Zo, dat is dus ook weer opgelostHelen schreef:Jullie zijn gewoon te lief!JBassie schreef:Helen,
Kijk even op deze link (met geluid!)
http://Helen.youaremighty.com/
Dat je het even weet
Het is hartverwarmend.
Suc6 bij de volgende rit
Moderator: ghulst
Zo, dat is dus ook weer opgelostHelen schreef:Jullie zijn gewoon te lief!JBassie schreef:Helen,
Kijk even op deze link (met geluid!)
http://Helen.youaremighty.com/
Dat je het even weet
Het is hartverwarmend.
Ha, nog een laatbloeier!jan2 schreef:Hoi Helen,
Ik heb op internet een site gezien met rij instucties is best interessant..
Ik weet alleen niet meer waar ..mischien dat iemand anders een site kent.
Verder denk ik dat je op een crosbaan veel kunt leren..
Stoor je niet aan de snelle rijders die moeten genoeg techniek hebben om jou te kunnen ontwijken... Op een maisveld veel dezelfde bocht rijden
helpt ook... Ik ben zelf ook laat begonnen met offroad rijden.. de beste prestatie is 8e met een nederlandse enduro bij de nationalen..
Een tip als je een special rijdt op een maisveld of een zachte ondergrond
moet je accepteren dat je een keer onderuit gaat. Je ziet Remy van Rees en Hans Vogels daar ook onderuit gaan. De gevolgen zijn dan daar ook niet zo groot als in bijv. een bos. En dan pas leer je je grenzen kennen.
Die paar seconden maak je zo weer goed als je snel op die motor klimt en gas geeft... Niet te veel nadenken en twijfelen motor oppakken en weer gasgeven, die val is immer al door je ingecalculeerd.
Ik heb 2 enduros in belgie gereden. In fontaine Valmont waren behoorlijke klimmetjes..(meen ik me te herinneren.) En Sommiere meer op grasveld en vlakke ondergrond...
Ik woon nu voor een tijdje in Belohorizonte brasil en heb een motor cr250 aangeschaft. Ik heb hier al eens vaker gereden. Hier ben je helemaal terug bij af. Veel klim sjouw werk bij 30 C. Ondergrond bestaat uit rots
en een soort leemachtige bodem. Dus erg glad. Als het regent rijdt er niemand. maar er rijden honderden offroad motors hier rond en iedereen vindt het fantastisch..
succces ! groeten jan
Nooit van gehoordHonda limburg schreef:mijn vader roept altijd ... gassen gassen
krijg ik decipline door en daardoor krijg ik ook meer zelfvertrouwen
dus muschien kan je kijke voor iemand die kritiek op jou kan geven en jou kan coatchen
suc6 dermee
Helen schreef:Ha, nog een laatbloeier!jan2 schreef:Hoi Helen,
Ik heb op internet een site gezien met rij instucties is best interessant..
Ik weet alleen niet meer waar ..mischien dat iemand anders een site kent.
Verder denk ik dat je op een crosbaan veel kunt leren..
Stoor je niet aan de snelle rijders die moeten genoeg techniek hebben om jou te kunnen ontwijken... Op een maisveld veel dezelfde bocht rijden
helpt ook... Ik ben zelf ook laat begonnen met offroad rijden.. de beste prestatie is 8e met een nederlandse enduro bij de nationalen..
Een tip als je een special rijdt op een maisveld of een zachte ondergrond
moet je accepteren dat je een keer onderuit gaat. Je ziet Remy van Rees en Hans Vogels daar ook onderuit gaan. De gevolgen zijn dan daar ook niet zo groot als in bijv. een bos. En dan pas leer je je grenzen kennen.
Die paar seconden maak je zo weer goed als je snel op die motor klimt en gas geeft... Niet te veel nadenken en twijfelen motor oppakken en weer gasgeven, die val is immer al door je ingecalculeerd.
Ik heb 2 enduros in belgie gereden. In fontaine Valmont waren behoorlijke klimmetjes..(meen ik me te herinneren.) En Sommiere meer op grasveld en vlakke ondergrond...
Ik woon nu voor een tijdje in Belohorizonte brasil en heb een motor cr250 aangeschaft. Ik heb hier al eens vaker gereden. Hier ben je helemaal terug bij af. Veel klim sjouw werk bij 30 C. Ondergrond bestaat uit rots
en een soort leemachtige bodem. Dus erg glad. Als het regent rijdt er niemand. maar er rijden honderden offroad motors hier rond en iedereen vindt het fantastisch..
succces ! groeten jan
Probleem met vallen is vooral dat het me zo ontzettend veel energie kost om de motor op te rapen en terug te vertrekken, zeker als ik tegen een gladde helling opmoet waar ik nét niet opgeraakt was. Da's niet eventjes oprapen en weer vertrekken. (Ik mis die mannelijke kracht, ondanks de nodige fitness en - voor dames toch - niet onaanzienlijke arm- en schouderspiertjes)
Dagje crossparcours is al gepland voor binnen twee weken.
Weekendje Bilstain-les voor binnen vier weken.
Vandaag heb ik maar twee uurtjes gereden, maar het ging héél erg goed. Héérlijke temperatuur (15°C), wat modder, geen ijs, geen harde sporen, geen tijdscontroles, en vrienden zàt om me op te rapen indien nodig
Vandaag nog wat geleerd: bandenkeuze! Ik reed altijd liefst op Trelleborg crossbanden: gróte noppen, heel goeie grip. Nadeel: je schuift héél zelden, maar als je wegglijdt, ben je ook wég. Slecht voor het vertrouwen.
Vandaag reed ik nog op mijn endurobanden (voor die twee uurtjes rijden tussen twee enduro's door was het de moeite niet om ze te verwisselen), ik schoof de hele tijd een béétje, maar nooit helemaal. Da's dus wat ik nog beter moet leren, nl. gecontroleerd driften. 't Gaat al beter, wacht maar!