Pagina 3 van 3
Geplaatst: vr dec 03, 2010 12:53
door celsa
Nachrit 2010 is uitgesteld tot volgende week, houd het hier in de gaten!
Op de website
http://www.endurogrensland.be/ vind je ook de nodige info
Geplaatst: vr dec 03, 2010 19:42
door zappa.suzuki
Wel verstandig
Geplaatst: zo dec 12, 2010 22:48
door ninety
Gisteren groen licht voor de nachtrit.
Door de weersomstandigheden was het een tijdje geleden dat ik nog op de motor gezeten had en dus kriebelde het wel. Maar om dan ineens in het donker te gaan rijden, wetende dat het hier en daar nog glad zou kunnen zijn!! Ik stond maw zonder al te veel verwachtingen aan de start (Met een ei in mijn broek dus).
Het was een mooie avond, niet al te koud en vooral geen neerslag. Ik had me vooraf ingeprent om de pijlen te tellen, maar natuurlijk was ik al een eind op weg toen ik er aan dacht. De pijltjes waren meestal prima te zien, maar hier en daar toch moeten zoeken (vooral als ze links van de weg hingen) en een paar keer succesvol de juiste richting gegokt. Natuurlijk ook de nodige keren teruggedraaid. Het was vettig, maar overal prima te doen. Echt genieten.
Op den tussenstop was tamelijk wat volk en ging het er gezellig aan toe. Twee chocomelkjes later ik weer verder. Een zwaar stuk, dat helemaal onder water stond is uit de rit gehaald, maar door een pijltje dat was blijven hangen, ben ik en nog anderen er toch ingesukkeld.
Het pijltje stuurt me een onverhard paadje in. Een bochtje door. In de lichtbundel een recht stuk dus opschakelen en dan zie je plots dat de ondergrond beweegt. SHIT !!!! Neen, WATER, overal water !!!! Gas erop om er door te raken, maar mijn Africa Twin is precies een zinkend schip. Motor valt dood en ik om. Met al mijn kracht en tot boven mijn middel in het ijswater heb ik hem en zo snel mogelijk weer recht geduwd. Start hij nog? JA. Schade? Weet ik niet. Zo snel mogelijk weg hier is de boodschap, maar geraak ik hier nog uit? Gelukkig heb ik nog grip en ik ploeter mij tussen de stukken ijs door het water. Gelukkig wordt het minder diep en even verder sta ik weer op het droge. Even afstappen om de schade op te meten en te bekomen. Kletsnat natuurlijk, dat wist ik al. Motor draait nog prima. Dan maar verder. Ik vind geen pijltjes meer en kom terug op dezelfde plaats uit. Nog eens er door rijden zie ik niet zitten, dus bel ik een hulplijn. De rest van de rit met koude handen gereden, maar gelukkig geen problemen meer en rond 23u aangekomen. Nog een beetje nagebabbeld en dan naar huis. Eindelijk die natte kleren uit, een doucheke en beddebak in.
Volgende dag motor nog eens nagekeken en luchtfilter bleek nat te zijn. olie is OK en hij draait nog prima. Moet ik verder nog met dingen nakijken na zo een zwemles?
Geert en Grensland, merci !!!
Simon
Geplaatst: zo dec 12, 2010 23:43
door zappa.suzuki
Als je olie niet creme kleurig is is er geen water in je blok gekomen, dus gewoon bruin of zwart is goed..
Hoop dat je geluk hebt gehad!
En een bikkel dat je die nacht rit gereden hebt!!
Geplaatst: ma dec 13, 2010 12:47
door Tom Thumper
ninety schreef:Gisteren groen licht voor de nachtrit.
Door de weersomstandigheden was het een tijdje geleden dat ik nog op de motor gezeten had en dus kriebelde het wel. Maar om dan ineens in het donker te gaan rijden, wetende dat het hier en daar nog glad zou kunnen zijn!! Ik stond maw zonder al te veel verwachtingen aan de start (Met een ei in mijn broek dus).
Het was een mooie avond, niet al te koud en vooral geen neerslag. Ik had me vooraf ingeprent om de pijlen te tellen, maar natuurlijk was ik al een eind op weg toen ik er aan dacht. De pijltjes waren meestal prima te zien, maar hier en daar toch moeten zoeken (vooral als ze links van de weg hingen) en een paar keer succesvol de juiste richting gegokt. Natuurlijk ook de nodige keren teruggedraaid. Het was vettig, maar overal prima te doen. Echt genieten.
Op den tussenstop was tamelijk wat volk en ging het er gezellig aan toe. Twee chocomelkjes later ik weer verder. Een zwaar stuk, dat helemaal onder water stond is uit de rit gehaald, maar door een pijltje dat was blijven hangen, ben ik en nog anderen er toch ingesukkeld.
Het pijltje stuurt me een onverhard paadje in. Een bochtje door. In de lichtbundel een recht stuk dus opschakelen en dan zie je plots dat de ondergrond beweegt. SHIT !!!! Neen, WATER, overal water !!!! Gas erop om er door te raken, maar mijn Africa Twin is precies een zinkend schip. Motor valt dood en ik om. Met al mijn kracht en tot boven mijn middel in het ijswater heb ik hem en zo snel mogelijk weer recht geduwd. Start hij nog? JA. Schade? Weet ik niet. Zo snel mogelijk weg hier is de boodschap, maar geraak ik hier nog uit? Gelukkig heb ik nog grip en ik ploeter mij tussen de stukken ijs door het water. Gelukkig wordt het minder diep en even verder sta ik weer op het droge. Even afstappen om de schade op te meten en te bekomen. Kletsnat natuurlijk, dat wist ik al. Motor draait nog prima. Dan maar verder. Ik vind geen pijltjes meer en kom terug op dezelfde plaats uit. Nog eens er door rijden zie ik niet zitten, dus bel ik een hulplijn. De rest van de rit met koude handen gereden, maar gelukkig geen problemen meer en rond 23u aangekomen. Nog een beetje nagebabbeld en dan naar huis. Eindelijk die natte kleren uit, een doucheke en beddebak in.
Volgende dag motor nog eens nagekeken en luchtfilter bleek nat te zijn. olie is OK en hij draait nog prima. Moet ik verder nog met dingen nakijken na zo een zwemles?
Geert en Grensland, merci !!!
Simon
Ha Simon, mij is vorig jaar net hetzelfde overkomen en als ik dat zo lees moet dat ook op dezelfde plaats geweest zijn. Ik heb toch een oliewissel gedaan, om geen risico te nemen.
Geplaatst: ma dec 13, 2010 13:24
door ninety
Tom, ik moest inderdaad direct aan uw verhaal van vorig jaar denken. Nu werd de rit blijkbaar in omgekeerde richting gereden en was het pas na de tussenstop dat ik hier passeerde en bovendien regende het nu niet zodat mijn broek toch weer een beetje droogwaaide.
Oliewissel ga ik ook zeker doen, bedankt voor de tip.
Simon
Geplaatst: ma dec 13, 2010 14:29
door celsa
jaja, en der was er dit jaar maar éne allroad (eigenlijk 2 maar den Dirk is al achter een paar km uitgevallen), dus Zappa heeft gelijk, Simon, bij deze je bent een BIKKEL,
Je kan natuurlijk altijd je olie verversen, maar je hebt nadien al bijna 50km gereden, als je toen geen schuim olie had zul je weinig of geen water bij je olie gehad hebben.
Dan is het betrtekkelijk droog....gaat Simon kopje onder
Toch raad ik je nog eens aan NOOIT meer doen hoor, zo helemaal alleen, dan nog snachts, echt niet slim
Stel dat je ONDER je tuf terecht komt???
Maja, je bent jong en .......
(binnen 30jaar bekijk je het anders
)
misschien volgend jaar wat slapen regellen voor die DR mannen.
Kunnen ze eens mee komen "snoepen" van de sfeer!
Ik hoop vanavond wat foto's te hebben via Frans VG. die heeft er wat genomen zag ik!
Geplaatst: ma dec 13, 2010 19:52
door carlo
Jammer dat ik er niet bij kon zijn .
Ninety is gene gewone,volgend jaar maar meegaan kunnen we samen gaan zwemmen
Geplaatst: ma dec 13, 2010 20:23
door celsa
Geplaatst: ma dec 13, 2010 20:52
door carlo
Geplaatst: di dec 14, 2010 00:31
door celsa
Fotokes!
klik de link, en gebruik
NR2010 als inlogcode
http://s411.photobucket.com/albums/pp19 ... NR%202010/
Geplaatst: di dec 14, 2010 00:43
door zappa.suzuki
misschien volgend jaar wat slapen regellen voor die DR mannen.
Kunnen ze eens mee komen "snoepen" van de sfeer!
lijkt me leuk, maar denk dat er niet veel komen
Geplaatst: di dec 14, 2010 10:42
door Harry's
Ja Simon, als ik dat lees heb ik nog meer spijt dat ik er niet kon bij zijn. Maar volgend pak ik u achterlicht hoor!
Ik heb toch eentje meer moeten drinken om niet te veel aan de nachtrit te moeten denken!
Nen africa twin is een beer van een tuffer dat gaat zo snel niet stuk! Misschien toch even luchtfilter droog maken en niks aan de hand!
Gerald