kofferdragers/safety bars

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

bluesman
Berichten: 266
Lid geworden op: ma jul 21, 2008 16:46
Locatie: hoegaarden

bluesman
Berichten: 266
Lid geworden op: ma jul 21, 2008 16:46
Locatie: hoegaarden

weak point of Ricky Cross bars (from engineering standpoint) marked RED.
They do bend there, confirmed - but not as easy as other bars.
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Just weld a little reinforcement in it.

I think 175 Euro is a lot of money. With a little welding and pipe bending, you can make such a crash bar yourself.

OJ
bluesman
Berichten: 266
Lid geworden op: ma jul 21, 2008 16:46
Locatie: hoegaarden

100% right! Even without pipe bender - just get cheap possibly damaged bars and modify them and it will cost 1/3
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

ok ik zoek dus een set crash bars voor een Sr43 beschadigd een voorwaarde evenals goedkoop
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
HLK
Berichten: 33
Lid geworden op: do mei 27, 2010 15:22

futurist schreef:ok ik zoek dus een set crash bars voor een Sr43 beschadigd een voorwaarde evenals goedkoop
futurist
Heb ik. Het is een setje Hepco & Beckers waarvan de linker beugel lichtelijk..."aangepast" is na een uitje in een kleiveld. Is zo terug te buigen.

PM anders ff. Ik zoek zelf nog een uitlaatbocht. En iemand ie daar een GSX-R demper aan kan lassen.
Monstersmurf
Berichten: 433
Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
Locatie: Amsterdam

DR-Big schreef:Just weld a little reinforcement in it.

I think 175 Euro is a lot of money. With a little welding and pipe bending, you can make such a crash bar yourself.

OJ
Is a good plan, just need the time..

And to correct the bended ones:

Afbeelding
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

@HLK
you've got mail
een GSX R demper aan een gewone buis lassen valt niet mee, de meeste dempers hebben nl een flens. die flens moet je dus ook aan de voorbuis maken. Ook moet de diameter van het gat in die flens iets kleiner zijn dan die van de demper want er moet nl een pakking tussen en daar zit de bottle nek, tis niet echt gemakkelijk
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Plaats reactie