henkzelf schreef:
PS. LIB (lezen is (ook) belangrijk): wie gaat er nou met een verkeerde achterband naar de Kampioensrit, en dan de controleurs voor ... uitmaken?
Nee , wat mij betreft heb je groot gelijk , maar enige nuance is wel op zijn plaats .....
Je hebt de toppers en mensen die voor de punten van het kampioenschap rijden ........... EN je hebt de hobbyrijders ........
Meer de olympische gedachte en zo ....
Wij zijn van de laatste catagorie .
Danny heeft de beslissing genomen om te gaan met een band ( IRC Vulcaduro ) en hij WAS is de veronderstelling dat er gereden kon worden met deze band ( staat "enduro" op de zijkant ...)
Ik was een andere mening toe gedaan , maar ala .
Bij de keuring is met een malletje de noppenhoogte gecontroleerd ( en hier voldeet de band aan ! )
En toen werd er op een ( in mijn ogen ... , want HOBBY rijder , en 1e keer deelnemer ...) ietwat kinderachtige manier besloten dat er binnen 10 minuten een bandje geklapt kon worden , PAS DAN gingen ze verder met de keuring .
De KTM is 8 maanden oud , geheel origineel ( op de achterband na .....) en had dus prima door de keuring gekomen .
WAT is dan het probleem om hem dan te keuren en , wetende dat hij alleen ZATERDAG zou rijden , hem de volgende dag in de sleutelruimte bij het ParcFerme een bandje te laten klappen ???
Dat bedoel ik met een ietwat starre houding van de KNMV mensen ...
Het lijkt mij bij de KNMV toch af en toe meer op een geldliefhebbersclubje dan op een motorlsportliefhebbers VERENIGING ...
Misschien een goed idee om een poll te maken wie er KNMV lid zou blijven als dit NIET VERPLICHT zou zijn ....................
Bedankt voor je reactie !
( Ja , en ik weet het : wat doe ik bij een Enduro , als ik niet binnen 10 minuten een bandje kan klappen op een schone motorfiets ......... )
Maar dat is een verhaaltje voor een volgende keer