Pagina 3 van 5
Geplaatst: zo nov 17, 2002 01:56
door Gast
bijna goed.... na volgende week komt er een speciale luchtfilterbak en deksel op die er voor zorgt dat je door ongewoon diepe plassen kunt.
En de aluminium tank krijgt ook een aanpassing.
Er ziijn er maar een paar van gemaakt overigens. TEC-576 en TEC-400
Geplaatst: zo nov 17, 2002 01:58
door Gast
alleen bij mij noemen ze dat 'duikboot'... alhoewel, dat heb ik nog nooit geprobeerd
Geplaatst: zo nov 17, 2002 02:01
door Hein van Buuren
Geplaatst: zo nov 17, 2002 02:09
door Gast
Er zijn er maar een stuk of 5 van Nederland.
2x TEC 576, 1x TEC 576 special en in ieder geval 1 TEC 400 Close ratio
Geplaatst: zo nov 17, 2002 02:10
door huskyfotoservice
En ik mag mijzelf gelukkig prijzen, dat ik een TEC-576 heb met 6 versnellingen, wat ik gemakkelijker/rustiger vind... Dus ik heb 'm zo besteld, want hij is zowieso al niet te houden...
Geplaatst: zo nov 17, 2002 02:15
door Hein van Buuren
Kzou er water van in m'n mond krijgen al die speciale 4-takten.
Potverdrie nogantoe.
Hoe kom je aan dat mooie speciale spul, ik denk dat ik maar eens hele dikke contacten met iemand moet gaan aanleggen (ene El Bandito).
Geplaatst: zo nov 17, 2002 02:18
door Gast
Die close-ratio is speciaal voor mij ontworpen zodat ik in het nu in het mulle zand wat beter beter uit de voeten kan....
Goede connecties met 'El Bandito" helpt zeker .....
Geplaatst: zo nov 17, 2002 02:19
door Gast
Als je er klaar voor bent dan kan ik wel iets voor je regelen bij Ben.
Geplaatst: zo nov 17, 2002 02:21
door Hein van Buuren
Ook al weer speciaal, het moet niet gekker worden.
Beter uit de voeten in het zand, in welke zin is de bak dan anders?
Rustiger ? Minder schakelen?
Of beter uit de voeten dat je last van grote danwel kleine voeten hebt, maar dat zal wel niet.
Geplaatst: zo nov 17, 2002 02:21
door Gast
Probeer mijn fietsje maar eens bij gelegenheid dan begrijp je ogenblikkelijk het verschil tussen standaard (wat al fantastisch is) en een TEC.
Een 500 crosser ziet alleen mijn prachtig blauwe achterspatbord
Geplaatst: zo nov 17, 2002 02:22
door Hein van Buuren
TEC,
Bedoel je als ik klaar ben voor een viertakt?
Of kan er voor de WR nog iets gedaan worden?
Geplaatst: zo nov 17, 2002 02:31
door Gast
Hoi Hein,
Ik bedoelde als je klaar bent voor een 4-takt maar de afstelling van jouw 360 kan ook beter.
De standaard afstelling is natuurlijk een gemiddelde.
Even technisch nu:
Men maakt 30 WR 360 blokjes
Die gaan op de testbank
De 1 heeft 50 pk de ander 56 pk
hebben beiden een andere afstelling nodig (kan niet)
Men kiest 1 afstelling waarbij alle fietsen goed lopen.
Als je motor eenmaal goe dis ingereden is het tijd voor de ultieme afstelling
Kees kan dat samen met Ben uitstekend regelen.
Je kunt je motor ook meegeven aan Ben die dan naar Mikuni in Duitsland gaat en de perfecte afstelling zoekt op de testbank.
Je moet daarna je motor wel modificeren
Veiligheidsgordels zijn daarna wel een must
Geplaatst: zo nov 17, 2002 02:35
door Gast
close-ratio betekend letterlijk dat de versnellingen dichter op elkaar zitten (kortere versnellingen).
Dit zorgt ervoor dat je in iedere versnelling de beschikking hebt over het volle vermogen van de motorfiets.
Dit maakt rijden in het mulle zand als een ritje door het park.
En nee, heb standaard maatje 39
Geplaatst: zo nov 17, 2002 02:37
door Hein van Buuren
Modificeren in welke zin van het woord??
Ikheb al het nodige aan mijn WR versteld (met name de carburateur, andere sproeiers e.d).
Die nieuwe kop erop (start als een mobyletje nu, heerlijk), iets kleinere verbrandingskamer daardoor vinniger (=fijn).
Lijkt me allemal wel heel goed te zijn natuurlijk.
En het kan altijd beter uiteraard, maar dat besef je pas acheraf terwijl je dacht dat het al optimaal was.
maar ik ben wel belangstellend (zoniet strontnieuwsgierig naar alles wat met Huskie te maken heeft)
Geplaatst: zo nov 17, 2002 02:39
door Hein van Buuren
Interessant zo'n close ratiobak, lijkt me wel wat
Geplaatst: zo nov 17, 2002 02:41
door Gast
Ik zal je even een foto sturen van een TEC in actie
Geplaatst: zo nov 17, 2002 02:43
door Hein van Buuren
Laat komen laat komen, dit is altijd welkom !!!
Geplaatst: zo nov 17, 2002 02:48
door Hein van Buuren
Een heeeeeeeeeeeeeeeeeele mooie foto.
Poepoe wat een mooi spul is er toch allemaal zeg!!!
Geplaatst: zo nov 17, 2002 03:09
door Gast
'K zou zeggen, ga eens praten met "El Bandito' himself
Geplaatst: zo nov 17, 2002 03:12
door Gast
Ik heb voor het slapen gaan nog 2 foto's van de TEC gestuurd.
Met de plastic tank, heb ze zo gauw niet met de alu tank.
Volgt nog.
Ik ga een tukkie doen moet morgen rijden (8:00 )
Geplaatst: zo nov 17, 2002 03:12
door Hein van Buuren
Doe ik ook wel eens, maar kom hem niet zo veel tegen en kom ook niet alle dagen in Markelo (en hij is er regelmatig niet als ik kom).
Geplaatst: zo nov 17, 2002 03:27
door Rudy
HuskyGirl schreef:close-ratio betekend letterlijk dat de versnellingen dichter op elkaar zitten (kortere versnellingen).
Dit zorgt ervoor dat je in iedere versnelling de beschikking hebt over het volle vermogen van de motorfiets.
Dit maakt rijden in het mulle zand als een ritje door het park.
En nee, heb standaard maatje 39
close ratio bak heeft te maken dat je de motor in zijn ideale toerengebied kunt houden, door middlel van een vrij korte bak met op elkaar aansluitende versnellingen
Geplaatst: zo nov 17, 2002 21:59
door Rudy
Freek schreef:of; altijd een oud vrouwtje meegereden
nu je dat zo zeg: mijn motor heeft echt een vrouw op gereden ( ze reed bij de knmv trouwens) k heb het al van meerdere mensen gehoord dus zal wel waar wezen
Geplaatst: zo nov 17, 2002 22:14
door Rudy
TEC-576 schreef:Hoi Rudy,
De 500 of superklasse is niet zo spannend als je misschien denkt.
Wij (de superklasse rijders) weten niet beter.
Een 500 of hoger moet je met een ander gevoel rijden.
De motor het werk laten doen en zelf soepel meegaan, niet als een gek lopen rukken trekken aan de motor (zoals bij de 125 en 250).
Daarnaast is het ook goedkoper.
De slijtage is minder (in het blok) en je krijgt misschien iets meer spieren.
Neem de moeite eens om op zo'n fiets te rijden (in het zand, niet op de weg) en het zal je zeker bevallen.
De Husky's zijn nauurlijk het summum maar ook andere (vreemde) merken hebben best grappige fietsen in die klasse.
Als je echt serieus bent mag je best eens op mijn TEC 576 rijden.
Standaard bestaat de TE-570 of de TC-570 respectievelijk enduro en cross.
Ik heb zelf de fabrieksuitvoering die is geschikt voor beide.
zou best graag een keertje op zon dikke 4-takt willen rijden maar voorlopig komt daar zowizo niks van, en voordat ik dat zowizo zou willen moet het rijden op mijn 125je eerst goedgaan (geen zin om met iemand anders motor onderuit te gaan)
model
Geplaatst: ma nov 18, 2002 10:13
door Kees
Is het met zo`n husky niet dat als je er éénmaal één bezit je er niet meer op een fatsoenlijke manier van af komt behalve bij een husky dealer ?
Of schop ik nu tegen iemand zijn benen?
En rudy een Lexus is ook maar gewoon een Toyota met een andere naam
goh is dat bij husky nouw ook niet het geval?