit de sporen getrokken en geprobeert van met een tang het stalen achtertandwiel te rechten maar niet te doen.Dan maar verder gereden in de hoop van tot aan de straat te geraken en het tak,tak tak werd steeds erger.
Ik dacht dat de ketting het ging begeven maar ineens was het geluid er niet meer,enkel nog een licht schurend geluid was er te horen.Terug het gas er op om de ‘verloren tijd’ in te halen.Stefaan525 bleef achter mij (waarvoor dank) voor ‘in geval van’ het tandwiel toch zou begeven.
In een bos keren we linksop en draaien we de kraan goed open en verderop ligt er een boomstam dwars over de singletrack,geen probleem met een serieuze snelheid,in 4e denk ik (dat zei Stefaan525 toch nadien) de boomstam over maar 25 meter verder ligt er terug een boomstam maar deze maal schuin.Deze had ik evenwel niet meegerekend en in de remmen gaan was geen optie,dan maar het gas terug volledig open in de hoop van….Maar je kan het al raden,voorwiel schuin en ik was wel met moto al over de schuinligger maar ben wel een 25 meter al op de moto zittend op de zij doorgeschoven.Een geluk,het was een strook met zuiver bosaarde en geen stronk of steen geraakt tijdens het schuiven.Wel keihard met de rechterschouder en het hoofd de grond geraakt.Rechtgekropen en aan de motor stond enkel de rechterhandbeschermer scheef.Stefaan525 was opgelucht want hij vreesde het ergste toen hij mij zag schuiven.
Terug verder en om 16U30 waren we terug aan de sporthal.Dan de moto in orde brengen en schade opmeten (eerst ne ijskoude Jupiler natuurlijk).Bleek dat de ketting op de plaats waar het achtertandwiel scheef was de tanden gewoon in tweën gesplist had….zo ben in dus kunnen binnekomen.Achterwiel er uit,ander tandwiel gestoken,ketting ingekort,luchtfilter was nog goed omdat we vooraan gereden hadden en moto vooraan in het ‘parc fermée’ gaan plaasten om de zondag vroeg te kunnen starten.Nadien nog een BBQ-ken met enkele Jupilers maar ik had wel hoofdpijn van de val denk ik.Nog wa verhalen verteld en beluisterd en om 24U gaan slapen.

De zondag mocht men dit keer maar om 9U vertrekken (vroeger 8U) en om stipt 9U waren we de baan op.Zondag is zoals steeds de zwaarste en mooiste van de 2.Met Stefaan afgesproken van samen te rijden,ik nam de kop en na een half uur terug kennis gemaakt met de Frans Ardense grond.Op een breed pad in het bos was er een dwarsgeul,redelijk diep en de verste opkant redelijk recht,het gas open om er over te spring,ook tegen een redelijk hoge snelheid maar het voorwiel raakt de achterste opkant nog en overkop.De ‘edele delen’ raken eerst het stuur en dan er volledig over,nu op men linkerkant.Wat pijn maar niets gebroken.Moto rechtgezet en de binnenste bevestigingsbeugel van de handbeschermer gebroken,geen erg dus maar de hydraulische leiding van de koppeling gans geplooid.
Een geluk,deze rechtgezet en geen lek.Terug verder.In één van de opeenvolgende waterbakken probeerde Stefaan te ‘Stagediven’ . Hij ging juist niet over zijn stuur,met 2 zijn moto er uitgetrokken en terug verder.In een volgende serie waterbakken sputterde men KTM-eken en gestopt om de bougiekop te vervangen.Hij deed het terug goed en verder op weg.Ik had ondertussen wel last in men rechterschouder van het ‘schuine boomglijden’ van de dag voordien.De 1e blauwe piste (een steile klim op wortels) heb ik nog gedaan maar ik kon niet aan het stuur trekken zoals het moest.Toen besloten van de blauwe pistes zo te laten en proberen uit te rijden.
Aan het middagmaal bleek dat het nog meeviel en er waren nog maar een 20 piloten voor mij aangekomen.Stefaan525,Kenny en Sam waren er ook al.Na de pick-nic als één van de eersten terug kunnen vertrekken en terug een serie waterbakken.Bij het inrijden van de voorlaatste waterbak viel de motor stil,niet meer in gang te krijgen.Het voorwiel stond reeds naar beneden,het achterwiel omhoog.dan maar afgestapt en de moto trachten op het hoogste middenstuk te houden en tot boven de laarzen in het water en moto uit de waterbak geduwd.Uit de sporen gesleurd en tegen een boom gezet.Met de starter wou hij niet starten,met de kick starte hij onmiddellijk maar bij het gas geven sloeg ie telkens dadelijk af.Na een 10 tal minuten draaide hij terug maar sputterde nog af en toe.Zo verder gereden en na enkel kilometers reed ie terug normaal.Verderop lang het zwaar met oneindig lang diepe sporen.Het moeras onder de electriciteitsleidingen vlot doorgekomen en terug aansluiting gevonden bij Stefaan 525.Samen verder gereden en in één van de volgende waterbakken sloeg de motor terug af (er zat nochtans een nieuwe bougiekop op en er zijn enkele darmpjes van de carburator naar boven gelegd,Oorzaak???).Ondertussen was de Sam bij mij en samen verder gereden De kilometers en gedane inspanningen begonnen te wegen en was ik de kilometers aan het aftellen op de tripteller.Met alle mechanische pech en tuimelpertes toch nog om 15U20 aangekomen aan de sporhal.Moe maar voldaan.

Dit was mijn 9e opeenvolgende Transardennaise,reed ze allemaal uit,maar ik vond dit toch wel de zwaarste.Misschien ook omdat ik er 2 maal serieus afging en enkele malen mechanische pech had maar we zullen volgend jaar zeker present zijn!
Momenteel heb ik nergens ‘geen pijn’ (= overal).Het meeste last heb ik van de rechterschouder.Ik kan mijn arm amper hoger heffen als de schouder maar dat zal wel beteren hoop ik en ze zeggen dat sport gezond is hé………
huskie

Dit was mijn eerste “TransArdennaise”. Het is al zo vaak gezegd, maar ik sluit me er nu graag bij aan: dit is het mooiste evenement, relatief dicht bij huis, met kilometerslange singletrack en ontelbare modderpoelen, venijnige klimmen en billen knijpende afdalingen. Een echte ardennen omgeving, met kronkelende riviertjes, bospaden en alpenweitjes.
De route alleen al is uitdagend genoeg, voor zelfs de doorgewinterde offroadrijder, maar dan zijn daar ook nog te “extremes”. Aan geduid door een blauwe kleur. Die kleur had beter zwart gekozen kunnen zijn. De zwarte pistes, voor de diehards onder ons.
Maar laat ik mijn intro achter me en het verslag gaan maken………..
Het begon allemaal in de auto op de weg er naartoe. Mijn vriendin belde: je hebt twee tassen met je crosskleding vergeten! Waaatttttt zeg je. Neeeeeeee, sh!t.
Wat bleek gelukkig, ik had alle noodzakelijke crossoutfit al in de auto gegooid, alleen schone onderbroeken(niet echt nodig), crosssokken(wel nodig), slaapzak(brrrrr koud he!), schone kleding, handdoek, tandpasta, bla bla bla had ik dus niet bij me. En dat allemaal omdat ik er achter kwam, bij vertrek thuis, dat ik de goede “groene kaart” niet bij me had.
Het bleek dat ik mijn groene kaart van vorig jaar nog bij de papieren had zitten, en toen ik stevig in huis aan het zoeken was, en steeds ongeruster werd, ik die twee tassen volledig uit mijn gedachte had gebannen.
Met oude kaart, en een ongerust gevoel toch maar gaan rijden, totdat mijn vriendin dus belde. Aaaaah heerlijk, weer een probleempje erbij. Dat werd een fris nachtje.
In het donker reed ik het laatste stuk, door de ardennen, naar het “Parc des Expo”, om uiteindelijk de auto even na de ingaang te parkeren. Een belltje naar Jo werd niet beantwoord en dus besloot ik maar mijn bedje te gaan opmaken. Ik lag een half uurtje toen daar buiten mijn naam werd geroepen. Huhhhh wat, het bleek Jo te zijn. Jo vond het vreemd dat ik nog niet gearriveerd was, en besloot een rondje camping te doen, alwaar hij mij spotte. Mijn uitleg van het bellen werd afgedaan met: o ja, ik heb een andere telefoon bij me. Duhhhh.
Afijn, uiteindelijk stond ik dus bij de Pruusgang, die reeds een avondje aan het drinken waren, en waar de stemming er goed in zat. Ook ik besloot wat alcoholische drank tot me te nemen, met in gedachte dat ik dan de kou niet zou voelen. Het kampvuurtje, een vuurkorf, eigenlijk meer een allesbrander, fikte er lustig op los, de boxen van de buren, een stel nog…. luidruchtiger fransen, zorgde voor de muziek, en de verhalen van wat me te wachten stond zorgde voor een prettig verpozen tussen de limbos. Gelukkig kon ik altijd nog terugvallen op Jo, die met zijn bariton stem en rustige uitstraling voor wat tegenwicht zorgde.
Ik kan met een gerust hart zeggen, die limbos zijn een stelletje partyanimals. Als klap op de vuurpijl, werd om een uurtje of 2 snachts, nadat die fransen waren gaan slapen, een Honda 500cc 2takt gestart, om de avond mee te besluiten. Toen de fransen weer wakker waren, en wij onze bedjes op zochten, toen daalde er een weldadige rust over het “Parc des Expo” neder.
Wordt vervolgd……..
Laatst gewijzigd door huskie op ma jun 15, 2009 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
speedphreax

Hmm.. zijn jullie naar een ander evenement geweest ofzo? Ik vond het nogal tegenvallen maar dat kan ook deels komen doordat ik een leuke tegenslag voor de kiezen kreeg waardoor ik heel wat km's met heel veel pijn heb kunnen rijden. Op karakter uitgereden, zullen we maar zeggen.

Kwa organisatie vond ik het gewoon bagger. Ik snap nu meteen weer wat men met de franse slag bedoelt: Vooral lekker traag en zeiken over fascistische regeltjes

Ik ben niet eens gebleven voor dag 2 maar dat kwam vooral door de pijn. Ik kon echt niet meer rijden.
| 1972 Honda CB350K3 | 2017 KTM 1290 Super Adventure S
Gery400

de eerste dag was wel wat kl*ten
dit was mijn 4e deelname,
maar nooit hebben we zo lang moeten wachten voor de inschrijving ('t begint zowaar wat op een BK enduro te gelijken...) :evil:

dan nog de fout gemaakt door pas rond 13h00 te vertrekken,
en we hadden alle klooiers die er rond reden op onze nek
wat een gesukkel...
bij de minste plas of molshoop was er een opstopping van jewelste
na de laatste tankbeurt was het terrein eindelijk wat minder druk bezet en kon de dag toch nog positief afgesloten worden.
Ook het eten viel dit jaar goed mee!

Dag 2: da's de dag waarom je inschrijft voor de Trans.
Gewoon een mooi parkoer om te rijden.
Niks echt moeilijk aan, maar toch dingen die je hier bij ons niet vindt (afin, toch niet van die lengte).

Naar de toekomst toe: de bourbiers worden steeds dieper en 't zal ieder jaar ellendiger worden om er door te rijden.
Daar is niks plezants aan...
Ik vraag me ook af hoe ze dat kunnen blijven doen zonder de mannen (en vrouwen) van écolo te blijven zeggen dat we geen schade aanrichten :twisted:

al bij al, goed geamuseerd :!:

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)

Ride it like you stole it!
sjikkentip

@ Speedphreax,
Wij waren in Charleville,ik weet niet waar jij was... :lol:
Als je tegenslag hebt bekijk je dit natuurlijk heel anders maar een evenement waar op één voormiddag een kleine 500 man op inschrijft en reeds 18 jaar bestaat kan toch niet slecht zijn hé.
De zondagrit is wel de beste van de 2 dagen en ik weet geen organisatie van die grootte die gericht is op amateurs,ik spreek dus niet van de Translozerienne of Grappe de Cyrano die meer op competitie gericht is.
In Belgie en hoogstwaarschijnlijk in Nederland ook is er bij mijn weten zo geen 2 daags evenement voor amateur-enduristen met een dergelijk parcour.
In alle geval een spoedig herstel...
stefaan525
Contacteer:

'T was weeral dik in orde :lol: .Vrijdagavond den sjikken,kenny en sam vervoegd samen met yarkan.Den bbq aangestoken en een broksken gegeten,de sjikken van het nodige gerste nat voorzien,nog wat gebabbeld en dan het bed in.
'S morgens onzen eersten aan de controle,op een kwartierken was dat daar gefixt,een chatteken kofie gaan drinken met een stuk brood van in 't gevang :roll: en dan aftellen tot aan den depart.
We zijn als allereerste den hof afgereden :twisted: riching onverhard.Na de eerste serie veldwegen mis ik een afslag :oops: met gevolg dat mijn companjons de pist in waren.Dan maar aan de achtervolging begonnen,na 10 min de yarkan langs de kant met ne vastgelopen achterrem opgeraapt.Rap wat technische instruktie's gegeven en terug de gas open richting sjikken en co.Gezien dat we den eersten buiten waren een achtervolging gedaan van een 80 km zonder ene persoon voor mij te hebben gehad :shock: .Zalig om zo te kunnen bollen in een groep van 500 man.10 km voorbij het tanken terug aangesloten bij de andere en met hun onze weg vervolgd.Nog een klein oponthoud gehad toen de sam ging vissen met zijne ktm,de sjikken ne prachtigen buikschuiver zien maken :shock: ,gelikkig zonder erg.
Aan het 2 de naftstation samen met de yarkan onze 2 brommers proper gemaakt en dan richting expo voor nen verdiende rustige avond.

Dag 2 was de max qua parcour,een klimmeken,een afdalingsken,hier en daar een plasken :lol: :o ,wat moet ne mens meer hebben op ne zondag.
Nog 362 keer slapen en we zijn er terug :twisted: .
huskie

Zaterdagmorgen,
Na een verschrikkelijk koude nacht probeer ik voorzichtig mijn benen uit de auto te laten glijden. Ik kijk om me heen maar om 0700 is er nog weinig animo om ook mijn voorbeeld te volgen. Ik ga bij mijn bus ontbijten, koffie zetten, en mijn groene kaart ietwat aanpassen???
Door wat extra handtekeningen en vlekken te maken hoop ik dat ze bij de administratie, keuring niet al te goed die 8 zien, horende bij 2008. Een uur later is het opeens druk bij de keuring en lange rijen “niet” fransen staan met een groene kaart en kentekenbewijs voor me in de rij. Aan mijn arm hangt een helm met een 05 ece keuring, geleend van Jo. Een heuse Arai, maat xxl hangt er aan mijn arm. Gelukkig hoefde ik de helm niet op te zetten als bewijs dat het de mijne is, want ik zou door de mand zijn gevallen. Tijdens het wachten kom ik in gesprek met wat Nederlanders. Iedereen is al vaker naar de TransArdennaise geweest, en ik hoor de verhalen, als groentje, graag aan. Langzaam kom ik in de buurt van de adminstratie, waar de groene kaart en de rest administratief gecheckt wordt. Ik ben aan de beurt en leg luchtig mijn papieren neer. De groene kaart wordt bekeken en het polis nr en mijn rijbewijs nr worden genoteerd op een papier waar ook mijn naam al op was geprint. Pffff de eerste horde is genomen, en ik voel me herboren. De rest van de keuring zie ik met vertrouwen tegemoet. Mijn licht doet het, claxon doet, remmen zijn goed, uitlaat is standaard, en ik heb nog even snel een stuurrol gefabriceerd met behulp van een stukje schuim afkomstig van Pruus.
Ondertussen heb ik 2 kleurige bandjes om mijn polsen, een sticker op de motor, en een gekeurde helm aan mijn arm. De laatste horde, voordat Parc fermee is betreden, komt in zicht. De inspecteur kijkt echt of mijn licht brand, en luistert direct naar het uitlaatgeluid. “C est Bon” krijg ik te horen, en hupsikee motortje staat in het Parc fermee.Afbeelding

Het lange wachten kan beginnen, maar die tijd kan ik goed gebruiken om even om de hoek naar de Decathlon te lopen. Met een slaapzak, schone onderbroek, en twee t-shirts kom ik even later weer naar buiten. Heerlijke winkel, dat decathlon.
Het grote omkleden is begonnen en ondertussen loopt de buitentemperatuur al lekker op. Het wordt dusdanig warm dat ik later weer alles uittrek tijdens het lange wachten in het parc fermee.
Afbeelding
1200 uur staat op het grote bord dat we zullen vertrekken, maar om 1130 lopen er al slimme kerels met hun motoren naar de uitgang van Parc fermee. Ik en Jo besluiten vandaag samen op te rijden, en staan dan ook ergens in de meute te wachten totdat we mogen vertrekken. 1230 is het onze beurt, en met 2 trappen loopt het 2taktje te pruttelen. Ook Jo krijgt zijn beest aan de praat, iets wat hem die ochtend na ontbijt moeilijker afging.
We rijden het dorp rustig uit, en ik neem de kop over, iets wat Jo gelaten over zich heen laat gaan. Een paar kilometer later, en twee keer fout rijden van mijn kant, zal bij Jo wel een wenkbrauw hebben doen omhoog gaan. Want was Huskie niet altijd die roadboekrijder pur sang??? We houden het er maar dat ik nog wat stram was, en de beroemde bewegwijzering van de fransen nog onder de knie moest krijgen. Het eerste offroad pad dient zich aan, en direct vliegen ze links en rechts om me heen, op paadjes niet breder dan een meter. Rustig aan beginnen staat bij sommige een paar hoofdstukken verderop, en daar waren ze nog niet aan toe met lezen. Ik las net Sjikkentip zijn verslagje, en die valpartijen, ik sta er niet van te kijken. Maar ik begrijp ook goed, dat iedereen zijn eigen tempo rijdt, en dat dat bij sommige wat hoger ligt. Afijn, ik als trialer moet het meer van het technische hebben en niet van de snelheid, en dus liet ik deze jongens keurig met een voetbeweging passeren. Vaak kreeg ik daarbij een bedankje terug, wat ik kan waarderen.
De route van zaterdag bracht ons…. Files. Prut en drek zorgde voor grote files in de bossen bovenop de heuvels. Bovenop, ik wist het niet, blijkt veel water te staan. Ik was altijd van mening dat dat in het dal moest zijn, maar nee. Bovenop in de bossen is het glibberen en glijden. Het leek wel een skihelling. Jo vertelde me, nadat we de eerste prut waren gepasseerd, dat hij daar wat jaren geleden met een bmw hp stil was gevallen, met kapotte koppelingplaat. En ik geloof dat die geur er nu nog hing. De geur van ellende. Het blijft een raadsel hoe hij die bmw daar ooit weer heeft weten weg te krijgen?
De dag was een aan een schakeling van paden, en blubber, en menigmaal moest ik de motor uitzetten, en kon ik op mijn gemakkie wat om me heen kijken. Achter me en voor me, waren jongens met hetzelfde probleem. We konden nergens meer naar toe, behalve dan te wachten, wachten, wachten….. tot opeens. Ja er was weer beweging voor ons. We kunnen weer.
Wat een survival. Het 200tje trok me overal doorheen, en verzaakte niet. Maar wat zag het ding eruit. Trouwens een merkenoorlog, ktm, yamaha etc. Na 20 kilometer zagen al die motoren er hetzelfde uit. Het was allemaal een merk geworden. Merk Transmayonaisse.
Ps. Deze naam heb ik gepikt, maar sluit goed aan bij de kleur van de blubber.
De route was gemakkelijk te rijden, buiten een paar lekkere bottleneckies. Een daarvan weet Jo over mee te praten, want een alternatieve route bezorgde hem bijna weer een nieuw bigend.
Maar gelukkig, het bleef bij een nat pak, zonder erg. En ego’s konden niet beschadigt worden door dat ook die met blubber waren bedekt.
Naarmate de rit vorderde begon wel mijn duim wat op te spelen, vooral gedurende het op het stuur hangen om een helling af te komen. Dat vond me duimpje niet zo prettig. Maar buiten dat, viel het gebrek aan nachtrust niet waar te nemen.
Op de terugweg naar het kamp, besloot ik door te rijden, waar de andere nog wilde gaan tanken. Maar ook bij deze tankpomp was weer een file, en dus maakte ik kenbaar in de bus nog zat mix te hebben. Ik was toe aan een biertje, en zittend in mijn stoel genoot ik nog even na in mijn eentje van mijn allereerste dag: Transardennaise.
Afbeelding
wordt vervolgd...
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
sjikkentip

Minder goed nieuws:
Waarschijnlijk pezen geraakt in de rechterschouder,kom van bij de huisdokter,kan mijn arm momenteel bijna niet meer bewegen. :cry:
Dit allemaal van menne schuiver over een schuinliggende boomstam de zaterdag.
De zondag ging het nog en alles proper uitgereden maar deze namiddag was het precies of er een kabel gelost was in mijn bovenarm... :x
Morgen bellen voor scanner en foto's....
kenny

Das geen goed nieuws. Ma we blijven het graag doen hé. :lol:

mvg

Kenny
adje

wat een mooie verhalen toch allemaal.
ik hoop dat ik hier ook nog ooit aan kan deelnemen :(

Afbeelding Afbeelding

adje

sjikkentip , veel sterkte met de blessure.

Afbeelding Afbeelding

sjikkentip

Thanks Adje en jij ook nog veel meer sterkte gewenst.
Lig je nog in het ziekenhuis?
Plaats reactie