Pagina 3 van 3

Geplaatst: di okt 16, 2007 11:25
door Sjokske
Fee schreef:He Sjokske,

ik heb nog wel ergens een mooie poncho met bijpassende zuidwester voor je liggen :lol:

Cheers
Fee
Een blauwe :?: :lol:

Geplaatst: di okt 16, 2007 12:46
door Fee
nee een mooie ORANJE je zult 'em zelf blauw moeten pissen :lol: :lol:

Geplaatst: di okt 16, 2007 12:56
door folie
TTT schreef:
Springen leer je natuurlijk niet door er langsaf te rijden :wink:

Vering is lastig op zo'n parcours. Voor los of vet zand, knippen en sprongen wil je je compressie demping stevig hebben staan.
Voor de korte remknippen juist niet.
Maar let op, als je je rebound te dicht hebt staan dan kan de soepele vering niet voldoende terugveren en zal de vering op de korte remknippen dus laag blijven, en daar is de vering harder. Te weinig rebound en je stuitert op knippen (de lange knippen dan) alle kanten op.

Ik kies hier voor wat meer compressie demping, en draai mijn rebound open tot het onplezierig wordt. Nadeel is wel vermoeide armen maar het stuurt wel strakker en je kan harder over de knippen
Mooi stukje proza Toine..
Ik heb mijn fiets nogal stug omdat dat inderdaad noodzaak is voor op de crossbaan, vooral als die los ligt. Op een of andere manier ligt de baan kompleet anders met zo'n off-road dagje. Ik ben redelijk bekend op het circuit van Hapert, maar zondag was het al bijna net zo'n hard wasbord als de maisplakken. Ik moest me op de plakken gewoon inhouden om aan het eind van de rechte stukken nog op dat hobbelpaard te blijven zitten.
Ik vind een offroadritje ook niet zo geschikt om te leren springen: je zit langer achter elkaar op de motor dan bij een middagje crossen, en daarom heb je de neiging om de voorkant te 'laten vallen' over een springbult. Niet goed. Helemaal niet als je dan ook nog je gas dichtdraait op je dikke viertakt. Bovendien springt het gros tijdens zo'n offroad dag niet over de hoge bulten, maar geeft vol gas op de achterkant, zodat er een diepe kuil komt waar jij met je voorwiel inploft als je een beetje twijfelt of de mist ingaat.

Voor de wereldkampioenen die zo hard als ze konden achter mijn rug doorreden terwijl ik op dat heen- en weerstuk iemand uit de sloot stond te helpen: :slaan:

Geplaatst: di okt 16, 2007 13:32
door speedphreax
folie schreef:
Mooi stukje proza Toine..
Ik heb mijn fiets nogal stug omdat dat inderdaad noodzaak is voor op de crossbaan, vooral als die los ligt. Op een of andere manier ligt de baan kompleet anders met zo'n off-road dagje.
Ik had uiteindelijk vrij veel plezier met wat minder luchtdruk in de voorpoten. Kweste van ontluchten terwijl je er op zit.

Ik moet wel zeggen dat ik er niet zo gevoelig voor ben hoor. De persoon is nog altijd de beperkende factor... Niet de motor!

Geplaatst: di okt 16, 2007 13:58
door folie
speedphreax schreef: Ik had uiteindelijk vrij veel plezier met wat minder luchtdruk in de voorpoten. Kweste van ontluchten terwijl je er op zit.

Ik moet wel zeggen dat ik er niet zo gevoelig voor ben hoor. De persoon is nog altijd de beperkende factor... Niet de motor!
Dat kan wel zo zijn, maar wat je in je schuurtje kunt winnen heb je op de baan alvast mee. Bovendien: als ik op een recht stuk niet harder durf omdat ik m'n stuur niet kan houden, en iemand knalt me 2x zo hard voorbij met 2 vingers in z'n neus, dan ben ik geneigd om te gaan denken dat hij (daarvoor) een fijnere motor heeft. Of dat in de diepe knippen in het klapzand ook nog zo is ?

Je vorkpoten ontluchten terwijl je erop zit is geen goed idee. Wordt je vork ook niet zachter van. Je hoort te onluchten met het voorwiel van de grond.

Geplaatst: di okt 16, 2007 14:52
door speedphreax
folie schreef: Je vorkpoten ontluchten terwijl je erop zit is geen goed idee. Wordt je vork ook niet zachter van. Je hoort te onluchten met het voorwiel van de grond.
Klopt... Volgens mij wordt hij minder progressief

Geplaatst: vr okt 19, 2007 19:48
door JoeBaR
mmrizio schreef:De drukte op de baan vond ik erg meevallen, al werd ik wel twee keer ingehaald op plekken die niet fijn waren. Blijkbaar zijn er toch nog wat onbenullen die hun eigen snelheid belangrijker vinden dan de veiligheid van anderen.
uhh... toevallig op 1 van de smalle paadjes met aan 1 kant bos en de andere kant sloot ? :oops:

ehmm .. misschien moet ik maar de *joebar* bestickering van mn motor halen :roll:

Geplaatst: vr okt 19, 2007 22:14
door adje
JoeBaR schreef:
mmrizio schreef:De drukte op de baan vond ik erg meevallen, al werd ik wel twee keer ingehaald op plekken die niet fijn waren. Blijkbaar zijn er toch nog wat onbenullen die hun eigen snelheid belangrijker vinden dan de veiligheid van anderen.
uhh... toevallig op 1 van de smalle paadjes met aan 1 kant bos en de andere kant sloot ? :oops:

ehmm .. misschien moet ik maar de *joebar* bestickering van mn motor halen :roll:
Voor mij geldt blijkbaar hetzelfde :oops:
Al vond ik dat er genoeg plek was om daar in te halen :?

Geplaatst: za okt 20, 2007 16:36
door mmrizio
adje schreef:
JoeBaR schreef:
mmrizio schreef:De drukte op de baan vond ik erg meevallen, al werd ik wel twee keer ingehaald op plekken die niet fijn waren. Blijkbaar zijn er toch nog wat onbenullen die hun eigen snelheid belangrijker vinden dan de veiligheid van anderen.
uhh... toevallig op 1 van de smalle paadjes met aan 1 kant bos en de andere kant sloot ? :oops:

ehmm .. misschien moet ik maar de *joebar* bestickering van mn motor halen :roll:
Voor mij geldt blijkbaar hetzelfde :oops:
Al vond ik dat er genoeg plek was om daar in te halen :?
Daar werd ik inderdaad een keertje verrast. Maar even later heb ik daar zelf iemand ingehaald, toen vond ik zelf blijkbaar ook dat er voldoende ruimte was :oops:

Maar irritanter was het op een maisplak. Ik zat vlak achter een (nog) langzamer rijder maar besloot te wachten met inhalen tot na een bocht. Toen dook er nog iemand tussendoor... :evil: