Zelfvertrouwen (of het gebrek daaraan)

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Helen schreef:
JBassie schreef:Helen,

Kijk even op deze link (met geluid!)

http://Helen.youaremighty.com/


Dat je het even weet :D
Jullie zijn gewoon te lief! :oops:
Het is hartverwarmend.:multi:
Zo, dat is dus ook weer opgelost
Suc6 bij de volgende rit :wink:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
jan2
Berichten: 65
Lid geworden op: do aug 25, 2005 23:29

Hoi Helen,

Ik heb op internet een site gezien met rij instucties is best interessant..
Ik weet alleen niet meer waar ..mischien dat iemand anders een site kent.

Verder denk ik dat je op een crosbaan veel kunt leren..
Stoor je niet aan de snelle rijders die moeten genoeg techniek hebben om jou te kunnen ontwijken... Op een maisveld veel dezelfde bocht rijden
helpt ook... Ik ben zelf ook laat begonnen met offroad rijden.. de beste prestatie is 8e met een nederlandse enduro bij de nationalen..
Een tip als je een special rijdt op een maisveld of een zachte ondergrond
moet je accepteren dat je een keer onderuit gaat. Je ziet Remy van Rees en Hans Vogels daar ook onderuit gaan. De gevolgen zijn dan daar ook niet zo groot als in bijv. een bos. En dan pas leer je je grenzen kennen.
Die paar seconden maak je zo weer goed als je snel op die motor klimt en gas geeft... Niet te veel nadenken en twijfelen motor oppakken en weer gasgeven, die val is immer al door je ingecalculeerd.

Ik heb 2 enduros in belgie gereden. In fontaine Valmont waren behoorlijke klimmetjes..(meen ik me te herinneren.) En Sommiere meer op grasveld en vlakke ondergrond...

Ik woon nu voor een tijdje in Belohorizonte brasil en heb een motor cr250 aangeschaft. Ik heb hier al eens vaker gereden. Hier ben je helemaal terug bij af. Veel klim sjouw werk bij 30 C. Ondergrond bestaat uit rots
en een soort leemachtige bodem. Dus erg glad. Als het regent rijdt er niemand. maar er rijden honderden offroad motors hier rond en iedereen vindt het fantastisch..

succces ! groeten jan
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

jan2 schreef:Hoi Helen,

Ik heb op internet een site gezien met rij instucties is best interessant..
Ik weet alleen niet meer waar ..mischien dat iemand anders een site kent.

Verder denk ik dat je op een crosbaan veel kunt leren..
Stoor je niet aan de snelle rijders die moeten genoeg techniek hebben om jou te kunnen ontwijken... Op een maisveld veel dezelfde bocht rijden
helpt ook... Ik ben zelf ook laat begonnen met offroad rijden.. de beste prestatie is 8e met een nederlandse enduro bij de nationalen..
Een tip als je een special rijdt op een maisveld of een zachte ondergrond
moet je accepteren dat je een keer onderuit gaat. Je ziet Remy van Rees en Hans Vogels daar ook onderuit gaan. De gevolgen zijn dan daar ook niet zo groot als in bijv. een bos. En dan pas leer je je grenzen kennen.
Die paar seconden maak je zo weer goed als je snel op die motor klimt en gas geeft... Niet te veel nadenken en twijfelen motor oppakken en weer gasgeven, die val is immer al door je ingecalculeerd.

Ik heb 2 enduros in belgie gereden. In fontaine Valmont waren behoorlijke klimmetjes..(meen ik me te herinneren.) En Sommiere meer op grasveld en vlakke ondergrond...

Ik woon nu voor een tijdje in Belohorizonte brasil en heb een motor cr250 aangeschaft. Ik heb hier al eens vaker gereden. Hier ben je helemaal terug bij af. Veel klim sjouw werk bij 30 C. Ondergrond bestaat uit rots
en een soort leemachtige bodem. Dus erg glad. Als het regent rijdt er niemand. maar er rijden honderden offroad motors hier rond en iedereen vindt het fantastisch..

succces ! groeten jan
Ha, nog een laatbloeier!
Probleem met vallen is vooral dat het me zo ontzettend veel energie kost om de motor op te rapen en terug te vertrekken, zeker als ik tegen een gladde helling opmoet waar ik nét niet opgeraakt was. Da's niet eventjes oprapen en weer vertrekken. (Ik mis die mannelijke kracht, ondanks de nodige fitness en - voor dames toch - niet onaanzienlijke arm- en schouderspiertjes)

Dagje crossparcours is al gepland voor binnen twee weken.
Weekendje Bilstain-les voor binnen vier weken.

Vandaag heb ik maar twee uurtjes gereden, maar het ging héél erg goed. Héérlijke temperatuur (15°C), wat modder, geen ijs, geen harde sporen, geen tijdscontroles, en vrienden zàt om me op te rapen indien nodig :lol:

Vandaag nog wat geleerd: bandenkeuze! Ik reed altijd liefst op Trelleborg crossbanden: gróte noppen, heel goeie grip. 8) Nadeel: je schuift héél zelden, maar als je wegglijdt, ben je ook wég. :( Slecht voor het vertrouwen. :?

Vandaag reed ik nog op mijn endurobanden (voor die twee uurtjes rijden tussen twee enduro's door was het de moeite niet om ze te verwisselen), ik schoof de hele tijd een béétje, maar nooit helemaal. Da's dus wat ik nog beter moet leren, nl. gecontroleerd driften. 't Gaat al beter, wacht maar! :twisted:
Beter een slecht karakter dan geen karakter
go with the flow
Berichten: 31
Lid geworden op: ma jun 06, 2005 18:51

Toevallig kijk ik deze avond nog naar de site van de BMB-FMB en wie zie ik staan tussen de foto's ???????? Afbeelding Toch geen gebrek aan zelfvertrouwen zou ik zeggen.

Tot zondag in Florennes zeker.

Greetz
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

go with the flow schreef:Tot zondag in Florennes zeker.
Greetz
Yes sir! 8)
Ze voorspellen geen bevroren toestanden, dus dat zit wel snor. :D
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Honda limburg
Berichten: 95
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34

mijn vader roept altijd ... gassen gassen :P :o
krijg ik decipline door en daardoor krijg ik ook meer zelfvertrouwen
dus muschien kan je kijke voor iemand die kritiek op jou kan geven en jou kan coatchen :wink:
suc6 dermee
Honda Cr125
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Honda limburg schreef:mijn vader roept altijd ... gassen gassen :P :o
krijg ik decipline door en daardoor krijg ik ook meer zelfvertrouwen
dus muschien kan je kijke voor iemand die kritiek op jou kan geven en jou kan coatchen :wink:
suc6 dermee
Nooit van gehoord :lol:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

Helen schreef:
jan2 schreef:Hoi Helen,

Ik heb op internet een site gezien met rij instucties is best interessant..
Ik weet alleen niet meer waar ..mischien dat iemand anders een site kent.

Verder denk ik dat je op een crosbaan veel kunt leren..
Stoor je niet aan de snelle rijders die moeten genoeg techniek hebben om jou te kunnen ontwijken... Op een maisveld veel dezelfde bocht rijden
helpt ook... Ik ben zelf ook laat begonnen met offroad rijden.. de beste prestatie is 8e met een nederlandse enduro bij de nationalen..
Een tip als je een special rijdt op een maisveld of een zachte ondergrond
moet je accepteren dat je een keer onderuit gaat. Je ziet Remy van Rees en Hans Vogels daar ook onderuit gaan. De gevolgen zijn dan daar ook niet zo groot als in bijv. een bos. En dan pas leer je je grenzen kennen.
Die paar seconden maak je zo weer goed als je snel op die motor klimt en gas geeft... Niet te veel nadenken en twijfelen motor oppakken en weer gasgeven, die val is immer al door je ingecalculeerd.

Ik heb 2 enduros in belgie gereden. In fontaine Valmont waren behoorlijke klimmetjes..(meen ik me te herinneren.) En Sommiere meer op grasveld en vlakke ondergrond...

Ik woon nu voor een tijdje in Belohorizonte brasil en heb een motor cr250 aangeschaft. Ik heb hier al eens vaker gereden. Hier ben je helemaal terug bij af. Veel klim sjouw werk bij 30 C. Ondergrond bestaat uit rots
en een soort leemachtige bodem. Dus erg glad. Als het regent rijdt er niemand. maar er rijden honderden offroad motors hier rond en iedereen vindt het fantastisch..

succces ! groeten jan
Ha, nog een laatbloeier!
Probleem met vallen is vooral dat het me zo ontzettend veel energie kost om de motor op te rapen en terug te vertrekken, zeker als ik tegen een gladde helling opmoet waar ik nét niet opgeraakt was. Da's niet eventjes oprapen en weer vertrekken. (Ik mis die mannelijke kracht, ondanks de nodige fitness en - voor dames toch - niet onaanzienlijke arm- en schouderspiertjes)

Dagje crossparcours is al gepland voor binnen twee weken.
Weekendje Bilstain-les voor binnen vier weken.

Vandaag heb ik maar twee uurtjes gereden, maar het ging héél erg goed. Héérlijke temperatuur (15°C), wat modder, geen ijs, geen harde sporen, geen tijdscontroles, en vrienden zàt om me op te rapen indien nodig :lol:

Vandaag nog wat geleerd: bandenkeuze! Ik reed altijd liefst op Trelleborg crossbanden: gróte noppen, heel goeie grip. 8) Nadeel: je schuift héél zelden, maar als je wegglijdt, ben je ook wég. :( Slecht voor het vertrouwen. :?

Vandaag reed ik nog op mijn endurobanden (voor die twee uurtjes rijden tussen twee enduro's door was het de moeite niet om ze te verwisselen), ik schoof de hele tijd een béétje, maar nooit helemaal. Da's dus wat ik nog beter moet leren, nl. gecontroleerd driften. 't Gaat al beter, wacht maar! :twisted:

ha eindelijk iemand die goede ervaringen heeft met trelleborg, ik reed daarmee ook altijd, is een superband, een groot nadeel is dat eens hij vol zit zit hij vol, die patineer je niet ff leeg voor een helling op te rijden.
Wat ik ook geleerd heb is als je valt op een helling, lig dan niet te trekken aan je moto, als je zeker bent dat hij te steil is (zal je zeker leren in bilstain) en niet opgeraakt, ga den boven je moto staan, trek hem recht, en speel met je wiel (links,rechts,links rechts) totdat hij goed staat spring erop,rol naar beneden en hopla terug proberen. Niet liggen moorden en branden op een berg,verlies je veel tijd mee en veel kracht. Dit is wat ik opgestoken heb na men advontuur in beaujolais.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Plaats reactie