Pagina 3 van 4

Geplaatst: ma sep 15, 2008 12:19
door speedphreax
Gery400 schreef:toch nog even afblijven misschien
blijkbaar stond die nieuwe al in panne vorige week :roll:
iets met de injectiepomp in de tank
Kan een los draadje zijn natuurlijk.

Zit die pomp trouwens niet op het gasklephuis? Bij de meeste wel.

Geplaatst: ma sep 15, 2008 14:38
door Gery400
speedphreax schreef:
Gery400 schreef:toch nog even afblijven misschien
blijkbaar stond die nieuwe al in panne vorige week :roll:
iets met de injectiepomp in de tank
Kan een los draadje zijn natuurlijk.

Zit die pomp trouwens niet op het gasklephuis? Bij de meeste wel.
't was een los draadje
voor zover ik hoorde in de benzinetank
maar toch...

Geplaatst: do sep 18, 2008 20:56
door Noppy
Goed verhaal over de Husaberg ontwerpprincipes!

Geplaatst: vr sep 19, 2008 08:40
door Sjokske
Wat gaat die Husa trouwens kosten in Nederland ?
In Moto Verte stonden de prijzen van Frankrijk maar daar waren al ze al aardig hoog :
- € 9.240,= voor de 450 :shock:
- € 9.540,= voor de 570 :shock:
Tel er voor Nederland nog maar € 1.500,= tot € 2.000,= bij op voor BPM etc. en je eindigt al een aardig eindje richting elf vermoed ik.

Geplaatst: vr sep 19, 2008 08:57
door TTT
ik begreep dat de 450 en 570 zo'n 500..700 euro duurder zijn dan resp een 450EXC of 530EXC

Geplaatst: di dec 09, 2008 17:22
door TTT
jaaaah... eindelijk..... vandaag is m'n Husa 450 bij Lemmens gearriveerd.
Prachtig mooi ding.
Donderdag maken ze hem rijklaar (allemaal hitech met een nieuwe map en zo) en dan van het weekend.... pure sex!!!

Geplaatst: di dec 09, 2008 20:16
door Sjokske
Pfiesjat.
Wel zo snel mogelijk (aktie)foto's tuurlijk :!:

Geplaatst: di dec 09, 2008 20:30
door mark20v
Mooi man!

Ik heb afgelopen vrijdag de nieuwe Husa bekeken bij Brouwer. Waren net die dag binnen gekomen, een 450 en een 570. Echt mooi dingen, ben benieuwd hoe je hem vindt rijden.

Gr Mark

Geplaatst: di dec 09, 2008 21:42
door gassen
TTT schreef:jaaaah... eindelijk..... vandaag is m'n Husa 450 bij Lemmens gearriveerd.
Prachtig mooi ding.
Donderdag maken ze hem rijklaar (allemaal hitech met een nieuwe map en zo) en dan van het weekend.... pure sex!!!
Save Sex :roll: Suksex :wink:

Geplaatst: di dec 09, 2008 23:17
door brommer
niks zo mooi als je nieuwe speeltje optehalen!

Veel plezier!!

Geplaatst: wo dec 10, 2008 01:05
door Noppy
Hoi Toine,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en plaats alsjeblieft wat naaktfoto's van het ding!

Geplaatst: zo dec 14, 2008 16:38
door TTT
Woeah, geweldig lekker gereden vrijdag en zaterdag.
FE450 stuurt als een mes, voelt tijdens het rijden net zo licht als mijn 2T.
Maar rechtuit stabieler en hangt veel gemakkelijker aan het gas.
Voorkant is licht, je wipt hem heel gemakkelijk over een plas of boomstronk, of over de knippen. spoort voor goed, gisteren was het glad maar voorkant geen een keer verloren.
Ik zou he zou weer kopen.

Geplaatst: zo dec 14, 2008 16:52
door Noppy
He Toine,

Hoe schakelt de bak?

Zijn de olien van blok en bak gescheiden?

Hoe zit het met trillingen?

Hoe makkelijk kan je hem omgooien voor scherpe bochten?

En verklap ons ook wat de service interval is?

Ik vind het een hele mooie brommer, mooi innovatief en aggressief!

Geplaatst: zo dec 14, 2008 23:39
door TTT
bak schakelt als een ktm. probleemloos maar neutraal moeilijk te vinden
versnellingsbak en motor olie 1 circuit. 1 filter en 2 zeefjes. 1,4 liter.
Motor laat zich echt heel makkelijk omgooien. Die berichten op het internet over het effect van de krukas bij het centrum van de motor kloppen echt.
service interval als bij KTM.

Rijwiel gedeelte voor een belangrijk deel gelijk aan ktm, staat er hier en daar ook nog op. Wel luxe zoals 18/20mm instelbare kroonplaat, voorveervoorspanning instelbaar, rebound instelbaar zonder scrhroeven draaier. Wat ook mooi is, is het zitje ongrendeling. Geen schroeven of zo maar een vergrendeling zoals bij een motorkap. Luchtfilter zit net achter tankdop en is blijft daar relatief schoon. Ook makkelijk te wisselen.

Injectie werkt perfect. Geen choke of zo. Starten - lopen. Meteen goede gasresponse en dat verandert niet, warm of koud. Stationair toerental blijft gelijk. Geen haperingen bij gas opdraaien.

Geplaatst: di dec 16, 2008 21:59
door brommer
mooi hoor.

Geplaatst: zo jan 18, 2009 23:29
door Noppy
Dat plastieke subframe intrigeert me. Er zijn mensen die met plannen rondlopen om hier 4 liter brandstof in te mikken.

Vergroten van actieradius

Dan zou je ipv 110 km wel 220km autonoom kunnen rijden bij 1:17!

Geplaatst: ma jan 19, 2009 08:41
door Sjokske
Net als ze op dat andere forum al zeggen, hopelijk is het kunststof van het achterframe van hetzelfde type als van de tank :idea:
Anders kun je je reet zo afvegen met de achterband.

Geplaatst: ma jan 19, 2009 09:39
door Houten Klaas
Zou KTM deze techniek in de 2010 modellen stoppen?

Geplaatst: ma jan 19, 2009 12:43
door speedphreax
Houten Klaas schreef:Zou KTM deze techniek in de 2010 modellen stoppen?
Laat ze potdomme in ieder geval eens een keer met die injectie op de proppen komen. Ik ben wel gecharmeerd van de Husa... Maar die dagwaarde he?

Geplaatst: di jan 20, 2009 09:10
door Sjokske
Wie mooi wil zijn moet pijn in z'n portemonnee lijden (ik spreek uit ervaring :cry: ).

Geplaatst: di jan 20, 2009 18:31
door TTT
Noppy schreef:Dat plastieke subframe intrigeert me. Er zijn mensen die met plannen rondlopen om hier 4 liter brandstof in te mikken.

Vergroten van actieradius

Dan zou je ipv 110 km wel 220km autonoom kunnen rijden bij 1:17!
Afgelopen zaterdag moest ik ongeveer 7 liter bijvullen na 82 km.
Wel lekker gegast met de mannen over de knippen, heidezand en drassige landbouwgronden. Echt zuinig is ie dan niet.niet.

Me reet werd er niet schoner op dus dat subframe heeft het wel gehouden.

Dagwaarde???? Je kan beter in een husaberg beleggen dan in aandelen :lol:

Geplaatst: wo jan 21, 2009 10:37
door folie
speedphreax schreef:
Houten Klaas schreef:Zou KTM deze techniek in de 2010 modellen stoppen?
Laat ze potdomme in ieder geval eens een keer met die injectie op de proppen komen. Ik ben wel gecharmeerd van de Husa... Maar die dagwaarde he?
Schei uit met die injectie... Dat je 450 het nooit heeft gehaald bij je ouwe 525 kwam waarschijnlijk door dat Yamaha naaldje dat ik je ooit heb aangeraden. Laat me raden, de 450 zit nog het origineel in ?

Geplaatst: wo jan 21, 2009 13:07
door mmrizio
Sjokske schreef:Wie mooi wil zijn moet pijn in z'n portemonnee lijden (ik spreek uit ervaring :cry: ).
Hoezo? Ben je arm of lelijk? :twisted:

Geplaatst: wo jan 21, 2009 13:37
door speedphreax
folie schreef:Schei uit met die injectie... Dat je 450 het nooit heeft gehaald bij je ouwe 525 kwam waarschijnlijk door dat Yamaha naaldje dat ik je ooit heb aangeraden. Laat me raden, de 450 zit nog het origineel in ?
Nee, fout geraden kerel. Ik heb welgeteld 3 weken met die standaard naald gereden want deze liep echt niet met de standaard afstelling. Na het inrijden heb ik hem er meteen uit gehaald. Een heel ander verhaal dan mijn 525 destijds want die liep vanuit de fabriek nog best acceptabel.

Geplaatst: wo jan 21, 2009 14:36
door folie
speedphreax schreef:
folie schreef:Schei uit met die injectie... Dat je 450 het nooit heeft gehaald bij je ouwe 525 kwam waarschijnlijk door dat Yamaha naaldje dat ik je ooit heb aangeraden. Laat me raden, de 450 zit nog het origineel in ?
Nee, fout geraden kerel. Ik heb welgeteld 3 weken met die standaard naald gereden want deze liep echt niet met de standaard afstelling. Na het inrijden heb ik hem er meteen uit gehaald. Een heel ander verhaal dan mijn 525 destijds want die liep vanuit de fabriek nog best acceptabel.
Heheh... Kon het niet laten.
Toine goed oefenen op da ding. Doe ik ook. (3x per week Blixembosch) :roll: Ik hoop dat ik snel weer een keer achter je aan kan komen rijden..