Ik ga het maar weer eens een keer proberen op ervaring toch al zeker een maand niet meer op dat ding gezeten. In Havelte niet onderschatten hoeveel benzine je nodig gaat hebben. 8 liter zal wel lukken maar dan moet je er toch niet te veel aan sleuren.
Nadeel van een korte route is meer rondes dus zwaarder.
2-3 oktober, ONK Enduro en offroadrit Havelte
Moderator: ghulst
- Tommie-Alferink
Jah het zijn er toch echt 3 Dus dat word jerrycans kopen
- Tommie-Alferink
heb hem jammer genoeg nie kunnen rijden teveel db s :s majh morge ma offroad rijden heb nu db killertje gemaakt
- Tommie-Alferink
jah das wa beter orgi mjah het is nie anders
- Tommie-Alferink
nee ik owk eerst nie tot dat die fijne man met de snor kwam mjah maakt owk nie uit moet gewoon de prut voor mekaar hebben
Ben blij dat ik Havelte gestart ben helaas geen uitslag ivm te weinig trainen. Maar ik ben nog heel, motor ook, op een ketting, tandwielen, remblokken en achterschijfje na
Wat een bagger. Die tweede tussentijd was voor mij veel te krap.
Ik heb wel genoten van die bagger, maar soms vond ik het iets teveel van het goede. Maar dat zullen er meer gevonden hebben.
Toen ik van het startpodium kwam en het eerste rechte zandstuk opdraaide, waren mijn armen na 2 km verzuurd. Dat was weer even schrikken zeg. Gelukkig kwam ik er goed doorheen, en toen ik 15 minuten overhad op de eerste tc dacht ik dat het een mooie dag kon worden. Maar toen kwam er een half uurtje afzien
In de tweede ronde mocht ik weer als vanouds tussen de inters gaan rijden. Wat kan ik genieten van die jongens. Zowel in de proeven als op de route laten ze hun snelheid en behendigheid zien.
Iedereen weer veilig en voldaan thuis?
Wat een bagger. Die tweede tussentijd was voor mij veel te krap.
Ik heb wel genoten van die bagger, maar soms vond ik het iets teveel van het goede. Maar dat zullen er meer gevonden hebben.
Toen ik van het startpodium kwam en het eerste rechte zandstuk opdraaide, waren mijn armen na 2 km verzuurd. Dat was weer even schrikken zeg. Gelukkig kwam ik er goed doorheen, en toen ik 15 minuten overhad op de eerste tc dacht ik dat het een mooie dag kon worden. Maar toen kwam er een half uurtje afzien
In de tweede ronde mocht ik weer als vanouds tussen de inters gaan rijden. Wat kan ik genieten van die jongens. Zowel in de proeven als op de route laten ze hun snelheid en behendigheid zien.
Iedereen weer veilig en voldaan thuis?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
IK zag he nog staan bijde keuring.
ook ik reed op een gegeven moment tussende dinters maar bijde proef 2 ben ik gestopt, ik hinder die inters alleen maar. heb toen nog wel een stukje extra tankbaan genomen volgen smij want ik kwam weer op een zelfde srukje uit, afijn,,, klap zand gaat nog wel maar klapzand met water(pasta) was bij mij de doodslag, met name de laatste 500m offroad.....
ook ik reed op een gegeven moment tussende dinters maar bijde proef 2 ben ik gestopt, ik hinder die inters alleen maar. heb toen nog wel een stukje extra tankbaan genomen volgen smij want ik kwam weer op een zelfde srukje uit, afijn,,, klap zand gaat nog wel maar klapzand met water(pasta) was bij mij de doodslag, met name de laatste 500m offroad.....
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
Net terug uit havelte weer genoten van een ouderwetse otr 2 ronden gereden en vooral de tweede ronde enorm veel plezier gehad .Tweede ronde minder drukte op de route dus flink doorjassen op de heerlijke knippen.Ik hoop dat het volgend jaar weer op het oefenterrein kan plaatsvinden.Maar al met al een mooie start van het otr seizoen
- KTM-Schuimpie
Door Schuimpie! op 03-10-2010 18:12
Zowwwwwwwwwwwwwwwww.
Hele tering zooi eerst eens schoongemaakt.....
Aanhangertje ff afgespoeld.. tja, tis nog zo nieuw he.
Motor en de Quad eruit, tering wat een zandbak was het, en een halve kuub lag hier thuis.. zo leek het.
Laarzen vol zand, helm vol zand, sokken vol zand, KTM vol zand...
Heb nog weinig mee gemaakt dat ik zoveel moet spuiten om de KTM schoon te krijgen, het zand BLEEF overal uit lopen zeg..
1e rondje, TOP organisatie trouwens, leuk bij de keuring, alhoewel een 1 of andere groene rakker met zijn gehoor motoren afkeurd op geluid, wat een onzin, als je nu echt controle wil, test dan gewoon ALLES, maar niet op gehoor van 1 persoon.. maargoed, de rest liep heerlijk snel door.
Weer 1e ronde, we reden met ons groepje weg, zandbak in, en na een km of 10, een wirwar van motoren die van alle kanten kwamen, bleek later dat er bordjes van de wegbewijzing niet goed stonden, of gewoon weg waren, Bosje Etienne NOS en ikkes stonden na 15km wel weer plots bij de auto's
Dus hop, opnieuw beginnen en knallen maar weer, ergens na een km of 10-15 komen we Rico weer tegen, die op dat stukje gewoon 3-4 keer heen en weer was gereden, maar veel personen voor ons aanzag, maar bleken andere rijders te zijn.
Ik moet zeggen, ik heb de eerste ronde behoudend gereden, sorry Bosje, omdat ik mezelf niet op wilde blazen na een half weekje met een griephoofd te hebben rond gelopen.
Het mulle zand waar ik normaal niet de grootste voorstander van ben, ging me redelijk af, denk ook vooral omdat ik probeerde soepel erdoor te rijden zonder vol gas te geven, of steeds vol te remmen.
Rondje ging heerlijk, we bleven redelijk bij elkaar, alleen het laatste stukje naar de weg vond ik helemaal kut! diepe shit, kon niet zien of het een diep spoor was, of harde ondergrond, niet lekker om vol door te boeren dus..
We hadden de eerste ronde 52 km gereden, sommige stonden bijna droog maar de pret was der niet minder om.
Tanken drinken lullen, Etienne zien aankomen, Kees later ook
Tis altijd weer een gezellige bijeenkomst.
De 2e ronden sommige stukken samen met Haans op gereden, sommige stukken met Rico, we waren ff leuk aan het klooien, en soms leuk om dan de 1 en dan de ander een foutje te zien maken, ging top.
Ronde kompleet volgens de route uitgereden, het zand werd er zelfs op de meeste stukken beter van droogde ietwat op zegmaar.
Tussendoor nog even bij Ingrid wezen posen voor de foto's, hoop dat ze gelukt zijn trouwens.
Na af en toe even op elkaar gewacht te hebben zijn we met elkaar bij de auto gekomen, zooi ingeruimd voor vertrek, en rustig naar huis gereden
Dat ging vanmorgen ff anders heen
Nou mannen en vrouwen, was leuk, hoop op drogere tijden, dan ist MAISTIJD.
Zowwwwwwwwwwwwwwwww.
Hele tering zooi eerst eens schoongemaakt.....
Aanhangertje ff afgespoeld.. tja, tis nog zo nieuw he.
Motor en de Quad eruit, tering wat een zandbak was het, en een halve kuub lag hier thuis.. zo leek het.
Laarzen vol zand, helm vol zand, sokken vol zand, KTM vol zand...
Heb nog weinig mee gemaakt dat ik zoveel moet spuiten om de KTM schoon te krijgen, het zand BLEEF overal uit lopen zeg..
1e rondje, TOP organisatie trouwens, leuk bij de keuring, alhoewel een 1 of andere groene rakker met zijn gehoor motoren afkeurd op geluid, wat een onzin, als je nu echt controle wil, test dan gewoon ALLES, maar niet op gehoor van 1 persoon.. maargoed, de rest liep heerlijk snel door.
Weer 1e ronde, we reden met ons groepje weg, zandbak in, en na een km of 10, een wirwar van motoren die van alle kanten kwamen, bleek later dat er bordjes van de wegbewijzing niet goed stonden, of gewoon weg waren, Bosje Etienne NOS en ikkes stonden na 15km wel weer plots bij de auto's
Dus hop, opnieuw beginnen en knallen maar weer, ergens na een km of 10-15 komen we Rico weer tegen, die op dat stukje gewoon 3-4 keer heen en weer was gereden, maar veel personen voor ons aanzag, maar bleken andere rijders te zijn.
Ik moet zeggen, ik heb de eerste ronde behoudend gereden, sorry Bosje, omdat ik mezelf niet op wilde blazen na een half weekje met een griephoofd te hebben rond gelopen.
Het mulle zand waar ik normaal niet de grootste voorstander van ben, ging me redelijk af, denk ook vooral omdat ik probeerde soepel erdoor te rijden zonder vol gas te geven, of steeds vol te remmen.
Rondje ging heerlijk, we bleven redelijk bij elkaar, alleen het laatste stukje naar de weg vond ik helemaal kut! diepe shit, kon niet zien of het een diep spoor was, of harde ondergrond, niet lekker om vol door te boeren dus..
We hadden de eerste ronde 52 km gereden, sommige stonden bijna droog maar de pret was der niet minder om.
Tanken drinken lullen, Etienne zien aankomen, Kees later ook
Tis altijd weer een gezellige bijeenkomst.
De 2e ronden sommige stukken samen met Haans op gereden, sommige stukken met Rico, we waren ff leuk aan het klooien, en soms leuk om dan de 1 en dan de ander een foutje te zien maken, ging top.
Ronde kompleet volgens de route uitgereden, het zand werd er zelfs op de meeste stukken beter van droogde ietwat op zegmaar.
Tussendoor nog even bij Ingrid wezen posen voor de foto's, hoop dat ze gelukt zijn trouwens.
Na af en toe even op elkaar gewacht te hebben zijn we met elkaar bij de auto gekomen, zooi ingeruimd voor vertrek, en rustig naar huis gereden
Dat ging vanmorgen ff anders heen
Nou mannen en vrouwen, was leuk, hoop op drogere tijden, dan ist MAISTIJD.
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
- allardcr250
Nou ik kan alleen maar zeggen dat het een top rit was, heb alleen maar een ronde gedaan .
Dit kwam doordat ik een lekke band had ,en ik moet toe geven dat ik er geen puf meer voor had om dat te gaan verhelpen ... was best wel een beetje moe vooral dat laatste stuk naar de weg was echt wel afzien voor de meeste rijders
Dit kwam doordat ik een lekke band had ,en ik moet toe geven dat ik er geen puf meer voor had om dat te gaan verhelpen ... was best wel een beetje moe vooral dat laatste stuk naar de weg was echt wel afzien voor de meeste rijders
cr250
-
- Contacteer:
Mooie rit.... soms wat veel bagger. Iemand nog een Vholdr camera tegengekomen onderweg?? Zou wel heel toevallig zijn... maar je weet het niet
Voor mijzelf was het mijn eerste offroad rit en ik was naar 1 ronde echt K.O. gewoon. Het was wel even afzien en ik zat te twijfelen om stukken af te snijden, toch maar niet gedaan omdat ik de echte voldoening wou!
Het laatste stuk was echt afzien. Ik had het einde in zicht, maar het leek wel onbereikbaar:P Wat een blubber.
Thuis een kuub zand weggespoeld en nu komt het fijne schoonmaken, want dat zand kruipt echt overal.
Het laatste stuk was echt afzien. Ik had het einde in zicht, maar het leek wel onbereikbaar:P Wat een blubber.
Thuis een kuub zand weggespoeld en nu komt het fijne schoonmaken, want dat zand kruipt echt overal.
Vorig jaar was de Havelte rit een beetje saai, maat dit jaar weer als vanouds en dus helemaal geweldig!!! Mocht nog bijna niet starten omdat mijn uitlaat ietsiepietsie teveel geluid maakte (+2 Db), maar na heel lief kijken en beloven dat ik zou rijden als een oud wijf mocht ik toch starten. Toch maar even de uitlaat opnieuw laten vullen.
In dit type zand ben ik helemaal in mijn element en het ging met het mooie weer dan ook echt helemaal top! Twee rondjes gereden (ok ok, laatste rondje stuk afgesneden) en toen nog even lekker met onze zanderige bakkus in de zon met zo'n groene pretcilinder van Heineken.
Dus al met al een echte super-offroad!!! Hopelijk volgend jaar weer over het militair oefen terrein.
Zullen we allemaal een bedankje sturen aan defensie in de hoop dat het vlg jaar ook weer doorgaat ?!
Grt
Proemer
In dit type zand ben ik helemaal in mijn element en het ging met het mooie weer dan ook echt helemaal top! Twee rondjes gereden (ok ok, laatste rondje stuk afgesneden) en toen nog even lekker met onze zanderige bakkus in de zon met zo'n groene pretcilinder van Heineken.
Dus al met al een echte super-offroad!!! Hopelijk volgend jaar weer over het militair oefen terrein.
Zullen we allemaal een bedankje sturen aan defensie in de hoop dat het vlg jaar ook weer doorgaat ?!
Grt
Proemer
- KTM-Schuimpie
Dat laatste is een goed idee.proemer schreef:
Grt
Proemer
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
hey mede noppers
nou ik ben ook eens even voor het eerst op een off road dagje geweest.
was toevallig dicht. bij havelte dus.
en is me super bevallen. maar alleen had mijn maatje wat minder geluk.
en ik ben er achter gekomen dat ik toch een andere lichtere motor wil.
deze is mij veel te lomp rij nu een ktm 520 exc en ik wil een ktm 250 2t sx weer kopen.
maar goed mijn vraag was nog even.
af en toe zag je mensen staan met een behoorlijke foto camera.
kun je die foto's nog ergen terug vinden.
groeten
nou ik ben ook eens even voor het eerst op een off road dagje geweest.
was toevallig dicht. bij havelte dus.
en is me super bevallen. maar alleen had mijn maatje wat minder geluk.
en ik ben er achter gekomen dat ik toch een andere lichtere motor wil.
deze is mij veel te lomp rij nu een ktm 520 exc en ik wil een ktm 250 2t sx weer kopen.
maar goed mijn vraag was nog even.
af en toe zag je mensen staan met een behoorlijke foto camera.
kun je die foto's nog ergen terug vinden.
groeten
foto's zijn te vinden op http://www.oypo.nl/pixxer.asp?id=52216CCF3FF0B009