voorstellen

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

futurist

hey Stakkebo, hoe staat het ermee, steekt em alweer in elkaar?
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Stakkebo

Hallo futurist, nee nog niet helemaal. ben nu nog aan het wachten op de koplampen van hessler en dat zal dan het laatste worden voor ik ermee aan het rijden ga.. de banden hebben ook op zich laten wachten. Mefo stonemaster niet meer te krijgen, mitas niet te krijgen, deserts niet te krijgen pffft, nu heb ik de metzeler karro voor en achter en de achterband heb ik dan nog via pneusonline besteld en gekregen want dat lukte ook niet bij mijn bandencentrale. (de conde, leuven) Vind ik wat vreemd voor zo'n grote centrale mr soit.. ze zijn er en ik ben content. (alhoewel het 4e keus is)

De papieren zijn ook teruggestuurd vd DIV omdat er geen gelijkvhdattest bij was (had karltjeknet moeten aanvragen in nederland, maar mijn fout om er niet aan te denken natuurlijk) dus de papieren zijn binnen voor homologatie en pas dan terug naar DIV (belgische RDW) om nummerplaat te krijgen.. daardoor krijg ik altijd maar meer tijd om meer te veranderen naar mijn ultieme DR. Mijn voorbeeld voor de SR42: http://alt.hessler-motorsport.de/site/i ... 4&catid=76
En zo gaat hij ook worden maar dan in het rood wit natuurlijk.. als ik ermee buiten rij zal ik een foto posten.

De achterkant is al in orde... eergisteren alle darmpjes vervangen van benzinetoevoer en wou hem nog even laten draaien maar startmotor kreeg de boel niet rond, enkel met decomprhendel aangetrokken. Van de moment dat ik loste ging hij niet meer rond.. blijft hij dan hangen?
Hoe start ie ook alweer? Koppeling intrekken of gewoon in neutraal zetten? Al zo lang geleden dat ik het niet meer weet, heb hem ook maar paar keren laten draaien en dan op de lift gezet..

Nu mee met de koplamp komt het veerke voor de choke terug te laten komen, van bij hessler. Dus starten ging hij zowieso niet doen maar wou hem eens rond laten gaan.

Groetjes en mooi eindejaar en mooi komende jaar aan het forum

Stan

ps: ik heb zowat het hele forum gelezen afgelopen maanden, zalig
kareltjeknetter

starten wil enkel door eerst de decompressiehandel in te knijpen en vervolgens de startknop in te schakelen. de motor heeft veels te veel compressie voor de startmotor om hem er doorheen te drukken........oh ja, de accu moet in goede conditie zijn (maar die is redelijk nieuw)
petrol addict
Leo

Stakkebo schreef: Mefo stonemaster niet meer te krijgen,

.........Mefo .......
Stakkebo

Decompressie blijven inhouden tijdens starten dan? Want dan gaat ie goed rond, als ik decompr dan los dan kan hij het niet meer aan... klinkt dat normaal dan? In principe als de chokekabel dan in orde is zou hij moeten starten maar die compr hendel moet je dan toch ergens lossen?
kareltjeknetter

decompressie een keer inknijpen en starten, na een slag startte hij normaal gesproken direct. indien hij weigert kun je de klep een paar slagen openhouden totdat je verneemt dat hij ploft. indien je accu hulp nodig heeft kun je startkabels gebruiken, ik heb voor de + een contactpunt op het binnenspatbord boven het achterwiel gemaakt , just in case.......(alu plaatje )
petrol addict
futurist

Leo schreef:
Stakkebo schreef: Mefo stonemaster niet meer te krijgen,

.........Mefo .......

wel niet echt gunstig geprijsd daar, komt ook nog €10 verz kn bij.
maar ja zoals wij bij Profile zeggen,
beter te duur als niet te koop.
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Edwin
Contacteer:

Volgens deze zijn ze gewoon op voorraad

http://www.banden-pneus-online.nl/motor ... 80-17.html
Assumption is the mother of all fuck ups
Stakkebo

Ok, dan is het wachten op het chokeveerke.. van de mefo's is het spijtig, zag deze in het begin heel hard zitten. De karoos bevallen me ook wel (op het zicht.) Maar nieuwe achterbanden zullen zeker nog volgen :-) zeker nooit zo snel als met mn hayabusa :-)
Missch ook goed om mee te beginnen, niet direct fullcross dus ook niet te zot doen.
Leo

futurist schreef: wel niet echt gunstig geprijsd daar, komt ook nog €10 verz kn bij.
maar ja zoals wij bij Profile zeggen,
beter te duur als niet te koop.
futurist

Ik voel een 2013 bandeninkoopactie via Cor aankomen 8)
zappa.suzuki

Als de koppelingsbeveiliging er nog op zit deco in trekken, koppeling in en starten.. ik haal de koppelingsbeveiliging er altijd af, draden afknippen en aan elkaar binden en klaar :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Stakkebo

Weet er iemand iets meer over de achterrempomp (nissfin), ik heb hem uiteen tot de circlip waar de drukvijs mee vastzit met de halvebolkop die drukt als er geremd wordt.. deze duwt in een halvebolreservoir oid.. bij mij zit dat muurvast waardoor remmen en ontluchten niet mogelijk is.. op de partsoverzicht kan het nog verder uiteen maar ik zie echt niet hoe..

Iemand?
Stakkebo

http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1990- ... 960034810/

Hieraan zou ik moeten geraken.. zit achter halveboldrukstuk in pomphuis :-)

misschien eens met de voorhamer proberen..
zappa.suzuki

ik heb nog wel een complete hevel voor je liggen :wink:
futurist

Zappa, volgens mij is het de achter rem caliper die Stakkebo bedoelt
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki

Ehh achterrem ding heb ik ook wel liggen :oops: :oops:
Stakkebo

:-) Ik heb het gevonden.. je kan de veer met de halveboldrukstuk eruit duwen door aan de kant van de olievijs (darm naar remklauw) er met een pin in te duwen. Waarschijnlijk is het vast komen te zitten omdat ik er zo olie uit geperst heb als ik het demonteerde waardoor het in een gecorrodeerde zone in de cilinder kwam vast te zitten. Wat opgeschuurd en werk weer als voorheen. In principe ben ik dan klaar :-) Eigenlijk ga ik nog op zoek naar iets om de dubbele koplamp beter af te werken in vierkant opening van koplamp. Met de dubbele ronde koplamp krijg je wat veel speling/ruimte errond waar je door/onderdoor kan kijken. Ik zoek iets van de afmetingen van het vierkant dat je er kan voorzetten of naastschuiven. Dacht ook aan een kleine 'snuit' bovenaan koplampen. Een afdakske :-) Ben er nog niet uit.. morgen eerste testritje doen. :toost:
Stakkebo

Testrit gelukt, maar: dit is wat hij doet. 1. Eerst heel veel backfire en knallen, sproeiers standje hoger gezet en nu draait hij goed en pakt goed op maar bij de 5000 toeren is het met horten en stoten om nog meer toeren te verkrijgen.. ik denk grotere sproeiers steken?
2. Bij stationair draaien valt hij soms met een klak uit, daarna gewoon terug starten en draaien. Na tijdje afstellen terug hetzelfde, klak en gedaan. Leek vanuit het linker carterhelft te komen.

Iemand opmerkingen hierover? :)

Voor de rest reed hij goed maar niet boven 5000toeren :cry:
kareltjeknetter

ik kon hem altijd zonder problemen doortrekken tot max rpm, en alleen heel af en toe als stationair te traag was sloeg hij uit, de klak die je hoort is de startkoppeling.
petrol addict
Plaats reactie