Pagina 3 van 3

Geplaatst: za jun 27, 2009 15:31
door jwrtuning
Ik heb niet alle antwoorden gelezen, dus misschien heeft iemand al het zelfde gemeld:

Hoe is je koppeling er aan toe? Staat je hendel niet te strak afgesteld?

Is het niet zo dat deze heel iets slipt waardoor je wel toeren maakt maar geen vermogen hebt? Dit effect kan ook ontstaan door de verkeerde motorolie. Te dun misschien?

Ik heb zoiets dergelijks met een CR500 meegemaakt. Te dunne olie, had eerst het vermoeden dat de koppelingsplaten niet goed waren maar na de juiste olie er opgedaan te hebben trok hij weer als vanouds :D

Geplaatst: za jun 27, 2009 16:09
door SijmenTT
hmm bedankt voor de reacties,

ijsvorming:p leuk bedacht, maar dat gaat niet op:p

koppeling slipt niet, simpelweg tegen een muur gezet in zn 3 en dan gasgeven en koppeling loslaten en slaat gelijk af. had ook niet het id dat hij slipt tijdens het rijden. ben inmiddels opzoek naar een stator of kokusan ontsteking ombouw. een carb is ook welkom, puur om te proberen

Geplaatst: zo jun 28, 2009 12:58
door Wortel
Weet je zeker dat er een goede puls vanaf je onstekings opnemer richting CDI boxje gaat? Bij hogere toerentallen kan het zijn dat deze puls door slechte bedrading of lekstroompjes wellicht vervormd of verzwakt aankomt bij de CDI. Dat zou ook het trillen verklaren omdat hij af en toe geen puls krijgt.

Ik had dat probleem vroeger bij een XR waar het spoeltje van de ontsteking mee gewikkeld is met de licht spoel en deze bij warme motor (maar soms ook bij koude motor) de boel laat stoppen.

Je zei dat hij er beter van werd na schoonmaken en kontakten verbeteren bij je ontsteking dus dan zou ik daar even verder zoeken..

Geplaatst: ma jun 29, 2009 09:32
door folie
Wortel schreef:Weet je zeker dat er een goede puls vanaf je onstekings opnemer richting CDI boxje gaat? Bij hogere toerentallen kan het zijn dat deze puls door slechte bedrading of lekstroompjes wellicht vervormd of verzwakt aankomt bij de CDI. Dat zou ook het trillen verklaren omdat hij af en toe geen puls krijgt.

Ik had dat probleem vroeger bij een XR waar het spoeltje van de ontsteking mee gewikkeld is met de licht spoel en deze bij warme motor (maar soms ook bij koude motor) de boel laat stoppen.

Je zei dat hij er beter van werd na schoonmaken en kontakten verbeteren bij je ontsteking dus dan zou ik daar even verder zoeken..
Pick-up spoeltje werd al vrij snel genoemd, maar schijnbaar zit zijn onsteking compleet ingegoten.

Geplaatst: di jun 30, 2009 11:34
door SijmenTT
Ben inmiddels druk opzoek naar een nieuwe stator, of mensen die ervaring hebben met het ombouwen naar een KOKUSAN.

Bij zo'n type onsteking heb je idd cdi enzo.

iemand ervaringen mee? er staat er namelijk 1 op marktplaats....