Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Echt snel Edwin.. respect!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Iemand was zo aardig een video te maken toen we terug kwamen zaterdag.. golven waren toen al een stukje lager dan er voor..
https://www.youtube.com/watch?v=RW6Y4wS ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=RW6Y4wS ... e=youtu.be
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Nog mensen van plan zaterdag of zondag naar de landelijke motordagen te gaan op Assen?
Ik ga zaterdag ff langs met de BIG om m'n pa en de rest van de familie aan te moedigen. Duc staat jammergenoeg nog steeds uit elkaar dus zelf ga ik hoogstwaarschijnlijk geen sessie rijden.
Ik ga zaterdag ff langs met de BIG om m'n pa en de rest van de familie aan te moedigen. Duc staat jammergenoeg nog steeds uit elkaar dus zelf ga ik hoogstwaarschijnlijk geen sessie rijden.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Niet het juiste type, wel het juiste merk:
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Die heb ik gehad !!!!, lekker pittig
Big Bigger Tiger en weer Big
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
frankn schreef:You wish!
Nee echt! ze was lekker , wendbaar, slank, als ik ze zag staan kreeg ik meteen kippevel................
Ik had een zwarte, je kunt haar niet zo goed zien want er staat één of andere troela voor
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Lang geleden dat ik in dit cafe was maar m'n sleutel past nog steeds op de deur
Goed om te zien dat het hier nog steeds leeft.
Ben al weer geruime tijd motorloos,m'n tweede big heb ik verkocht aan een knecht van de fietsenmaker naast m'n werk,helaas heeft hij 'm total loss gereden op een taxibusje.
De chauffeur dacht ff een file te omzeilen door links langs een vluchtheuvel te rijden en een zijstraatje in te schieten,door de laagstaande zon zag hij de motor niet aankomen en een frontaaltje was het gevolg.
De berijder is er gelukkig goed vanaf gekomen maar de big was niet meer te redden,weer een exemplaar naar de eeuwige moddervelden
Ik had hem verkocht incl. de losse onderdelen die ik nog had maar die heb ik dus nog steeds liggen,ik probeer ze voor hem te verkopen misschien is er hier nog iemand die er interesse in heeft.
Het gaat om een set wielen,voorwiel zonder en achterwiel met(versleten)band,een losse achtervelg en alle zij tupperware in de kleur rood stickers model 91 denk ik.
Tupperware is niet mooi wel heel op een afgebroken voorste bevestigingspunt van een zijkap onder het zadel na.
Ik doe er een marktplaats link bij voor de foto's,
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/ond ... mympSeller
De vraagprijs is mooi maar een goed bod is ook welkom.
Nu ik toch in de kroeg ben ga ik een biertje pakken,
Goed om te zien dat het hier nog steeds leeft.
Ben al weer geruime tijd motorloos,m'n tweede big heb ik verkocht aan een knecht van de fietsenmaker naast m'n werk,helaas heeft hij 'm total loss gereden op een taxibusje.
De chauffeur dacht ff een file te omzeilen door links langs een vluchtheuvel te rijden en een zijstraatje in te schieten,door de laagstaande zon zag hij de motor niet aankomen en een frontaaltje was het gevolg.
De berijder is er gelukkig goed vanaf gekomen maar de big was niet meer te redden,weer een exemplaar naar de eeuwige moddervelden
Ik had hem verkocht incl. de losse onderdelen die ik nog had maar die heb ik dus nog steeds liggen,ik probeer ze voor hem te verkopen misschien is er hier nog iemand die er interesse in heeft.
Het gaat om een set wielen,voorwiel zonder en achterwiel met(versleten)band,een losse achtervelg en alle zij tupperware in de kleur rood stickers model 91 denk ik.
Tupperware is niet mooi wel heel op een afgebroken voorste bevestigingspunt van een zijkap onder het zadel na.
Ik doe er een marktplaats link bij voor de foto's,
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/ond ... mympSeller
De vraagprijs is mooi maar een goed bod is ook welkom.
Nu ik toch in de kroeg ben ga ik een biertje pakken,
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Hoi Dennis,MANUS-3000 schreef:Nu ik toch in de kroeg ben ga ik een biertje pakken,
Welkom terug !
Khad je adv op MP gisteren al gespot en voor de set wielen moet je alst goed is al een mail voor hebben van Martijn uit A`dam ( fam. van Hans / BIG88 )
Komt er in de toekomst misschien nog een BIG terug ?
Gr,
Leo
Net retourtje Peel gedaan, bij elkaar een dikke 300km gereden. BIG daarbij over de 60.000km-grens gesleurd. Blijft een machtige fiets, laat zich heerlijk in de bochten sleuren en reageert heel gewillig op het gas, maar houd nog wat in bij hoge toeren (na de laatste aanpassingen). Toevallig gisteren de grote sproeiers binnengekregen, dus dat lost zich binnenkort ook wel op (hoop ik).
Terug naar huis een iets ander geluid opgemerkt linksonder uit het motorblok. Voor mijn gevoel afkomstig van de balansasketting, klinkt iets luider en "scherper" dan normaal (alsof hij niet meer in een oliebadje draait zeg maar). Geen onbalans of geklapper aan de orde. Oliepeil zelf is prima, al heb ik wel laatst de reguliere Shell olie op de plank laten staan en als proef het A.C.Tion-goud erin gegoten (fysiek een stuk dunner, maar ook 10W/40). De BA-ketting heb ik een jaar geleden voor het laatst gesteld, en de rek was er eigenlijk al bijna uit .
Heren BIG-dokteren, kan deze "plotselinge" klacht het gevolg zijn van een ECHT versleten BA-ketting of stellen jullie een andere diagnose?!
Terug naar huis een iets ander geluid opgemerkt linksonder uit het motorblok. Voor mijn gevoel afkomstig van de balansasketting, klinkt iets luider en "scherper" dan normaal (alsof hij niet meer in een oliebadje draait zeg maar). Geen onbalans of geklapper aan de orde. Oliepeil zelf is prima, al heb ik wel laatst de reguliere Shell olie op de plank laten staan en als proef het A.C.Tion-goud erin gegoten (fysiek een stuk dunner, maar ook 10W/40). De BA-ketting heb ik een jaar geleden voor het laatst gesteld, en de rek was er eigenlijk al bijna uit .
Heren BIG-dokteren, kan deze "plotselinge" klacht het gevolg zijn van een ECHT versleten BA-ketting of stellen jullie een andere diagnose?!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Als je nu 60000 km hebt gereden met dezelfde ketting en hij was en jaar terug aan het eind van stellen : zou geen risico lopen !
Je hebt niet voor niets een reserve blok en 't zou zonde zijn.
Voorkomen is beter dan genezen !!
R
Je hebt niet voor niets een reserve blok en 't zou zonde zijn.
Voorkomen is beter dan genezen !!
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Don't worry about the A.C. tion olie...rij er al jaaaarrrren op, en totaal geen problemen ermee.
En inderdaad, vervang die balansasketting maar, anders krijg je ook nog eens mooie slijpsporen van te ruime ketting op het blok.
Grz Edwin
En inderdaad, vervang die balansasketting maar, anders krijg je ook nog eens mooie slijpsporen van te ruime ketting op het blok.
Grz Edwin
Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Zou hem nog ff proberen te stellen, als dat niet lukt vervangen en ook de nokkenasketting als je toch bezig bent.
Die is meestal iets later aan de beurt.
Die is meestal iets later aan de beurt.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
dhc6 schreef:Als je nu 60000 km hebt gereden met dezelfde ketting en hij was en jaar terug aan het eind van stellen : zou geen risico lopen !
Je hebt niet voor niets een reserve blok en 't zou zonde zijn.
Voorkomen is beter dan genezen !!
R
Edwin schreef:Don't worry about the A.C. tion olie...rij er al jaaaarrrren op, en totaal geen problemen ermee.
En inderdaad, vervang die balansasketting maar, anders krijg je ook nog eens mooie slijpsporen van te ruime ketting op het blok.
Grz Edwin
THX mannen, ga jullie adviezen trouw opvolgen. Ga nu mijn reserveblok met de HRT nok asap voorzien van nieuwe nokkenas- en balansasketting.zappa.suzuki schreef:Zou hem nog ff proberen te stellen, als dat niet lukt vervangen en ook de nokkenasketting als je toch bezig bent.
Die is meestal iets later aan de beurt.
Tot die tijd gaat de BIG aan de (andere) ketting .
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Waarom? Je kan nog rustig een tijd rond rijden, gaat niet kapot of zo..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Het "scherpe" geluidje geeft mij geen goed gevoel, maar fijn dat je mij wat geruststelt . Onderhoud kan ik misschien nog wel wat uitstellen, maar geeft mij nu een goede reden wat geld uit de oude sok te toveren en het reserveblok een spreekwoordelijke schop te geven . En daarna het (standaard) blok op m'n gemak in orde te maken. BIG moet ook gewoon tip-top zijn, want deze zomer wil ik een flinke rit buiten Nederland maken.zappa.suzuki schreef:Waarom? Je kan nog rustig een tijd rond rijden, gaat niet kapot of zo..
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Thnx!Leo schreef:
Hoi Dennis,
Welkom terug !
Khad je adv op MP gisteren al gespot en voor de set wielen moet je alst goed is al een mail voor hebben van Martijn uit A`dam ( fam. van Hans / BIG88 )
Komt er in de toekomst misschien nog een BIG terug ?
Gr,
Leo
Ik heb mail gehad en ook beantwoord dus dat wachten we af.
Als er weer een motor komt is het een big maar dat moet er eerst nog door bij m'n kersverse echtegenote.
In het land waar zij geboren is is het verkeer dusdanig dat je je leven niet zeker bent dus ze vind het doodeng.
Voorlopig laten de finacien het uberhaupt niet toe want trouwen kost je een vermogen
Maar m'n favoriete zoekterm op mp is nog steeds dr800
Ik was nog bij je in de buurt dit weekend,heb met m'n maatje in st Tunnis een flesje whisky soldaat gemaakt.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Volgende keer even binnen vallen hè ( nuchter aub ) als je weer in de buurt bentMANUS-3000 schreef: Ik was nog bij je in de buurt dit weekend,heb met m'n maatje in st Tunnis een flesje whisky soldaat gemaakt.
Hier is het ook weer back to basic met een DR BIG dus bij jou komt er ook zeker weer eentje in de toekomst.
Balen: ik stap net mijn auto uit en er knapt iets in mijn rechter knie Ik kan even niet lopen, strekken of buigen met dat ding Auto rijden ook niet, want ik kan geen kracht zetten om te remmen. Nou weet ik dat remmen voor mietjes is, maar in de spits scheelt het wel heel veel op je verzekeringspolis
Morgen dan maar als eerste de dok of fysio bellen, maar ik zie het motor rijden de komende tijd duister in
Extra balen: ik heb juist nieuwe banden besteld voor de TTR ter vervaning van de 'stenen' exemplaren uit 1999. Die zullen voorlopig verdwijnen in een donkere hoek van de garage.
Toch nog even uit nieuwsgierigheid. Wie vervangt hier allemaal zelfs zijn banden, en wat is de meest handige methode daarvoor?
Morgen dan maar als eerste de dok of fysio bellen, maar ik zie het motor rijden de komende tijd duister in
Extra balen: ik heb juist nieuwe banden besteld voor de TTR ter vervaning van de 'stenen' exemplaren uit 1999. Die zullen voorlopig verdwijnen in een donkere hoek van de garage.
Toch nog even uit nieuwsgierigheid. Wie vervangt hier allemaal zelfs zijn banden, en wat is de meest handige methode daarvoor?
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Das balen, sterkte er mee en ga dus maandag alleen rijden..
banden doe ik altijd zelf, lekke band in t zand in mn uppie kost me 30 minuten.
Voor tips doe eens google maar de zijstandaard van je Big van van pas komen om de oude band van de velg te drukken
banden doe ik altijd zelf, lekke band in t zand in mn uppie kost me 30 minuten.
Voor tips doe eens google maar de zijstandaard van je Big van van pas komen om de oude band van de velg te drukken
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ik vind de gemakkelijkste manier door gewoon mijn banden apparaat te gebruiken.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06