Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Als jouw slijmbeursontsteking over is, dan ga je inderdaad alleen rijden Ik moet nog even wachten. Het gewricht blijkt in orde te zijn. Waarschijnlijk is het een oude blessure waar littekenweefsel zit wat misschien is beschadigd. Vaaaag
De tip om de Big als velgafdrukker te gebruiken is wel heel slim. Zeker bij gebrek aan een bandenapparaat zoals sommige fortuinlijke mensen op dit forum wel hebben
De tip om de Big als velgafdrukker te gebruiken is wel heel slim. Zeker bij gebrek aan een bandenapparaat zoals sommige fortuinlijke mensen op dit forum wel hebben
Met een gewoon bandenijzer (ik hoop dat jullie dat ook zo noemen) is het ook heel eenvoudig. Je zet dat ijzer tussen de velg en de band, neem dan je leatherman (die je altijd moet bijhebben! ) en draait daarmee het bandenijzer een kwartslag en ... ploef ... de band komt los. Ook zeer bruikbaar in the field en makkelijker dan de zijpoot-methode.
Grtn,
RDW
Grtn,
RDW
betekend wel dat je onderweg als "verwend" type onderweg enorm staat te kloten omdat je dat nog nooit gedaan hebt......
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
DRBIG Flat tracker und noch einer voor een prikkie
Ik vind die tweede wel gaaf, maar jezus.. 13k...Leo schreef:DRBIG Flat tracker und noch einer voor een prikkie
Een okaye BIG heb je voor rond de 1300, stel dat je het blok helemaal reviseert dan zit daar nog eens 1k in (staat niet in de advertentie, maar waarom zou je een ding enkel optisch tunen, zonder aan het motorblok te zitten?) running gear van een gixxer kost je ~300.
Ik wil best geloven dat er inc. arbeid 5000 ingestoken is, maar 13k is echt veel te veel voor zoiets.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
In het kompleet zwart is het ineens een custombike en is i een vermogen waard.bert55 schreef:Prijstechnisch gezien vind ik die van mij ineens een stuk leuker
De BIG die ik zoek zal waarschijnlijk niet uit D komen want de prijzen zijn daar voor een BIG wel erg optimistisch.
Wat een lelijke ding, waar heb je die nou weer gevonden.
Die FZR(?) voorkant verziekt het hele BIG uiterlijk. Weer die Duc dempertjes, da's dan weer een pluspunt.
Die FZR(?) voorkant verziekt het hele BIG uiterlijk. Weer die Duc dempertjes, da's dan weer een pluspunt.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Het gevecht met de banden is gewonnen Het kost even moeite, zeg maar gerust een uur per band maar dan heb je ook wel wat. de TTR600 staat nu op nieuwe Mitas E09 Dakar's. Een wereld van verschil met die oude Pirelli's uit 1999 (ja echt, de productiedatum liegt niet). De keuze voor de Mitas'en komt gewoon van veel testen lezen. Ze hebben niet de beste offroad-eigenschappen, maar die heb ik zelf gelukkig ook niet. Ze zijn goedkoop en ik ben gierig. Dus een voor de hand liggende keus. O ja, ze schijnen ook lang mee te gaan.
Morgen een plaatje bij het praatje. Nu moet ik me haasten omdat weer laat ben
Morgen een plaatje bij het praatje. Nu moet ik me haasten omdat weer laat ben
Leuk ding, komt heel "fijntjes" over, maar met het BIG blok een wolf in schaapskleren .
Hendeltje moet ongetwijfeld voor de decompresseur zijn, maar idd een beetje vaag.
Hendeltje moet ongetwijfeld voor de decompresseur zijn, maar idd een beetje vaag.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Gaaf ding!
Stuk mooier dan die vorige twee, Leo
Hendeltje is idd decompressie, vind het wel een mooie oplossing. Zowel de decompressie van een SR42 als een SR43 staan toch een stuk "rommeliger" dan dit simpele hendeltje. En zo zwaar is die decompressie toch sowieso niet om om te halen.
Maareh, heb je nog meer ploaties?
Stuk mooier dan die vorige twee, Leo
Hendeltje is idd decompressie, vind het wel een mooie oplossing. Zowel de decompressie van een SR42 als een SR43 staan toch een stuk "rommeliger" dan dit simpele hendeltje. En zo zwaar is die decompressie toch sowieso niet om om te halen.
Maareh, heb je nog meer ploaties?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Inderdaad heel fraai Leo, lijkt wel wat op een XT.
Denk alleen dat dat zadel niets voor jou is.
Niet hatelijk bedoeld, maar meer iets voor een menneke als ik.
Denk alleen dat dat zadel niets voor jou is.
Niet hatelijk bedoeld, maar meer iets voor een menneke als ik.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Inrijden van een motorblok, kan dat met de standaard olie of kan het zinvol zijn om een iets dikkere olie(-film) te gebruiken?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
in rijden hoeft bij de japanse motoren al jaren niet meer met speciale olie. mijn nieuwe Triumph in 2000 was de laatste die ik met speciale gewone minerale olie 2500km moest in rijden.
echt inrijden hoeft overigens ook niet echt meer, je vind overal op het i net ook al andere manieren en eigenlijk moet je de motor alleen maar voorzichtig (goed) warm rijden en daarna de motor progressief zwaarder belasten en in twee, drie en vier stevig belasten (bijna vol accelereren) en lekker door laten lopen afgewisseld met niet te langdurig min of meer constante snelheid rijden en af zakken en weer lekker accelereren.
futurist
echt inrijden hoeft overigens ook niet echt meer, je vind overal op het i net ook al andere manieren en eigenlijk moet je de motor alleen maar voorzichtig (goed) warm rijden en daarna de motor progressief zwaarder belasten en in twee, drie en vier stevig belasten (bijna vol accelereren) en lekker door laten lopen afgewisseld met niet te langdurig min of meer constante snelheid rijden en af zakken en weer lekker accelereren.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
THX Cor,
Heb zitten zoeken, maar kon niet iets concreets vinden. Wel iets als inloopolie, maar bleek meer voor zware landbouwmachines. Aangezien de hoonsporen in de clinder nog goed zichtbaar zijn en de nokkies nagelnieuw, ga ik de DR idd inrijden volgens de MotoMan manier. En dat gaat mij niet meevallen ben ik bang
Marco
Heb zitten zoeken, maar kon niet iets concreets vinden. Wel iets als inloopolie, maar bleek meer voor zware landbouwmachines. Aangezien de hoonsporen in de clinder nog goed zichtbaar zijn en de nokkies nagelnieuw, ga ik de DR idd inrijden volgens de MotoMan manier. En dat gaat mij niet meevallen ben ik bang
Marco
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Dat laatste heb ik ook gedaan nadat ik er nieuwe zuigerveren in had geplaatst en de cilinder licht heb gehoond. Geen idee of het heeft gewerkt, maar het was wel leuk Zoals MotoMan beschrijft heb ik de olie en het filter gewisseld na 50 kilometer. In het zonlicht leek daar inderdaad een heel fijn slijpsel in te zitten.
dit is 1 van de manieren en in mijn kennissenkring/relaties zitten mensen uit de revisie branche en die zeggen het zelfde. Rond tutteren laat het spul niet inlopen zoals de fabrikant bedoelt heeft en vooral dat stukje over de zuigerveren klopt echt. De veerdruk van de zuigerveer is onvoldoende om te laten inlopen (wat nog steeds nodig is anders blijft ie heel zijn leven olie gebruiken) daarom moet je lekker gas geven zodat de verbrandingsdruk achter de zuigerveer kan komen en de veer goed aan drukt, dan loopt het goed in en houd de zuigerveer veel beter zijn vorm en dicht beter af (waar ie uiteindelijk alleen voor bedoelt is)
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Met een beetje fantasie kan je alles op noppen zetten.
- Bijlagen
-
- xcc.jpg (80.48 KiB) 1806 keer bekeken
-
- xc.jpg (74.08 KiB) 1806 keer bekeken
Big Bigger Tiger en weer Big