Pagina 3 van 3

Geplaatst: vr dec 19, 2008 15:51
door Surfroy01
Ik had een vastgelopen remcilinder op mijn Ducati 998 op het circuit, al kwam ik daar pas 5 ronden later achter, de halve schijf afgeslepen, de blokken zat vast gelast in de remklauw, hele achterwiel onder metaalschilfers.

En zonder achterrem is er prima te rijden op de weg, op het circuit gebruik ik hem enkel om voor de bocht de fiets een beetje in de vering te krijgen zodat je makkelijker instuurt, op de openbare weg gebruik ik hem niet eens.

Echter op de CRF heb ik het idee dat ik achter meer dan voor gebruik!

Geplaatst: vr dec 19, 2008 21:04
door CrazyWezel
met offroad slijt mn voorrem practisch niets en mn achterrem is om de 2weken aan nieuwe remblokken toe.. mja ik rem teveel zegge ze dan :lol:

Geplaatst: vr dec 19, 2008 23:03
door speedphreax
CrazyWezel schreef:met offroad slijt mn voorrem practisch niets en mn achterrem is om de 2weken aan nieuwe remblokken toe.. mja ik rem teveel zegge ze dan :lol:
Met mijn oude 525 versleet ik ook achterblokken bij de vleet. Met mijn 450 rij ik nog met het eerste setje dus dat wordt zo'n beetje 1 setje per jaar. Ik snap er niks van.

Geplaatst: vr dec 19, 2008 23:28
door zappa.suzuki
Beetje combi van goede blokken en niet ingesleten schijf, verse olie zonder vocht erin en minder vuil op de klauw scheelt veel :wink:

En rij techniek natuurlijk :P

Geplaatst: vr dec 19, 2008 23:36
door CrazyWezel
vuil op de klauw maakt gin zak uit, zolang het maar niet tussen je blokken en de schijf komt :lol:
de rest geloof ik wel

Geplaatst: za dec 20, 2008 00:11
door klomp
CrazyWezel schreef:met offroad slijt mn voorrem practisch niets en mn achterrem is om de 2weken aan nieuwe remblokken toe.. mja ik rem teveel zegge ze dan :lol:
je remt in ieder geval verkeerd als ik het zo lees...

Geplaatst: za dec 20, 2008 00:33
door CrazyWezel
kweet niet, met mn voeten aan de grond schiet t niet zo hard op met remmen :lol:
ik denk dat t wel vooral komt door:
-ingesleten schijf
-veel modder
-veelste zware fiets
-kleaute remblokjes

voor zitten er gesinterde in, achter gewoon organische..
en die voorste zit ook iets beter beschermt tegen rotzooi..
door een schijfbescherming en die klauw zit achter een voorpoot..
die achterklauw zit boven de achterbrug.. en geen schijfbescherming..
ik denk dat je daar al een heel stuk van de slijtage uit kunt halen,
heb zelf niet echt de indruk dat ik verkeerd rem, het is ook niet zo dat ik alleen met achter rem offroad, ook veel voor.

Geplaatst: zo dec 21, 2008 02:06
door roen
Surfroy01"]Ik had een vastgelopen remcilinder op mijn Ducati 998 op het circuit, al kwam ik daar pas 5 ronden later achter, de halve schijf afgeslepen, de blokken zat vast gelast in de remklauw, hele achterwiel onder metaalschilfers.
En zonder achterrem is er prima te rijden op de weg, op het circuit gebruik ik hem enkel om voor de bocht de fiets een beetje in de vering te krijgen zodat je makkelijker instuurt, op de openbare weg gebruik ik hem niet eens.[/size]

nou, ik weet niet wat jij op het circuit doe als je er pas na 5 ronden achterkomt dat je achterrem blijft hangen. :?

en volgens mijn eigen ervaring gebruik je de achterrem alleen om de motor ietwat stabiel te krijgen voor de bocht, als je wilt dat ie beter instuurd moet je harder remmen aan de voorkant, of de geometrie veranderen.
of gewoon harder aan de clip-ons trekken. :D