Een blauweFee schreef:He Sjokske,
ik heb nog wel ergens een mooie poncho met bijpassende zuidwester voor je liggen
Cheers
Fee
14oktober offroadrit Hapert (de kempen), www.ork.nl
Moderator: ghulst
Mooi stukje proza Toine..TTT schreef:
Springen leer je natuurlijk niet door er langsaf te rijden
Vering is lastig op zo'n parcours. Voor los of vet zand, knippen en sprongen wil je je compressie demping stevig hebben staan.
Voor de korte remknippen juist niet.
Maar let op, als je je rebound te dicht hebt staan dan kan de soepele vering niet voldoende terugveren en zal de vering op de korte remknippen dus laag blijven, en daar is de vering harder. Te weinig rebound en je stuitert op knippen (de lange knippen dan) alle kanten op.
Ik kies hier voor wat meer compressie demping, en draai mijn rebound open tot het onplezierig wordt. Nadeel is wel vermoeide armen maar het stuurt wel strakker en je kan harder over de knippen
Ik heb mijn fiets nogal stug omdat dat inderdaad noodzaak is voor op de crossbaan, vooral als die los ligt. Op een of andere manier ligt de baan kompleet anders met zo'n off-road dagje. Ik ben redelijk bekend op het circuit van Hapert, maar zondag was het al bijna net zo'n hard wasbord als de maisplakken. Ik moest me op de plakken gewoon inhouden om aan het eind van de rechte stukken nog op dat hobbelpaard te blijven zitten.
Ik vind een offroadritje ook niet zo geschikt om te leren springen: je zit langer achter elkaar op de motor dan bij een middagje crossen, en daarom heb je de neiging om de voorkant te 'laten vallen' over een springbult. Niet goed. Helemaal niet als je dan ook nog je gas dichtdraait op je dikke viertakt. Bovendien springt het gros tijdens zo'n offroad dag niet over de hoge bulten, maar geeft vol gas op de achterkant, zodat er een diepe kuil komt waar jij met je voorwiel inploft als je een beetje twijfelt of de mist ingaat.
Voor de wereldkampioenen die zo hard als ze konden achter mijn rug doorreden terwijl ik op dat heen- en weerstuk iemand uit de sloot stond te helpen:
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik had uiteindelijk vrij veel plezier met wat minder luchtdruk in de voorpoten. Kweste van ontluchten terwijl je er op zit.folie schreef:
Mooi stukje proza Toine..
Ik heb mijn fiets nogal stug omdat dat inderdaad noodzaak is voor op de crossbaan, vooral als die los ligt. Op een of andere manier ligt de baan kompleet anders met zo'n off-road dagje.
Ik moet wel zeggen dat ik er niet zo gevoelig voor ben hoor. De persoon is nog altijd de beperkende factor... Niet de motor!
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Dat kan wel zo zijn, maar wat je in je schuurtje kunt winnen heb je op de baan alvast mee. Bovendien: als ik op een recht stuk niet harder durf omdat ik m'n stuur niet kan houden, en iemand knalt me 2x zo hard voorbij met 2 vingers in z'n neus, dan ben ik geneigd om te gaan denken dat hij (daarvoor) een fijnere motor heeft. Of dat in de diepe knippen in het klapzand ook nog zo is ?speedphreax schreef: Ik had uiteindelijk vrij veel plezier met wat minder luchtdruk in de voorpoten. Kweste van ontluchten terwijl je er op zit.
Ik moet wel zeggen dat ik er niet zo gevoelig voor ben hoor. De persoon is nog altijd de beperkende factor... Niet de motor!
Je vorkpoten ontluchten terwijl je erop zit is geen goed idee. Wordt je vork ook niet zachter van. Je hoort te onluchten met het voorwiel van de grond.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Klopt... Volgens mij wordt hij minder progressieffolie schreef: Je vorkpoten ontluchten terwijl je erop zit is geen goed idee. Wordt je vork ook niet zachter van. Je hoort te onluchten met het voorwiel van de grond.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
uhh... toevallig op 1 van de smalle paadjes met aan 1 kant bos en de andere kant sloot ?mmrizio schreef:De drukte op de baan vond ik erg meevallen, al werd ik wel twee keer ingehaald op plekken die niet fijn waren. Blijkbaar zijn er toch nog wat onbenullen die hun eigen snelheid belangrijker vinden dan de veiligheid van anderen.
ehmm .. misschien moet ik maar de *joebar* bestickering van mn motor halen
4 strokes only !!
Voor mij geldt blijkbaar hetzelfdeJoeBaR schreef:uhh... toevallig op 1 van de smalle paadjes met aan 1 kant bos en de andere kant sloot ?mmrizio schreef:De drukte op de baan vond ik erg meevallen, al werd ik wel twee keer ingehaald op plekken die niet fijn waren. Blijkbaar zijn er toch nog wat onbenullen die hun eigen snelheid belangrijker vinden dan de veiligheid van anderen.
ehmm .. misschien moet ik maar de *joebar* bestickering van mn motor halen
Al vond ik dat er genoeg plek was om daar in te halen
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Daar werd ik inderdaad een keertje verrast. Maar even later heb ik daar zelf iemand ingehaald, toen vond ik zelf blijkbaar ook dat er voldoende ruimte wasadje schreef:Voor mij geldt blijkbaar hetzelfdeJoeBaR schreef:uhh... toevallig op 1 van de smalle paadjes met aan 1 kant bos en de andere kant sloot ?mmrizio schreef:De drukte op de baan vond ik erg meevallen, al werd ik wel twee keer ingehaald op plekken die niet fijn waren. Blijkbaar zijn er toch nog wat onbenullen die hun eigen snelheid belangrijker vinden dan de veiligheid van anderen.
ehmm .. misschien moet ik maar de *joebar* bestickering van mn motor halen
Al vond ik dat er genoeg plek was om daar in te halen
Maar irritanter was het op een maisplak. Ik zat vlak achter een (nog) langzamer rijder maar besloot te wachten met inhalen tot na een bocht. Toen dook er nog iemand tussendoor...
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!