Nieuwe BMW

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Grizzly
Berichten: 62
Lid geworden op: zo nov 24, 2002 21:36

Dr.Bean,

Zeer zeker nooit de bedoeling gehad een Trol te zijn, wat daar ook onder verstaan mag worden.

Ik kwam hier vanaf een ander forum even binnen, in het draadje van het Westelijk Havengebied, om te proberen gezamelijk iets in de richting van de gemeente te ondernemen. (gezien de reacties hier was dat kennelijk geen haalbaar doel, dus heb ik dat verzoek verwijderd)

Het viel me op dat er zo negatief over BMW werd gesproken en dat er kennelijk door onbegrip onjuiste dingen over werden geroepen.

Ik wilde een andere visie aan deze discussie toevoegen.
Het valt me vaker op, dat een bepaalde groep rijders hun eigen vakgebied als het enige "echte werk" beschouwen.
Zoals ik in mijn reactie al aangaf, beleef ook ik heel veel plezier aan het offroad rijden met bijvoorbeeld een KTM.

Ik doe echter het zelfde met andere motoren, waaronder een BMW GS.
Voor ieder soort offroad werk zijn andere typen motoren meer of minder geschikt.
Die proloog op de Erzberg is daar een goed voorbeeld van. Waar de ene motor zeer goed is, is hij veel minder geschikt onder andere omstandigheden.
Ik zie daarin geen reden om een hekel te hebben aan mensen op een andere motor.

Het ga jullie goed en ik wens ieder veel plezier en veilige kilometers in het zand
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Afbeelding
Afbeelding
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Hé Grizz,

Ik heb toch zeker serieus geantwoord? Maar dat komt ook omdat ik een BMW heb gehad :lol:

Allways look at the bright side joh! Een forum is, net als bij email, niet bij uitstek de plaats om over meningsverschillen te communiceren, aangezien de non-verbale communicatie (los van smileys) ontbreekt.

Ik weet zeker dat, indien jij en Dr. Bean elkaar bij een pintje en besmeurd met modder treffen, dat jullie vriendelijk met elkaar kunnen kletsen en elkaar wellicht nog aardig vinden ook! Geld ook voor Ro, da's zeker geen kwaaie!

Dus laat de meningsverschillen, merkbelevingsverschillen e.d. ff varen (ik heb al genoeg shit gehad over mijn enthousiasme over mijn DRZ hier:P) en ga lekker rijden. We komen elkaar vast weer tegen op de een-of-andere leuke rit en klinken een pintje :toost:

Noppy
P.S. We hebben een leuk forum van gelijkgestemden onder http://www. drz400.tk :wink:
:toost:
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

mmm, ik begin en forum voor brabanders die KTM 525 MXC model 2004 rijden, en een BMW "crosser" in de schuur hebben staan. Je mag alleen alleen lid worden als je van Hoegaarden houdt en zonder opener dit flesje van de dop kan ontdoen.
Zeiken mag over iedere motor behalve DRZ's want die zijn al geel.

Lekker rustig forum :)
smurf.
Grizzly
Berichten: 62
Lid geworden op: zo nov 24, 2002 21:36

TTT en Noppy, daar nemen we een pintje op, ik trakteer.
Afbeelding

ciao makkers
en tot ziens in de bagger
Grizzly
Berichten: 62
Lid geworden op: zo nov 24, 2002 21:36

Toch wel krek, dat "dig the dirt" filmpje, kun je woest mee stunten.
http://www.bmw-motorrad.com/com/en/spec ... video.html
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

*Rudy heeft net de (vandaag gekregen) moto73 even gelezen en zijn eigen conclusie's getrokken over de BMW HP2.
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

Die ga je vast nog met ons delen?
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Morgen scan ik em wel ff, mijn broer is vandaag jarig :wink:

edit: http://sjaakie.islamiet.nl/hp_2_moto73.pdf

Maargoed, eigelijk kunnen jullie die test ook lekker zelf komen, blad is in iedere winkel te koop......
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

Ik bedoelde je konklusies.. 8)

Sorry
nupke
Berichten: 280
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 22:54
Locatie: Deurne

Ai, die test in Moto73 is de doodsteek!
Heb zelf ook een GS naast m'n WR en vindt het een superfiets op de weg, ook heb ik hier m'n eerste stapjes mee in het terrein gezet maar ik til liever m'n WR uit een "over 't hoofd gezien slootje". Net wat Moto73 zegt 't lijkt me een geweldige Alpenfiets die HP (is de GS ook al!)
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Mooi toch? Is alles weer bij het oude. KTM maakt fantastische motoren en BMW is voor eigenwijze pijp rokende toerrijders met systeemhelmen en een koffer fetisch.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
baksteen
Berichten: 44
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 15:55
Locatie: Netherlands
Contacteer:

speedphreax schreef:Mooi toch? Is alles weer bij het oude. KTM maakt fantastische motoren en BMW is voor eigenwijze pijp rokende toerrijders met systeemhelmen en een koffer fetisch.
Wel een beetje op je woorden passen hè, eerder in dit topic schreef je nl nog:
speedphreax schreef:Als je hem van de rechterkant bekijkt (die ZONDER uitlaat) dan valt me op dat dit de allereerste BMW is die met een ander cockpitje en spatbord best toonbaar zal zijn.

Pluspunt van deze BMW tegenover de LC8 is natuurlijk ook dat hij op tubeless banden staat.


Ach, t zal natuurlijk nooit zo'n die hard worden als een KTM, maar ik blijf t een leuke motor vinden en voor een ruig wereldreisje lijkt t me wel wat.
Ieder het zijne, leven en laten leven. Al helemaal als motorrijders ondeling ;)
Rogier
Berichten: 87
Lid geworden op: ma jan 26, 2004 20:53
Locatie: Venray
Contacteer:

speedphreax schreef:Mooi toch? Is alles weer bij het oude. KTM maakt fantastische motoren en BMW is voor eigenwijze pijp rokende toerrijders met systeemhelmen en een koffer fetisch.
Hahaha, mooi gezegd!
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

baksteen schreef:Wel een beetje op je woorden passen hè, eerder in dit topic schreef je nl nog:
Tsja... het was ook eigenlijk alleen maar grappig bedoeld maar mensen die me kennen weten dat ik zo wispelturig ben als de neten. Dat ik gisteren x vond wil niet zeggen dat ik vandaag niet y kan vinden.

Don't bother to agree with me, I've allready changed my mind.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Ik gooi die link er vanaf trouwens, geen zin in gezeik met copyright etc....
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Kun je beter er helemaal afhalen,link staat ook op het motorforum.
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Rudy schreef:Ik gooi die link er vanaf trouwens, geen zin in gezeik met copyright etc....
Gewoon zo laten staan
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Houten Klaas schreef:Kun je beter er helemaal afhalen,link staat ook op het motorforum.
Dat zag ik ook al :wink: , hij is er vanaf.....
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

kdenk wel dat je van die bmw nog iets leep kunt maken hoor.
upsd fourch in, renthal stuurtje op, acerbis licht en hun lelijke spatbord eraf en ergens eentje van een wr steken ofzo. maar het blijft dan nog niet te vergelijken met een lichte enduro die overal over en door gaat natuurlijk. Stel je voor dat je daarmee komt vast te zitten in een moerasje. Wees gezegend :lol:
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Volgens mij hebben ze bij de Halfords tegenwoordig een goedkope aanbieding van een electrische lier.

Zonder dollen, dat lijkt me prima om te monteren op die twee beugels die naar het voorspatbord lopen. Het staat nog stoer ook en de 12V-aansluiting :!:

Noppy
:toost:
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

dan kan je hem uitlieren als je vastzit
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Klx300R schreef:kdenk wel dat je van die bmw nog iets leep kunt maken hoor.
Vast!

Maar voor 20.000 euro mag ie van mij al van zichzelf leep zijn
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

gelijk heb je, geef mij dan maar een wr450 met alles erop en eraan,dan kom je bijna nog niet aan de helft.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Dr_Bean
Berichten: 433
Lid geworden op: ma sep 27, 2004 22:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

ach, dan bel je toch gewoon je vrienden met de Porche Cayenne, die komen je er wel uitslepen :-)
Plaats reactie